پزشکی و سلامت بیماری‌ها

علت شناسی سندروم لکنت در خردسالان

ellat_shenasie_sandrome_loknat_dar_bozorg_salan

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “علت شناسی سندروم لکنت در خردسالان”

علت شناسی سندروم لکنت در خردسالان

اسلاید 1: علت شناسی سندروم لکنت در خردسالان

اسلاید 2: همانطور که می دانید شیوع اختلال لکنت در سنین زبان آموزی بسیار بالا و برخی منابع آنرا تا حد 10 درصد گزارش نموده اند. علائم لکنت بیشتر شامل تکرار سیلابها و واجها بخصوص در جایگاه آغازین کلام است که در مراحل پیشرفته آن، اسپاسمهای عضلانی و شکلک های چهره، کشیده گوئی، قفل شدگی ، حرکات اضافه اندامهای دیگر و اجتناب و فرار از مشکل نیز دیده می شود. معمولاٌ نوع رشدی آن (Developmental Stuttering) قبل از سن 6 سالگی بروز می کند و شیوع آن در مردان بیشتر است.

اسلاید 3: - اغلب لکنت ها حالت دوره ای (Periodic) دارند که درمان آنها را با مشکل مواجه می کند. به استثنای لکنت های Nourogenic که معمولاً کمتر وابسته به شرایط محیطند و متعاقب آسیب به سیستم های CNS و PNS فرد حادث می شوند. - با بلوغ و افزایش سن، نوع لکنت و شدت آن فرق می کند.

اسلاید 4: - گاهی وقت ها ، این لکنت در حقیقت نوعی ناروانی کلام است که خبر از ضایعه ای دیگر می دهد. مثلاً در PTSD و یا Dysarthria و .... بنابراین مسئله تشخیص افتراقی بسیار مهم است . استرس و اضطراب (بجز در موارد نادر) علت لکنت نیست بلکه عامل تشدیدکننده است. در تحقیقات جدید با Petscan و F.MRI مشخص شده است که الگوهای فعالیت مغزی بین نیمکره ای در افراد لکنتی و عادی متفاوت است و در افراد لکنتی، نیمکره راست حین گفتار بیشتر از افراد طبیعی فعال است. البته هنوز مشخص نشده است آیا این امر علت لکنت است یا معلول لکنت

اسلاید 5: در اتیولوژی خردسالان مبتلا به لکنت 3 دسته علت پیش بینی شده است که به تفکیک به شرح می پردازیم. Psycholingnistic factors یا عامل های زبانی – روانی. کودکی که تحت این دسته قرار می گیرد ممکن است در فرآیندهای نحوه کاربرد زبان ، معنا شناختی و آواشناختی زبان دچار اشکال باشند. طبق تجربیات بالینی مشاهده شده است که این گروه با تمارین زبانشناسی و گفتاردرمانی به پروسه درمان خوب پاسخ می دهند.

اسلاید 6: Psychosocial factors این دسته بیشتر شامل کودکانی هستند که ناروانی طبیعی آنها بدلیل برخورد نامناسب و فشار محیط از حالت نرم خارج و حالت پاتولوژیک گرفته است و آیتم های آن مربوط به والدین ، مراقبین کودک و همبازیهای وی می شود.

اسلاید 7: Factors Physiological : این دسته شامل موارد زیر می باشد و معمولاً در کودک یک یا چندآیتم از موارد زیر مشاهده می شود. تنش و اسپاسمهای حنجره و فوق چاکنائی، Muscular Dyscoordination ، هماهنگی و تطابق ضعیف تولیدی عضلات مولد گفتار، نا هماهنگی تنفس و گفتار و یا ضعف در autonomic nervous system . این دسته از کودکان احتیاج به اقدامات درمانی تخصصی و همکاری متخصصین مختلف و گاهاً اقداماتی دارویی دارند و پروسه درمان در آنها با چالش بیشتری مواجه است.  

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید