صفحه 1:
ان لك اب ها برك رجا رس
صفحه 2:
عدد اكتان
تهيه و تنظيم:
نام شما
صفحه 3:
تعریف عدد اکتان
۱ or Segre) Py Ey Oy Por ey oe JU Par EC
در مقابل گرما . فشار و شروع احتراق خود به خود(بدون جرقه)
عدد اکتان بنزین:
عدد اكتان بنزين عبارت است ازدرصد ايزو اكتان در نرمال هيتان كه داراى
Mee decoded ا اك
باشد. به زبان ساده ترهرچه عدد اکتان یک سوخت بیشتر باشد ُن سوخت
ار
صفحه 4:
Elen ret er ea) OR ree
عدد اكتان مشخص ميكند كه سوخت تا جه ميزان توانايي
متراكم شدن قبل از احتراق خودبه خودي را داراست.
صفحه 5:
این عدد از کجا بدست می آید؟
ا ا CTR Cee الل
ee NOE knee Eyer ا |
جدا از هم با تركيب شدن با يكديكر سوختهاى متفاوتى جون
ينزين»كازوئيلءنفت سفيد و... را حاصل مينمايد.
ات اراس را درا
ا ee دای اكر ينزي ار
م ل ee Sete ese
eee RS oa Rey oS Nea ۱
صفحه 6:
در جریان ن جنگ جهاني اول توماس ميجلى كشف نمود كه با افودن
oa)
LG ۳ 0 ل
purer iC moe een re: eae] 0 5
ate زاين ماده در بنزين تا ساليان دراز ادامه يافتءتا ايد
ترجه ساك hypo ans رحست ساي Bil يديد مى أورد
و بايد از بنزين حذف كردد.بنابراين حذف سرب به تدا
ماده ای به نام 2 2000
رهای
ثم و1 eh St | 6۷ است به جای
تترا تب سرب آعار شد.
صفحه 7:
ا ا
.١ روش تحقيقى
. روش موتورى
تفاوت اين دو روش در شرايط و يارامتر هاى آزمايش بر روى بنزين
| بر بر ار های در نظر
گرفته شده برای هر یک از این دو روش آزمایش را می بینید.
صفحه 8:
] Ort TeoROO) | Qotor Oke Tori (DOO) |
دمای مخلوط سوخت 9 سانتیگراد .99سانتیگراد
دمای موتور 0 سانتیگراد 0 سانتیگراد
مدير 900 600
صفحه 9:
عوامل موثر بر بالا و پایین رفتن اکتان بنزین:
نا
50
* ميزان رطوبت
* تنظيم دلكو
صفحه 10:
۱- ارتفاع از سطح دریا: هرچه ارتفاع از سطح دریا بالاتر باشد سوخت دیرتر
دچار خودسوزی شده که مثل این است که عدد اکتان بنزین بالاتر است.
۱
اكتان [101/! زيادتر مىشود. همجنين هر جقدر كه دماى هوا كاهش بيدا كند
000ص
۳-ز دیگر موارد موثر در عدد اکتان میتوان به مواردی چون نسبت تراکم موتور
ميزان كاركرد موتور» دماى موتورء نسبت بنزين و هوا در خودروهاى بدون
لامعا كه قابليت تنظيم اتوماتيك نسبت استوكيومترى را ندارند و مواردى از
لين دست. اشاره نمود. البته خودروهاى مجهز به لان)عا جون مىتوانند نسبت
هوا و سوخت را اندازه بگیرند و سوخت متناسب با دور موتور دمای هوا غلظت
ا ا ا ل يك
نسبت استوكيومترى نيز نام ميبرند.
صفحه 11:
جند نکته مهم:
” در خودروهاى با تكنولوى جديد هيج كاه باك خودرو را تا انتها
ا eo eee | poe تاک باعت اس رسندن به
ee ye
cul peanut ype Perl eres nce nse ار
باعث ورود آشغال های کف باک به درون سیستم سوخت رسانی
شده و در برخی خودرو ها باعث گرم شدن بیش از حد پمپ
بنزین ميشود.
ال ا ل ل ل لشن
صفحه 12:
۱
صفحه 13:
aki Was
| کون
۱. ۱ ص 2
Cy aN
٠ 3 ۷ 2 ~
۱
1 77 ) dan