فروش و بازاریابیاستارتاپ و کارآفرینی

طراحی داشبوردهای استراتژیک رشد

صفحه 1:

صفحه 2:
* احمد خلیلی جعفرآباد ۶ دکتری مدیریت فتاوری اطلاعات(دانشگاه تهران) * بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت جاودبی < مدرس دانشکده مدیریت دانشگاه تهران > و

صفحه 3:
vr =F چرا استارتاپ‌ها شکست می‌خورند؟ یک فاکتور مهم در شکست استارتاپها بررسی نکردن مشتریان بالقوه توسط بنیان‌گذاران است مهمترین عامل پر اساس مطالعه دیگر انجام شده نیاز نداشتن به محصول در بازار است استارتاپ با اتمام منابع مواجه می‌شود نداشتن درآمد و سرمایه‌گذار عامل دیگر مهم است

صفحه 4:
دلایل شکست استارتاپ‌ها از نظر استارتاپ‌ها سني ةنق امت بعش زيول بت دیب شعي

صفحه 5:
There is a direct correlation between the knowledge and use of KPIs and the success of a startup. The KPIs allow the company to tweak the product and business model to achieve high performance.

صفحه 6:
LEARN Build Measure Learn Loop Data

صفحه 7:
KPI Knowledge and KPI Use 3 The relationship between KPI knowledge and use 35% 30% 25% 20% 15% Growth

صفحه 8:
داشبورد مدیریتی برای سنجش 1۴۱ ها یک ‎Sul‏ ‏است نه چیزی که اگر باشد خوب است!

صفحه 9:

صفحه 10:
> استراتژی به معنای مدیریت پروژه. مدیریت زمان. مدیریت مالی و خیلی چیزهای دیگر نیست! <« استراتژی فرضیه‌ای است از روابط علت و معلولی بین متغیرها

صفحه 11:
سرمایه‌گذاری و بهبود زیرساخت‌ها و منابع سازمانی باعث جهت دهی به دارایی های سازمان و بهبود عملکرد فرایند می‌شود. که این خود موجب موفقیت در جذب و حفظ مشتریان دستیابی به نتایج مالی و رضایت سهامداران می‌شود. + ا »> »

صفحه 12:
‘The Balanced Scorecard Linke Performance Meaturet Faancll Perspective How da we look to shoreholcers? what mustie excel a? ‎anew‏ ا ‎ ‎ ‎ ‏اس ‎ ‎‘can we contne to improve ond reste ‎ ‎ ‎ ‎+ [Baar | ‎ ‎ ‎ ‏مه مومس ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 13:

صفحه 14:
اقدامات استراتژیک * برقامه اتباط با بانك مركزى *برنامه جذب سه فقيه * برنامه مطالعات بازار" *راه اندازى سيستم بيشنهادات راهيردى (محصول محور). “بركزارى كلاس هاى خلاقيت ترجمه ۵۰۰ محصول toe 1 درصد درآمد از محصول جدید حفظ مشتری رضايت مشتوى از كسترده سبد محصولات نسبت رقب تعداد إيده هاى منتهى به محصول تعدد محصول های مورد. تابيد بانك مركزى تعداد ايده هاى درياقتي شناخت محصولات جهانی اهداف كى فى oles sole افزایش ‎Seley‏ ‏مشتری تولید محصولات. توسعه مهارت هاى استراتژیک

صفحه 15:
شاخص‌های کلیدی نتیجه: عملکرد شما در یک منظر خاص چگوه بوده است * شاخص‌های عملکرد: چه باید کرد > شاخص‌های کلیدی عملکرد: چگونه عملکرد سازمان خود را به نحو چشم‌گیری افزایش دهید

صفحه 16:

صفحه 17:
سود خالص قبل از کسر مالیات. سودآوری مشتریان رضایت کارکنان TEV ۳

صفحه 18:

صفحه 19:

صفحه 20:
< معمولا استارتاپ‌ها ترکیب نامناسبی از سه نوع شاخص معرفی شده را استفاده می‌کنند! © شاخص‌های کلیدی نتیجه در دوره‌های زمانی بلندتری اندازه‌گیری می‌شوند! > عموما سازمان از داشبورد برای ارائه گزارزش عملکرد خود استفاده می‌کند! re

صفحه 21:
> > > > > مدل کسب و کار خود را به درستی بشناسید جایگاه خود را در چرخه عمر بشناسید استراتژی خود را شفاف کنید تعيين كنيد جه جيزى را و به جه علت بايد بسنجيد شيوه اندازهكيرى را مشخص كنيد (81)

صفحه 22:
< v Ee v v [Community 8) environment Mission/Vision/Values v Strategies (Issues & Initiatives) v 7 Gustomor J Leaning ۵ 57 satislaction ‏چپ‎ processes | satstacton 2 v Vv Key result indicators (max 10) Performance indicators (60 or so) Koy performance indicators (max 10) v v Teaming [ Internal ۲ Sta v ‘Customer satisfaction growth _}| processes _}| satistaction ld v Financial results ۲ Critical Success Factors v Financial results

صفحه 23:
> شاخص‌های شما باید عملی(۸6۱00۵۵16) باشند! > شاخص‌های تک بعدی معمولا یه دردنخور(۱/۵۱55 ۷۵010) هستند < مجموع دانلود(نک بعدی) ۶ درصد تقیر دانلود این ماه به مه گذشته (دو بعدی) * درصد تغیر لد یه نسیت درصد تغیر در هزینهمرتینگ (سهبعدی) > شاخص‌های شم باید قابل اعتماد (8۵//۵۱8) باشد! شاخصهاى داراى اماو اكر را استفادهنکتید! * در كسب و كار 5938 خدود 3650 كاريراني كه لايستس را خريدةاند, فعال هستتد. * اينها خريد كرددائد اما هنوز آموزش نديدهائد ‎١‏ اينها خريد كردهاند ولى يك مساله قنى وجود داشته كه استفاده تكردائد * _شاخصها بايد براى همه اعضا در دسترس (866858016) باشد > شاخص‌ها نید ره رتباط يا مواخدة بالا به بايين باش ۶ موجود بای همه: ال قهم بای همه

صفحه 24:
> ability to efficiently attract and maintain customers (Marketing Strategy) > Brand Awareness > Transform “visitors” into “buyers > Problem resolution and customer services to ensure customers’ loyalty > Company Management > attitude and passion > management team > ability to attract quality investors > high-quality product

صفحه 25:
18 a8 20 2 a 20 19 19 2 20 a 25 a a ‏كد‎ ‎30 ‎3 ‎2 ‎16 ‘Share of Total MOM Growth 109 2 3 a 25 3 75 58 50 so 42 ‏و3‎ ‏و3‎ ‎33] ‎3 ‎25) ‎25 Definition '% users that convert to paying customers 96 customers that leave during a certain period Total costs per month life time value of @ customer % visitors visiting more than one page ‘Customer acquisition cost % users that are active after a certain period monthly recurrin revenue Net Promoter Score ‘Average revenue per user CcashyBurn Rate DAUIMAU Monthly active users Average revenue per account Gross merchandise value Cost per install Dally active users Cost per loyal user ‘Average order value ker Conversion rate Churn Rate Burn Rate uv Bounce Rate cac Retention Rate MRR Nps ARPU Runway Sticky Factor mau ARPA cmv cP pau سى aov

صفحه 26:
32 24 24 23 22 22 21 MOM Growth (Subscriptio Subscription KPI Share LTv/ CAC 20 Customer Lifetime 60 Churn rate 80 CAC 60 Conversion Rate 100 ۷ 40 ARPA 60 MRR 80

صفحه 27:
شاخص‌ها یکلیدیعملکردمه(20۲۱۲۳۱۱5|0۲۱)) MOM Growth Share Commision KPI AOV Average commission Conversion rate Renewals CAC Number of Transactions GMV Average listing price

صفحه 28:
Bag oe ete eg at metal output oriented input oriented easy to measure hard to measure hard to improve easy to influence

صفحه 29:
> > (Conversion Rate) ‏نرخ تبدیل‎ نرخ تب اقدامات مطلوب شما را انجام می دهند تعداد جلسات یا نشست های وب سایت ‎(Sessions)‏ / تعداد بازدید کنندگانی که اقدام مدنظر شم را انجام داده اند < نرخ تبدیل cy پل وب سایت نشان دهنده ی درصد بازدیدکنندگانی است که بعد از ورود به سای"

صفحه 30:
< نرخ پرش (8۵۱6 800066) > نرخ پرش یا نرخ خروج آنی از وب سایت « نشان دهنده ی تعداد کاربرانی است که بعد از ورود به وب سایت تان ۰ بدون هیچگونه تعاملی ( بازدید از صفحات دیگر وب سایت ) آن را ترك كرده اند ۱۰۰ ( کل بازدیدکنندگان سایت / كاربرانى كه سايت را تنها بعد از بازديد يك صفحه ترك مى كتند ) - ترخ يرش

صفحه 31:
(Conversion Rate) Jas ey > “ نرخ تبدیل وب سایت نشان دهنده ی درصد بازدیدکنندگانی است که بعد از ورود به سای" اقدامات مطلوب شما را انجام می دهند تعداد جلسات یا نشست های وب سایت ‎(Sessions)‏ / تعداد بازدید کنندگانی که اقدام مدنظر شم را انجام داده اند < نرخ تبدیل cy

صفحه 32:
( Customer Acquisition Cost) ‏هزینه جذب مشتری‎ < متوسط هزینه‌ای است که برای جذب یک مشتری می‌پردازدید. اين شاخص شامل هزینه‌های بازاریابی» فروش و همچنین حقوق و مخارج مربوط به جذب و تبدیل یک بازدیدکننده به ی می‌باشد. ۰[ مشتریان جدید اضافه شده / کل هزینه های بازاریابی و فروش ] < هزینه‌ی جذب مشتری

صفحه 33:
< نرخ رویگردانی مشتری(8۵16 6۳۲۳ ۲عصماونه) < نرخ رویگردانی مشتری درصد مشتریانی است که طی یک دوره معین از دست رفته‌اند. برای کسب و کارهای مبتنی بر 5۵25 و یا برنامه‌های تلفن همراه: این بدان معناست که برخی مشتریان اشتراک خود را لغو کرده‌اند. ‎ee‏ أكل مشتريان در آغاز دوره / كل مشتريانى كه در اين دوره زمانى رويكردانى كردند ] -نرخ رويكردانى مشترى

صفحه 34:
<* ارزش طول عمر مشتری(۷۵۱۵6 6۱:۴6]نا ۵۲ماعن6) ارزش و یا سودی را که یک مشتری در یک دوره زمانی مشخص برای کسب و کار شما ‎BE‏ ‏می‌کند را اندازه گیری می‌کند. هدف اصلی از این شاخص, تخمین ارزش مالی هر مشتری متوسط درآمد ماهانه به ازاى هر مشترى ‏ (تعداد ماه) طول عمر مشترى > ارزش طول عمر مشتری ( 1:۳۷

صفحه 35:
< نمره خالص ترویج کنندگان(560۲6 ۳۲۵۳۵۸۵۲ ۱16۰) یک متریک وفاداری در بازاریابی است که براي اندازه گیری تعداد مشتریان راضی و میانگین درجه رضایتمندی آن ها مورد استفاده قرار می گیرد. * به عبارت دیگر این شاخص نشان می دهد که شما را به دوستان و یا همکاران خود معرفی و یا یان شما چقدر احتمال دارد که محصولات ويج کند. [ تعدا

صفحه 36:
ew Ee Fy OF غیر مالی هنتند مکرر اندازه‌گیری می‌شوند تحت نظارت مستقیم ممدیر ارشد هستند توسط تمامی کارکنان شناخته شده و شیوه اقدامات اصلاحی مربوطه مشخص است ت افراد و تیم‌ها در آن مشخص است دارای اثر مهم و معنی دار هستند(بیش از یک منظر کارت امتیازی متوازن) دارای اثرات مثبت فراوانی هستند(بر طیف وسیعی از سنجه‌ها موثر است)

صفحه 37:
> > > > > > > شاخص‌های درست انتخاب کنید اهداف درست تعيين كنيد شفافيت را اف ايش دهيد مسئوليتيذيرى را افزايش دهيد معيارهاى مربوط و معنى دار تعريف كنيد ديالوك دو سويه برقرار كنيد دادهها را به نتايج متصل كنيد

صفحه 38:
Shakhesyar.jadoobi.com Penco.ir http://kpilibrary.com https://www.datapine.com/kpi-examples-and-templates/ https://www.klipfolio.com/resources/kpi-examples yyw wy

صفحه 39:
پیشنهادداشوردهای‌سازمان Monthly dashboard of up to ten KRis, such as customer satisfaction | value of new business earnings before interest and taxes, etc. ‘Weekly scorecard on the top five KPIs Monthly organizational BSCs for scoreboard on top Pls Daily or 2477 report on one Management or two KPis (e.g., number of and Teams Monthly team and business planes over two hours late) unit scorecards Dashboard for the Board

صفحه 40:
Key result indicator (10) Tells you how you have done in a perspective Performance indicator (80) Tells you what to do Key performance indicator (10) Tells you what to do to increase performance dramatically

صفحه 41:
ابزارداشبوردسازق > Jadoobi.com ۲ Google Analytics > DataBox Google Data Studio Chartio voy

صفحه 42:
صممء.أطمهلد زج[ اتلهط1 ‎١‏ ‎ahmad.khalili86@gmail.com‏ ‏66177068-021

رایگان