سایر ورزشی

فاکتور سرعت در آمادگی جسمانی

factor-soraat

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “فاکتور سرعت در آمادگی جسمانی”

فاکتور سرعت در آمادگی جسمانی

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیمدرس : آمادگی جسمانی 2موضوع : سرعت

اسلاید 2: معرفی سرعتسرعت به توانايی حرکت هرچه سريع تر بدن يا قسمتی از آن دريك محدوده حرکتی مورد نظر گفته می شود. سرعت قابلیتی است که در اکثر رشته های ورزشی، مخصوصا ورزش های تیمی کاربرد دارد. در ورزش هایی هم که عامل تعیین کننده نیست ، گنجاندن فعالیت ها و تمرینات سرعتی در برنامه تمرینی ، امکان دستیابی به تمرینات با شدت بالاتر را فراهم می آورد.با افزایش سرعت می توان شدت تمرینات را افزایش داد . هر چند به عقیده متخصصان ورزش ، ویژگی سرعت ارثی و ژنتیکی است ؛ اما با انجام تمرینات سرعتی می توان این قابلیت را توسعه بخشید.

اسلاید 3: اجزاء سرعتدر تجزیه و تحلیل سرعت ، مشخص می شو د که سرعت از : زمان عکس العمل  واکنش ، شتاب ، حداکثر سرعت و استقامت سرعت تشکیل شده است.

اسلاید 4: بهتر است این اجزا را در یک مثال مورد بررسی قرار دهیم.یک دونده دوی صد متر را تصورکنید ، شروع دو با یک استارت آغاز می شود که زمان عکس العمل در آن کاملا مشهود است . از لحظه ای که دونده صدای شلیک طپانچه را می شنود تا لحظه ای که اقدام به دویدن می کند ، این زمان کوتاه را زمان عکس العمل واکنش می گویند . این حالت خود را با سریع تر حرکت کردن دونده از سایرین در شروع دویدن نشان می هد . در واقع سریع حرکت کردن نشان از سرعت عکس العمل بالای دونده است.

اسلاید 5: زمان عکس العمل (واکنش) مدت زمانی است که از ارائه محرک تا شروع حرکت طول می کشد.زمانی که دونده سرعت ، با استارت حرکت خود را آغاز کرد ، کم کم سرعتش افزایش می یابد.این افزایش سرعت پیش رونده درحقیقت همان شتاب است که در ۳۵ متر اول شروع دوی سرعت قابل مشاهده است. شتاب در نهایت به یک حدی از سرعت ختم می شود که به آن حداکثر سرعت می گویند.به عبارت دیگر ،سرعت ثابت می شود و دیگر افزایشی در آن دیده نمی شود و از آن پس دونده باید این حداکثر سرعت را تا پایان مسیر طی نماید.

اسلاید 6: استمرار حداکثر سرعت به دست آمده تا پایان مسیر ضرورت دارد . بنابراین جزء دیگری از سرعت که همان استقامت سرعت است ، نقش خود را ایفا می کند.یعنی دونده باید تلاش کند تا خط پایان حداکثر سرعت بدست آمده را حفظ کند .اهمیت تشخیص اجزاء سرعت بدین خاطر است که در تجزیه و تحلیل رشته های ورزشی مختلف ، ممکن است همه این اجزا مثل دوی سرعت مورد نیاز نباشد.

13,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید