علوم مهندسی مهندسی صنایع و مواد

عملیات حرارتی آزمایش جامینی

jaamini

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 48 اسلاید سختی پذیری عبارت از توانایی یا قابلیت تشکیل مارتنزیت (و سخت شدن فولاد) در اثر سریع سرد شدن از ناحیه آستنیت است.سختی پذیری توسط ضخامت پوسته سرد شده مشخص می شود. ضخامت پوسته سخت شده عبارت از فاصله سطح تا محلی داخل نمونه که دارای 50 درصد مارتنزیت باشد است.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1375 بازدید, 6 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “عملیات حرارتی آزمایش جامینی”

عملیات حرارتی آزمایش جامینی

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحيمآزمايش جاميني

اسلاید 2: سختيسختي يك ماده عبارت است از ظرفيت نسبي يك ماده در برابر نفوذ و خراش برداشتن و يا ايجاد خراش و نفوذ بر يك ماده ديگر

اسلاید 3: سختی پذیری:سختی پذیری عبارت از توانایی یا قابلیت تشکیل مارتنزیت (و سخت شدن فولاد) در اثر سریع سرد شدن از ناحیه آستنیت است.سختی پذیری توسط ضخامت پوسته سرد شده مشخص می شود. ضخامت پوسته سخت شده عبارت از فاصله سطح تا محلی داخل نمونه که دارای 50 درصد مارتنزیت باشد است.50 درصد بقیه ساختار را معمولا بینیت در نظر می گیرند.بنابراین هرچه سختی پذیری فولاد بیشتر باشد ضخامت پوسته سخت شده و یا به عبارت دیگر ضخامت پوسته ای که در اثر سریع سرد شدن بیشتر از 50 درصد ساختار آن تبدیل به مارتنزیت شود بیشتر خواهد بود.

اسلاید 4: توزیع سختی در یک قطعه:در این دو شکل تغییرات سختی از سطح به مرکز برای یک سری میله فولادی با قطر مختلف که به ترتیب در آب و روغن کوئینچ شده اند نشان داده شده است. در حقیقت این دو شکل اثر ضخامت قطعه و شدت سرد کنندگی محیط بر روی توزیع سختی در فولادهای ساده کربنی را نشان می دهد.

اسلاید 5: پارامترهای موثر بر روی سختی پذیری:

اسلاید 6: تاثير درصد کربن بر سختي پذيريسختی پذیری یک فولاد شدیدا تحت تاثیر درصد کربن آن تغییر می کند.اگر کربن به صورت محلول در آستنیت باشد افزایش آن باعث افزایش سختی پذیری می شود. با افزایش درصد کربن تشکیل پرلیت مشکلتر شده و در نتیجه نمودار TTT به سمت راست جا به جا می شود.

اسلاید 7: اندازه دانه های آستنیتبا ریز شدن دانه ها کل سطح مربوط به مرز دانه که محل منا سب برای جوانه زنی پرلیت می باشد افزایش می یابد.تشکیل پرلیت در یک فولاد با دانه های ریز به مراتب سریعتر از یک فولاد با دانه های درشت است در نتیجه سختی پذیری فولاد با دانه های ریز کمتر از فولاد با دانه های درشت است.اما استفاده از فولاد با دانه ها ی درشت عملا کاربرد صنعتی ندارد زیرا افزایش سختی پذیری از این روش با تغییرات ناخواسته و زیان آور در خواص فولاد مثل افزایش تردی و کاهش انعطاف پذیری همراه است.

اسلاید 8: عناصر آلیاژیعناصر آلیاژی بجز کبالت تا حدی که در آستنیت کاملا حل شده باشند سختی پذیری را افزایش می دهند. عناصر کاربید زا اگر در آستنیت حل نشوند به صورت کاربید ظاهر شده و مانع رشد دانه های آستنیت و بنابراین کاهش سختی پذیری می شوند.از این رو افزایش دمای آستنیته کردن باعث افزایش انحلال کاربید ها و افزایش اندازه دانه های آستنیت و افزایش سختی پذیری می شود.

اسلاید 9: www.Win2Farsi.com

19,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید