azolate_kafe_lagan

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “عملکرد عضلات کف لگن”

عملکرد عضلات کف لگن

اسلاید 1: Low back exercise

اسلاید 2:

اسلاید 3: Maternity cushion

اسلاید 4: عملكرد عضلات كف لگن: 1-عضلات اصلي در خروجي لگن را تشكيل مي دهند.2-با كمك ترانسورس شكمي در استحكام لگن نقش بسيار مهم بعهده دارند.3-ارگانهاي لگني را حمايت مي كنند.4-تغييرات ناشي از افزايش فشار لگني نظير عطسه و بلند كردن اشياء سنگين را تحمل مي كنند.5-كمك به حفظ اختيار ادرار و مدفوع و همچنين دفع آن مي كند.6-كمك به چرخش داخلي سر جنين در طي ليبر7-ايفاي نقش اساسي در فعاليت هاي جنسي

اسلاید 5: علل تضعیف عضلات لگنعدم استفادهوزن جنین کشیدگی عضلات حین زایمانفشار مرتب روده هازور زدن رای تخلیه مثانهبلند کردن اجسام سنگینوزن اضافی

اسلاید 6: ورزشهای شکمیبالا آوردن سر بالا آوردن سرو پلویک تیلت

اسلاید 7: مداخلات پرستاری  پیشگیری از خستگی و سرماکلسیم کافیگرفتن ویتامین B,Dدوش آب گرمماساژ یخورزش منظمهیدریشن

اسلاید 8: حین کرامپ دورسی فلکشن گرما و ماساژ

اسلاید 9: Round ligament pain در مراحل پيشرفته حاملگي بزرگي رحم باعث كشش ليگمانهاي گرد و درد مي شود.درد بصورت اسپاسم يا درد مداوم است و ممكن است با فشار همراه شود ( در يك يا هر دوطرف پايين شكم)درمان: استراحت – پوزيشن مناسب بدن – كرامپ با چمباتمه زدن و چسباندن زانو به سينه تسكين مي يابد – گرم كردن

اسلاید 10: دیس فانکشن سمفیز پوبیسبالش بین پاهاپاها درحرکت یا پایین آمدن از تخت موازی و سیمتریک باشندکمک همسر در چرخیدن در تختتشک آبیملافه سیلک یا ساتین

اسلاید 11: جهت پيشگيري و كاهش سوزش سر دل و ترش كردن در وضعيت چهار زانوي باز نشسته ، پشت كاملا صاف ، سر در محور پشت قرار گرفته.دست ها را همانند تصوير در پشت بدن در صورت امكان به هم مي رسانيم در اين وضعيت دو دم و بازدم شكمي انجام دهيد ، سپس دست ها را عوض كنيد.

اسلاید 12:

اسلاید 13: جهت پيشگيري و كاهش يبوست وضعيت درست نشسته:دست چپ روي كمر ، دم شكمي گرفته و با بازدم دست راست را از روي سر با حالت كشيده رد كرده به طوريكه در سر تا سر پهلوي راست كشش ايجاد شود، 5-10 ثانيه با حفظ ريتم تنفس عادي در اين وضعيت مي مانيم سپس دست ها را عوض مي كنيم.

اسلاید 14:

اسلاید 15:  جهت پيشگيري و كاهش درد و ورم پاها بهتر است يك بالش زير سر و يك بالش زير باسن قرار دهيد.در سه ماهه ي سوم كمتر از 5 دقيقه در وضعيت بمانيد و يا به صورت نيمه نشسته حركت را انجام دهيد

اسلاید 16:

اسلاید 17: جهت پيشگيري از كمر درد و افزايش قدرت عضلات شكم در وضعيت درست نشسته قرار گرفته . دست راست روي زانوي چپ و دست چپ مقابل باسن .قسمت مركزي شكمي كمي منقبض چرخش شانه به سمت چپ و نگاه به سمت چپ همراه با دم و بازدم شكمي .حركت در جهت مخالف نيز انجام شود.

اسلاید 18:

اسلاید 19:

اسلاید 20: به پشت دراز كشيده پاها به اندازه عرض شانه از هم باز ، كف پا بروي زمين قرار گرفته به همراه دم عضلات باسن را منقبض كرده و از زمين كمي بلند كنيد سپس با بازدم عضلات باسن را شل كرده و آرام به روي زمين قرار دهيد.

اسلاید 21:

اسلاید 22: در اين حركت دست ها و زانو ها در تماس با زمين به اندازه عرض شانه ها باز. با دم كشش در طول ستون فقرات ، سر به قسمت بالا و با بازدم سر و باسن به داخل با چرخش آرام كمر كشيده مي شود. بعد از 3 تا 5 بار انجام دادن حركت ، در وضعيت سجده طبق تصوير قرار گرفته.اين تمرين وضعيت مناسب براي افزايش اقطار لگن و تسهيل در زايمان طبيعي نيز مي باشد.

اسلاید 23: جهت تقويت عضلات لگن و ران و افزايش اقطار لگن

اسلاید 24: كف پا طبق تصوير مقابل يكديگر ، ران ها به سمت بيرون وپشت كاملاً صاف ، دست ها را به روي پنجه پا قرار داده زانوان را همراه با تنفس عادي به هم نزديك مي كنيم(توان هر كس مرز بين كشش و درد است) در وضعيت كشش 20 ثانيه مانده سپس به حالت اول بر مي گرديم. سپس همانند عمل اللكلنگ زانوان را تك تك به زمين نزديك مي كنيم.

اسلاید 25: پشت يك صندلي قرار گرفته ، با حمايت صندلي 30 ثانيه روي دوپا بنشينيد و براي 15 ثانيه بايستيد.اين كار را 6 بار در هر نوبت و چند بار در روز انجام دهيد. در صورت درد شديد استخوان جلوي لگن (استخوان عانه) اين حركت را انجام ندهيد.     نكته : انجام حركات همراه با آگاهي و هماهنگ با تنفس هاي شكمي تاثير بيشتري بر روي بدن فيزيكي مي گذارند.

اسلاید 26:

اسلاید 27: چند نمونه از اصلاح وضعيت : در هنگام ايستادن و راه رفتن ، پشت بايد كاملا صاف ، عضلات سرين منقبض ، شانه ها آويخته و سر بالا نگه داشته شود.ايستادن و راه رفتن طولاني مدت توصيه نمي شود.  وضعيت نشستن و بلند شدن از روي صندلي : هميشه گودي كمر را در انتهاي صندلي قرار دهيد.در صورت خلا بين گودي كمر و انتهاي صندلي از چند بالش استفاده شود.(بهتر است در نشستن هاي طولاني ، پاها بالاتر از سمت زمين قرار گيرد) براي بلند شدن از روي صندلي ، بدن را به سمت لبه صندلي آورده ،سپس با فشار دست ها بر روي عضلات ران و با يک بازدم از جا بلند شويد.اين امر کمک مي کند تا فشار به عضلات شکم به حداقل برسد .      

اسلاید 28:

اسلاید 29:   وضعيت خوابيده به پهلو براي زمان استراحت استفاده شود.

اسلاید 30: -اثرات :هيپ و زانو در يك راستا قرار مي گيرد.فشار از روي شكم برداشته مي شود.ستون فقرات صاف شده و راههاي انرپي باز مي شود.

اسلاید 31:   وضعيت بلند كردن اجسام: ابتدا چمباتمه زده ، پشت را صاف و از عضلات پا استفاده كنيد.به گونه اي كه فشار عضلات شكم و كمر به حداقل برسد.

اسلاید 32: حالت صحيح بستن كمربند

اسلاید 33: وضعيت صحيح ايستادن

اسلاید 34: a. اين ايستادن در بارداري غلط است زيرا قوس کمر افزايش پيدا کرده و باعث کشش بيش از حد عضلات شکم ميشود.b. اين ايستادن در بارداري صحيح است زيرا قوس کمر اصلاح ميشود. در هنگام ايستادن و راه رفتن پشت بايد کاملا صاف و عضلات باسن منقبض و شانه ها آويخته و سر بالا نگه داشته شود.

اسلاید 35: وضعيت صحيح در آغوش گرفتن کودکدر هنگام در آغوش گرفتن کودک بزرگتر يا استحمام وي حتما بايد زانو زده تا فشار زياد به عضلات شکم وارد نشود.

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید