صفحه 1:
سس ب پیام درس
آشنايى با سعدى و آثارش و جند حكايت آموزنده
صفحه 2:
4 هلس , ot j 7 دنر و ی ای هر ne اندوخت و
ورد و درآ نک آموفت alts
Gla چا نک ff
نو نیست. نادای o> جون
صفحه 3:
۹
NN
«hb «عام فى تمل. ب جد wit £ G
». گفت: »~ زنبور ی سل
صفحه 4:
۹
a 7 0
PALI car eb eG
neil «اذ فى ادبان . هر ج اذ ابثان در نظرم ناپستر آمم. از
سم a
ن برهیز ردم.»
صفحه 5:
۹
سح
im fo 3 میت اجر شام
7 سآن اس تكلم خود بويد؛ ند آل عطار th ah
چون oe عطار هر خاموش و ‘glu و نادان چدن
قبل غازى. بلن د آواذ د le تی.
صفحه 6:
ples wishes
65 هر کسی که از کار خود تعریف میکند. داناست.
صفحه 7:
3 منظور از عبارت « آموخت و نکرد » چیست؟
7چرا سعدی عالم بیعمل را به زنبور بیعسل شبیه کرده است؟
63 سعدی دانا و نادان را به چه مانند کرده است؟
3 در عبارت پایانی درس منظور از « بلند آواز و میان تهی» چیست؟
صفحه 8:
45 جملههای زیر را بخوانید.
» محمد معلّم راديد «علی سیب را خورد. . هبرادرم گلدان را خرید.
حالا به نمودار جملهها نگاه کنید. در گروه كف توكو كنيد و به يرسشسهاى زير پاسخ دهید.
صفحه 9:
—=
© اين جملهها از ی
از جند قسمت تشكيل شدداند؟ جرا؟
۱
4۶ چرا کلمههای < دید خورد. شست» بالای ت
ای تمودار هستذ؟
صفحه 10:
با توجّه به داستان. به پرسشهای جدول زیر پاسخ دهید.
نام داستان:
شخصیتهای داستان:
داستان در جد محلی اتناق افتاده است؟
از بدا نا انتهای داستان, چه تغییرنی در رفتار سنگپشت به وجود آمد؟
نظر شم دربرهی رفتر سنگپشت چیست؟
نظر شما درباردى رفتار کزدم جیست؟
رفتارهای پسندیده و نایسندی را که در داستان بیان شده استه نام ببرید.
صفحه 11:
~ سوالات چهار گزینه ای درس
<معنای هر واژه را بنویس .
عطار :
طبله :
چندان :
صفحه 12:
لتحا
<مخالف هر واژه را بنویس .
بی فایده ۶<
ناپسند 4
سر .
صفحه 13:
۹
هم خانواده هر واژه را بنویس .
عمل : ادب :
علم :
۹
طبل :
صفحه 14:
لتحا
<جمع های واژه های زیر را بنوبس .
صفحه 15:
سح
یی ده
جمله ی « مشک آن است که خود نه آ 7 چه
o خود ببويد . نه ان یعنی
> که عطار بگوید . » بعن
صفحه 16:
لل لحا
*زير وازه هاى غلط خط بكش و درست هر يك را بنويس .
دانا چون تبله ی عطار است و نادان چون طبل قاضی
صفحه 17:
سح
<بیت «علم چندان که بیش تر خوانی | چون عمل در تو نیست ادانی » را معنا كنيد .
صفحه 18:
لل لحا
Aloe a” ی زیر و نمودار آن دقت کنید.
مادرم غذا را يُخت . خخ ae
. طبق نمودار . نمودارهای بعدی را کامل کنید i
صفحه 19:
لتحا
على داستان را خواند . حسن كل را جيد . دانش آموزان كلاس ينجم معلم را ديدند.
5 ۰ 4 ۲
سر 0 nd
۳ سس ۳ ax. وي كت
~
ب
A
صفحه 20:
5 زع ني تم ردي عل © .< خ و و هم زر و نم فرن ان فرع فل قل و بخ و.ق کل مرغ وه جر عر