علوم مهندسی مهندسی صنایع و مواد

عملیات حرارتی آلمینیوم

amliat-hararti-al

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: ۳۲ اسلاید آلومینیوم جزو فلزاتی به شمار می رود که نزد مهندسان از محبوبیت خاصی برخوردار است. علت آن نیز گستره کاربردی وسیع این فلز نسبت به سایز فلزات بیان می شود. خصوصا زمانی که عملیات حرارتی آلومینیوم در مراکز مربوطه انجام می گیرد، شاهد استفاده این فلز حتی در بخش های پزشکی نیز خواهیم بود. آلومینیوم وزن بسیار پایینی دارد، از این رو به کارگیری آن در حوزه های مختلف نظیر ساخت هواپیما، خودرو و مواردی از این دست به وفور دیده می شود. این فلز استحکام مقاومتی پایینی دارد به همین دلیل استفاده از آن در اموری نظیر لحیم کاری بسیار مناسب است. عملیات حرارتی که بر آلومینیوم اعمال می شود، سرد کردن فوری، آنیل، پیرسختی و غیره خواهند بود. در بیشتر این عملیات، هدف ساخت آلیاژهایی از آلومینیوم برای دستیابی به مقاومت کششی و فشاری بالاست.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
872 بازدید, 1 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “عملیات حرارتی آلمینیوم”

عملیات حرارتی آلمینیوم

اسلاید 1: عملیات حرارتی آلمینیوم

اسلاید 2: آلومینیوم چیست؟ آلومینیوم یکی از فلزات پرکاربرد در تمامی حوزه هایی نظیر ساخت هواپیما، تولید تجهیزات پزشکی و مواردی از این قبیل به حساب می آید. این فلز به رنگ نقره ای و فوق العاده سبک وزن است. به همین دلیل در ساخت وسایلی که نیاز به وزن پایین قطعات وجود دارد، به کارگیری این فلز جزو ملزومات کار به شمار خواهد رفت. آلومینیوم به دلیل برخورداری از استحکام پایین قابلیت شکل پذیری و لحیم کاری زیادی دارد. به همین دلیل در جاهایی که سخن از پخ زدن، ایجاد شیار روی فلز، خم کاری، چکش کاری و مواردی از این دست در فلزات به میان می آید، نام آلومینیوم جزو اولین فلزات کارآمد در این زمینه ها محسوب می شود. در راستای ایجاد تغییرات ظاهری و خلق خواص جدید برای فلز آلومینیوم، مهندسان از عملیات حرارتی بهره می گیرند. در ادامه به توضیح روش انجام عملیات حرارتی آلومینیوم و نکات مربوط به آن می پردازیم.

اسلاید 3: علت اهمیت عملیات حرارتی آلومینیوم آلومینیوم جزو فلزاتی به شمار می رود که نزد مهندسان از محبوبیت خاصی برخوردار است. علت آن نیز گستره کاربردی وسیع این فلز نسبت به سایز فلزات بیان می شود. خصوصا زمانی که عملیات حرارتی آلومینیوم در مراکز مربوطه انجام می گیرد، شاهد استفاده این فلز حتی در بخش های پزشکی نیز خواهیم بود. آلومینیوم وزن بسیار پایینی دارد، از این رو به کارگیری آن در حوزه های مختلف نظیر ساخت هواپیما، خودرو و مواردی از این دست به وفور دیده می شود. این فلز استحکام مقاومتی پایینی دارد به همین دلیل استفاده از آن در اموری نظیر لحیم کاری بسیار مناسب است. عملیات حرارتی که بر آلومینیوم اعمال می شود، سرد کردن فوری، آنیل، پیرسختی و غیره خواهند بود. در بیشتر این عملیات، هدف ساخت آلیاژهایی از آلومینیوم برای دستیابی به مقاومت کششی و فشاری بالاست.

اسلاید 4:

اسلاید 5: روش های عملیات حرارتی آلومینیوم عملیات حرارتی در فلز آلومینیوم برای رسیدن به خواص مطلوب و مورد نیاز مهندسان انجام می گیرد. به عنوان مثال در مواردی نظیر افزایش استحکام در برابر خوردگی، بهبود روند جوش خوردن، افزایش استحکام خستگی، بازده ماشین کاری بیشتر و غیره از عملیات حرارتی استفاده می شود. مهندسان از روش های بسیاری برای اعمال عملیات حرارتی آلومینیوم استفاده می کنند.

اسلاید 6: سخت کاری آلومینیومیکی از روش های بالا بردن میزان استحکام فلز آلومینیوم، سخت کاری نام دارد.روش انجام این نوع عملیات حرارتی آلومینیوم، از طریق ترکیب این فلز با آلیاژهای آلومینیوم بیان می شود.هدف از انجام روش سخت کاری برای آلومینیوم، به کارگیری این فلز در بخش هایی است که تحت فشار و نیروی مکانیکی قرار خواهند داشت.از مهم ترین فلزاتی که هنگام عملیات سخت کاری با آلومینیوم ترکیب می شوند، منیزیم و مس تعیین شده اند.

19,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید