آموزشسایر

عربی پایه هشتم

تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 20 اسلاید

امیرعلی

صفحه 1:
پاور درس سوم عربی 2 ده

صفحه 2:
Sd ‎Qilel 25th Li‏ طعاماً لذيذ]

صفحه 3:

صفحه 4:
آخر : دیگر آحَبّ : دوست داشت مب + دوست دنم تُحِبٌ ع دوست دارى ‎Grol‏ المهّن : صاحيان شغلها ‎cated: gal‏ ‎Ses as ‏پلاد : کشورء شهرها «مفرد: بَلّد» ققلم : پیشرفت ‏تلد : آهعکر ‏حَلواتي : شیرینی فروش آخامس. آلخامتة : پنجم خبَاز : نانوا ‏خُبْز : نان ‏وُذ : برنج

صفحه 5:
سائل : نامه‌ها «مقرد: رسالة». ورزش ‎age om‏ : تشانة آینده سَآصيرٌ : خواهم شد شَرّحَ : شرح داد ‎ok: Gb‏ صارّ : شد موف أصيرٌ : خواهم شد طِبٌ الَعُيون : جشم يزشكى طبّاخ : آشیز طعام : خوراک «جمح: أطْحمَة» ‎coy: eb‏ عَنْ : دربارة. از عیلن : چشم. چشمه «جمح: ‏عیون»

صفحه 6:
غايّة : پایان» نهایت قحخص : معایته کرد قاطع : يرنده 855 الْقَدَم : فوتبال «كرّة: توب + ققدّم: پا» كيمياء : شيمى مَرَضئْ : بيماران «مفرد: مَريض» مستقیّل : آيتده ممرّض : يرستار موف : كارمتد تواقذ : پنجره‌ها «مفرد: تاقدّة» ‎Lage‏ : شغل «جمع: مهّن» مُهَندِسَ زراعيٌّ: مهند سكشاورزى

صفحه 7:
دحَلّال مدش في افو قال:«5رس الوم حول م نها مستقبل». قسأل:أيٍ مه لحب؟ صادق: أنا أَحِبُ الزراعَة. لِآنها عَمَلَ مُهمٌ لِتَقَدُم البلاد. سوق أصيرٌ مُهَندساً زراعياً

صفحه 8:
قاسم: سا أصيرٌ مُخقَرعاً وَ سَوفَ أَضْنَعٌ ‎Vague Vigo‏

صفحه 9:
منصورٌ: أنا أحث ال «(qe ‏آمین: آتا اجب ما‎ jes Sey UI ‎Fol Gye.‏ طَبيباً لخدمّة الئاس. ‎ ‎7

صفحه 10:
الطلاب ذكروا أصحاتٍ الْمِهمَنِ كَالْمُدَرْسِ وَ الْخَبَاِوَ الُرْطَيْ و انخلوانن و البانع ‎yess‏ وَ الْحَدَادِ وَ غَيْرِهِمْ. آلْمُدَرْسُ: عارف: ‎beret ISN Wes‏ بحاجّة إِلَى الْآخَرِينَ . ‎fee pat gh shat‏ حامد: کل مهتة مهو انب بحاجَة الی کل المین. ُدَْسشْ: علینا باخترام کل المهن.

صفحه 11:
با توجه به متن درس به پرسش های زیر پاسخ کوتاه دهید. 1- ماذا قالَ ‎er)‏ حول ‎slalall (ilu CES SLES‏ 2 ما هو الْهَدَفُ مِنٍ اننخاب الشُغْل؟ خدمه الناس 3- حول أَئّ موضوع كان درش الْيَوم؟ مِهْنَتك فى الْمُستقبَلٍ 4- ماذا سَتصيرٌ فى المستقبل؟ سَأصيرٌ طَبيباً 5- أَئْ شغلٍ ‎YS Shp Age‏ مِهنّه مهقة

صفحه 12:
Ba زیر هر تصویر نام آن را به عربی بنویسید. 7 حذاد / تجار / ففرزضه / کاب / حلوانی / ختَاز | شرطی 1 حَباطُ / طبببه / طبَاحّه / فلاحه / مذزشه SS oe ‏هك‎ ois ‎eet yisle‏ فيوش). ‏هی )54( ‎ ‎05 ‎

صفحه 13:
سس در گروه‌های دو نفره مکالمه کنید. «پاسخ کوتاه کافی است.» 1- فى أئ صَفٌ أنت (أنت)؟ 2 من آین آنت (آنت)؟ 3-] تعرف (تعرفین) ال لْعربیة۹ 4- كم كتاباً فى حَقِيبَيِك (حقيتيي)؟ > 5- ين الخَليج الفارسيئ؟ فى الصف الثامن مِن ايران

صفحه 14:
سو لته ۳( « 3 all 9 ‏الله‎ os slo» 3 خَيرٌ الناس عم و و آنفعهم للناس

صفحه 15:
KKK KKK ‏*قبلا دانستیم: فعل مضارع نشانگر زمان حال و‎ ‏اینده است.‎ **اكنون بدانیم که با آوردن س با ‎qu‏ بر سر فعل مضارع أن فعل فقط بر زمان آینده دلالت مى کند.مانند: لال ‎Bois‏ أجلس

صفحه 16:
با توجه به الگوی خوانده شده ترجمه کنید. Jasla tl* ‏*أنتِ سَوف تفخصين القريضة‎ ‏آنت سوف تفرخ‎ *

صفحه 17:
با توجه به الگوی خوانده شده ترجمه کنید. *أنَا سَأَعمَلُ. من كار خواهم کرد. ‎dyin cal?‏ تَفحَصينَ المريضة. تو بيمار را معاينه خوآهی کرد. ‏* أَنت سوف تفرخ.تو شاد خواهی شد.

صفحه 18:
adi oh (ned) tab (raat a cassis ‏هی‎ eed هی (ویداند)

صفحه 19:
a on ‎Sa ye‏ وحد ‏4 - متكلم مع القير ‎ ‎ ‎Ey ‏نج ‎۱ ‎ ‎ ‎tansy) ‏ألث‎ ‏ألتما رعابر ‎(ep‏ ‏أل رس يديه ‏أنت (تريك رن ) ‎(oo ose) ba ‎Ohl‏ (سامدید) ‎wu ‏لعن زم ‎ ‎ ‎(ee ‏نا (من) ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 20:
ادامه تمرین ها داز گرفة تحصیل نور حل خواهند شد با تشکر 13 a 9 ie lll Ba ‏جلسات‎

39,000 تومان