کسب و کار برنامه‌ریزی

طراحی مجدد سازمان از طریق سیستم های اطلاعاتی

Tarahiye_mojadade_sazman_az_tarighe_sistem_haye_etelaati

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “طراحی مجدد سازمان از طریق سیستم های اطلاعاتی”

طراحی مجدد سازمان از طریق سیستم های اطلاعاتی

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: عنوان: طراحی مجدد سازمان از طریق سیستم های اطلاعاتی استاد: جناب آقای دکتر نمامیانگردآورنده: علی الفتی

اسلاید 3: سیستم ها به مثابه تغییر سازمانی برنامه ریزی شده ساختن یک سیستم اطلاعاتی جدید یکی از انواع تغییرات سازمانی برنامه ریزی شده می باشد و شامل تغییراتی در مشاغل، مهارت ها، مدیریت و سازمان می شود. یک سیستم اطلاعات جدید، چیزی بیشتر از نصب سخت افزار یا نرم افزار جدید است. پیوند دادن سیستم های اطلاعاتی به طرح تجاری تدوین نیازمندی های اطلاعات سازمانی  

اسلاید 4: تجریه و تحلیل بنگاه (برنامه ریزی سیستم های کسب و کار) تجزیه و تحلیل بنگاه، بر این دلالت دارد که نیازمندی های اطلاعاتی سازمان، تنها از طریق بررسی سازمان در قالب واحدها، وظایف، فرآیندی های سازمانی و عناصر داده ای درک می شود. تجزیه و تحلیل بنگاه، به شناسایی موجودیت های کلیدی و مشخصه های داده های سازمان کمک می کند.

اسلاید 5: تجزیه و تحلیل راهبردی یا عوامل حیاتی موفقیت تحلیل راهبردی یا عوامل حیاتی موفقیت (CSF) دیدگاهی را مطرح می کند که نیازمندی های اطلاعات یک سازمان، از طریق شماری از عوامل حیاتی موفقیت مدیران تعیین می شود. اگر بتوان به این اهداف دست یافت، موفقیت سازمان تضمین می گردد. CSF ها توسط صنعت، سازمان، مدیر و محیط بزرگتر شکل می گیرند. سیستم های اطلاعاتی جدید، باید بر ارائه اطلاعاتی که به تحقق اهداف سازمان کمک می کند، متمرکز شوند. مزیت روش CSF این است که داده های کمتری را برای تجزیه و تحلیل تولید می کند. فقط مدیران ارشد مورد مصاحبه قرار می گیرند و سوالات بر تعدادی از CSF ها متمرکزند. این روش، کاملاً صریح از مدیران سوال می کند تا محیطشان را بررسی نمایند و پاسخ دهند که چگونه به نیازهای اطلاعاتی سازمان شکل می دهند. این روش، برای توسعه سیستم های پشتیبانی تصمیم (DSS) و سیستم های پشتیبانی مدیریت عالی (ESS) مناسب است. بر خلاف تحلیل بنگاه روش CSF بر توجه سازمان به چگونگی راهبری اطلاعات، تمرکز دارد.

اسلاید 6: توسعه سیستم ها و تغییر سازمانی فن آوری اطلاعات درجات گوناگونی از تغییر سازمانی را ایجاد می کند. چهار نوع تغییر سازمانی ساختاری را نشان می دهد که از طریق فن آوری اطلاعات به وجود می آیند: 1- ماشینی کردن 2- منطقی کردن3- مهندسی مجدد 4- تغییر الگو.

اسلاید 7: مهندسی مجدد فرآیند کسب و کار و بهبود فرآیند - مهندسی مجدد فرآیند کسب و کار - گام هایی در مهندسی مجدد اثربخش - بهبود فرآیند: مدیریت فرآیند کسب و کار، مدیریت کیفیت جامع و شش سیگما - مدیریت کیفیت جامع و شش سیگما  مروری بر توسعه سیستم موضوع و اهداف سیستم های اطلاعاتی جدید هر چه باشد، نتیجه فرآیند حل مشکلات سازمای هستند. یک سیستم اطلاعاتی جدید به مثابه راه کار برخی از مشکلات سازمانی، ساخته میش و د. مشکل ممکن است در این باشد که مدیران و کارکنان پی برده اند که سازمان آن طور که انتظار می رود خوب کار نمی کند یا اینکه باید از مزیت فرصت های جدید برای عملکرد موفقیت آمیزتر بهره ببرد.

اسلاید 8: تحلیل سیستم ها تحلیل سیستم ها، نقشه سازمان و سیستم های موجود را ایجاد، و مالکان اصلی و کاربران اصلی داده ها و سخت افزار و نرم افزار موجود سازمان را شناسایی می کند. تحلیلگر سیستم، جزئیات مشکلات سیستم های موجود را شرح می دهد. از طریق بررسی اسناد، و رویه ها، مشاهده عملیات سیستم و مصاحبه با کاربران اصلی سیستم ها، تحلیلگران می توانند مشکل و راه حل آن را شناسایی کنند. اغلب، این راه حل نیازمند ساختن یک سیستم اطلاعاتی جدید یا بهبود سیستم موجود می باشد.  تعیین نیازمندی های اطلاعات شاید چالش برانگیزترین وظیفه تحلیل سیستم ها، تعریف نیازمندی های اطلاعاتی خاصی باشد که باید از طریق راه کار انتخابی سیستم تأمین شود. در پایه ای ترین سطح، نیازمندی های اطلاعات یک سیستم جدید شامل شناسایی اینکه چه کشی، به چه اطلاعاتی، در کجا، چه هنگام و چگونه نیاز دارد می شود.

اسلاید 9: طراحی سیستم تحلیل سیستم ها، شرح می دهد که یک سیستم باید چه کاری انجام دهد تا نیازمندی های اطلاعاتی برآورده شوند و طراحی سیستم، حاکی از چگونگی دستیابی به این اهداف است. طراحی یک سیستم اطلاعاتی طرح کلی یا مدلی برای آن سیستم است. طراحی سیستم، شبیه طرح معماری یک ساختمان یا خانه، شامل تمام مشخصاتی می شود که شکل و ساختار سیستم را تعیین می کند.  نقش کاربران نهایی نیازمندی های اطلاعاتی کاربر است که منجر به ساختن سیستم می شود. کاربران باید کنترل کافی در طول فرآیند طراحی داشته باشند تا از اینکه سیستم، منعکس کننده اولویت های کسب و کار و نیازهای اطلاعاتی آنان است نه تعصبات کارکنان فنی، اطمینان یابند. نقش داشتن کاربر در طراحی، شناخت و پذیرش او را افزایش می دهد. مشارکت ناکافی کاربر در طراحی علت اصلی شکست سیستم ها می باشد. به هر حال برخی از سیستم ها نیازمند مشارکت بیشتر کاربر و در طراحی نسبت به برخی دیگر می باشند.

اسلاید 10: فرآیند تکمیل توسعه سیستم برنامه نویسی آزمایشتبدیل - تولید و نگهداری

اسلاید 11: مدل سازی و طراحی سیستم ها: روش های ساخت یافته و شی گرا روش ساخت یافته روش های توسعه ساخت یافته، فرآیند محور هستند و اصولاً بر مدل سازی و طرح یک فرآیند، یا عملیات گردآوری، اداره و توزیع داده ها در قالب جریان داده ها تمرکز دارند. این روش ها، داده ها را از فرآیندها تفکیک می کنند. هر زمانی که شخصی بخواهد عملی بر روی بخش خصای از داده ها انجام دهد، یک رویه برنامه نویسی جداگانه نوشته می شود. رویه ها بر اساس داده های به دست آمده، عمل می کنند. ابزار اصلی برای نشان دادن فرآیندهای اجزای سیستم و جریان داده های میان آن ها، نمودار جریان داده ها می باشند. نمودار جریان داده ها، مدل گرافیکی منطقی از جریان داده ها را ارائه می کند و یک سیستم را به بخش های جزئی تقسیم می کند تا سطوح قابل مدیریت از جزئیات را نشان دهد. این نمودار، فرآیندها یا انتقالاتی را که در محدوده هر یک از بخش ها رخ دهد و مداخلاتی را که در میان آن ها وجود دارد مشخص می سازد.

اسلاید 12: روش توسعه شی گرا مدل سازی شی گرا بر مبنای مفاهیم طبقه و وراثت می باشد. اشیایی که به یک طبقه خاصی تعلق دارند یا طبقه بندی های کلی اشیاء مشابه، مشخصه های آن طبقه را دارند. طبقه های اشیاء در عوض می تواند تمام ساختارها و رفتارهای یک طبقه کلی تر را به ارث ببرند و سپس متغیرها و رفتارهای منحصر به فرد هر شی بدان افزوده می شود. طبقه های جدید اشیاء، از میان طبقات موجود ایجاد می شود و مشخص می سازد که چگونه طبقه جدید از طریق موجود متفاوت است. سیستم اطلاعات از طریق تبدیل طراحی به کد برنامه نویسی به اجرا گذاشته می شود و از طبقاتی که در دسترس هستند در یک کتابخانه اشیاء نرم افزاری، استفاده می کند و اشیاء جدید به وجود آمده در طول مرحله طراحی را بدان می افزاید. سیستم در نهایت باید به طور کامل آزمون و ارزیابی شود.  

اسلاید 13: مهندسی نرم افزار به کمک رایانه مهندسی نرم افزار به کمک رایانه (CASE) – مهندسی سیستم ها به کمک رایانه نیز گفته می شود- ابزارهای نرم افزاری را برای ماشینی کردن روش های انجام کارهای تکراری، فراهم می آورد. ابزارهای CASE همچنین ایجاد مستندسازی واضح و هماهنگی تلاش های گروه توسعه را تسهیل می کند. اعضای گروه می توانند فعالیت خود را با دسترسی به فایل های یکدیگر برای بازبینی یا اصلاح، به سادگی به اشتراک بگذارند. اگر ابزارها به درستی به کار گرفته شوند، منافع بهره وری به دست می آید. بسیاری از این ابزارها با قابلیت گرافیکی بالا و رایانه محور هستند. به طور کلی ابزارهای CASE تلاش می کنند تا بهره وری و کیفیت را از طرق زیر بالا ببرند: - تقویت روش ها و طراحی توسعه استاندارد - بهبود ارتباط میان کاربران و کارشناسان فنی - سازماندهی و به هم مرتبط کردن اجزای طراحی و فراهم آوردن دسترسی سریع به پایگاه طراحی - ماشینی کردن واحدها و تحلیل و طراحی - ماشینی کردن، ایجاد کد و آزمایش و کنترل ابزارهای CASE ، به طور خودکار عناصر داده ای را به فرآیندها، در جایی که مورد استفاده قرار می گیرند مرتبط می کند.

اسلاید 14: رویکردهای گوناگون ساخت سیستم ها - چرخه حیات سیستم سنتی - ساخت نمونه اولیه - مزایا و معایب ساخت نمونه اولیه - توسعه کاربر نهایی - بسته های نرم افزار کاربردی و منبع یابی بیرون از سازمان  

اسلاید 15: بسته های نرم افزار کاربردی اگر یک بسته نرم افزاری بتواند اغلب نیازمندی های یک سازمان را برآورده و محقق سازد، سازمان نباید نرم افزاری مخصوص به خود بنویسد. سازمان می تواند زمان و پول خود را با استفاده از برنامه های نرم افزاری از پیش نوشته شده، از پیش طراحی شده و آزمایش شده ذخیره کند. فروشندگان بسته های نرم افزاری، اقدامات نگهداری و پشتیبانی سیستم از جمله پیشرفت در حفظ و نگهداری سیستم در راستای توسعه ها و تحولات فنی و تجاری را انجام داده اند.

اسلاید 16: منبع یابی بیرون از سازمان امروزه منبع یابی بیرون از سازمان متداول شده است زیرا برخی از سازمان ها این روش را از نگهداری مرکز رایانه و کارکنان سیستم های اطلاعاتی، کم هزینه تر تلقی می کنند. منبع یابی بیرون از سازمان، سبب مزیت صرفه جویی اقتصادی و تکمیل صلاحیتهای اصلی می شود زیرا برای یک سازمان، دشوار است که در خدمات فن آوری اطلاعات تخصص پیدا کند. مهارت ها و دانش تخصصی شیده فروشنده، می تواند در میان مشتریان گوناگونی به اشتراک گذاشته شود و با افزایش تجریه کار کردن با این قبیل پروژه های سیستم های اطلاعاتی، تخصص و مهارت فروشنده را بالا رود.

اسلاید 17: فرصت ها، چالش ها و راه حل های مدیریتی - فرصت ها- چالش های مدیریتی توسعه کاربردی در عرصه سازمان دیجیتالی تقاضای بیشتری از راه کارهای سیستم های اطلاعاتی وجود دارد. علی رغم مزایای حاصل از زبان نسل چهارم ابزارهای نرم افزار شخصی، روش های شی گرا و ابزارهای نرم افزاری وب، بسیاری از کسب و کارها با کاهش توسعه سیستم های اطلاعاتی که نیاز دارند مواجه شده اند. فن آوری ها و شرایط کسب و کار به سرعت در حال تغییر است و مقیاس پذیری، به عامل حیاتی موفقیت و هدف اصلی طراحی سیستم تبدیل شده است. کسب و کارها، نیاز به نرم افزاری دارند که قابل اضافه شدن، اصلاح شدن، جایگزین شدن یا تغییر شکل داده شدن باشد تا سازمان قادر سازد به فرصت های جدید، واکنش سریع نشان دهد.

اسلاید 18: تجارت الکترونیک و کسب و کار الکترونیک، ما را در جهت توسعه سیستم ها بر مبنای دیدگاهی وسیعتر از یک سازمان سوق می دهند، دیدگاهی که فرآیندهای کسب و کار را فراتر از مرزهای سازمان گسترش و امتداد می دهد. سازمان ها، دیگر نمی توانند کسب و کارها و طرح های سیستمی خود را به تنهایی اداره کنند زیرا به برقراری روابط الکترونیک با تأمین کنندگان، توزیع کنندگان و مشتریان نیازمندند. - رهنمودهای راهگشا - توسعه سریع سیستم کاربردی (RAD)  

اسلاید 19: توسعه از جمله کاربردهای وب، به منظور تسریع بخشیدن به ایجاد نرم افزار، گروهی از اشیا جمع آوری شده اند تا اجزای نرم افزار را برای وظایف معمول فراهم آورند. نظیر واسط کاربر نهایی یا قابلیت سفارش دهی آنلاین که می تواند با کاربردهای کسب و کار بزرگ مقیاس، ترکیب شود. این رویکرد توسعه نرم افزار، توسعه جز محور نامیده شود و این امکان را فراهم می آورد تا سیستم از طریق جمع آوری و تلفیق اجزای نرم افزاری موجود ساخته شود. کسب و کارها از توسعه جز محور استفاده می کنند تا کاربردهای تجارت الکترونیک را از طریق ترکیب اجزای موجود تجاری با استفاده از بخش های نرم افزاری برای خرید، تصدیق کاربر، موتورهای جستجو و کاتالوگ ها ایجاد کنند.

اسلاید 20:  خدمات وب و رایانه ای کردن خدمات علاوه بر اینکه وب سایت ها از یکپارچگی داخلی و خارجی سیستم، پشتیبانی می کنند، از آن ها می توان به مثابه ابزارهایی برای ساخت سیستم های اطلاعاتی جدید یا ارتقای سیستم های موجود استفاده کرد. خدمات وب، اجزای نرم افزاری را ایجاد می کند که قابل تحویل در اینترنت باشد و از کارکردهای جدید برای سیستم موجود سازمانی یا خلق سیتسم های جدید که با سیتسم های سازمان یا دیگر سازمان ها ارتباط دارد، برخوردار باشد. به دلیل اینکه این خدمات از مجموعه جهانی استانداردها استفاده می کنند، کم هزینه تر هستند و به هم مرتبط کردن اجزای اصلی را آسان تر می سازند.

اسلاید 21: The End

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید