سایر سایر

عناصر و جزئیات آسانسور پانوراما

anvae_asansoor

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “عناصر و جزئیات آسانسور پانوراما”

عناصر و جزئیات آسانسور پانوراما

اسلاید 1: عناصر و جزییاتآسانسور پانوراما

اسلاید 2: تاریخچه: تا ابتدای قرن 21 ، آسانسورهای هیدرولیکی به مدت 50 سال بازار را در دست داشتند ، با معرفی و ساخت آسانسورهای کششی بدون موتورخانه از سال 1995 ، آسانسورهای هیدرولیکی با رقبای زیادی از این نوع آسانسورها دست و پنجه نرم می کنند . اما با این وجود سیستمهای محرک سیال مزایای خاص خود را دارند که از این میان می توان به هزینه پایین تعمیرات ( به علت پایین بودن استهلاک نیروی محرکه ) ، انعطاف پذیری در طراحی کابین و موتورخانه ، خصوصیات بارز ایمنی ، نصب آسان با هزینه پایین اشاره کرد از آنجائیکه در ابتدا آسانسورهای کششی بدون موتورخانه موجب صرفه جوئی در فضا می شدند ، متقاضیان بیشماری داشتند ، هر چند این مسأله را نباید به عنوان امری در کاهش انتخاب آسانسورهای هیدرولیکی تفسیر کنیم ، چرا که تولید سالانه شیرهای کنترلی هیدرولیک در حال افزایش می باشد . از آنجا که در کشورهای توسعه یافته مزایای آسانسورهای هیدرولیک روشن است ، انتظار می رود میزان تقاضای آسانسورهای کششی بدون موتورخانه در آینده کاهش یابد .

اسلاید 3: آسانسورهای هیدرولیکی: در آسانسورهای هیدرولیک به وسیله‌ی یک پمپ تک سرعته، روغن با فشار داخل یک جک که کابین را به سمت بالا می‌برد تزریق می‌شود. وقتی که کابین به سمت پایین حرکت می‌کنم پمپ دیگر کار نمی‌کند و یک شیر برقی سرعت تقریبا ثابتی را صرف‌نظر از میزان بار تامین می‌کند. وقتی که کابین به نزدیکی طبقه رسید، شیر برقی آهسته بسته می‌شود که این امر باعث نرمی حرکت و دقت در توقف می‌شود. موتورخانه آسانسورهای هیدرولیک معمولا در کنار چاه آسانسور تعبیه شده و به دلیل نوع سیستم می‌تواند تا 12 متر با چاه فاصله داشته باشد که خود از مزایای این سیست است، ارتفاع موتورخانه حداقل 2 متر و ابعادی حدود 5/2 × 5/2 متر دارد.انواع در: 1- گیوتینی که در از وسط باز شده و نیمی از آن به سمت بالا و نیمه دیگر به سمت پایین می‌رود. 2- کشویی که به صورت انعطاف پذیر در ریل حرکت کرده و به سمت بغل کابین هدایت می‌شود. 3- تلسکوپی، سانترال یا تلسکوپی – سانترال می‌باشد

اسلاید 4: آسانسورهای هیدرولیکی: آسانسورهای هیدرولیک کیورینال با گیربکس مستقیم با تجهیزات خود ایستا و طراحی کامل از جنس آلومینیوم و پلی کربنات می‌باشد. بدنهٔ اصلی آن فلزی است که با تجهیزات روی ستون اصلی هیدرولیک از یک طرف به سیلندر و از طرف دیگر به سه ستون دیگر یا دو ستون و یک ستون هیدرولیک وصل می‌شود هم‌چنین دو فلکهٔ فلزی شیاردار به ستون‌ها متصل است که در انواع بزرگ قابل نصب می‌باشد و این‌ها همه به وسیلهٔ اسکلت طراحی شده و خود پروفیل‌های اسکلت به آن متصل شده‌اند و فلکه‌های نگهدارنده نیز در قسمت‌ بالای بدنه اصلی نصب شده‌اند. پروفیل هیدرولیکی از دو چاله تشکیل شده که یکی از آنها پیستون طراحی شده که از همان ستون سیلندر به پمپ روی کابین متصل می‌شود.

اسلاید 5: معایب آسانسورهاي هيدروليكي1- محدوديت طول مسير حركت (با توجه به محدوديت طول جك ها حداكثر 3-4 توقف)2- محدوديت سرعت (حداكثر يك متر بر ثانيه)3- محدوديت تعداد استارت در ساعت (حداكثر 90)4- استفاده از مقدار زياد روغن كه خطر آلودگي دارد.5- قدرت مصرفي بالا (حداقل سه برابر قدرت يك آسانسور سنتي با همان ظرفيت و سرعت)محاسن آسانسورهاي هيدروليكي:1- وجود موتورخانه در پائين چاه و دور از آسانسور2- توانايي بالابردن بارهاي سنگين3- نيازنداشتن به سقف محكم چاه4- ايمني بيشتر و نرمي حركت و دقت در توقف

اسلاید 6: نوع مستقیم آسانسورهای هیدرولیکی:ساده ترین روش جهت نصب در آسانسورهای هیدرولیکی، نوع مستقیم است که در آن امکان نصب سیستم با ظرفیت های گوناگون و به صورت تک مرحله ای و چند مرحله ای وجود دارد. از نظر طراحی کابین و نوع دربها، کلیه طراحی مربوط به سیستم کششی برای این حالت نیز قابل اجرا می باشد.

اسلاید 7: نوع غیرمستقیم آسانسورهای هیدرولیکی:در این نوع عملکرد سیستم به صورت یک به دو بوده و حرکت کابین ناشی از حرکت سیم بکسل می باشد که این فرآیند توسط جک هیدرولیکی انجام پذیر است. از این رو به علت اتصال کابین به سیم بکسل جهت ایمنی بیشتر از سیستم پاراشوت استفاده می شود.از نظر طراحی کابین و نوع دربها کلیه طراحی های مربوط به سیستم کششی برای این حالت نیز قابل اجرا می باشد.بکسل جهت ایمنی بیشتر از سیستم پاراشوت استفاده می شود.

اسلاید 8: نمایش سه بعدی از چاه به همراه تعدادی از قطعاتنمایش سه بعدی چاه با دیوار کامل

اسلاید 9: برخی از سیستم های تعلیق در آسانسور هیدرولیک در زیر نشان داده شده است:

اسلاید 10: علل شهرت این نوع بالابر از دید نصابان:1.برای ساختمانهای کوتاه نصب در زمان کمتری صورت میگیرد 2.یک سیستم کامل هیدرولیکی برای خرید و نصب با قیمتهای رقابتی موجود است3.تهیه قطعات جایگزین ساده تر است و هیچ انحصاری برای پیچیده کردن خدمات وجود ندارد 4.بالابرهای هیدرولیکی مشتمل بر قطعات کمتری نسبت به نوع کششی است در نتیجه سرویس کردن آن ساده تر است 5.ریسک بروز حوادث در زمان نصب کمتر است زیرا موتور در زیر زمین و یا طبقه اول قرار داردآسانسورهای هیدرولیکی با محرکهای موتور پمپ با پوشش نازکی از روغن پوشیده شده است که موجب نرم کار کردن آن می شود 6.از طرفی نسبت به بالابرهای کششی دیر تر نیازمند سرویس هستند 7.برای استفاده در ظرفیتهای بالا و سنگین کارامدتراست. 8.وزن توسط فوندانسیون تحمل می شود و ساختار ناپایدار چاهک در زمان زلزله پرخطرترین است

اسلاید 11: 9.بالابرهای هیدرولیکی در برابر جرقه های آتش حساسیت کمتری از خود نشان می دهند 10.افزایش سرعت در پایئن آمدن هزینه ای در بر ندارد زیرا گرانش زمین عامل اصلی و کمک کننده در مورد حرکت به سمت پایین می باشد

اسلاید 12:

اسلاید 13: آسانسورهای پانوراما (نمادار) امروزه آسانسورهای پانوراما نقش مهمی در زیبایی طراحی معماری ساختمان، ایفا می‌کند که این مسأله مورد توجه بسیاری از مهندسان ساختمان است. برخی موارد استفاده آن عبارتند از:1.در نمای ساختمان‌های با ارتفاع متوسط (مانند مجتمع‌های تجاری و رستوران‌ها و…) 2.در داخل فروشگاه‌های زنجیره‌ای چند طبقه 3.در داخل ساختمان‌های مسکونی بسیار لوکس تریپلکس و بالاتر 4.در هتل‌ها و مکان‌های لوکس مانند تالارها 5.در سایر ساختمان‌هایی که آسانسور آن در نما در نظر گرفته شده است.

اسلاید 14: آسانسور پانوراما معمولا با دو سیستم کششی و هیدرولیک نصب می‌گردد که هر کدام در شرایطی مزیت‌هایی بر دیگری دارند.۱- آسانسورهای پانوراما با سیستم هیدرولیکاصولا در آسانسورهای پانوراما همواره سعی می‌گردد تا تجهیزات مکانیکی و برقی در معرض دید قرار نگیرند که در سیستم‌های هیدرولیک به دلیل عدم نیاز به سیم بکسل و وزنه تعادل زیبایی بیشتری در آسانسور وجود دارد.۲- آسانسورهای پانوراما با سیستم کششیمحدودیت سیستم هیدرولیک در ارتفاع و سرعت، لزوم استفاده از سیستم کششی را در ساختمان‌های بیش از ۴ یا ۵ طبقه نمایان می‌کند. اگرچه سیستم‌های کششی دارای سیم بکسل و وزنه تعادل هستند ولی با انجام ترفندهایی تجهیزات مکانیکی و برقی، کمتر به چشم می‌آیند.

اسلاید 15: ویژگی های کابین آسانسور :آنها می توانند در اشکال مختلف، گرد، مستطیل، مربع ، شش ضلعی و یا قارچ شکل می باشد.می تواند در مواد مختلف ملبس (ساتن به پایان رسید فولاد ، فولاد جلا، رنگ آمیزی فولاد، چوب، لمینیت های پلاستیکی و یا فقط در ورق های پلاستیکی پوشیده شده). بطورکلی می توان گفت آسانسورهای پانوراما نوع شیشه ای آسانسورهای هیدرولیکی است.

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید