علوم مهندسی مهندسی صنایع و مواد

عملیات حرارتی بازپخت

baz-pokht

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “عملیات حرارتی بازپخت”

عملیات حرارتی بازپخت

اسلاید 1: باز پخت (تمپر كردن- بازگشت دادن)Temperingبه علت تنش هاي داخلي ايجاد شده در ضمن سريع سرد شدن، تقريبا تمامي قطعات سخت شده نسبتا ترد و شكننده اند. از اين رو به ندرت فولادها پس از سريع سرد شدن و در شرايط سخت ( مارتنزيت ) شده استفاده مي شود. مگر در موارد استثنايي نظير هنگامي كه به سختي فوق العاده زيادي نياز است.تعريف باز پخت:حرارت دادن فولاد سخت شده تا دماي زير دماي Ae1 نگه داشتن به مدت زمان مشخص و سپس سرد كردن آهسته تا دماي اتاق.

اسلاید 2: هدف:كاهش شكنندگي افزايش چقرنگي و يا افزايش مقاومت به ضربه فولادسخت شده. دما و زمان حرارت دادن به تركيب شيميايي فولاد ابعاد قطعه و خواص مكانيكي مورد نظر بستگي دارد.اثرات بازپخت: كم شدن تنش هاي داخليافزايش استحكام ضربه ( كم شدن شكنندگي )كم شدن سختي و استحكام نسبت به حالت سريع سرد شده.

اسلاید 3: اثرات بازپخت: تغييرات ميكروساختار:تغييرات خواص مكانيكي:

اسلاید 4: تغييرات ميكروساختار:ساختار فولاد سريع شده مارتنزيت است. دليل ناپايداري ساختار مارتنزيت به طور كلي عبارتست از:وجود كربن به صورت فوق اشباع در شبكه آهنوجود معايب كريستالي زياد در شبكه مارتنزيتحضور مرزهاي زياد در ساختارحضور آستنيت باقيمانده

اسلاید 5: بررسي سيستماتيك كه به كمك پراش پرتوي ايكس بر روي ساختار فولادهاي سريع شده و بازپخت شده انجام شده است. سه مرحله كاملا مشخص و مجزا از يكديگر را در رابطه با تغيير ميكروساختار مارتنزيت در ضمن بازپخت نشان مي دهد. اين سه مرحله عبارتند از:تشكيل كاربيدهاي انتقالي نظير كاربيد اپسيلين ε و كاربيد اتا η و در نتيجه كاهش درصد كربن ضميمه مارتنزيتي تا حدود 0.25 درصد(كاربيد هاي انتقالي فوق داراي ساختار بلوري ارتوروبيك و ايزومورف با كاربيدهاي فلزات انتقال M2C است.)تبديل آستنيت باقي مانده به فريت وسمنتيتجايگزين شدن كاربيدهاي انتقال و مارتنزيت كم كربن توسط فريت وسمنتيتبجز موارد اشاره شده در مراحل سه گانه فوق تغييرات ساختاري ديگري نيز در ضمن بازپخت فولادهاي سريع سرد شده گزارش شده است. از آن جمله تشكيل كاربيدهاي آلياژي و ايجاد سختي ثانويه.

اسلاید 6: زمان- ثانيهدرصد آستنيت باقيمانده كه تجزيه شده است.اثر زمان دماي بازپخت بر روي تجزيه آستنيت باقي مانده در آلياژ fe-1.22cهمان طور كه مشخص است اگر در دماي 180 درجه نيز به فولاد زمان كافي داده شود كليه آستنيت باقي مانده تجزيه مي شود.

19,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید