صفحه 1:
صفحه 2:
۳ ۱ >
.و 4
a. fie 4
ey Oe 4 |
yr |
Sy $e: درل
صفحه 3:
me
یرو
فلن يال شرنو اوت Paging اك لت وني رفت 4 sro Bs افاعات: Ws و اذب م reve Brees,
uly! دوه مت
۲ ی سیم مکی + مراک دم ان ان ماسب ممست . و تاسوه أي وكا Us. BA 0 کرد وت
ما ریت ری نزن Se « سر یی ال را رازه یبای لب ری و فد یر «ارهصوات ای کت ورف اوه است. ان مر
سور وود یرک اسك 7
ارت ا BEB es Suc از موی را Guy eM och" SO Doe,
BANA. ن ؤس بمو مات يود و بين ب داهف و ادمان وال ای
72 suit SY ciel
نار جات Soy Wey AM از | اش
ی سرت انش
کر و۰۰۲۲
صفحه 4:
در اين مقاله ضمن تعریف مدیریت استراتژیک, ضرورت بکارگیری مدل استراتژی کسب و کار و
معرفی استراتژی های سنتی, عوامل موْثر بر رقابت شرکت ها با یکدیگر را برمی شماریم. در اين
0022-0 آن ست كه در قالب مفاهيم سان (ا كاربردى, استرائزى مؤثر در يى كسب اد كار
الکترونیک اثربخش را بیان نمود.
صفحه 5:
”
yD aw 9
مرک نان سا رن عم ريت اک دراه ماسب كي زد sibs ای کیت کم میت« ی بل ار
Mable esr yA بسار SES esp rb 51 SGI apa faye وان مييق AP Ut
PLN ما ى ,كيده الى دا ل سازيان ى الى 4 اد ميان أرفة استء Ne Nl gl AM Sh ae S98 09 SIL,
LSet Neal? SUP EL MI SIN yh SS capa SUF aA MSBP PCE AN
yl Goel ظر صر سال بل tosh Sh pik it es ‘
صفحه 6:
برای دستیابی به بهترین عملكرد يا بايد كم هزینه ترین تولید کننده در صنعت خود باشید یا
eee ee لبر غم قحك هات رباد ی
کر مت ل به ان منظور: سارمان با.. نسته شرابظ صعتن در آن مقطع رمانى كه
2 أاست به صورت براكنده , در حال بد اش ٠» بلوع . در حال ترول با جهاتی شدن باشد.
برخورد خاصی را با مشتریان , تامین کنندگان, جانشین ها رقبا و تازه واردان به بازار اتخاذ
کند.
Mey set و دنیای خروشان ارت آنچنان در سس جوامع مختلف با اقال عمومی
مواجه 8 و واه تمودن فاصله ها ١ كنا ی Oct را وی
کند. با ایستفاده ترده eu sit! il ابحات می نماند که از ان, چادوی
قرن اخیر ‘al 3 @ له های
ده ۰
ge | ا
صفحه 7:
3
تارف بت 0
hacen یت ود تشد
wer plglii Zig fe اس تک نی وم ام یم :ی CB ov
ey سامت ay SAME he Mew fh abi س تک br
مرت اپ SL ای ان اه اب le موم
Liar 6)
وی
بت eee 20208 ى LVN WH Soe
,0
صفحه 8:
2 برل اس ا
کر ssn SO
جا رادار را .منت و رش کارت
or Be 5 9 یت را
We wet ails ze 0_6 اده بر فصت لي ان ای
Spee Se SESH pened wes Se
شده اله GP ALD EGAN از JY Gi
صفحه 9:
۰ 4, 23
MW St SAFI fy
a اگوی he Whe 11 fy SAN, یل ال طست یرت وم رس
ات رورت PS Wilt Betis srs 12/2 راک سل زا 16 2
SOT, hele 0 ese موز ول foi Pe
lays 1 مین ات و سرت ان تست رده شاي كنت ری تا مود اود : أل دست «اوان ميت دكابق و حق و ی را
SS ae
صفحه 10:
SEMAN SE a I gota
ايرث عردى وه د دقبت رابردى.
موانع ورود:
۲ ۱ براى ورود به يىق صنعت صعيف باشد خطر ورود رقبای جدید به بازار براى شركت هاق موجود
افزايش مي يابد. رقباى جديد براى كسب سهم بازار خواهد جنكيد و اغلب سهم قابل توجهی از صنعت را به
دست می آورند.
نیروهای تامین کنندگان:
تامین کنندگان خواهان بالاترین قیمت ممکن برای محصولاتشان هستند, بنابراین یک نیروی کشمکشی بین
ae فا و نامین کنندگان شکل می گیرد. مثلا امین کننده ای که یک محصول متحصر بفوفتزا به تمد
زیادی از مشتریان می فروشد از جایگاه محکمی برخوردار است. بعبارت دیگر, یک تامین کنندم که ۳۰
محصولش را برای مشتری خاص تولید می کند, چنانچه محصولات جانشین توسط دیگر تامین کنندگان
arr Eom, —~™
صفحه 11:
1١
نيروق خريداران:
مشابه نيروى تامین کنندگان, در صورتى كه خريداران نيز بتوانند قيمت ها را تعيين كنند مى توانند قدرتمند
17 1 205551 دهد كه تعدادحامين كتدكان راد و تعداد خریداران اندک بان
در دسترس بودن كالاهاى جانشين:
شیر ها اند حطراب بالفوه باشی از وجودکالاهای جانشین را ارزیابی کنند و آگاه باشتد که این خطرات
فا ای فک نی نمی شوه سلا خدمات پستی با پیک ها و حتن ماشین های فاکس نیز رقابت
مى
رقابت صنعتى:
تمام موارد فوق در ينجمين نيرو يعنى رقابت متمركز مى شوند. در نتيجه. شركت ها ممكن است یکی از
ا .1 !كاري تتكابنى را انتحات کنند. مسیری که شرکت ها انتخاب میکنندابه نقان
ضعف و قوت آن ها بستگی دارد.
صفحه 12:
7( لش ۵00
OOO ZIT عن و قدت و فصت وو تعدا سك ايان در صنت را از الى كلد اغب اذ اين نار وان الى رای رم یاف
wget
ثلا شت AAS LOE oi be Abn gine t سنا خن مکی ان تس و
git WE LV ened, ان اباد رضت ور وان ی A ghey gle.
LPL E Gon Teer A
الك تي رت درل سوم gb Ft ی رن إن ناك نيه اسراتشى برمناى
ا ملاعات است. اق يدل © با بي ن كرست وو ريات إل رامال تضدات عادى عبد اذ يل 2 “ag رت را ال ی وحم
Sh >. aS eee,
صفحه 13:
Gey Kes
ی ی لب an
يو ار
ول که
اسف رت
مراب رت اش فا سای ىبلساشاذان دا براى ايكا داس انما لاق. وده لمان بس باه ريب ube GI boa. eign
Blak Soe اهر رهام اسر ی از ریت اک هرن AAS (P. SE LE hh, Gu iirc Sor g JEUt,
رز کت اما وار ركد ال 0
ارب
فلت اند و
۰ yi
+ 4 4
MAL LG nm كرد ruse ct
eS be pitt ie PH Sob ZL? Bef Ceol tlt GEE: ee
ie ۳
Il hort
wb Pre, jee
ان تماد رأها قرار دارو؟. Wied be
“Wa i ee UR.
صفحه 14:
۰ a
5 و
193 ان هي فان مل یس و مه ۲
ZA SMB ES IK re IB YP LBA A 2
: : by یل تبون «اطیان ی ام
Se PE ag sp لت (ee
: 1 رز 7
صفحه 15:
Kf ho Dy
١ FO oe CL ارم
و ره اي هط رت را
لت و یط« ال تس ری ارت | ی فا ده است مر
HOOD دی دنه ی اوه سید 14 ترس ديسا اذ كلاب ار ادي نلعيس اذ طرق سد لاق
سل arbi سید لسيره “ ۱
1 بدا مار رود
LeTiw ely JX ACOO AES 1 ۱
“We aa UO RM. ——————S—
صفحه 16:
این مدل با مطرح ساختن برخی سوالات؛ موارد کلیدی مختلف سازمان هماند:
ob آگاهی از نیازهای مشتریان شرکت
چگونگی فراهم نمودن با تولید خدمات و محصولات
فروش خدمات یا محصول
تحویل خدمات یا محصول
دریافت پول از مشتریان
+ فراهم نمودن خدمات پس از فروش را مشخص می کند.
مزیت اصلی ۰90 توانایی آن در فراهم نمودن یک دیدگاه عملگرایانه متقابل از عناصری است که کسب و کار شما را شامل شده و توانایی های
بالقوه اینترنتی هر کدام را بررسی می کند.
۱۳ص "مس تاک ۷۷
صفحه 17:
فرضیات مدل 231 درباره یک کسب و کار عبارتست:
4 این شرکت در وضعیت کسب و کار فعلی باقی خواهد ماند
+4 این شرکت می خواهد سرمایه گذاری های موجود را افزایش دهد
4
+
تحویل اطلاعات مهم است
اين شركت می خواهد يك مدل براى فروش از طريق همكارى ايجاد نمايد.
حتحكووصورر موصي Shh
صفحه 18:
neg
00 9
مات دا ارا مله sf Suche hgh ل
۲) وربا ار حصولات با رات
fz رمث وم مت teh یت میدن وش مت و نام راز
۳ ا«س رواب را مرن رد ینود اب یک »این ول سارت !اما مگ روهد روی ماد مه دیسرن
لب سای مر AN سركت حور مد 2 كلاد د حر إلى تل وی یم سای We GEL,
| ون رات نو هی خر یکصوات MG
یم از تیان اه Fh
مات و ضات ,مره زول ال Apes ool, اوددء
صفحه 19:
هد
Molt fp
Beebe. حصوزارهع بصور ست عا سات و دتمم روز منت كني نت. We GAGA IBEY
از فرش ارت ای هل مار 7 رال »سا مسر اما SP SWI بر
a 3 وان تناس مر مر ys, SMa? ae yeh اب !اسان الاعبت وحم وير روى علدا ل si)
shor Gog مد te toe bbs 0p Age ابن اغا
iz عوان سل لون ee ال ل مر سار
ee, یل اسان ان رای وت MALL AG gist SIG اي Sipe Mey
راي نه ب من ديل تسب روي أ ذو ys CIS png ا بإ هحول IE wb
واه ار ارام 7 ای ی دک روا را اذو كيده WU
{p> =—was “We SSE eee ee لد .۵ادثژىژىآژأثآ]]
صفحه 20:
o
۰ رک ۲ ۰ هه
Sle WEIN
oo
شرکت کامپیوتری دل به منظور کنترل وضعیت سفارش مشتریان؛ یک سیستم فوق العاده را تهیه نموده است. با استفاده از اینترنت ۰ مشتریان
وضعیت سفارشاتشان را توسط تعیین نمودن سفارش و تایید اطلاعات » کنترل می نمایند. همانند تمام خدمات اینترنتی » سیستم بصورت ۲۴
ساعته در دسترس می باشد.
با استفاده از اين سیستم» سفارشات موردی یا گروهی را نیز می توان برای به دست آوردن اطلاعات پیگیری نمود» همانند:
ob وضعیت ساخت تا سفارش
تخمین تاريخ حمل محصول
+ وضعیت وسیله حمل کالا
صفحه 21:
ly?
۰
3
۵) رات ول ;
ل ع ee 4 ع ~ . ue
were A Abst SE تایه نایم را درد مير مواددس وتو داده اذ St gig لا مد ei A, sg
و رو متسب داضت نان ری تیان ود ورد تخت تم کات ی ری هتکن( موز هر کارت آی Pe MED ALY art aad Boe
رم ro و "eh fb Ut SP eng Sue اشاری رو
SRLS EP AUG We) JNA MNF IA WO NM, PB As ار ني اذ MOE معاطالى بدني BY SAI کارت
دادو رواحت وحد وهلا see PS LG ا رلا برا ىت سأ سدم وروا يان معو لت صا دكت کرت ری »سا
Lj
wal
۰ Zoe sis 5008 2 2 اا
(GEM E yr LG A PIE IC LAGI GAZ, gf EMMA HOI AI مسر :ی از ری
rae ره A gale) ری 7« سای لون؛ تال م م
یر گت al yur اي هیده Lies AY i Spee’, ی بوسر pr itt Shoe hI IP
1 . OS IN SA ell BMI Ma Wd EP SIE BEA VE Bet oy feist
“We aa UO RM.
صفحه 22:
pole) J ys
bP Big کرک LE. موت برت حب ری ی ند اف ریت هی ماست اي GUMS oe
الى دوت رار ليف لل 5 (opened tae a ie ee
Pu 1 شوت دما رو لب شا Art eth EBS
pee e ان إل کب سم شاتمی از فوش بای ل ات ری LF te Ad LIS gina
we SVEN Fe aN IS مسرن مسال شان اراد PAWN ee
VAY ید وغارى
Wey, AS WL USS pA Seger Ly by SUMS یا تا Sd راک و pO Este
Dish STR Elz (SONA ول يدث مرك اين واد الى ل براى ابادهساي. dong es bb had کب تال عدي لت
إن اس تلد وارالي ی در مغر ار ee Sab. ۳
ur G3) رت Bick
“Wa i ee UR.
صفحه 23:
xd,
o. =) د
۳5
۳ وق
1 تن
7 a
تن سما اران وكار من sya ونه اد وال مام فو إل ست ت تجار شه
NSN Pf LAW or SE nal NP Repo Iie 5
سوه را رد 3 i
000 مهس با و مسا وه legit رتیل مسا بها 2 موز لور en ده مسا
ارب سکب مور aa NS سره کم a wy’ bey ie دسا مر یگیم کبس i Aas ded
site
Lo, ۳ Pow die
0 Lee سل تراد ى الم رن TA sWE Pot دح معا سب وكار
i 9 Put,
OOD NS eae
ee et et hoe Pease Fe Ae
teat banged tied pul cor he ۳ egg ی یگرب تشه است 01
3 3 4 7 کر ee
“We aa UO RM.
صفحه 24:
Z “i
SoA ys) LEAS G05 Fai spr coe :
ese OU elt
د
۱ مالس مراب قا Lariat ih. Ji
er یه يسو ب وان ود اب يك eyes UF
SAE 5 yd Seas Who واولاب"
ere ergo MW Seay, cee
۵ بای | Dyk أ و اقا رجری: موس لمات ناریو فاوری AP yal عم رو ۱۳۸۶
۱
oy Ao یل من CAPA A she) تن اهداب بر دصر
an SEZ COO Wh SE He Brrepre Sober”, Papi VALE si
سک Me AA نم و ۳
1
6 ۳ ©
صفحه 25: