پزشکی و سلامت بیماری‌ها

عوامل اجتماعی تعیین کننده سلامت روانی

avamele_ejtemaeiye_tamin_konandeye_salamate_ravani

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “عوامل اجتماعی تعیین کننده سلامت روانی”

عوامل اجتماعی تعیین کننده سلامت روانی

اسلاید 1: عوامل اجتماعی تعیین کننده سلامت روانیاستاد راهنما:جناب آقای دکتر نقویتهیه کننده:جلیل کاظمی پور

اسلاید 2: بدن انسان مجموعه ای از چند دستگاه است که با هماهنگی کامل کار می کند و سلامت جسمی و روانی آنان نتیجه هماهنگی بین دستگاه های مختلف است که توسط دستگاه های ارتباطی عصبی و غده های درون ریز انجام می شود.

اسلاید 3: به غیر از عوامل فیزیولوژیکی و وراثتی درونی نوعی دیگر از عوامل بیرونی یا محیطی هستند که بر سلامت جسمی و روانی ما تاثیر گذار خواهند بود.

اسلاید 4: سلامت روانی چیست؟ تعادل بین اعضا و محیط در رسیدن به خود شكوفایی حداكثر رضایت به دست آمده از تقابل فردی و اجتماعی دستیابی همه مردم بالاترین سطح ممکن از سلامت انسجام اجتماعی و تعامل و بهبود کیفیت زندگی

اسلاید 5: «سلامت روانی» از نگاه انجمن كانادایی بهداشت روانی بخش اول: بازخوردهای مربوط به «خود» شامل: الف. تسلط بر هیجان های خود؛ ب. آگاهی از ضعف های خود؛ ج. رضایت از خوشی های خود.

اسلاید 6: «سلامت روانی» از نگاه انجمن كانادایی بهداشت روانی بخش دوم: بازخوردهای مربوط به دیگران شامل: الف. علاقه به دوستی های طولانی و صمیمی؛ ب. احساس تعلق به یك گروه؛ ج. احساس مسئولیت در مقابل محیط انسانی و مادی.

اسلاید 7: «سلامت روانی» از نگاه انجمن كانادایی بهداشت روانی بخش سوم: بازخوردهای مربوط به زندگی شامل: الف. پذیرش مسئولیت ها؛ ب. ذوق توسعه امكانات و علایق خود؛ ج. توانایی اخذ تصمیم های شخصی؛ د. ذوق خوب كار كردن.

اسلاید 8: ملاك های سلامت روان 1- رفتار اجتماعی مناسب 2- رهایی از نگرانی و گناه 3 - فقدان بیماری روانی 4 - كفایت فردی و خودمهارگری 5 - خویشتن پذیری و خودشكوفایی 6 - توحیدیافتگی 7-سازماندهی شخصیت

اسلاید 9: بیماری هاي جسمی و سلامت روانی ١. تغييرات شيميايي و فيزيولوژيکی ٢. اختلال در قدرت جسماني ٣. کاهش ايمنی بدن

اسلاید 10: عوامل اجتماعی و سلامت روانی استرس: استرس موجب می شود افراد در سازگاری با محیط احساس نگرانی، اضطراب و ناتوانی داشته باشند اضطرابهای مداوم، احساس ناامنی، عدم اعتماد به نفس، انزوای اجتماعی، عدم توانایی کنترل روی کار و زندگی می تواند موجب تضعیف سلامت روان و مرگ زودرس می شود،

اسلاید 11: سلامت معنوی و روانی: سلامت معنوي به عنوان يكي از ابعاد سلامتي در كنار سلامت جسمي، ذهني و اجتماعي مطرح شده است. ديدگاه معنوي بر روي باورها، نگرش ها، ارزشها و رفتارها تأثير عميق دارد و بر روي بيوشيمي و فيزيولوژي تأثير مي گذارد. اين تأثير روي فكر و بدن به نام تندرستي معنوي ناميد مي شود.

اسلاید 12: بیکاری و امنیت شغلی: اثرات بیکاری بر روی سلامت در نتیجه مسائل روحی- روانی و مسائل مالی به وجود می آید. اضطراب در مورد نا امنی شغلی یکی از تعیین کننده های مهم سلامتی است. ناامنی شغلی بر میزان های ابتلا به بیماری های اضطرابی و افسردگی و نیز قلبی عروقی و عوامل خطر آنها تأثیر به سزایی دارد.

اسلاید 13: آموزش و تحصیلات: که هرچه میزان تحصیلات کمتر باشد، وضعیت سلامت جسمي ورواني نیز نامطلوب تر خواهد بود. علت این است که سواد و تحصیلات یکی از قوی ترین نشانگرهای وضعیت اقتصادی اجتماعی فرد به شمار می آید.

اسلاید 14: مسکن: ارتباط قوی بین محله ای که فرد در آن زندگی می کند، وضعیت کیفی مسکن وی و سلامت اش وجود دارد. افزایش قیمت خرید مسکن و نیز قیمت اجاره بهای آن در چند سال اخیر مشکلات سلامت (اضطراب، افسردگی)بسیاری را برای افراد کم درآمد ایجاد کرده است.

اسلاید 15: محیط زیست: محیط زیست آلوده، آلودگی هوا ناشی از کارخانه‌های موجود در شهرها و حومه، ترافیک شهری، آلودگی‌های صنعتی نه تنها موجب بیماری‌های جسمی بلکه باعث بیماری‌های روحی و روانی مثل افسردگی یا اسکیزوفرنی‌ها می گردد. آلودگی هوا حتی می‌تواند بر روی جنین در خانم‌های باردار نیز تأثیر منفی داشته باشد.

اسلاید 16: حمایت اجتماعی : سلامت اجتماعی را به عنوان گزارش فرد از کیفیت روابطش با افراد دیگر(نزدیکان و گروههای اجتماعی) که وی عضوی از آنهاست تعریف می کنند و معتقدند که مقیاس سلامت اجتماعی بخشی از سلامت فرد را می سنجد و شامل پاسخهای درونی فرد(احساس‏، تفکر و رفتار) است که نشانگر رضایت یا فقدان رضایت فرد از زندگی و محیط اجتماعیش می باشد.

اسلاید 17: حاشیه نشینی و مناطق محروم دور افتاده این قبیل محرومیت ها سبب محدودیت روابط اقتصادی، اجتماعی و سیاسی، شرایط بد کاری، حقوق نامناسب، درآمد کم و تغذیه نامناسب این گروه ها شده که خود می تواند اثرات منفی بر سلامت روان آنان ایجاد نماید.

اسلاید 18: حوادث و بلایا: حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله جنگ ها تصادفات و سوانح رانندگی قتل و آدم کشی

اسلاید 19: توصیه ها جهت بهبود سلامت روانی جامعه 1 . پذیرش بیماري 2. انتظارات واقع بینانه از خود و وضعیت بیماري 3. پذیرش درمان بیماري جسمی و همکاري با پزشک معالج 4. مشاوره و روان درمانی براي بیمار و خانوادة او 5. درمان روانپزشکی براي بیمار و خانوادة او

اسلاید 20: توصیه ها جهت بهبود سلامت روانی جامعه 6. مراقبت صحیح و مناسب از بیمار 7. برخورداري از خدمات حمایتهاي اجتماعی (خانواده، بستگان، دوستان) 8. برقراري ارتباط اجتماعی مؤثر 9. انجام فعالیتهاي فردي، شغلی و اجتماعی 10 . انجام فعالیتهاي هنري

اسلاید 21: توصیه ها جهت بهبود سلامت روانی جامعه 11 . تقویت ارتباط با خدا و انجام تعالیم مذهبی 12 . پذیرش مرگ به عنوان واقعیت زندگی 13 . بکارگیري مهارتهاي زندگی 14 . آرامش عضلانی و مراقبه 15 . ورزش و انجام فعالیتهاي جسمانی

اسلاید 22: توصیه ها جهت بهبود سلامت روانی جامعه 16 . امید به زندگی 17 . حفظ روحیۀ مبارزه در برابر بیماري 18 . تفریح و سرگرمی 19 . شوخ طبعی و نشاط 20 . ایجاد تنوع و تغییر در شیوة زندگی

اسلاید 23: توصیه ها جهت بهبود سلامت روانی جامعه 21 . کنترل بیماري با کسب اطلاعات راجع به بیماري 22 . عدم تمرکز بیش از حد بر بیماري 23 . اجتناب از قرارگیري در شرایط استرس زا 24 . دوست داشتن خود 25 . توجه و رسیدگی به وضعیت ظاهري

اسلاید 24: توصیه ها جهت بهبود سلامت روانی جامعه 26 . ملاقات و گفتگو با بیماران مشابه 27 . تفکر مثبت

اسلاید 25:

اسلاید 26: پایان

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید