پزشکی

عادت ماهانه بانوان و مراقبت های آن

moraghebat-haye-doran-ghaedegi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “عادت ماهانه بانوان و مراقبت های آن”

عادت ماهانه بانوان و مراقبت های آن

اسلاید 1: مراقبت های دوران قاعدگی

اسلاید 2: نکاتی درباره فرآیند طبیعی عادت ماهیانهاگر یک زن باشید، با یک مشکل همیشگی و تکراری در زندگی خود مواجه هستید که به هیچ عنوان خوشایند نیست و تبعات منفی بیشماری به‌همراه دارد. مشکلی که تقریبا نیمی از هر ماهِ زندگی را تحت‌تاثیر خود قرار داده و بسیاری از جذابیت‌های دنیا و شادی‌های درونی را کمرنگ می‌کند و حتی گاها موجب می‌شود تا دنیا را سیاه دیده و دوست داشته باشید در گوشه تنهایی خود نشسته و یک دل سیر گریه کنید. چون اگر این‌کار را نکنید احتمال درگیر شدن با اطرافیان زیاد است و شاید حتی موجب تخریب روابط شود.حتما متوجه شده‌اید که در مورد سیکل ماهانه صحبت می‌کنیم؛ قاعدگی در زنان یا همان اصطلاح عامیانه‌اش یعنی پریود! دورانی که شاید ظاهرا ۳ تا ۷ روز ادامه داشته باشد، اما در واقعیت ۱۰ تا ۱۴ روز از زندگی زن را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد و دردهای فیزیکی و روحی متعددی به‌دنبال دارد.

اسلاید 3: یک زن، حتی اگر تاریخ آخرین قاعدگی خود را فراموش کرده باشد، وقتی اشتهایش به‌طور غیرعادی زیاد می‌شود، اعصابش برای مسایل پیش‌پاافتاده و بی‌ارزش به‌هم می‌ریزد، وقتی دنیا جذابیتش را از دست می‌دهد، رفتار آدم‌ها برایش عجیب می‌شود، تلخی‌ها، ناراحتی‌ها، خاطره‌های بد زیادی را به‌یاد می‌آورد و هر آن احتمال گریه کردن را دارد، وقتی دلش می‌خواهد در اتاق خود را حبس کرده و با هیچ‌کسی، حتی عزیزانش هیچ ارتباطی نداشته باشد، وقتی دوست دارد فقط بخوابد و در رختخواب بماند، سینه‌هایش متورم و دردناک می‌شوند، بی‌قرار می‌شود و تمایل شدیدی به خوردن اسنک‌های شور یا شیرینی‌جات پیدا می‌کند، به خوبی متوجه خواهد شد که پریود نزدیک است و دوباره باید دردهای همیشگی را تحمل کرده و قدرت صبر و حوصله خود را افزایش دهد.

اسلاید 4: عادت ماهانه چیست؟آن‌چه ما به عنوان پریود از آن یاد می‌کنیم نتیجه‌ی یک کارگروهی اعضای داخلی بدن همچون مغز، غده هیپوفیز، رحم، گردن رحم، تخمدان‌ها، لوله‌های فالوپ و واژن است. به این صورت که، مغز دستور تولید و ترشح هورمون‌های استروژن و پروژسترون را به تخمدان مخابره می‌کند. به طور‌همزمان، هورمون‌های FSH و LH نیز در غده هیپوفیز ساخته می‌شوند.از آن جا که زندگی همیشه جاری است و فرد نمی تواند در دوران سیکل ماهیانه خود از روند عادی آن فرار کند، اما همزمان، توانایی تحمل این همه تغییر به صورت یکجا را هم ندارد، بنابراین یا بدخلق و عصبی می‌شود، یا تنبل و بی‌حوصله! اما دلیل این امر چیست و چرا همیشه خانواده‌ها از این پدیده واهمه دارند؟ همه می‌دانیم که این دوران نه فقط برای زنان، بلکه برای مردان هم دردآور است زیرا ترکش‌های این تغییرات هورمونی به اعصاب مردان هم اصابت کرده و ممکن است لحظه‌های ناخوشایندی را در زندگی زوجین پدیدار نماید.

اسلاید 5: پیش از توضیح ادامه این روند لازم است بدانید که فاصله بین دو قاعدگی به صورت طبیعی بین ۲۱ تا ۳۵ روز است. البته در حالت نرمال و رایج، ۲۸ روزه خواهد بود.در نیمه نخست این دوره، میزان استروژن بالا رفته و باعث رشد و افزایش سلول‌های رحمی می‌شود. سپس، بدن در واکنش به ترشح هورمون FSH، یک تخمک در داخل یکی از تخمدان‌ها آزاد می‌کند. این تخمک رشد کرده و در حوالی روز ۱۴ از یک سیکل ۲۸ روزه در پاسخ به هورمون LH تخمک از تخمدان جدا می شود. این مرحله تخمک‌گذاری نامیده می‌شود.در ادامه، در نیمه دوم سیکل، تخمک وارد لوله فالوپ می‌شود که بین تخمدان و رحم قرار دارد. در این مرحله، پروژسترون وارد عمل شده و رحم را آماده بارداری می کند.اگر در این مرحله تخمک توسط اسپرم بارور شود بارداری رخ خواهد داد. در غیر ‌اینصورت، تخمک پس از مدتی از بین می رود و میزان استروژن و پروژسترون نیز کاهش می یابد. در نتیجه‌ی این اتفاق‌ها، لایه ضخیم رحم ریزش کرده و خونریزی قاعدگی یا عادت ماهیانه شروع می‌شود.

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید