علوم مهندسی معماری و عمران

عنصر معماری بادگیر

mamari-bad-gir

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
در این پاورپوینت به شرح ویژگی‌های معمارانه بادگیر و انواع آنها در ایران پرداخته شده و نمونه‌هایی برای آن آورده شده است. بخشی از متن: از خصوصیات دیگر بادگیر می‌توان از اثر دودکش نام برد در مواقعی که باد جریان نداشته باشد هوای گرم داخل بنا صعود می‌کند و از طریق بادگیر به خارج بنا منتقل می شود و به این صورت کماکان یک جریان هوا در داخل ساختمان برقرار می‌گردد. هرچند که شدت آن کمتر از مواقعی است که باد در محیط خارج جریان داشته باشد بهترین نمونه بادگیرها در جنوب کشور را می توان در بندر لنگه و بندر کنگ ملاحظه نمود. هنوز هم بادگیرهای حجیم چهارطرفه نمود اصلی این دو بندر قدیمی می‌باشد طرز کار بادگیرهای این منطقه مشابه نواحی مرکزی ایران است فقط همان گونه که عنوان شد عملکرد برودتی این بادگیرها فقط از طریق جابجایی هوا صورت می‌گیرد.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
482 بازدید, 2 خرید

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “عنصر معماری بادگیر”

عنصر معماری بادگیر

اسلاید 1: بادگیر

اسلاید 2: شاهکار مهندسی معماری سنتی ایرانسقف گنبدی و الگوی بال هواپیماحیاط میزبان تابستانی اهالی خانهزیرزمین و خنکی اهدایی زمیناستفاده از سرمای زمستان برای تابستانبادگیربادگیر، یک روش ابداعی ایرانیانواع بادگیر توضیحاتی پیرامون بادگیرهای اقلیم‌های مختلففهرست مطالب

اسلاید 3: بادگیرها را معمولاً متناسب با مصرف و نیاز خانوار طراحی می‌کردند و مسلماً هرچه ابعاد ورودی بیشتر باشد، حجم هوای ورودی هم بیشتر خواهد بود ارتفاع بالاتر هم در کارکرد بهتر بادگیر موثر است.دلیل آن هم اختلاف سرعت باد در ارتفاع‌های مختلف است؛ در مجاورت زمین، سرعت هوا صفر است و هر چه بالاتر می رویم، سرعت باد بیشتر می‌شود تا به مقدار ثابت خود دست یابد.

اسلاید 4: از سوی دیگر، در مجاورت زمین گرد و غبار زیادی وجود دارد که با افزایش ارتفاع کاهش می یابد، به این ترتیب با افزایش ارتفاع ، به هوایی با سرعت بالاتر و گرد و غبار کمتر دسترسی خواهیم داشت.ورودی بادگیر را معمولا در زیرزمین قرار می‌دهند تا از خنکی زیرزمین هم استفاده شود و فضای مطبوع و شرایط مناسب فراهم شود.

اسلاید 5: 5

22,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید