کسب و کارآموزشسایربرنامه‌ریزیتحقیق و پژوهشعلوم اجتماعی و جامعه‌شناسی

عوامل موثر بر کیفیت آموزشی کلاس های چندپایه

بسم الله الرحمن الرحیم مفاهیم موجود در پاورپوینت: 1. عوامل موثر بر کیفیت آموزشی کلاس های چند پایه که شامل: 2. معلم 3. گروه همیار 4. گفتگوی کلاسی 5. فضای عاطفی 6. فضای فیزیکی 7. جامعه محلی 8. طراحی موقعیت یادگیری 9. راهبردهای یادگیری این مقاله از نظر ظاهری دارای بک گراند شکیل، عکس ها و وکتورهای شکیل، صفحه مشخصات و ….. می باشد و به منظور ارائه در دانشگاه کامل است و نیاز به تغییرات ندارد. از نظر اقتصادی و زمان مقرون به صرفه است. راه ارتباطی جهت پاسخگویی به سوال و پذیرش کار: alstr2026@gmail.com

ali

صفحه 1:

صفحه 2:

صفحه 3:
معد مه کیفیت آموزشی در کلامی‌های چندپلیه از طريق پیش‌بینی نیازهای آینده دانش آموزان در كلاسيهاى جنديليه. برنامهريزى دقيق و منعطف. تدارک موقعیت‌های یادگیری متنوع و متناسب با شرایط بومی و محلی. تا حد زیادی تضمین می‌شود. وقتی از توسعه کیفیت در کلاس‌های چندپایه حرف می‌زنيم. دستیابی دانش آموزان به شایستگی‌های علمی, عملی و ارزشی پیش بینی شده در برنامه درسی ملی منظور است. عوامل متعددی در ایجاد این شایستگی ها نقش دارند که مهم ترین آن ها عبارت اند از © سوت )=(

صفحه 4:
معلمان كلاس هاى جندبايه بايد موقعیت‌هایی یادگیری طراحی کنند كه دانش آموزان را دركير و به سمت خوديادكيرى هدايت| كنند. آنها بليد تلاش و پشتکار دانش آموزان خود را پاداش دهندسنه نتايج دلخواه را. در عين حال خطاها را بيذيوند و از اين طريق به اهداف آموزشى دست يابند و خودكارامدى داتش آموزان را بهبود بخشند. معلمان با آگاه كردن دانش آموزان از انتظارات خود. به دانش آموزان كمك می‌کنند به سطوح مدنظر معلم خود دست بيدا کنند معلمان كلاسيهاى جند يليهسبه منظور ارتقاى صلاحيتهاى حرفداى خود. لازم استيا يكديكر ارتباط مؤثرى داشته باشند. تجربدها و ايدههاى خود را دربارهى برنامهريزى در كلاس درس از طريق كفتوكوهاى رسمى و غيررسمى..با يكديكر به اشتراک بگذارند و در عين حال لين مهارت را داشته باشند كه ايدههاى خوب ديكران را براى كلاس درس خود ناسب سازى كنند و بدون فكر و جشم بسته آنها را به كار نبرند.

صفحه 5:
۲ گروه های همیار یک راه مدیریت کلاسی‌هایی که دانش آموزلنی با نیازهای یادگیری متفاوت دایند. تدییس همیارلنه است. تدییس همیارانه شکل‌های متفاوتی دارد. برای مثال. معلمان می‌توانند.با مدیریت متناوب كلاس را اداره کنند. در لين حللت. معلم فرایند تدریس و یادگیری رابه حرکت می‌اندازد و همیاران نظارت و کمک می‌کنند. آگر دانش آموزان در گروه‌های همیار و در انجام فعالیت‌های مشارکتی احساس راحتی کنند. کار را با کیفیت بهتری ارائه می‌دهند و به دلیل داشتن اهداف مشترک با گروه خود. فعالیت‌ها به نتایج بهتری منجر خواهد شد یکی از نمون‌هایبارز توسعه‌ی فعالیت‌های مشارکتی دانش آموزان. پروژهای تحفیغاتی همیارانه است. در یک مدل از آن. هر یک از اعضای گروه مسئولیت فراهم آوردن بخشی ازبیک فعالیت یادگیری را بر عهده داند و در پایان.با کنارهم گذاشتن اطلاعات‌به دست آمده. تصویر معناداری از موضوع پیدا می‌کنند (روش پازل یا جیگسا. ییک امتیاز آشکار روش‌های مشارکتی. برطرف کردن اضطراب یادگیری در كلاس هاى پایه است

صفحه 6:
پیشتر معلمان به خوبی می‌توانند با طرح یک پرسش, گفت‌وگوی کلاسی را به جریان بیاندازند. در حالی‌که آن‌ها باید بدانند چگونه تبادل نظر درباره‌ی یک موضوع را در کلاس به سطح گفت‌وگوی واقعی برسانند. انتخاب و طرح پرسش مناسب. یک مهارت معلمی است.پرسش‌هایی که پاسخ مشخص ی دایند. ملنع ادامهی بعث و گفت‌وگوی کلاسی می‌شوند. معلم بلید پرسش‌ها رابا دقت انتخاب کند و در عین حال برای زوایای مختلف مفهوم مورد بحث. آگاهی و آمادگی لازم را داشته باشد. در گفت‌وگوهای کلاسی. دانش آموزان بلید بدانند. هر سوّال پاسخ‌های متعددی می‌تواند داشته باشد و قطعیتی در پاسخ به سوّال وجود ندارد از دیگر عواملی که موجب تسهیل در گفت‌وگو می‌شود. اعتمادبه‌نفس کافی برای گفتن «نمی‌دلنم» است که موجب احساس امنیت دانش آموزان نسبت به شرلیط نامشخص می‌شود. این عوامل نه تنها گفت‌وگوی بین دانشآموزان را شکل می‌دهد. بلکه آسان نیز می‌کند. یکی از دشوارتریین کارهای معلمان برای مدیریت گفت‌وگو لین است که باید دانشآموزان را به‌خوبی بشناسند تا بتوانند آنها رابا پرسشهای رشددهنده روبه رو کنند. لگر مفاهیم برای یادگیرندگان روشن نشوند. احتمال اشتباه و سردرگمی زیاد خواهد شد.

صفحه 7:
۴ فضای عاطفی مراقبت معلم از فضاییاجو کلاس چندپلیه‌به معنی درک و پذیرفتن دانش آموزلنیبا جنسیت. سن و تحصیلات گوناگون دربیک کلاس است. معلم می‌تولند از طریق تماس چشمی و زبان بدن نشان دهد که به آن‌ها توجه دارد و در خلال تعاملات. لين بيام را كمبه مرلتب مهمتر از موضوع درسی است. به داتش آموزان انتقال دهد.

صفحه 8:
مسير آموزكاريك مدرسه در روستایی دورافتاده می‌تولند از طریق ایجاد رولبط هیجلنی مثبت ميان معلمان و دانش آموزان مدرسه با مردم محلی. حس تعهد و پییند تنگاتنگی ایجاد کند. ملاقات جهره.به جهره می‌تولند برای معلمان و والدین بسیار خشنودکننده باشد. وقتی والمین در جریان اتفاقات و رویدادهای مدرسه قرار گییند و برای مشاهدمی فعالیت‌هلیی مثل ورزش. کارهای هنریء تولیدات علمی دانش آموزان و برگزاری نمایشگاه‌های کوچک فروش دستاوردهای محلی در مدرسه حضور یابند. فرستی برای تعامل والدین و معلمان فراهم مي‌شود وب ایجاد حس تفاهم و رابطه‌ی نزدیک آن‌ها کمک مي‌کند مدیر- آموزگر, با تکیه بر تصمیم‌گیری مشارکتی دهیاری, همکاری مردم محلی و والدین داوطلب می‌تولند رویکردی اثربخش برای بهبود پیشرفت تحصیلی و تربیتی دانش‌آموزان در منطقه‌ای خاص ایجاد کند. مردم محلی می‌توانند برنامه‌ی درسی مدرسه‌ها و کلاس‌های چندپایه را تحت‌تأثیر قرار دهند.

صفحه 9:
در خلق موقعیت‌های یادگیری. طرح‌ریزی دقیق مولفهای کلیدی است. بدون طرح خوب. تضمین کیفیت بالای یادگیری غیرممکن است. فعالیت‌های کلاسی اتفاقی ممکن است لذت بخش باشند و به نوع خاصى از يادكيرى بینجامند. اما تضمین موفقیت صرفاً با طرح و ‎Sal al‏ یر است. 1 te See ee ae ‏جنبه‌ای غیر از هدف اصلی فعالیت توجه نشان می‌دهد و در یادگیری ناموفق خواهد بود.‎ ‏معلمان باید از طريق طراحى دقيق اما منعطف. برای تمرکز بر شایستگی خاص. دانش‌آموزان را‎ ‏راهنملیی کنند. لین کارببه آن‌ها کمک می‌کند اهداف یادگیری مشترکی را دنبال کنند. تعیین‎ ‏اهداف یادگیری صریح موجب می‌شود دانش آموزان آنچه را بلید انجام دهند. یاد بگیرند و‎ بدین ترتیب خودگردان شوند. معلمان برای طراحی هر درس بلید مخاطبان خود را به‌خوبی بشناسند و برای واقعی ساختن درس‌ها. به‌منظور شناخت بافت فرهنگی و تجربه‌های فردی گذشته‌ی دانش آموزان وقت کافی اختصاص دهند. معلمی که مثال‌های درس رابا مواد آموزشی بدكونهاى تلفیق می‌کند که دانش‌آموزان بتوانند مفاهیم را در بافت به کار ببرند" يادكيرندكان بهتری تربيت خواهد كرد.

صفحه 10:
‎A‏ راهبرد های بادگیری ‏راهبردها مجموعه عملیلتی هستند که برای رسیدن به هدف معینی طرح‌ریژی می‌شوند راهبردهای یادگیری و استفاده از آن‌ها در کلاس درس, علاوه بر تاتمند کردن دانش آموزان یرای خودیادگیری و خودنظم‌دهی. به سامان‌دهی برنامدی کلاسی کمک می‌کندتا معلم از زمان کلاس‌به نفع تدریس و هدلیت دانش آموزان پایه‌هایپایین‌تر و موضوعلتی درسی که تدریس در آن‌ها ضروری تر به نظر می‌رسد. بهره ببرد. ‏پرخی راهبردهای یادگیری را معلم طراحی وبه همراه دانش آموزان اجرا می‌کند؛ ‎stile‏ ‏روش‌های تدریس متنوع و مشارکتی که یکی از عوامل به وجود آورندمی کلاس‌های چندپایهی اثربخش و باکیفیت است. طراحی آموزشی بر مبنای تلفیق موضوعات درسى. تدهین بسته‌هایی خودآموز در درس‌هایی که دانش آموز می‌تولند بدون حضور معلم آن‌ها را ياد بگیرد از دیگر راهبردهایی هستند که معلم طراحی و به همراهدانش آموزان اجرامی‌کند. ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‏برخی دیگر از راهبردهاء راهبردهای حمایتی مهم برای یادگیری دانش آموزان هستند که معلم‌به دانش آموز می آموزد؛ مانند: انتخاب ایدمی اصلی. کلاس معکوس و یادگیری معکوس. بسطدهی و سازمان‌دهی. مرور و خلاصه کردن. تهیمی راهنمای مطالعه. یادداشت‌برداری» حاشیه‌نویسی. تبدبل متن درسی به نقشه یا الگوی مفهومی. می‌توان لین راهبردها را در فرصتی دیگر توصیف و تبیین کرد. ‎ ‎

17,000 تومان