صفحه 1:
پاور درس سوم عربی
2 ده
صفحه 2:
Sd
Qilel 25th Li طعاماً لذيذ]
صفحه 3:
صفحه 4:
آخر : دیگر
آحَبّ : دوست داشت
مب + دوست دنم
تُحِبٌ ع دوست دارى
Grol المهّن : صاحيان شغلها
cated: gal
Ses as
پلاد : کشورء شهرها «مفرد: بَلّد»
ققلم : پیشرفت
تلد : آهعکر
حَلواتي : شیرینی فروش
آخامس. آلخامتة : پنجم
خبَاز : نانوا
خُبْز : نان
وُذ : برنج
صفحه 5:
سائل : نامهها «مقرد: رسالة».
ورزش
age om : تشانة آینده
سَآصيرٌ : خواهم شد
شَرّحَ : شرح داد
ok: Gb
صارّ : شد
موف أصيرٌ : خواهم شد
طِبٌ الَعُيون : جشم يزشكى
طبّاخ : آشیز
طعام : خوراک «جمح: أطْحمَة»
coy: eb
عَنْ : دربارة. از
عیلن : چشم. چشمه «جمح:
عیون»
صفحه 6:
غايّة : پایان» نهایت
قحخص : معایته کرد
قاطع : يرنده
855 الْقَدَم : فوتبال
«كرّة: توب + ققدّم: پا»
كيمياء : شيمى
مَرَضئْ : بيماران «مفرد: مَريض»
مستقیّل : آيتده
ممرّض : يرستار
موف : كارمتد
تواقذ : پنجرهها «مفرد: تاقدّة»
Lage : شغل «جمع: مهّن»
مُهَندِسَ زراعيٌّ: مهند سكشاورزى
صفحه 7:
دحَلّال مدش في افو قال:«5رس الوم حول م نها مستقبل». قسأل:أيٍ مه لحب؟
صادق: أنا أَحِبُ الزراعَة. لِآنها عَمَلَ مُهمٌ لِتَقَدُم البلاد. سوق أصيرٌ مُهَندساً زراعياً
صفحه 8:
قاسم: سا
أصيرٌ مُخقَرعاً وَ سَوفَ أَضْنَعٌ Vague Vigo
صفحه 9:
منصورٌ: أنا أحث ال
«(qe
آمین: آتا اجب ما
jes Sey UI
Fol Gye. طَبيباً لخدمّة الئاس.
7
صفحه 10:
الطلاب ذكروا أصحاتٍ الْمِهمَنِ كَالْمُدَرْسِ وَ الْخَبَاِوَ الُرْطَيْ و انخلوانن و البانع
yess وَ الْحَدَادِ وَ غَيْرِهِمْ.
آلْمُدَرْسُ:
عارف: beret ISN Wes بحاجّة إِلَى الْآخَرِينَ .
fee pat gh shat
حامد: کل مهتة مهو انب بحاجَة الی کل المین.
ُدَْسشْ: علینا باخترام کل المهن.
صفحه 11:
با توجه به متن درس به پرسش های زیر پاسخ کوتاه
دهید.
1- ماذا قالَ er) حول slalall (ilu CES SLES
2 ما هو الْهَدَفُ مِنٍ اننخاب الشُغْل؟ خدمه الناس
3- حول أَئّ موضوع كان درش الْيَوم؟ مِهْنَتك فى الْمُستقبَلٍ
4- ماذا سَتصيرٌ فى المستقبل؟ سَأصيرٌ طَبيباً
5- أَئْ شغلٍ YS Shp Age مِهنّه مهقة
صفحه 12:
Ba
زیر هر تصویر نام آن را به عربی بنویسید. 7
حذاد / تجار / ففرزضه / کاب / حلوانی / ختَاز | شرطی 1
حَباطُ / طبببه / طبَاحّه / فلاحه / مذزشه
SS oe هك
ois
eet yisle فيوش).
هی )54(
05
صفحه 13:
سس
در گروههای دو نفره مکالمه کنید. «پاسخ کوتاه کافی
است.»
1- فى أئ صَفٌ أنت (أنت)؟
2 من آین آنت (آنت)؟
3-] تعرف (تعرفین) ال لْعربیة۹
4- كم كتاباً فى حَقِيبَيِك (حقيتيي)؟
> 5- ين الخَليج الفارسيئ؟
فى الصف الثامن
مِن ايران
صفحه 14:
سو لته
۳(
«
3 all 9
الله os
slo»
3
خَيرٌ الناس
عم و و
آنفعهم
للناس
صفحه 15:
KKK KKK
*قبلا دانستیم: فعل مضارع نشانگر زمان حال و
اینده است.
**اكنون بدانیم که با آوردن س با qu بر سر فعل
مضارع أن فعل فقط بر زمان آینده دلالت مى
کند.مانند: لال Bois أجلس
صفحه 16:
با توجه به الگوی خوانده شده ترجمه کنید.
Jasla tl*
*أنتِ سَوف تفخصين القريضة
آنت سوف تفرخ *
صفحه 17:
با توجه به الگوی خوانده شده ترجمه کنید.
*أنَا سَأَعمَلُ. من كار خواهم کرد.
dyin cal? تَفحَصينَ المريضة. تو بيمار را معاينه
خوآهی کرد.
* أَنت سوف تفرخ.تو شاد خواهی شد.
صفحه 18:
adi oh
(ned) tab
(raat a
cassis هی
eed
هی (ویداند)
صفحه 19:
a on
Sa ye وحد
4 - متكلم مع القير
Ey
نج
۱
tansy) ألث
ألتما رعابر (ep
أل رس يديه
أنت (تريك رن )
(oo ose) ba
Ohl (سامدید)
wu
لعن زم
(ee
نا (من)
صفحه 20:
ادامه تمرین ها داز گرفة تحصیل
نور حل خواهند شد
با تشکر
13
a
9 ie lll Ba جلسات
