صفحه 1:
٩۲۱
الرحیم
صفحه 2:
صفحه 3:
۱. برنامه ریزی برای اجرای OSCE
el 2255 oF old A OSE= Ie read
الك ار
و
مه راشای دار
۲ ی مس وج مرها (امل سکاب ا. وصیف دقیق مورد»
شرح حال بیمار)
لب لت سای ر اس ردیر بان رن
ee کر
١ oe ye
Se eee ee Ne
۳ بعد از آزمون
صفحه 4:
OSCE 225 Js: .\
*تعبين يك نفر به عنوان مسئول و هماهنك كننده
ل و10 نال ار ارفررة
3.طراحى جدول مشخصات 050.18 (بلويرينت)
ere ا ل رك
کب رآزرد ز تسین سزینه سای آزمزر
اف ۱
.تصحیح و تصویب ایستگاههای طراحی شده
صفحه 5:
per
SDN
خلت هیور
إختلالات کنو له
شخميتعرزى د
She
Specs
مسعوبيت با لوكائين:
xe
die شمه
abo Fae
lesb Andy
اختلالات يفيك د
errr rey
oun ide
عله تايكوتيكاه
خلت کول
اختلل شخمیت فد اجتداعی:
وال نی
استدروم محرؤميت الكلى
صفحه 6:
تایید روایی (اعتبار) جدول مشخصات :0 05 توسط کمیته
بررسی جدول از دو بعد عمودی وافقی:
COMES
”. مشكلات ارائه شده بايستى توزيع همكنى از نظ 7
تعداد ایستگاهها بایستی برای سنجش همه مهارتهای ضروری تعیین کننده صلاحیت بالینی
كافى باشد
تعداد ايستكاههاى اندازه كيرى كننده ى هر مهارت بايستى جهت قضاوت در مورد صلاحيت
TOS cel ا اا ل ۱
ی
مشكلات بالينى انتخاب شده بايستى از بين موارد شايع بالينى بركزيده شوند نه موارد نادر و
م
صفحه 7:
۱. برنامه ریزی برای اجرای OSCE
el 2255 oF old A OSE= Ie read
الك ار
و
مه راشای دار
۲ ی مس وج مرها (امل سکاب ا. وصیف دقیق مورد»
شرح حال بیمار)
لب لت سای ر اس ردیر بان رن
ee کر
١ oe ye
Se eee ee Ne
۳ بعد از آزمون
صفحه 8:
ی
Se rere ارزشيابى در ایستگاه
؟. تعيين رفتارها يا فعاليت هاى قابل مشاهده اى كه بر تحقق هدف
مورد نظر دلالت مى كند
امي ا ا ار
صفحه 9:
۲ Cad Sas)
م ا ا ا ل للا ل ا ل St dae)
BD ae IOS dtd
۲. انتخاب یک مهارت ارتباطی مشخص:
۳. تعیین رفتار های قابل مشاهده و قابل اندازه گیری مرتبط با مهارت برقراری ارتباط
؟. تعيين محرك جهت بررسى بروز رفتار مورد نظر
صفحه 10:
مثال
a
۱ ان ۱ با را
۱
۳ Ae le scoala a ahse een
yes eh eee oO) es) any ere
Romer (Onell, oll Anil auteur pes ears ee)
حسن مشهدی جوان ۳۵ ساله اي است که با علائم سرماخوردگی به مطب شما مراجعه کردة
PCM DeBoer Se eRe NU er see De Ne eee neerl
ee ete ony ee Reenter motes eer g
ا ا ۱
صفحه 11:
۱. برنامه ریزی برای اجرای OSCE
el 2255 oF old A OSE= Ie read
الك ار
و
مه راشای دار
۲ ی مس وج مرها (امل سکاب ا. وصیف دقیق مورد»
شرح حال بیمار)
لب لت سای ر اس ردیر بان رن
ee کر
١ oe ye
Se eee ee Ne
۳ بعد از آزمون
صفحه 12:
۱
الف) معرفی ایستگاه
*موضوع ایستگاه: ....
ot
eye ايستكاه :.
ee a یی
Dae ليلد ى شه oe es
0. جر
صفحه 13:
ما 1
راهتمای دانشجو
نام ایستگاه:کامی بزتک
وظیفه اصلی دانشچو: مصاحبه با بیمار
مدت ایستگاه: ۷
دستورالعمل دنشجو:
شما یک بزشک عمومی هستید و در مطب خود پیزیت می کنید. اکنون شما خانم
سمانه حسینی را خواهید دید. سمانه حسین|دانجوی ره مکانیک است و حالش
شوب به نظر می وسد. او از شما درخواسث می کند به وی گولهی بدهید که ایشان بیمار
i APNEA Nee was,
1 esa Si lh AOL San IL AR go SS el شمان
متوقف خواهد شد
دو دقيقه بايانى ايستكاه برلى ارائه بازخورد به شما در نظر كرقته شده أسث وشما
الىتوقيد كَرموزة. ضلكرة خوك يا فلظر إممتكاة كقتعو تمانيذ
صفحه 14:
3->شكايت فسلى كبايستى يمون فوع تيد يهزيان يعار ی نمی
1
۲ زیت وى از عت مشخ كنيد 9
نع ماه ال یار دید مج رسب یکی یت زاس
ان موی ار یلاق بسا رن بت bab
ار سین ape
له رای تاره زد
هرا رخو و شیت عاطق ای ENT عه يتحرف et a یس ی
sects
i ee وقین: جر يسار به كت واجعه tea
Wea ee ene
5
LALA MES oS ays lve, eT ره Tee OIE
سه رجه سمار», قعل اشر لاه طول SPH ae وال تشد هتکن نهآ
روج ده وهی ی تلم لت هجیدخ یسک ات ها ۹
a یی یلیل مایق رها تجهز شده بل سترى در ليمارستان نسايقه اما سیت*
Noes tts
Neu ST nary erg pe far he ea eT --ه< ريخججه اجتماعى
صفحه 15:
*مانكن يا سميلاتورهاى مورد نياز براى انجام مهارت
لوا ال ار ره ار را سا 590052522527222
اا ال و
*امكانات مورد نياز براى معاينه يا بروسيجر (باراوان» ست بانسمان شامل ... كوشى
eS lice ap ey ean 00
Carey eran ACen ROSS OND RO ل ery peer lc 2] Re | bey Ty و مصرفی
*تكثير ( فرم هاء چک لیستها...)
صفحه 16:
ا ل الك
00
صفحه 17:
نام ایستگاهدرد وان وظینهاصلی-انجاممعینه کامل وان “مدت إيستكاد ۱۵ یته ٩
سایق یمرن محمدی a tg LN ge عرد انو .
سل شوخ ده تاج "سید اد این
ره موب ود شوج ی ون جر اس ودر ورت ويد واتی تسام ديد سى و
oS pcb gt i lA Filey chaser ese cay مد
مصرف سکن عی سمل کمک دی رف لح شم دیق ی صمه دی رید
تارج حال See شرع نل كيرى وطيقه تناع ين Sass rn
سای يناي"
كلقي نجت کر =
۲ سین رل زا ایک کر
+ درت عضله جارس زابيك كرد
RF Gali aE
ای زک کر
ساجک خر
a جک گر
1
معيارهاى صطكرد داشجو؟
اجه این اهامای رتش
eee
انطام بيدا وضييت واه له( ادا که نس بان میک ٩
نا ده من کین ای رد
جك كردن صيتان اكستاتسي ون زتوة.
اجام درست سه يمارد وضييت خوايه به يشت نفس قرا نووز Sas pal
٩ هر يانشسته قار اذه *زانو ضاق ثمى ند ata!
ميزان اكسناتسيون نوا رتکد aba
+ بعك ينفح قرت تف عار ديا 8:
اجام درمت سوزانزا كسى خم كرده باريد ننخاك صاف فى كد 1
الجا تانب ی لاک رد بای تاه درف هت عم ود
اجام ندا سه قدرت عضله هار تور نا بزاى تكيد 5
صفحه 18:
> | و | | ۶
رف | معیارهای:رتباط یین فردی 0 44+
امن با گرمی +حواپرسی کرد در تمام مدت دوستانه مصاحبه کرد TOES FE
| ندشت من یرم وتا گرد eye RTE
طوری رت رد مت که من "هم شطع تخود او #ستم؛اتل نیک مافوق صحبت تمیکرد:ه
۲ | عتان یک اسان به من جمیت+می قادومرگریامن فتل یک فردصفیر رخارنکرد(یمنی: | «| ع| «| «
رثا رف محدريانه بود). 3
SSS SaaS AALS
+2 | محبت ای من ار قطع کرد اور زخارتکرد هن +حسای نم رای دنا a fa fe de
و ددرت تست دم حتت (جتن نیع
] دطوری زخارکرد من می توتستم طلاعت تحصومی بادااحت که مزا تراختار درا | | یر بای
.| دهم: ین فضای خصوصی"وامتیباجا كرد 3
تحوست که ول نمی لهرسم ر لاقت به انها هلخ دا #ز سخ للدنيه سولهاى من *
Be | مره شرت و موقع توضيح قاع موظب بودظه من حوب پنیسم و درصورت یطاصت میب | ade [a |e
RSet Sheol Ie eat AIS
| وقتى PEDAL OS a DET ee با سا ارت
Ages eS فى كرد (يعلى ثزتزيان/ قات مناسب استقاده كرد 3
A ماتجریک نک بلقب شما يقد ريه او هتما قاريد عزيزلا TD aw | eine
ب | نس سد؟ 25
es یج ِ 1391
صفحه 19:
تعوتدى 764 ) استامداردساری معیارهای کرد در معیاس درحه تسدی (عاه 5 8۵1۱۴8)
وبا وبا 5 در
Se
ياسح دادن به عواطف و نيازهاى بيعارة هعدردى)
جه د ۳
نها وآشاره های بمار پاچ می دهد.
ea eee
قرمان مصاحبد را در عبت one atl) Sul
تحت كتصول. guy let ترس مسا
5
SUE Gl ot
CALE la as a ape tt سر
تاد La get 5, aah gate
اسسات از مود و شیر
3
ALS Sg le ged ly sy tly
1 2 3
عدار بابق تي RE ln alas] Roly Las ele alg We
مى معد لما ياسخ وى در همه مواود | هد يا به صورت تامئاسب ياسع
مات بموستعى مصاجيه
3 1
با و كم | رای تال سوه
اعطاف است ولیا OG رل بر تشخيصي نهارد: معل مصاسید
es GGT ee ge مصاسبه دااسی نیست.
tle جه Fae فشن برو
سود بزنگری silat
اطتارات كامس
3
ع ع 220
ils Lies La oe wo Js
مقصود او را seca
صفحه 20:
5 1 5
- باروم بندی
ا ل 1
صفحه 21:
*اطلاعات مندرج در راهنماى دانشجو و يك نسخه از جى ليست
cla lunc® ل لل 1 لان
*اطلاعاتی که بایستی در زمان مشخصی در اختیار آزمون شوندگان قرار
06
رال بت Seabed
*محدوده مجاز راهنمایی آزمون شوندگان در حین عملکرد
صفحه 22:
تمونی ۸) برگه etal ناظر
epee
ای نیقی مر ی رشن انم درا معا سم رود ایک پر ال |
1
IL eas face ی سید وه رت در دیق خود سکس
A AEH il ee Sig il ee
ds محيعطش مستويت شما مصوبم و شود
سید مه
eres
یی تین شوه انریا مر ale
ف بط ی شین ار باعل رای که
تس رب شونایک ره سم وس تیگ در امه زا نم
نیرز ده رام دشن ملاسما یک
تس رم شود راتس لکد
ند تشد تب ین رام نبا رورا و همه ایهم لک |
یی ی در سید ی له سل رسد ماک خر
200101001111111 1 1112
دخو نري که رای میت معا در سل ین خر گرد
> تاه ردب ود رپس اه ماس ماه وت کب ار که اه
و بای ین اتصلی A na هه
در رمع کر زرد در رش هبنشود گنه هقی رس هام |
مها سیر موی یه
سوت ری ماب رسد
فلس و لا ی یک طسو زد دصو بن شارك هقی هد ی فد
جك اندها ,اكب كلد
+ هرود هلي بك ئسة را كمي ل كيد
+ اسل باتع اه ود کرد وی ود رد ودره شم سل ند
صفحه 23:
اشتباهات شايع ناظرين در ايستكاههاى 0501
*تضييع وقت دانشجويان مثلا با صحبت كردن با تلفن همراه
»* دخالت در نقش بيمارنما
براستیی انش با ترن صدا ر رذتارهاى غير كلاهى
ا لك
* تغییر دادن ابستگاه
* تغییر دادن جک لیست ارزشیابی
صفحه 24:
اطمينان از يايايى نتايج ازمون
treme TC ee اا ا ل ل ee Sel
آموزش و هماهنگی ناظرین جهت اطمینان از نظارت و قضاوت یکسان برای کلیه دانشجویان
حضور بيش از يك ناظر جهت قضاوت در هر ايستكاه
ay a Ne ORC a Coe a ee
كاهش استرس حاكم بر فضاى أزمون
Some PPR PON OEY cog Pe TOM eet eee PO geome ee
دانشجویان
ane ل eb ae See
استاندارد وعينى سازى جك ليست ها تا جد ممكن
اطمينان از كيفيت مناسب ايستكاههاى طراحى شده
صفحه 25:
۱. برنامه ریزی برای اجرای OSCE
el 2255 oF old A OSE= Ie read
الك ار
و
مه راشای دار
۲ ی مس وج مرها (امل سکاب ا. وصیف دقیق مورد»
شرح حال بیمار)
لب لت سای ر اس ردیر بان رن
ee کر
١ oe ye
Se eee ee Ne
۳ بعد از آزمون
صفحه 26:
وظايف كميته يس از 9
Recor goer aS ا ا ل ل ا ف كاه
ای ی زاره ار اس اس ان
9
صفحه 27:
SBE eee ren eS) eel car rueee ا اناق
*ضرورت کسب تسلط در مهارتهای بالید
*ضرورت استفاده از استاندارد تركيبى
*حداقل نمره
ل ا 0
صفحه 28:
دانشگاهعلوم)زشکی مشید؟
مرکومیتهای بای 8
كارناه 0806 درس سميولوى Slats Ae زشکی رح طيزيوانولوى و مراد
رد
مريوطيه فود داتشجوا مريوط يكل كلصن ف
تس |بداقط ةبكن ]بين ] بيو جين
ا نوی ی
Teather = 2 2
ار ای نی سس سس = =
a eae = =
ی > = =
ae اي a =
a] TE] = =
]=== جه = 2
3 = a Tae]
= 3 يان خوط ا ا
= = 2ه أه - rae
2 = ی > هه
= = 2 T=
= = 5| =) 8) مجم قر اميه
اجکی اقبول] مشروط هرد ود
صفحه 29:
روشهای آرزشیابی آزمون 6906۶) عبار تند از:
بررسى روايى ازمون
= See
تسرد بر ار اس ارس So) رس رح
wp بررسى بازخورد آزسون سوتدتان بسن از اتسلم
بررسی بازخورد ببمارنماها پس از لت
سا
2 سر ترا بر
۳۳ ار
جلسه بحث و همفكرى با دانشجويان در يايان روتيشن
oncd ا ل fee
م ا را
صفحه 30: