سایر گزارش‌های دولتی

گزارش عملکرد پست استان گلستان

Amalkard_POST_ostan_Golestan_dar_farvardin_88

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “گزارش عملکرد پست استان گلستان”

گزارش عملکرد پست استان گلستان

اسلاید 1: گزارش اهم عملكردپست استان گلستان در فروردين ماه سال1388 واحد آمارفروردين -1388

اسلاید 2: 1-ترافيك مرسولات پستي جذب 834هزارمرسوله با افزايش 1.2 درصدي ترافيك نسبت به فروردين ماهه مشابه سال قبل 1.56 درصد از ترافيك كل كشور را به خود اختصاص داده است.كه در مقايسه با كشوربا ترافيك53.3ميليون مرسوله با كاهش16- درصدي روبروشده است.جذب 621هزارمرسوله با كاهش 9 درصدي ترافيك خدمات قراردادي نسبت به فروردين ماهه مشابه سال قبل 74 درصد از ترافيك كل استان را به خود اختصاص داده است. است.كه در مقايسه با كشوربا ترافيك35.3ميليون مرسوله با كاهش18- درصدي روبروشده است.الف:وضعيت موجود:عنوانعنوانعنواناستانكشورترافيك صادرهسال88سال88834.72353.360.237ترافيك صادرهسال87سال87824.99463.536.346ترافيك صادرهرشدرشد1.216-ترافيك صادرهدرصدسهم ازكل كشورسال881.56100ترافيك صادرهدرصدسهم ازكل كشورسال871.30100عنوانعنوانعنواناستانكشورترافيك قرارداديسال88سال88621.03635.319.365ترافيك قرارداديسال87سال87679.06343.230.448ترافيك قرارداديرشدرشد9-18-ترافيك قرارداديدرصدسهم ازكل ترافيكسال887466ترافيك قرارداديدرصدسهم ازكل ترافيكسال878268

اسلاید 3: 1-درآمد مرسولات پستيجذب 2.011ميليون ريال درآمد با افزايش 29 درصدي نسبت به فروردين ماهه مشابه سال قبل 1.70 درصد از درآمد كل كشور را به خود اختصاص داده است. كه درمقايسه با كشور با درآمدي بالغ بر 118.132 ميليون ريال با رشد27 درصدي روبرو شده است.جذب 1.092ميليون ريال درآمد مربوط به خدمات قراردادي با افزايش 17درصدي نسبت به فروردين ماهه مشابه سال قبل 54 درصد از درآمد كل استان را به خود اختصاص داده است. كه درمقايسه با كشور با درآمدي بالغ بر 55.520 ميليون ريال با رشد27 درصدي روبرو شده است.الف:وضعيت موجود:عنوانعنوانعنواناستانكشوردرآمد كلسال88سال882.011.485.450118.132.382.119درآمد كلسال87سال871.554.560.71092.940.244.750درآمد كلرشدرشد2927درآمد كلدرصدسهم ازكل كشورسال881.70100درآمد كلدرصدسهم ازكل كشورسال871.67100عنوانعنوانعنواناستانكشوردرآمد قرارداديسال88سال881.092.991.56555.520.597.626درآمد قرارداديسال87سال87935.316.82649.335.633.321درآمد قرارداديرشدرشد1712.5درآمد قرارداديدرصدسهم ازكل درآمدسال885447درآمد قرارداديدرصدسهم ازكل درآمدسال876053

اسلاید 4: درصد سهمدرصد سهم

اسلاید 5: درصد تغييرات 86به8459.5%11%درصد تغييرات 87به86102%درصد تغييرات 87به84درصد تغييرات 85به8431%

اسلاید 6: نمودار مقايسه اي درآمد دوازده ماهه از سال 84 لغايت87

اسلاید 7: نمودار مقايسه اي درآمد فروردين ماهه از سال 84 لغايت87ميليون ريال

اسلاید 8: 2- سرويس هاي پستيفعاليت عمده استان در فروردين ماه سال جاري ترافيك 105.873 مرسوله پيشتاز با درآمدي بالغ بر 910.879.410 ريال توزيع قبض تلفن ثابت به تعداد 372.913 قبض با درآمد 330.942.840 ريال توزيع قبض تلفن همراه به تعداد 142.672 قبض با درآمد 128.404.800 ريال توزيع سيم كارت ايرانسل به تعداد 6.806 فقره با درآمد 115.702.000 ريالسرويس پست بار با درآمد 15.840.000 ريالتوزيع قبض صفر تا صد به تعداد 12.430 فقره با درآمد 23.244.100 ريالتوزيع لامپ كم مصرف 24.372 فقره با درآمد 24.372.000 ريال قبول كيسه هاي پست بانك 13.527.284 ريال توزيع مركز خون نوزادان به تعداد 2.023 فقره با درآمد 11.126.500 ريال كرايه صندوق شخصي هوشمند 5.400.000 ريال گروه پست مستقيم به تعداد 9.802 فقره و درآمد 5.455.500 ريالهزينه خطوط ICT با درآمد 202.800.000 ريالالف:وضعيت موجود:

اسلاید 9: 4*2- سرويس هاي پستي اقلام درآمدي از دست رفته و يا كاهش يافته در دوازده ماهه سالجاري نسبت به سال گذشتهتوزيع قبض تلفن همراه ....................174 ميليون ريال و با كاهش 27 درصديدفاترمشترك پست و مخابرات.......... 23 ميليون ريال و با كاهش 86درصديجمع آوري صورتحساب بانكي ............ 16 ميليون ريال و با كاهش 63درصدينصب صندوق درب منازل .................. 3 ميليون ريال و با كاهش 67درصدي ثبت نام مهررضا ............................. 3 ميليون ريال و با كاهش 98درصديتوزيع كارت ملي............................. 5ميليون ريال و با كاهش 68درصدياز درست دادن اوراق مالياتياداره تامين اجتماعي توزيع كارت هوشمندالف:وضعيت موجود:

اسلاید 10: 3- هزينه ها و مطالبات:الف:وضعيت موجود:ضريب تعادل استان در ده ماهه8771.20.860.61برنامهعملكردضريب تعادل كشور در ده ماهه870.960.79برنامهعملكرد81.8

اسلاید 11: 3- واحد هاي پستي:جمع كل واحدهاي پستي در سطح كشور در پايان فروردين ماه سال88 به تعداد 673واحد مي باشد كه از اين تعداد155واحد شهري و 518واحد روستايي است. از تعداد كل واحدهاي پستي تعداد 33واحد( 9/4درصد)دولتي و 640واحد( 95 درصد) غير دولتي اعم از آژانس، دفاترخدمات ارتباطي شهري و روستايي و نمايندگي هاي پستي روستايي مي باشد.و نيز استان تعداد28 دفتر دولتي شهري و 127دفتر خصوصي شهري همچنين 5دفتر روستايي دولتي و 513 دفترخصوصي روستايي تا پايان اسفندماه مي باشدالف:وضعيت موجود:

اسلاید 12: نمودارمقايسه اي دفاتر شهري و روستايي

اسلاید 13: مقايسه واحدهاي سال88به 87واحدهاكشوراستاندرصد سهماداره دولتي شهري1113282.5آژانس323103ارتباطي37281173.1جمع شهري51621553نمايندگي22371727.7Ictروستايي80833384.2دفاتر روستايي دولتي6158جمع واحد روستايي108765184.8مجموع دفاتر خصوصي148666404.3دفاتر خصوصي روستايي108155134.7دفاتر خصوصي شهري40511273.1مجموع دفاتر دولتي1174332.8دفاتر شهري دولتي1113282.5دفاتر روستايي دولتي6158.2صندوق شهري106902182صندوق روستايي63901903صنديق شخصي13826819171.4

اسلاید 14: 4- سطح دسترسي: متوسط پوشش جمعيتي هر واحد پستي در پايان فروردين ماه سال88 تعداد 2535 نفر بوده كه 105.9درصد پيش بيني برنامه محقق شده است.متوسط پوشش مساحتي هر واحد پستي در پايان فروردين ماه سال88 به ميزان 31كيلومترمربع بوده كه 106درصد پيش بيني برنامه محقق شده است.تحقق سرانه مرسوله در فروردين ماهه به ميزان 1 مرسوله و تحقق142درصد از پيش بينيتعداد مرسوله به ازاي هرواحد پستي در پايان فروردين ماه سال جاري 1200مرسوله با تحقق 64درصد از پيش بينيتعداد مرسوله به ازاي هر كارمند درپايان فروردين ماه سال جاري2800مرسوله با تحقق 71درصد از پيش بينيالف:وضعيت موجود:

اسلاید 15: مقايسه سرانه فروردين ماه 88

اسلاید 16: ميانگين درآمد ماهانه از سال 83 لغايت 12ماهه 871- درآمد در سال 83 برابر با 13.031.702.436 ريال با ميانگين ماهانه 1.085.975.203 ريال2- درآمد در سال 84 برابر با 14.291.574.908 ريال با ميانگين ماهانه 1.190.964.576 ريال3-درآمد در سال 85 برابر با 18.589.264.548 ريال با ميانگين ماهانه 1.549.105.379 ريال4-درآمد در سال 86 برابر با 24.204.986.479 ريال با ميانگين ماهانه 2.017.082.207 ريال5- درآمد در دوازده ماهه سال 87 برابر با26.668.108.410 ريال با ميانگين ماهانه 2.222.342.367 ريال

اسلاید 17: امروزه اموال عمومي و دولتي از مصاديق بازر بيت المال به شمار مي آيند، بنابراين وقتي گفته مي شود بيت المال، يعني اموالي كه به همة اقشار جامعه تعلّق داشته و همگان در حفظ و نگهداري آن مسئولند، همانگونه كه در آن حق نيز دارند. به عبارت ديگر بيت المال به مالي گفته مي شود كه مالك خصوصي نداشته و همگان در استفادة از آن سهيم هستند. پيشوايان بزرگ دين از جمله پيامبر ـ صلي الله عليه و آله ـ و امير مؤمنان علي ـ عليه السلام ـ ، در نگهداري اموال بيت المال دقّت فراواني به خرج مي دادند و هرگونه استفادة شخصي از آن را ممنوع مي شمرند، براي مثال حضرت علي(ع) آن نحوه برخورد را با برادرش عقيل دارد که زبانزد خاص و عام است. حضرت امام خميني(ره)، نيز مي فرمايند: ... ما چه كنيم با بيت المال مسلمين؟ وظيفة حكومت ها چيست با بيت المال مسلمين؟ اين مسأله، مسأله آن نيست كه در آن وقت و در حكومت حضرت امير باشد؟ اين دستور است در طول تاريخ براي كساني كه متكفّل حكومت هستند، كه تا اندازة ممكن در بيت المال تصرّف نكنند، يك درهم اش در آن طرف حساب دارد. بايد حساب بدهيم ... بيت المال مسلمين را بزرگ بشماريد.... وزارتخانه ها وقتي كه مي بينند كارمند بيت المال مسلمين هستند و از آنجا حقوق مي گيرند و ارتزاق مي كنند، حتّي در آن مسائلي كه حضرت امير گفته ملاحظه كنند، كوچك نشمرند مسأله را. مسأله بيت المال مسلمين است و دستور، دستور اسلام است بنابراين، در مورد بيت المال تذكّر به چند نكته ضروري است. الف) راه هرگونه استفاده شخصي از بيت المال بسته است: البته هر كس به عموم خدمت مي كند و نتيجة كار و تلاش او متوجّه همگان مي شود، به اندازة استحقاق اش با اجازة مسئولان امر مي تواند از بيت المال نيز استفاده كند. اما خارج از آن، راه هرگونه استفادة خصوصي و تصرّفي كه در شرع و قانون پيش بيني نشده بر همگان بسته است. ب) اتلاف بيت المال موجب ضمان است؛ از ديدگاه شرع مقدّس اسلام، كسي كه اموال بيت المال را در اختيار دارد، چنانچه به طور مستقيم يا به دليل كوتاهي در انجام وظيفه و يا سوء مديريّت، موجب از ميان رفتن آن گردد، ضامن شمرده شده و بايد خسارت هاي وارده را جبران كند. ج( اسراف بيت المال ممنوع است؛ اسرافكاري، مصرف بيش از حدّ ضرورت و نياز، ولخرجي و ريخت و پاش در هر مالي از ديدگاه شرع مقدّس اسلام ممنوع است، تفاوتي نمي كند، كه مال شخصي باشد يا عمومي.

اسلاید 18: .اما براي استفادة بهينه از اموال دولتي و عمومي و جلوگيري از اسراف و سوء استفاده هاي شخصي، دو نوع راهكار را مي توان در نظر گرفت: الف) روش هاي عمومي، ب) الزام قانوني. الف) روش هاي عمومي -1فرهنگ سازي؛ حكومت اسلامي براي حفظ اموال عمومي و دولتي بايد از طريق آموزش هاي عمومي و فرهنگي اهميّت اين مسأله را بيان كند. آموزش و پرورش، آموزش عالي، مطبوعات و رسانه هاي جمعي و نهادهاي تبليغي خاص، مي توانند نقش مهمّي در اين مورد ايفاء نمايند. -2 اعمال نظارت عمومي؛ امر به معروف و نهي از منكر اصلي است كه بايد در تمام زمينه هاي اجتماعي به كار گرفته شود تا جامعه از هر نوع فسادي ايمن گردد. كسي كه از اموال عمومي و دولتي استفاده مي كند هميشه بايد اين مسأله را در نظر داشته باشد كه مردم مواظب اعمال و رفتار او بوده و با مشاهدة كوچكترين تخلّف با او برخورد خواهند كرد. 3. برنامه ريزي هاي درست در ارتباط با اموال عمومي؛ حكومت اسلامي در باره اموال دولتي و عمومي بايد به گونه اي برنامه ريزي كند كه نفع آن به تمام اقشار جامعه برسد و هرگونه تبعيض را در اين مسأله از ميان بردارد. ب) شيوه­هاي قانوني به موجب قانون اساسي جمهوري اسلامي نظارت بر بيت المال با جلوه هاي گوناگون در قواي مختلف در نظر گرفته شده است: الف) قوّة قضائيّه: طبق اصل 156 قانون اساسي :«قوّه قضائيّه قوّه اي است مستقل كه پشتيبان حقوق فردي و اجتماعي و مسئول تحقق بخشيدن به عدالت ... است». بنابراين قوّة قضائيّه براي جامة عمل پوشانيدن به وظايف خود و به منظور حفظ حقوق عامّه و نظارت بر حسن جريان امور سازمانها و نهادهايي را تأسيس كرده است كه عبارتند از: 1. ديوان عدالت اداري؛ قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران با تأكيد بر نظارت قوّة قضائيّه بر حسن اجراي قوانين در اصل يكصد و هفتاد و سوم مقرّر مي دارد: «به منظور رسيدگي به شكايات، تظلّمات و اعتراضات مردم نسبت به مأمورين يا واحدها يا آيين نامه هاي دولتي و احقاق حقوق آنها، ديواني به نام ديوان عدالت اداري زير نظر رئيس قوّة قضائيّه تأسيس مي گردد...» 2. سازمان بازرسي كلّ كشور؛ براي بازرسي مستمرّ كلّية وزارت خانه ها و ادارات و نيروهاي نظامي و انتظامي و مؤسّسات و شركتهاي دولتي.... اصل يكصد و هفتاد و چهارم مقرّر مي دارد: «بر اساس حقّ نظارت قوّة قضائيّه نسبت به حسن جريان امور و اجراي صحيح قوانين در دستگاههاي ادري سازماني به نام «سازمان بازرسي كلّ كشور» زير نظر رئيس قوّة قضائيّه تشكيل مي گردد....».

اسلاید 19: . اصل يكصد و هفتاد و چهارم مقرّر مي دارد: «بر اساس حقّ نظارت قوّة قضائيّه نسبت به حسن جريان امور و اجراي صحيح قوانين در دستگاههاي ادري سازماني به نام «سازمان بازرسي كلّ كشور» زير نظر رئيس قوّة قضائيّه تشكيل مي گردد....». ب) مجلس شوراي اسلامي: 1. اصل 90 قانون اساسي : «هر كس شكايتي از طرز كار مجلس يا قوّة مجريّه يا قوّة قضائيّه داشته باشد مي تواند شكايت خود را كتباً به مجلس شوراي اسلامي عرضه كند. مجلس موظّف است به اين شكايت رسيدگي كند و پاسخ كافي بدهد و ...» بر همين اساس مجلس شوراي اسلامي براي اداي مطلوب اين وظيفه كميسيوني به نام كميسيون اصل 90 نيز ايجاد نموده است كه شكايات براي رسيدگي به كميسيون مزبور ارجاع مي گردد. 2. ديوان محاسبات كشور: «ديوان محاسبات به كلّية حسابهاي وزارت خانه ها، مؤسّسات، شركت­هاي دولتي و ساير دستگاه­هايي كه به نحوي از انحاء از بودجة كلّ كشور استفاده مي كنند به ترتيبي كه قانون مقرّر مي دارد، رسيدگي يا حسابرسي مي نمايد كه هيچ هزينه اي از اعتبارات مصوّب تجاوز نكرده و هر وجهي در محل خود به مصرف رسيده باشد. ديوان محاسبات حساب­ها و اسناد و مدارك مربوطه را برابر قانون جمع آوري و گزارش تفريغ (واريز كردن حساب و فراغت از آن) بودجة هر سال را به انضمام نظرات خود به مجلس شوراي اسلامي تسليم مي نمايد. اين گزارش بايد در دسترس عموم گذاشته شودبنابراين، هدف اصلي ديوان مذكور پاسداري از بيت المال مي باشد كه از طريق نظارت بر عمليّات و فعّاليت­هاي كليّة دستگاه­ها، بررسي و حسابرسي وجوه مصرف شده و تهيه گزارش تفريغ بودجه و تقديم آن به مجلس صورت مي گيرد

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید