پزشکی و سلامت مراقبت‌های بهداشتی

ظروف پلاستیکی و یک بار مصرف

zorufe_yekbar_masraf_tabaye

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “ظروف پلاستیکی و یک بار مصرف”

ظروف پلاستیکی و یک بار مصرف

اسلاید 1: www.tabaye.ir

اسلاید 2: در چه ظروفی غذا بپزیم و بخوریم تا سالم تر باشیم؟« ظروف پلاستیکی و یک بار مصرف »

اسلاید 3: مضرات پلاستیک:پلاستیک حاوی ماده شيميايي و خطرناك موسوم به بيسفنول آ BPA است.BPA در قوطی‌های کنسرو، شیشه های ‌شیر و پستانک نوزادان، اسباب‌بازی‌های پلاستیکی، بسته‌‌بندی‌های مواد غذایی، پلاستيك ها و ... موجود است.

اسلاید 4: نمونه‌هایی از عوارض جانبی «بیسفنول آ» در بدن:BPAاز اثرات هورمون زنانه استروژن تقليد مي كند:افزایش احتمال ناباروری در زنان؛ خطرناک براي زنان باردار؛ تأثیرات منفی روی کیفیت اسپرم مردان؛ افزایش وزن؛بلوغ زودرس؛بیش ‌فعالی؛ اختلالات جنینی ازجمله اختلال در رشد مغزی و اختلالات اندام جنسی؛ سرطان پروستات و سینه؛ابتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی- عروقی. لمس كردن پلاستيك و استنشاق ذرات پراکنده شده از پلاستیک ها مقدار BPAرا در بدن افزايش مي دهد.

اسلاید 5: سایر مشکلات پلاستیک:میکروب عضو اصلی ظروف پلاستیکی یکبار مصرف است.متاسفانه استاندارد ظروف يكبار مصرف اجباري نیست.مونومرهای آزاد شده از پلاستیک براحتی وارد بدن میشوند که سبب: کم اشتهایی؛ مشكلات گوارشی؛ عصبانیت؛ خستگی؛ تاثیرات منفی روی سیستم های عصبی و قلب؛ جهش ژنتیکی در جنین؛ بیماری های ریوی؛ انواع سرطان و به ویژه سرطان كبد و پستان میشود.

اسلاید 6: توصیه هایی در باب استفاده از ظروف پلاستیکی:در حد امکان، از استفاده ظروف پلاستیکی فاصله بگیرید.استفاده بیشتر و طولانی تر از یک ظرف پلاستیکی، مشکلات بیشتری تولید می کند.ظروف يكبار مصرف براي يك بار استفاده ساخته شده‌اند.

اسلاید 7: این کارها، فرآیند آزادسازی مونومرها و ورود سمومی مانند پلي‌استايرن، دیوکسین و گاز هگزان به بدن را تشدید و تسریع می کنند:سرمای زیاد: فریز کردن آب در ظروف پلاستیکی.گرما: نوشیدن چای یا مصرف غذاهای داغ؛ قرار دادن نان داغ در کیسه پلاستیکی و .... ریختن مایعات یا مواد اسيدي یا چرب در این ظروف: نوشابه، كاكائو، آبغوره، آبلیمو، سرکه، رب، غذاهای چرب و ....

اسلاید 8: قرار دادن ظروف پلاستيكي يكبار مصرف در مایكروفر.ماندن طولانی غذا در این ظروف: بیش از دو ساعت.ماندن طولانی آب در این ظروف: به ویژه بیش از 6 ماه.قرار گرفتن این ظروف در مقابل آفتاب: پشت شیشه مغازه ها، پشت شیشه ماشین سواری خودمان و ....

اسلاید 9: استفاده از ظروف یک بار مصرف رنگی، احتیاط بیشتری را می‌طلبد:هنگام تماس با چای یا غذای داغ، رنگ حل می‌شود و یك لایه از آن همراه غذا یا چای میل می‌شود.Shiateb.com

19,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید