صفحه 1:

صفحه 2:

صفحه 3:
lies see ‏اجازه بدهیم . یکت روز یا یت‎ Cee ‏ساعت لا و‎ ‏آماذه برای تلاش 3 مجاهدت در‎ ‏هدر رود.‎ ¢ Cyd off

صفحه 4:

صفحه 5:
نشانه هاى غفلت تغافل عوامل غفلت پیامدهای غفلت زمان برطرف شدن غفلت كافران عوامل موثر در بيدارى راه درمان

صفحه 6:
دس 5 ‎es 5‏ ا 39 set آیا وقت آن نرسیده است که دلهای مومنان در برابر او ‎eee Ser ogee ECO ON ease AE)‏ كسانى نباشند كه در كذشته به آنها كتاب آسمانى داذه ‎ely eric)‏ ا ا ا الك قساوت پیدا کرد. و بسیاری از آنها گنهکارند؟!

صفحه 7:
در مقابل بقظه وذکر قراردارد که به معنای خودآ گاهی وبه یاد بودن خداوند است. ‎ne ee aw) eS aera!‏ س ‎De ee ta‏ ‎peer aa ao eer ear a CTI SET)‏ 10 درآ 5 - لت

صفحه 8:
وأ ادر كانت به عتر ان الال ”ربد اراك بد عتراك "شرط لازم " تهذیب نفس وسیروسل وک شمرده شده است ومقدمه واجب اين سير وسلوكك آن است كه-انسان توجه كند ‎eons per HC‏ ل ل ا وراهتمبلگر کسی نداند ار م

صفحه 9:
‎en ead‏ سرد تلالد مر رت مرح اماعالامه الغافل فاربعه العمى والسهو واللهو والنسيان. ‎Deel oe Male dea)‏ ‎Te Ne ae) MU eC‏ ل ‏همنشينى با فاسدان ومفسدان ودوری از مجالس عبادت ‎ ‏[يخارالانواري جد صرياذا ياب براعطاالحسن بن هلي زع)]. غفلت آن اسنت که مسجد ل ا ا مفسد اطاعت نمایی.

صفحه 10:
* بى اعتنايى به عوامل هشدار دهنده وبيدار كننده ا ۱ ‎eer Sree a‏ * نسیان نفس در برابر خدا هر اندازه انسان در فكر اشباع غرائز حيوانى باشد از كاهى ‎ee PT Toe]‏ ال ل ل 6 اوست وهر قدر کارهای او آ گاهانه تر باشد نسبت به کارهای خود شناخت ودقت بیشتری خواهد داشت واین آگاهی آنقدر کم می شود که خدا را فراموش می کند . خداهم به واسطه این ‎a Ny a es‏ بر اد از تا تا

صفحه 11:
Sb ee al ‎eee Te ya eS eee‏ سس مر ‎Ss CMC. ete‏ ‏امير مومثان على «دددم مى فرمايد: ‏كنى بالرجل غفلةٌ ان يضبيع عمره فی مالا جنجیه . (درس": ۳۰۳ سی«سر ‏براى غفلت انسا ن همين بس كه عمر خود را در راهى كه مايه نجات او نيست » ‎MS‏ 45 ‏* هدف غير خدات از انجام كارها ‏هر فرد باید خودش ا ا ‎ime‏ در پیشگاه خدا حاضر می شود ومو را از ماست می کشند ا 0 ‏درش وم ‎۳۳

صفحه 12:
ی بای سیک تست که ساد من لسار تلسار ما تارشن سس سرد لا سره ‎Diep‏ ‎rae unr a ae‏ ‎ae Roel}‏ 0

صفحه 13:
عظمو اقداركم بالتخافل عن الدنى من الامور لا تكونوا بحائین عم خاب ‎ese ۷ ce 7‏ ی 4 Gens geet Uh ANA te ge Sa] قدر و منزلت خود رابا تغافل نسبت به امور يست و كوجكك بالا ‎i‏ ملشتنن ‎a‏ عد ‎oS‏ ‏حر ان لط لاوس د ارد تور توا اثابت

صفحه 14:

صفحه 15:
‎he Jud)‏ را بدالد کل ‎SS‏ لازم وپسندیده است مانند پنهان ساختن عبوب دب ‎7 0 Big Ghee 0 yo tee ee ie a yg? ‎oa‏ سو باوری است! خوش باور بودن او به ن وی ایمان دارد و (تبا) مومنان را تصدیق تصديق ميكل اع ‎ae eee‏ میدهند. عذاب دردنا کی دار

صفحه 16:
در حديث معروفى از امام سجاد و امام باقر وامام صادق بم آمده است 7 صبلاح حال التعاييش والتعاشى ملا مكيال ثلقاة فطنه وثلده تخافل. 0 ل ا ا ات و آن هوشیاری و یک سوم آن تغافل باشد. ی من اشرف اعمال الکسریم غفلته عما يطم. ‎(recurs)‏ ‎ag‏ اه( اهنك.

صفحه 17:
2 ‏ل‎ YYS Une pone pe) eel en ‏نايايدار است ولى جنان از كنار مسائل بككذرد كه كويى‎ ‏هیج چیزی نمی داند و نمی بیند.‎ این تغافل منفی است وآثارزیانبارش ازغفلت هم بیشتراست زیر غافلان نا گاهانه به دام حوادث گرفتار می شوند اما تغافل کنند گان با آ گاهی در این دام قدم می گذارند.

صفحه 18:
رام آرام در ذهن بت می شوند وبر تنس ملکه می گردند ونفس دام آنا را در ذهن زندهنگهمی داردزندهبودت این اطرات باد 0 ۳ ‎eek EEN ale‏ رد ا سم اجسسرة على كل ذى ‎adore Seti‏ حجذ وان توديه يمد الى الشتود: ا گراید.

صفحه 19:
ور تنها ییروزی های خودرا می بیند وبه امباژهای خود می بالد و گاه همه اینها را جاودان می پنداره وهمین امر سیب عفلت آواز «آقعت ها می شود. مستی نعمت که افراد کم ظرفیت خودرا در تاز ونعمت دیدند . گوبی مست می شوند ومستی آنها را در ‎Fen oar ery tonya ie poe ae ee)‏ اورا بيدار مى كند . ‎he pe ee‏ منعفل عن حوادث الايام ايقظط الحمام ۳ تا درش سرا

صفحه 20:
۳ 7 0 )) ا ‎ee‏ ‎aN‏ کر باس سازد تا پرده اد ی ا ۳( للد یس بر سد ثرا إذت من الله بذ كس ودعاوك فيها مستجاب. . (سرهر"بارس‌رس‌شر ا ا ا اجابت می رسد . بیماری را به سلمان فارسی فرموده: هر ۳۳

صفحه 21:
از 5193 زیرا تمام فکر انسان را مشغول ساخته واز سایر امور غافل می سازد. لس مد رحس بر رس واعملوا عبادالله ان الامل يذهب القل ویکذب الوعد و یحث علی ال وبورث الحسر» -] ‏نوات اه له‎ ate ‏باب‎ te ting] بدانید ای بند گان خدا ! آرزوهای داز عقل انسات را می برد و وعده ی قيامت را ل رت یی رح ی وزد: درش سرا ۳ 1

صفحه 22:
كت ‎os. eo ae‏ ‎asl oye er Eye ba Site NZ‏ 5 ‎MS‏ ةا آنه ا 0 ‎Pe‏ ل ‎a‏ والخذلة ففيها اثكون قساوة القلپ. [ بحارالانواتي 2 لابياب وصاي باق یه اسلا ] | ا م ا درس سوم : e ler

صفحه 23:
د ‎pS A Re es igh‏ می رسد به کونه ای که دیکر مواعظ واندرزها تاثیری در ۷ ‎p weer)‏ ۱ امام علی زیت می فرماید: من غلبت عليه الغفلةٌ مات قلبه . ‎[as Sted‏ کسی که غفلت بر او چیره شود قلبش می میرد.

صفحه 24:
افراد غاقل وبى خبر به سراغ اعمال صالح كمترى مى روئد واكر بروند غفلت اجازه نمى دهد كه ‎eel neal‏ ل ل ل ل لل 0 باس سرد ال سس اياك والخفلة والاغتمار بالمهلذ فان الغل فسد الاعمال: ‎ees‏ ‏از غفلت و غررور ناشی از مهلت الهی پرهیز ؛ زبراغفلت اعمال آدمی را فاسد می کند. ‎WS 516355‏ م اا ‎peer Sie eae ey Rese merry‏ این مقام والا جز در سایه معرفت و آگاهی امکان پذیر نیست. لعج الهى ان انا متنى العَْلةُ عن الاستعداد للقائك فتد ذبهته المعرفة بكرم الاك ‎٠.‏ .سدهرزي ميس ررد رن :ار غقلت 0 گرا فلت دار ساخته است"

صفحه 25:
عفلت سب هلاکت در دنیا و آخرت است زیرا انسان را از مصالح بی خبر می سازد وبا اين بى خبرى . فرصتها را از دست مى دهد . امكانات را ضايع كرده و استعدادهاى خويش رأ بر باد می دهد. 2 در حدیثی ازامام علی بتبم) آمده که : 4 من طالت خفلة تعجلت هلکیه.. ‎[aes toes}‏ ~ ‎IP ee‏ سرعت مرس رس 3 . حسرت واندوه قيامت مر رد زره دی در سح رد سس رس ‎ee eee ae‏ ‎es 1‏ سس ‎x‏ ‏2ن رل سرد تم ار ‎

صفحه 26:
3 oe ee eee ee ‏امن‎ بر وی ونر تس د ۲ ۱ ‎ce‏ درا "- ار تا ی رن ‎ae‏ فا ۲ ‎Ere mie 0 eae‏ انأ | لالاتديشه ن ‎(ee en‏ آن نمی بینند» و گوشهایی که با آن تود ‎Pe‏ ریاد لک اهترا ‎eae es Cre eee)‏ 00 درس سوم

صفحه 27:
000 و ی( مره رد رل ای راس ترا را ee, 70 eA NAG 3 5 9 درس سوم آنها كه ايمان ب ‎a ns‏ خشنود. شدندو ‎ele‏ ‏غافلند» آنها ‎ncaa‏ تش است» بخاطر کارهایی که اتمه س من ۳ 1 غفلت

صفحه 28:
7 هلام هرا 7 ل را ‎Tig‏ و رو ا #علاب مى نوها تو او إن صحنه و داذكاه بز كك ضاق بودىه وما برده وا از جشم تو كنار زديم: و امروز يجشمت كاما تبزيين است. ا ا ا ‎RR ee ae‏ ری ات موی ی فا ی کت با ماس ‎RE‏ ‎és Ree 4‏

صفحه 29:
ابه هر حال هر ججند عوامل 1

صفحه 30:
روح انسان را تهذیب ودل را جلا می دهد وا گر توبه : تکیم بر ‎JS eels‏ سان باتك وى شود .البته این عبادات باید با حضور قلب صورت گیرد. eo aa ereedues se ner SE ta Cara oe rer ery ‏به اپن مسائل دقت نکن انقدر ظريف وبى سرو صدا بر نه‎ می نشیند که ذره ای از نفوذ آنها مطلع نمی شویم. ro

صفحه 31:
توجه وذ کر ویاد خدا اگر انسان در کلماتی که می گوید خدارا در نظر بگیرد» این ذکر سبب قرب او ‎ee re‏ چم 2 22 اختياوى و سرت سم مر 7 زا ‎ere ens Ur ss)‏ ا ا 0 ‎ter Sits at See rey‏ ۱ حرکتی را,پدید می آورد و این حرکت جهتی را دنبال می کند.ازاین رو غفلت ‎is]‏ ا ل ‎aRCe Rees‏ ۱ سخن از برهي زكارانى است كه ه ركاه به خاطر غفلتى مختضتر» امواج وسوسه هاى ‎ney‏ ا ۱ De ‏ام‎ ا 0 و سس لا بينا مى كردند. 2 شوم ۳ 0 3 mn

صفحه 32:
5 لس ال تا پایدهميشه هدف را در نظر داشته باشد و همواره از خود سئوال ‎nen perce‏ | 7 اندیشیدن به عواقب و پیانتهای غفلت مثلا اشارهيله عواقب معتادين. درمات از طریق قطع ریشه های بیماری ‎rd‏ ا م Spe ae clas

صفحه 33:
‎ig‏ و نز ‎ee See ee‏ | ‎YO ps Tagen So ‎[epi reen rater asin) olvate ll ge ‏ان من عرف الايام لم يخفل‎ ‏الك د رح زر راسو ۰ و شیر شرت ‏ا ‎rls eet Seen ee per re See ened ree eee ere ‏ا‎ ‎yeti |‏ محیط ‎yp Sy hy Sy 8 lee pa eG el ‏را‎

صفحه 34:
5 1 امام علی بن ابیطالب : نهچ البلاغه » تررجمه : محمد ا ل تهران » دفتر مطالعات تاريخ و معارف اسلام » 17528 آمدی » عبدالواحد: غررالحکم و دررالکلم قم ؛ دفتر تبلیغات اسلامی » ۳۶۶ ‎Cnrr pes‏ ا ‎ee Cp‏ ل 00 ييه ‏حرانی : تحف العقول ‏دستفیب شیرازی : قلب سلیم ‎۱۱۷ ra See Yet ‎pee ee ‎a3 ‎Peake lemme ‏الصا‎ ‎5 ‎۱ ‎ ‎

صفحه 35:
ال ”7 ا ا كك آن صفت كه تو جنانى » درياب كه مى توانى. 4 ۳ لهی: عمر خود ‎area‏ ‏, 0 ‎SS ey ea Sees)‏ نكردم. ‎By‏ ده مرت ‎eae ‏ا 00

صفحه 36:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان