کسب و کار مدیریت و رهبری

عوامل محیط داخلی بر سازمان

avamel_sazmani

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلايدهاي پاورپوينت: 17 اسلايد پاورپوینت عوامل محیط داخلی بر سازمان
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1458 بازدید, 1 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “عوامل محیط داخلی بر سازمان”

عوامل محیط داخلی بر سازمان

اسلاید 1: بسم‌اللّه‌الرّحمن‌الرّحیم

اسلاید 2: فصل چهارمعوامل محیط داخلی بر سازمان

اسلاید 3: عواملی هستند که ماهیتاً بر عملکرد شرکت تأثیر می‌گذارند و تحت کنترل شرکت هستند، البته این عوامل لزوماً در داخل شرکت نمی‌باشند.از جمله این عوامل می‌توان موارد زیر را نام برد:عوامل مدیریتی نظیر: تجربه، تخصص، اختیارات، سبک مدیریت و تعداد مدیرانعوامل منابع انسانی نظیر:میانگین سنی،جنسیت،سطح تحصیلات و ...عوامل مالی‌وحسابداری نظیر: سامانه حسابداری،میزان سود و زیان، بازدهی4-1- عوامل محیط داخلیعوامل داخلی:3/17

اسلاید 4: فعالیت‌های تحقیق وتوسعه: قراردادهای بیرونی، راهبردهای(R&D)سامانه‌های اطلاعات مدیریت: گزارش‌های مدیریتیبازاریابی: تبلیغات، هزینه تبلیغاتتولید و عملیات: تعداد خطوط تولید، برنامه‌ریزی تولید* سه معیار برای تشخیص نقاط ضعف و قوت عوامل داخلی:مقایسه با رقبا: مقایسه شرکت با برترین رقیب خوداستانداردهای ملی یا بین‌المللی: مقایسه با استانداردهای مشخصمقایسه وضع موجود با یک وضعیت ایده‌آل: وضعیت ایده‌‌آل توسط خود سازمان تعیین می‌شود.4/17

اسلاید 5: فاکتورهای عمومی موفقیت عوامل لازم و مفید برای دستیابی به موفقیت هستند. که اگر دستیابی به آنها دشوار باشد جزو عوامل کلیدی محسوب می‌شوند. که اگر سازمان آن را داشته باشد به آن شایستگی‌ها وگرنه آنها را گلوگاه یا فاکتورهای بحرانی موفقیت می‌نامند. این فاکتورها از مصاحبه و استفاده از مستنداتی چون بیانیه مأموریت بدست می‌آید.موفقیت سازمانی شهر، دارایی‌های آنان است. این مفهوم به همان اندازه که صحیح است می‌تواند گمراه‌کننده هم باشد. که بایستی به بررسی جزییات آن اقدام نمود.5/174-2- شناسایی شایستگی ما و عوامل بحرانی موفقیت یک سازمان

اسلاید 6: 1- دارایی چیست؟عبارت است از هر چیز با ارزشی که قابل در اختیار گرفتن باشد.«چیز»:نظیر دارایی‌های مالی، غیرمالی، ملموس، غیرملموس، نام تجاری سازمان و ....قابلیت تبدیل به ثروت«با ارزش» قابلیت تولید ثروتقابلیت در اختیار گرفتن:دسترسی به آن مستلزم کسب مجوز باشد.6/17

اسلاید 7: 2- زنجیره راهبردی دارایی‌ها:الف) دارایی‌های پایه: پایین‌ترین سطح دارایی‌ها آنچه در صورت‌های مالی سازمان ذکر می‌شود نظیر: تجهیزات، ساختمان، ماشین‌آلات و ....ب) قابلیت‌ها: عبارت است از منابع و فرایندهایی که برای مشتری ارزش ایجاد می‌کند. نظیر منابع انسانی، تجهیزات، دانش فنی، امکانات و نظام‌ها چنانچه در ارتباط با مأموریت سازمان باشند مانند ورزشگاه مجهز برای سازمان صنعتی که برای آن قابلیتی نمی آمد.ج) شایستگی‌ها: آن بخش از دارایی‌های سازمان که برای مشتری ارزش ایجاد می‌کند. ارزش از دیدگاه مشتری به دو عامل قیمت و مطلوبیت بستگی دارد.7/17

اسلاید 8: د) شایستگی‌های کلیدیعبارت است از توانمندی سازمان در گلوگاه‌های سازمان رقیب و یا در اختیار داشتن انحصاری یک فناوری و بطور کلی آنچه که اسباب برتری را بر سازمان رقیب فراهم می‌آورد.ه) مزیت‌های رقابتیشایستگی‌های کلیدی برای تبدیل به مزیت‌های رقابتی بایستی به بازار عرضه شوند یعنی منافع بالقوه به فعلیت برسد.به طور کلی:دارایی‌های پایه قابلیت‌ها شایستگی‌ها شایستگی‌های‌کلیدی مزیت‌های رقابتی 8/17

24,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید