صفحه 1:

صفحه 2:

صفحه 3:
وید سنه ويج شم رش ‎Ts fete os se‏ فرموده[است - چه برای ردو چه ‎UC Ol‏ سارت[ شس های وافبت زک اجه در وهی واه و وهای سیردت های ۱۳۵ اسعمار بایمال توند اس از رجهانده موی

صفحه 4:
Ss, a 9 a) al a» a - Ky ‏ی‎ a Ste Ita fF FI 2 ie 7

صفحه 5:
© ححاب در قرآن حجاب در لفت به معنای ملنع. پرده و ۷ ۱ پرده است. لین کلمه از ّن جهت ‎e gio‏ پوشش است. ولی هر پوششی حجاب نیست؛ بلکه ن پو: واقع شدن صورت گیرد. Te etc وجوب پوشش بدن و بعد سلبی آن. بلید در کنار یکدیگر باشد تا ل محقق شود؛ گاهی لل لل ‎ae‏ شده است. 10 4 3 7 ۳ MIU PPE Gabe ‏ب‎ 9

صفحه 6:
فلسفه حجاب 5 و ۶ اک له فرلیز بك م ‎a ld‏ های عصبی: ناهنجاری های رفتاری و هزاران بلای دیگر و اکنین نب و سیاست و رشد مصرف گرلیی و تسلط بیگانگان است.غریزه جنسی ‎AN‏ ؟ ق قانون خلقت دروجود زن بیشتر قرارداده شده وحجاب روشی است برای ‎١‏ ‏ب) رشد معنویت:بی تردید زنی که دامبی حه برای ارنقای روحی و معنوی خود نمی یاید. به لی در سطح جامعه می شود. در مقلبل. زن مومن.با حجاب . هر رفتاری رابه جا بروز نواده راجا مهر و زیبایی ‎rere‏ عند در جايعة نيز عسوي فعال اتسان ی و خوبی ها می شود. ومدگرلیی کند فرصتى | ROSE nT gore oo

صفحه 7:
ها و پاساژها باز باشد روشن ‎pss‏ خانواده و قبول توت استکمالی خانواده نمی ۱ از اين مهم دارد. اين در حالى است 1 هاى معقول و کارآمد و سالم. ۰ 1 می با ۱۳ فرزندلنی برومند تحویل جامعه می دهند و مقدس و انسان ساز شناخته می شود. د) سلامت اقتصادی و علمی: روشن است در مراکز علمی و اقتصادی حجاب مانع هدر رفتن انرقى هليى مى ‎١‏ شد علمى و ادی مصرف شوند. | EE eT ‏کلب مامت‎

صفحه 8:
ملنع فرزندان نامشروع وببی سر ز ج ت امروزی در غرب که تبعات سنگین اقتصادی, اجت 2 اشته وب وع و بی سر برست ‎i | opt ak Gal‏ يم خاص بین زف و مرد و روابط اجتماعى غرب است و لين مهم بار اجتماعى و اخلاقى آن. و) جلوگیری از سوءاستفاده استعمارگران از نظر سیاسی: یک زن‌با حجاب به حجاب بر حفظ باورهای دیئی خود و فرهنگ دینی اسلام و جلوگیری از سوءاستفاده قدرت های ‎So)‏ ‎ae‏ ا ل نا

صفحه 9:
فلسفه حجاب باشد چنانکه درسوره احزاد المومنین يدنين عليهن هن جلابيهن ذلك ادن كار براى اينكه شناخته شوند و مورد آزار قرا سرزده توبه كنئد) خداوند همواره آمرزئده رحب به قول ویل دورلنت::زن وقتی زنده است باشد وتوجه . حمايت اوست». این نیازعاطفی و رولنی سبب می شود که زن‌.به اصطلاح قرب ‎J‏ ‏حال اكر لين ميل رولنى از مجراى حقيقى ' اشود طبعا نكاه حيولنى و جنسى مردان.زا. كرامت و 2-5 یک آنسآن" وق آشتیر هوس مای زود ‎A‏ ‏. Ra A ‏برعنات‎ و آزآر مردآن خواهد شد. Ap! 7 7 0

صفحه 10:
wt, 5 ae ‏بو ثل ور ووراما ی کلف‎ بنابر كواهى متون تاريخى در اكثر به اتفاق ملت ها وآ معمول بوده است. هر چند در طول تاریخ فراز و شیب هی وی کردااست و كاهى با اعمال سليقه ها كماكان تشديد يا تخفيف یافته است ولی هیچگاه به طور کامل از بین ترفته است: تاریخچه پوشش در ایران قدمت دیرینه ای دارد و ویل دورانت در کتاب تاریخ تمدن جنين بیان نموده است : تجلیات پوشش دز سان راد اذ ايران چنان چشمگیر است که برخی از یشمندان و تمدن نگاران » ايران را منبع اصلی ترویج حجاب معرفی کرده اند.ایرانیان نخستین کسانی بودند که کت آستین دار و نوعی شلوار ابتدلیی برای سوارکاری طراحی کردند,زنان ایران پیش از اسلام حجاب داشتند. پوشش ملل ایران در دوره های پیش از پارسیان.دوران مادهاءپارس ها؛پارتها و ساسانیان » لکش های مختلفی رده است,

صفحه 11:
يوس لل ور ووراثباى كاعت ‎Gb‏ نقوش برجسته و مجسمه های قبل از میلاد . از لحاظ شكل باكمى تفاوت با پوشاک مردان یکسان بوده است» مرد و زن بواسطه اختلافی که ‎Ole‏ پوشش سرشان وجودداشته از هم تمیز داده می شدند. ( حجاب . آزادی یا اسارت ص ۷۹) ‏پوشش ایرانیان بعد از اسلام شامل پوشش سر مقنعه و چادر,بوده است که با تعاریف ‏امروزی لّن متفاوت است.مثلا" چادر یک حجاب سراسری سیاهی بوده و هنگام ‎ ‏خروج از خانه روبندی نیز از پیشانی آویزان می کردند.

صفحه 12:
‎saa te‏ لت ‏زنان در دوران پارتها با شلوارهای چین دار و پیراهن های دارپه دار و بلندتر از تونیک مردان و کلاهها و تاج های که بسیار متفاوت با دوران قبل از خود بود مطرح می شیند » زنان اشکانی در پزشش سر و اسفاده از چادر بسیار بوفته ابر از زنان ‏هخامنشی بودند. ‏در دوران ساسانیان زنان برای خروج ‏ چادر سفید . بنفش بر سرمی کشیذند که سراسر بدن آنها را می پوشانید که چادر را با قیطان یا بندی نگه می داشتند. پوشش زنان در دوران قاجار در خارج از خانه چادر بود که انواع گوناگون داشت که ‏رس سمل و اطلس رو ‏عبارت بود از چادر ‎

صفحه 13:

صفحه 14:
مسورد آزا و نفزض ‎seus‏ Pee eee rl ‏اغتبار دشمن قرار كرفت. ناكهان لباس اين كشور را‎ | ‏ممنوع کرد! ارهابی کر۵ که همه شندهید و فر‎ ‏دوران بهلويها انجام كرفته است؛ آن هم با فلدرى. اوبه‎ ۱۳۱

صفحه 15:
شت اول اولین نشلنه های کشف حجاب از دربار ناصرالدین شاه و در لثر سفرها و مشاعدات شاه از وضع پوشش اروپایی آغاز شد و سپس در قالب تجددخواهی به محافل روشنفکری و مطبوعات نفوذ کرد. رضاخان در ابتدا خود را مقید.به اصول مذهب نشان داد , او ابتدابه کمک یک جریان روشنفکری حم خود را در تغیبر لباس ملی به کارگرفت و پس از یک سری اقدامات دیگر نظیر محدودکردن مجالس عزاداری و ممنوع کردن لباس روحانیت با سفری چهل روزه.به ترکیه چندین سوغات برای مردم ایران به ارمغان آورد که از جمله آنها کشف حجاب بود. شیوه های تجدد : تجددطلبی که اساس سیاست فرهنگی رضاء شاه را تشکیل میداد را می توان در چندین مرحله بازشناخت : ۱- وضع قوانین غیرشرعی و تجدید سازمان عدلیه ۲- متحدالشکل کردن لباس و رواج پوشاک اروپایی ۳- کشف حجاب از بانوان در ابندای سیطوره رضاخان

صفحه 16:
‎poly‏ و" ‎wen‏ 4 بان ‎ ‎ ‎ ‎ ‏جاب برای زن به معنای عصمت و حفظ ۱ ات ‏حفظ حجاب و حفظ عفت, حنظ خط اسلام و ابسال مردم ‏است؛ ‏* حجاب اسلامی وسیله حفظ وصیانت عثاف ان ا حجاب و پوشش زن مظلومیت و شخصی و ال ذا ‏* چادر بهترین نوع حجاب و ‎BE BS‏

صفحه 17:
CMB pret SiC gC 57 © 6299 ress) ©

صفحه 18:
جاب وا تام واد ی بحجاٍپ ,در استحکام خانواده و جلوگیری از فروپاشی آن : اعی بوده و ثبات.سلامت >9 ‎ab alate GB |‏ را از آتش جهنم كه تعیپر " نگهدآشتن خود "به مفهو ات سرکش و لگهداشتن خانواده" جه معنای تعل از منکر و فراهم ساختن 0 و مار از و ‎gt‏ خانه و خانواده است.

صفحه 19:
5 7 اب و ا گام ده ۰ لین ۰ رمز ماندگاری و خوشبختی خانواده از نگاه اسلام. تسلیم بودن آنان در برابر اولمر و نواهی ورد كار و !تام عملی جه موازیین اخلاقی اسلام ‏ م9۳ نان ضروری اكد 0 یکی از مهمترین موضوعات شده رعلیّت حجاب برای بانوان است. بت ی که نقتن کلبدی, دز است م خانواده دارد. به این معنا كه مرد عفیف و زن محجوب زندگی خود زا برمینای رضایت ‎Pe Pe‏ ‎ds‏ بابتجاب و و باتمام!جود و در نهايت صداقت. محبت و قمين آسّر نكته اىكليدى و عاملى مهم در ثبات زندكى زناشويى . جلب اعتماد و احساس خوشبختیابه شماز می آيد.

صفحه 20:
آب و آتش ‎Cr eee ee eee red‏ ۱۰ آتش .اكر حايل از ميان آب و آتش برداشته شود. ۱ اما اگر حایل و حاجبی میان آن دو برقرار گردد. مثل ‎eee eller‏ ا 0 دیگ روشن کنند. آن وقت است که آتش .آب را تحت تاثیر خود قرار می دهد . اندک اندک گرم اوه وب و وغليان در اوبهوجود مى آورد.تا آن جا كه سراسر وجود او را تبديل به لوس يه مسئلحجاب ص 7 eatery

صفحه 21:
Ay res ‏حاب‎ كسى كه نظر به نامحرم را از خوف خدا ترك كند . خدا به او ايمانى عطا مى كند كه شيرينى آن را در قلبش مى يابد . بيامبراكرم (ص) حفظ.حراست.پنهان کردن و دورداشتن زن از نامحرم بهترین نعمت و خوشبختی برای اوست و زیبایی, دلربایی و جذابیت او را گسترش می دهد. حضرت علی (ع) بيشترين اهل دوزخ مردانی هستند که ازدواج نمی کنند و پست ترین مردگان شما مردگانی هستند که بي ممسركدة يبامبر اكرم (202 وقتی زنی برای غیرشوهرش (نامحرم) خود را خوشبو کند مایه آت تش جهنم و باعث ننگ است. پامبراکرم (ص) حضرت علی (ع)

صفحه 22:
اب و عناف و کن كان * شرلفت زن اقتضامی کند هنگامی که از خلنه بيرون عى رود متين و سنگین و باوقار باشد . در طرز رفتار و لباس پوشیدنش هیچگونه عمدی که باعث تحریک و تهبیج شود به کار نبرد ۰ زباندار لباس نپوشد . زباندار راه نرود ۰ زباندار و معنی دار به سخن خود آهنگ ندهد . (شهید مرتضی مطهری - کتاب مساله حجاب ) * حجاب زن تنها مربوط به خود او نیست تا بگوید از حق خود صرف نظر کردم ؛ حجاب زن مربوط به مرد ئیست تا بگوید هن راضیم. حجاب زن مربوط به خانواده نیست تا اعضای خانواده رضایت بدهند. بلکه حجاب زن حت الهی ست... حیثیت زن ... حريم خداوند است(زن در آیینه جلال وجمال-علامه جوادی آملی )

صفحه 23:
اب و عناف و کن زرکارن اگر اسلام‌به زن حی گوید حجاب داشته باشد می خواهد زن در جامعه حضور داشته باشد. البته حضور انسانینه حضور مونت. (استاد رحيم پور ازغدی) حجاب حریمی برای زن ایجاد هی کند تا بتولند در عرصه های اقتصادی. فرهنگی. اجتماعی و... حضور داشته باشد.(استاد رحیم پور ازغدی)

صفحه 24:
آیت اله جوادی آهلی: pS 0ho ‏شهید مرتضی‎ | دنياى كنول زن را درمعرض تمايشن اورد و درندگی ‎ake‏ | اسلام مخصوصا تأکیدکرده است که زن هراندازهمتینتر و بیشتر شد .اما دنیای اسلام» زن وا در صحنه می‌آورد تا جامعه با وقارتر و عفیف‌تر حرکت کند و خود را در معرض نمایش ‎jaye pel,‏ كثد نه مسر فريزى زن موم کرد بر رای افزودد مشود a, ‏سب‎

صفحه 25:
يروقسوريوت ساشووسكى 1 «وكيل دادكسترى المان». من مىبندارم كسى كه از روى اعتقاد دينى خود روسرى بر سر دارد به هيج وجه به حقوق دیگرانتجاوز نکرده است. قنون معنوعیت حجاب بزر كترين بىعدالتى و قانون شكنى به حساب مىأيد و در مقابل حجاب یکی از موانع محکم در پرابر فساد و فروباشی جامعه است. چرا در جامعهاى كه عمل زشتی مثل همچنس‌بازی توسط فانون به رسمیت شناخته شده است.رعایت عادىترين سفارشات و دستورات دينى بواى ‎Satu estes plan‏ در بازارهاى يران به زثان جادرى بر مى خوره صحبت كردن از طرز تكلم انها مى ‎OF‏ ‏پی بردزنان ایرنی در خروح از منزلآادی على رغم جدار مستور خود به همه مور دارندحتى در کارهای سیاسی و در سقوط امراك را كيد آنها جست

صفحه 26:
yy»; I pec » قفاب را قفا + 20 را ‘ (TLL,

صفحه 27:
لمات و ‎SAIL‏ ۱- مدیران دستگاههای اجرایی در هر رده نسبت به اجرای برنامه های فرهنگی حجاب و عفاف و رعایت الزامات آن اهتمام ویژه نمایند. ۲- افرادی که حجاب رابه نجو شایسته رعلیت نمی کنند با برنامه های فرهنگی راهنمایی شوند. ۳ - در آموزه های بدو استخدام و حین خدمت اهمیت حجاب و عفاف بیان شود. ‎-t‏ از برخوردهای سلیقه ای با پدیده بد پوششی پرهیز و در عوض کاملا منطقی و جذاب عمل شود( در واقع اقدامات انظباطی به عنوان آخرین اقدامات باشد)

صفحه 28:
لاطات و الزالاث ادادى © - در برنامه هاى آموزشى فرمايشات امام خمينى (ره) و مقام معظم رهبرى در کنار آیات و احادیث و ... استفاده شود. 1- از جاذبه هاى هنرى به منظور جذب هرجه بيشتر افراد به فرهنك غنى حجاب و عفاف بهره مند شود. ۷-به روش های ابتکاری مثلا ارسال بیامک تبریک:تولد به خلنم های کارمند همراه با یک پیامک اخلاقی در باره حجاب بعنوان یک امر لثر بخش توجه شود ۸- در تولیدات فرهنگی و هنری ‏ توجه به لثر بخشی فیلم های ۱۰۰ ثانیه ای ؛ بلوتوث پیامک ها و نمایش فیلم هلیی با سوژه های خانواده موفق. دختر نمونه, زنان الگو و... تاکید میشود.

صفحه 29:
لاطات و الزالاث ادادى 4- در اجراى طرح هاى ابتكارى و توليدات فرهنكى نظارت لازم به عمل آید و در انجام کلیه برنامه ها از افرادی استفاده شود که خود از انگیزه و تعهد لازم برخوردار باشند. ۰- جلسات منظم توجیهی جهت حمایت و پیگیری اقدامات برای مدیران میانی برگزار شود. ۱- حضور کارکنان در برنامه های آموزشی عفاف و حجاب الزامی بوده و جزء آموزش های بدو ورود و حین خدمت محاسبه شود( اين بند به کارکنانی که دور از ستاد اصلی هستند نیز برمی گردد) ۲- چادر حجاب برتر و کامل برای زنان است و نبایدبا طرح لباس متحد الشکل از تبلیغ و تشویق آن غفلت شود.

صفحه 30:
م6 ‎oo oo‏ ‎newb‏ الژاات ‎FAs‏ ۳- از بودجه ها و اعتبارات قانونی اختصاص يافته برای پوشاک کارکنان؛ نسبت به تهیه و تحویل لباس فرم و متحدالشکل کارکنان اقدام شود. ۶-مسئولین حراست پس از اطمینان از اقدامات فرهنگی و مشاوره های نسبت به کارکنان بد حجاب تذکر شفاهی و کتبی داده و در صورت عدم رعایت به هیئت های تخلفات اداری معرفی نمایند. ۵سبه منظور کاهش اختلاط کارمندان زن و مرد نسبت به تفکیک و جداسازی محل کار آنان و عدم بکارگیری منشی زن برای مدیران مرد اقدام شود. ابلاغیه ستاد صیانت (عفاف و ححاب) وزارت کشور

صفحه 31:
آينه بى غبار ست

صفحه 32:
وش امور نان و اوه

رایگان