gheibat-va-dorough

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “غیبت و دروغ”

غیبت و دروغ

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم غیبت و دروغ تهیه کننده:عسکری

اسلاید 2: غیبتغیبت(بدگویی،ضد مدح و ستایش) یعنی چیزی نسبت به کسی گفته شود که اگر به گوش وی برسد خوشش نیاید، خواه آن گفته راجع به نقص در بدن او یا در اخلاق یا در کلام و یا درکارهای مربوط به دین یا دنیای او باشد، بلکه اگر مربوط به نقصی در لباس یا خانه یا مَرکب وی باشد. امام کاظم (علیه السلام) فرمود: هر که در پشت سر مردی چیزی بگوید که در او هست و مردم می دانند غیبت او رانکرده، و هر که پشت سر کسی چیزی بگوید که در او هست ولی مردم نمی دانند غیبتش کرده، و هر که پشت سر کسی چیزی بگوید که در او نیست به او بهتان زده است. * غیبت می تواند با اظهار نقص و یا تقلید و شبیه سازی واشاره دست و سر و چشم و ابرو تحقق پیدا کند، مثل لنگ راه رفتن که این گونه غیبت از غیبت با زبان بدتر است؛ زیرا این کار عیب کسی را واضحتر نشان می دهد. و همچنین است. روایت است که: زنی نزد عایشه رفت، وقتی بیرون می رفت عایشه با دست اشاره کرد که کوتاه است. رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: غیبتش کردی.

اسلاید 3: شنونده غیبتکسی که غیبت را می شنود نیز حکم غیبت کننده را دارد.شنونده غیبت مانند غیبت کننده اقسام دارد: با شنیدنش خوشحال نمی شود، ولی با زبان آن را بد نمی شمارد و در دل نیز بدش نمی آید،با شنیدن آن خوشحال می شود، اما از راه نفاق تصدیق نمی کند، و گاهی از روی ریا منع هم می کند، در حالی که قلبا طالب آن است، و چه بسا حیله ها برانگیزد که غیبت کننده بیشتر غیبت کند، مثل اینکه اظهار تعجب کند و بگوید: عجب! من نمی دانستم که او چنین است، و تا کنون او را شخص خوبی می دانستم. این گونه سخن تصدیق غیبت کننده و باعث غیبت بیشتر است. پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: هر که مومنی را در نزد او خوار و رسوا کنند و او بتواند یا ریش کند و نکند خدا او را در روز قیامت در حضور همه خلایق خوار و رسوا خواهد ساخت. و فرمود: هر که در غیاب برادر خویش از آبروی او دفاع کند، بر خداست که در قیامت آبروی او را نگاهدارد. و فرمود: هر که در غیاب برادرش از آبروی او دفاع کند بر خدا حق است که او را از جهنم نجات بخشد.

اسلاید 4: انگیزه های غیبتغالبا دلیل غیبت غضب، کینه یا حسد است که در اینصورت از رذایل قوه غضب است،اماانگیزه های دیگری نیز دارد: 1 –مسخره کردن 2 - شوخی : از فردتقلید می شود تا مردم بخندند. این حالت متعلق به قوه شهوت است. 3 - افتخار جویی:باذکر نقص دیگری خود را بالا برد. منشأ این عمل تکبر یا حسد است،که از رذایل قوه غضب به شمار می رود. 4 - نسبت دادن کاری زشت به شخص دیگربرای پاک کردن خود:در حالیکه او باید اینکار را بدون آسیب زدن به دیگری انجام دهد.

اسلاید 5: 5 - رفاقت و هماهنگی با همنشینان: برای اینکه از وی تنفر پیدا نکنند و با او سرسنگین نشوند. انگیزه این گونه غیبت ،ضعف نفس است. 6 - مهربانی و دلسوزی: به این معنی که به سبب گرفتاری که برای کسی پیش آمده ناراحت شود ونام و عیب اورا فاش کند که در انصورت غیبت کننده به شمار می آید. 7 - خشم نمودن برای خدا برفردی که کار زشتی از او سرزده. مثلابه اینکه منکری را از انسانی ببیند یا بشنود، در نزد جماعتی بگوید: عجب است از فلانی که چنین منکری را مرتکب شود! یا از او به خشم آید و نام و کار ناپسند او را اظهار کند. در صورتیکه لازم نبود نام او را در نزد کسی که از کار ناپسند وی بی خبر بوده اظهار نماید.8.تبعیت از شخصدیگر

12,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید