سایر

عکاسی و مفهوم جنسیت و فمینیسم از نگاه باربارا کروگر

akasi_va_mafahim_jensiat

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “عکاسی و مفهوم جنسیت و فمینیسم از نگاه باربارا کروگر”

عکاسی و مفهوم جنسیت و فمینیسم از نگاه باربارا کروگر

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم موضوع : عکاسی و مفهوم جنسیت و فمینیسم از نگاه باربارا کروگرگرد آورنده : استاد :

اسلاید 2: در میان جنبشهایی که در سدة بیستم در غرب از جایگاهی ویژه ای برخوردار است میتوان از جنبش هنري فمینیسم نام برد هنرمندانی قدم در عرصه میگذارند که از جمله مطرحترین آنها، باربارا کروگر عکاسِ زن امریکایی است. کروگر در واقع در پی نقد شرایط و اوضاع حاکم، با استفاده از رسانۀ عکاسی و بهرهگیري از امکانات آن، در جهت گسترش اندیشه هاي زنانه در عالم هنر قدم برداشت.عکسها و تصاویري که او ما را با آنها مواجه میسازد، در واقع حقیقتی است که دیدن، دیگر باور کردن نیست .و آن چیزی که رویت می شود الزاما آن چیزی نیست که دریافت می شود.

اسلاید 3: در نگاه نخست به آثار کروگر، شاهد این هستیم که اکثر کارهاي او ترکیبی هستند از عکسهاي سیاه و سفید روي بستري سفیدرنگ با چهارچوب قرمز. اصطلاحات و جمله هاي خبري با حروف سیاه و بزرگ در کارهایش به وفور به چشم میآیند که معمولاً ضمایري مثل ( من ) و ( تو ) ( ما ) را با خود دارند که ضمیر ما یعنی زنان و تو یعنی مردان .رويهم رفته تصاویر خلق شده هم به دلیل قدرت گرافیکیشان و هم به دلیل کاربرد زبان در آنها، برجسته تر از سایر آثار هستند . ( کروند برگ 169:1388)

اسلاید 4: در حقیقت ساختارشکنی از اصلیترین ویژگیهاي آثار اوست. وي با الصاق نوشته ها در پاي تصاویري که از مجلات، روزنامه ها و سایر منابع قابل دسترسی انتخاب کرده، از تکنیکهایی مثل فتومونتاژ و یا شیوه از آنِخودسازي بهره میگیرد

اسلاید 5: شیوة ازآنِ خودسازي ازآنِ خودسازي که به معنی تصرف و مالکیت بر چیزي میباشد، در واقع شیوهاي هنري و عام است که به استفاده از عناصر عاریتی در خلق اثر هنري اشاره دارد که در آثار کروگر به چشم می خورد .عکسهاي بی عنوانی که باربارا کروگر در آنها تصویر و کلام را به هم میآمیزد، در واقع حاصل همان چیزي است که بدان اشاره شد. آثار صریح، پرخاشگرانه و گاهی وحشیانۀ باربارا کروگر نه تنها با از آن خود سازی تصاویر به وجود می آیند بلکه شیوة نگاه، لحن بیان و گفتمان نظامهاي رسمی رسانه هاي جمعی را نیز در قالبتابلوهاي مطبوعاتی، بیلبوردها و پوسترها به یاري میگیرد .( سولمون گودو، 59:1384 )

اسلاید 6: خلق چنین تصاویری ریشه در ذهن زنانه کروگر دارد . کروگر به عنوان یک مفهوم گراي نوین براي رساندن پیام خود، از فرمول ابداعی قرار دادن تصویر و متن در کنار یکدیگر استفاده میکند و این شیوه خلق تصویر به نوعی تبدیل به امضاي او شد. (قره باغی، عکسنامه، 1377)عکسهاي کروگر که از تصاویر مجلات و آگهی هاي تبلیغاتی با شعارهایی پرخاشگرانه، اعتراضآمیز و فمینیستی ترکیب شده اند،بسیاري از منتقدین، آثار کروگر را ساختارشکنی می دانند .

اسلاید 7: در حقیقت آنچه باربارا کروگر در هنر جدید خویش به دنبال آن است پیامی شیوا است که در آن می خواهد ثابت کند که هیچ چیز مهم و شایستهاي دربارة این تصاویر وجود ندارد و آثاري هستند که به صورت نامحدود قابل تکثیرند . (خوانساري، 1383: 15 ) نوعی اندیشۀ سیاسی در آثار کروگر وجود دارد: سیاست روابط مذکر/ مؤنث از نگاه فمینیستها کروگر در همه‌ی آثار خود در تلاش است تا دریچه‌ای را به سوی زنان بگشاید که امکان دیده و شنیده شدن به آنها دهد. کارهای او بی درنگ واکنش ایجاد می‌کند

اسلاید 8: نگاه خیره تو از کنار، مرا هدف میگیرد

اسلاید 9: در این راستا و در بررسی آنچه که در آثار عکاسی و گرافیکی باربارا کروگر و فمینیسم به چشم میآید، نوعی نقد جدي نسبت به تبعیض جنسی، زن ستیزي، مصرفگرایی و حتی حساسیت در توزیع قدرت است. کروگر که از هنرمندان موج دوم فمینیسم به شمار میآید.اکثر کارهاي کروگر که تلفیق و ادغامی از عکسهاي سیاه و سفید و نوشته هایی با حروفی زمخت بر روي آنهاست، شیوهاي مفهومی و ساختارشکنانه را دنبال میکنند به این مفهوم که این بار زنان، خود شاهد نظاره شدن خودشان هستند .

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید