پزشکی و سلامت دندانپزشکی

عضله صاف و اسکلتی

saf_va_eskeleti

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “عضله صاف و اسکلتی”

عضله صاف و اسکلتی

اسلاید 1: انواع عضلات

اسلاید 2:

اسلاید 3: فهم فيزيولوژي عضله مخطط اسكلتي زمينه اي براي مطالعه عضله قلبي و عضله صاف است . اعمال عضله عبارت از كوتاه شدن و ايجاد نيرو است. سيستم عصبي فعاليت قسمت هاي مختلف بافت عضلاني را كمك مي نمايد تا حركات و وضعيت مناسب را ايجاد كند. نيرويي كه در عضله توليد مي گردد با باري كه بر آن تحميل مي شود تنظيم مي گردد و اگر انقباض همراه با كوتاه شدن عضله باشد ميزان نيروي داخل عضله متناسب با وزن وزنه و سرعت كوتاه شدن آن تنظيم ميشود.سلولهاي عضلا ت اسكلتي، سلولهايي طويل، مخطط، بدون انشعاب و چندهسته اي(هسته ها به طور محيطي واقع شده اند ) هستند .

اسلاید 4: همه عضلات اسکلتی از تعداد زیادی فیبر تشکیل شده است که غشای فیبر عضلانی سارکولم نام دارد. سارکولم در انتهای فیبرهای عضلانی به صورت دسته هایی تجمع پیدا می کند و تاندون عضله را تشکیل می دهد. هر فیبر عضلانی خود از تجمع میوفیبریل ها تشکیل شده است که هر میوفیبریل از حدود 1500 فیلامان میوزین(ضخیم) و 3000 فیلامان اکتین (نازک) تشکیل شده است. فضای بین میوفیبریل ها توسط مایعی به نام سارکوپلاسم احاطه شده است. در سارکوپلاسم عضله اسکلتی شبکه سارکوپلاسمی وسیعی وجود دارد.

اسلاید 5:

اسلاید 6:

اسلاید 7: آرايش فضايي فيلامان هاي ضخيم و نازك مسئول ظاهر مخطط عضله مي باشد. به اين صورت كه قسمتي از ميوفيبريل كه حاوي فقط فيلامان هاي نازك است به صورت نوار روشن ديده مي شود كه به آن نوار I گویند در حاليكه قسمتي از ميوفيبريل كه حاوي فيلامانهاي نازك و ضخيم است به صورت نوار تاريك مشاهده ميشود كه به آن نوارA گویند.

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید