صفحه 1:
بنام خدا
موضوع:طراحی واحد یادگیری فصل سوم پایه پنجم(کشورهای همسایه)
درس:طراحی واحد يادكيرى
her
صفحه 2:
ee
انتخاب ايده ی کلیدی
etl و اعل باایده ی کلدی یف کلمه باعبارت با حمل ات بداجار ی
> دهد محتوا از درون آن رشته ی علمی و بیرون از آن به هم پیوند خورده و
9
1 6 ا 512
پس از مطالعه ی درس موردنظر همسایگان ما .فرهنگ.حقوق و بهم توا
های کلدی ناب شد نا ساحه ها و موضوعات دیکر تن Al آحی
te
He شون
3
۱
صفحه 3:
i هدف کلی: bal meet ورن با مه
دیگران
تعیین اهداف و شایستگی های مورد انتظار
ا توجه به اهداف واحد یادگیری مورد انتظار و با توجه به دانش هاانگرش
مهارتهایی که دانش آموزان پس از آموختن این واحد باید به آنها دست يابند.
شایستگی های مورد انتظار به شرح زیر انتخاب شد:
تس سای
"Me حيطه عاطفی(نگرش)
حیطه روانی -حرکتی(مهارت)
صفحه 4:
یجان و ارمنستان را توضیح دهید؟
چه زمانی می توانند از جاذبه های گردشگری ارمنستان استفاده کنند؟
وسعت کدام یک از کشورهای شمال غربی ایران بیشتر است؟
پرجمعیت ترین کشور در همسایگی ایران کدام کشور است؟
«اذش موز در مورد شنار کستی دو کشور دار که هار ار کد3
میزان دسترسی دو کشور به دریاها را با رسم یک شکل طراحی کند؟
وضعیت جفرافیایی دو کشور مطالعه شده را با اران مقایسه کند؟
زبان و دين رايج دو كشور را شرح دهد؟
عم
صفحه 5:
قرو مورد مایم درامت کشورهای مطالته Sepa esd
نظرات خود را در مورد جاذبه های گردشگری دو کشور آزادانه بیان کرده و با وضعیت
جاذبه های گردشگری کشورمان مقایسه کند.
صفحه 6:
کشورهای همسایه ایران را روی نقشه نشان داده و علامت
گذاری کنند.
صفحه 7:
ar ۰
انتخاب محتوای مناسب آموزشی
محتوای انتخاب شده باید پاسخگوی نیازهای جامعهوالدین و دانش آموزان باشد.
های همسایه را بشناسیم؟
نابع و امکانات کشورهای همسایه بیشترین استفاده را داشته باشیم؟
چگونه میتوانیم روابط خود را با کشورهای همسایه گسترش دهیم؟
متظور از شناخت کشورهای
همسایه گسترش ارتباطات
بين المللی و توسعه
صفحه 8:
صفحه 9:
ا ا ae ام Sere PP
5ب سازماندهى فعاليتهاى يادكيرى و ايجاد فرصت هاى يادكيرى با به كار كيرى راهبردها و رسانه مناسب 2
آموزشى
* بعد از سلام و احوال پرسی,حضور و غیاب و گروه بندی دانش آموزان,قبل از شروع درس جدید سوالاتی را از
درس قبل می پرسیم تا میزان آمادگی دانش آموزان را در کلاس مورد سنجش قرار دهیم.
برای شروع با توجه به وضعیت کلاس صندلی های دانش اموزان را جابجا کرده و به صورت یک نقشه طراحی
میکنیم و از دانش اموزان مسخواهيم تفرات نود یک ود را لیست کرد و به عنوان همسبه دتر 5 د و
دوستان صمیمی که در کلاس دارند ولی از آنها فاصله گرفته اند به عنوان دوست ذکر میکنند تا بدین ترتیب
be با مفاهیم همسایه و دوست آشنا شوند و سپس سوالاتی در اين زمینه از انها می پرسیم و با اوردن یک کره
جغرافیایی یا نقشه,قاره ها را توضیح داده و مشخص میکنیم ایران و کشورهای همسایه در کدام قاره قرار
دارند.
صفحه 10:
5
سطح 1
همسایه های ایران را
تام ببرئق
جاذبه هاى كردشكرى کشورهای شمال غربی
دو كشور را بيان كنند ايران را در بركه نوشته
روى ديوار كلاس
دين و زبان اهميت زبان و دين اكتورهابى كه فقط دين
مشترك در روابط ١ يا زيان مشترى دارئد
كشورها را توضيح در جدول رسم كرده و
دهید. در کلاس اراله دهید.
آب و هوا وضعيت آب و هواى دو وضعیت هوای دو کشور آب و هوای دو کشور را
كشور را بيان كنيد را در تابستان و زمستان رد
شرج عيد: مقايسه انها با منطقه
خود كزارشى به كلاس
لرائه دهید.
صفحه 11:
oH ei ae Oo برنامه
با کمک والدین یک کشور از هر قاره انتخاب 09,5 و پایتخت آنها را يادداشت كنيد.
دو مورد از همسایه های کشورهای انتخاب شده از هر قاره را ذکر کنید.
روستاها یا شهرهای اطراف محل سکونت خود را نام برده و بزرگترین و کوچکترین انها را از لحاظ وسعت و
صفحه 12:
C—O?
ارزشیابی و آصلاح Ss یادگیری 5
آیا نیاز سنجی به درستی انجام گرفته است؟
آیا مستوای مناسب باس دانش آمور انتعاب شده است؟
با توجه به ایده کلیدی,واحد یادگیری مناسبی طراحی شده است؟
آیا با توجه به مطالب کتاب اهداف و شایستگی مورد انتظار در جدول آورده
شده است؟
cle SL LI “i سنجش درست انتخاب شده اند؟
#2 * آیا تکالیف جبرانی مناسب بوده و با توجه به توانایی دانش آموزان انتخاب
شده است؟
صفحه 13: