کسب و کار

فرآیند تجارت الکترونیکی و تجارت سیار در ایران و جهان

صفحه 1:

صفحه 2:
الکترونیکی 8 تجارت a 7 8

صفحه 3:
:دهه 490 اقتصاد جدید 600000020 00

صفحه 4:
جود آمدن صنایع و خدمات چدغعالیت کاراتر بنگاهها و صنایع | 0 ۱ افزايش بهره‌وري بهبود استاندارد زندگي 1 ب

صفحه 5:
مفهوم تجارت الكترونيکي تجارت الكترونيكکي بخشي از كسب و كار الكترونيكي. کسب و کار مبتني بر رایانه و اقتصاد است. تجارت الكترونيكي از طریق شبکه گسترده جهاني, اینترانت, اکسترانت» شبکه مجازي شخصي, رمز نگاري لاية ايمني اطلاعات و غیره صورت مي‌گیرد. تجارت الكترونيکي تمامي فعاليت‌هايي که بنگاهها و افراد براي مبادلات انجام دهند را شامل مي‌شود بطوري که تمام با بخشي از اين فعالیت‌ها از طریق ایترت صورت مي كيرد. Source : Friedman (2003)

صفحه 6:
مزاياي تجارت الكترونيکي "ایجاد فرصت‌هاي جدید براي كشورهاي حاشیيه‌اي و خارج از مناطق تجاري "ارتباط با تجارت به صورت 365*24*7. "ایجاد فرصت‌هاي جدید تجاري ۲"فروش کالاهاو خدمات به نمام افراد در همه جاي جهان (بازاد مجازي جهانی).

صفحه 7:
"ارایه به موقع اطلاعات به مشتریان. "کاهش هزينه‌هاي بالاسر در ارتباط با نگهداري کالاها. 7ذخیره پول و زمان. "شناخت تقاضاي مشتریان براي تولید کالاها و خدمات جدید. ۲ واکنش سریع نسبت به تقاضاي ‎POU pees‏ » برقراري ارتباط حف ۱ ۲

صفحه 8:
Hine one Fram tram 6 west Fane Ke Ae Kien =P Sons” 99 tor بر آوود کلهش هزینه نلشی لز 828 در صنلیم مختلف. آمریکل دو سلل 1999

صفحه 9:
تحلیل کلان10 :مطالعات تجربي اقتصادي :دو رویکرد ۲ نها منبع رشد ۴ يكي ازمنابع رشد ب

صفحه 10:
کلان‌اقتصادي تاثیر میت 0 بر ل ا و با وقفه ۳ دولت استرالیا (۵000) : 60 بر در استرالیا تاثير مثبت و با وقفه (6000) 03 لب ۳ : یوت

صفحه 11:
سوه 2_0 جهاني برخي تخمينها و بيش بينيها (ميليارد دلار) 100 Cooter (eee) Soo وعمو ere. 6 900 مو.مهو وهمو 9 عووه ‎e‏ 50۰ 0606 .6© 32 Soo 9200.4 .مهو ‎ee‏ 9690© 9 هه Cw ‏ونير‎ ‏سالاة‎ a 5666© 1 ‏ووو,و‎ ۵9 9 Greets water (OOOO), Porever (2001), O(COVE v) ued 0۵ (eos). aa

صفحه 12:
اتجارت الكترونيکي 0+60( پیش بيني شده ناحیه كشورهاي در حال توسعه آسیا و اقیانوسعه آمريكاي لاتين اقتصادهاي در حال گذار آفریقا كل كشورهاي در حال توسعه ‎SIS pol‏ شمالي اروياي توسعه يافته آسيا اقيانوسيه توسعه يافته ‏مجموع ‏كشورهاي توسعه 0 یافته ‎Ie ‎ ‎9009 ‏وم ‏و ‏99 ‎oS‏ ‏09 ‏ومموع ‏666.6 ‎99 ‎9۹99. ‎anand ‎ ‏معد ‎99 ‎098 ‎Or ‎6.0 ‏و‎ ‎94 ‎10 ‎5 ‏وه ‎ ‎9009 ‎9909 ‏00۹ ‏90.9 ‏99 ‏وموه ‏299۰0 ‏6666.6 ‎90990 ‎1099 ‎ ‎9 ‎oO? ‎2.0 ‏مو‎ ‎66.8 ‎16.8 ‎1.0 ‎68.9 ‏(میلیارد دلار) ‏ترخ رشد سالانه ‏م66 ‎90.9 ‎PPro ‎ead ‎994 ‎6.9 ‎ae ‎89 ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 13:
کل «200)تخميني و پیش بيني شده (میلیارددلار) 6069 | 6006 | 006 | 6609 | 6009 | ۵۵0 0 «68° | gece | coat | e076 | 00 | _ _ | ‏ومع‎ ‎_ ‏وووه | ووهم|‎ | cere | ea | cco | cco 100 as eee | OFS ۳ . |90 ۱960 | ‏وووو‎ | wee | ovo | ‏وه‎ ۳ 5: 5969996 6۵۵0 ۵۵۵۲۵۵6۵۵9۵ ۵۵66۲۵۲۵6 )6009(

صفحه 14:
و00پیش بيني شده درسال 2006 بر حسب منطقه آمريكاي شمالي آسیا اقبانوس ۶ اروپاي غربي آمريكاي شمالي اروپاي شرقي آفریقا _ خاوری۱ ۰ oF ۰90 موم 0ج 90 oe 9 499 08 90 ‏درصد‎ ‎600 99 aes 60 69 69 6 19 9 oO? S 0.8 9 0 درصد 9۶9 66.6 99 0.0 9 (میلیارد دلارا ‎eco‏ ‏90

صفحه 15:
+0 )در كشورهاي منتخب آسيايي (9006_ 6000) کشور/ منطقه هنگ کنگ _ چین اندونزي مالزي ‎Puls‏ ‏سنگاپور ‏تایوان _ جين تایلند جمع 00 ‏کل‎ 0 e009 200 999 1989 19 02.0 cor ae ae oa ‏وم‎ 109 666.6 66 ‏وه‎ oe 9.9 ‏.مه‎ (میلیارد دلار) نرخ رشد سالانه 99 ‎qo‏ ‏9۰ ‏99.۰ ‏999 ‏99-۰ ‏56.0 ‏999 Greve; PORROOTER (COO) ani OOOTOO (CODE)

صفحه 16:
)در اقتصادهاي در حال گذار (ميليارد دلار) ‎SOO | SOD‏ | 960 | 960 ۱ 0000© | نرخ رشد 08 |6000 6 0 @ 6 0 سالانه ‎ ‎ ‎ ‎70% | ‏وه‎ aee| wor 0 6۵9۱۵۵۵ ‏۵ه | وه |جوه|‎ | - | ۴ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎Gvwve: WO (COO ) & Porrester (COOL). ‏جمهورچك مجارستانو لهستان + - جمهوري چك, مجارستان» لهستان, روسیه, اسلواکی و اوگرا ۰ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 17:
پیش بيني تجارت الكترونيكي در مناطق ‎cts‏ در حال ‏منطقه میلیارد دلار کل 4697 آمریکا ‎ood‏ ‏آسيا ‏ اقيانوسيه 660606 ابن 990 اروپاي غربي 2000 بقيه جهان ممه ‎ ‎ ‏در صد از كل فروش ‎9 ‎ee ‎9 ‎19 ‎195 ‎3 ‎Source : forrester (2002) ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 18:
06 حجم تجارت الكترونب؟ ۳ سال 5009 ‎D> ۳‏ سا ‎Sood‏ ‎ ‎ ‎Oe: ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 19:
رویکرد سازمان هاي بین المللي در خصوص ‎Ec‏

صفحه 20:
درك مزايا و اهميت EC ICT

صفحه 21:
: راهبردهای تجارت الکترونیکی آمریکا ۲"حمایت از مصرف‌کنندگان ۲"تسریع در گسترش اینترنت در كشورهاي در ”تحقيق در زمینه اثرات سرمایه گذاری و گسترش استفاده از اینترنت ۲ کمك به واحدهاي کوچك و متوسط ( ۱۰

صفحه 22:

صفحه 23:
میزان تجارت الكترونيكي در آمریکا طي دوره 2006 -2002 هزار میلیارد دلار سهم از کل ‎anes 6006 60095 | 5006 5005 9‏ ‎J‏ ‏سال ‏2006 90960 | der 9/6 99 Sle 60 ‎Forrester (DOS)‏ :سوق ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 24:
و 80در آمریکا طي دوره 2006- 2002 میزان6606 میلیارد دلار سال 09 9009 ©6266 ۹0۹ مه 620 2500 ©0966 Gouwve: Porrever )600©(

صفحه 25:
میزان تجارت الكترونيکي در آمریکا طي دوره 2006 -2002 9 0 0 « 0 5 emr ams amo هزار ميليارد :

صفحه 26:

صفحه 27:
راهبردهاي 60 :در مالزي "ایجاد جامعه اطلاعاتي ”ايجاد اعتماد واطمینان براي مصرف‌کنندگان ”ايجاد محيط رقابتي براي بخش خصوصي ”توسعه توانمنديها "توسعه منابع انساني ”ايجاد ارتباط قوي با بازارهاي آسبايي "گسترش قابليت‌هاي ابر راهروهاي چند رسانه‌اي ۲گسترش زان ۳۲۲ ۲" استفاده از مزاياي حاصل از ‎EC‏

صفحه 28:
و 000در مالزي طي دوره 2006- 2002 میزان960 سال 666 6860 9008 9 9 909 ۰/9 99 6006© 9/60 SMO 909 9۳9 6/09 909 6095© ه06 Gowse: IO (CDOS)

صفحه 29:
و )در مالزي طي دوره 2006- 2002 میزان90) aba aba

صفحه 30:
براي گسترش اینترنت وتجارت الکترونیکی » چین با تحديدهاي زیر روبرو است : ۰ تجاري : مالکیت دولت براي بسياري از مراکز تجاري و محدودکردن بخش خصوصي از دسترسی به ۳ اینترنت در بخش‌هاي تجاري جلوگيري ‎٠‏ فساد مالي : فساد مالي هزینه زيادي را به ‏تجارت اينترنتي وارد ساخته شده است .

صفحه 31:
و امنیت : فساد اداري وعدم وجود امنيت باعث شده كه دولت مقررات لازم را فساد اداري بعمل اورد. * ایدلوژي- اینگ تا اا ا ازادي عمل در استفاده از اینترنت دارند. همچنان در چین وجود دارد. * اجرا: نبود سنت‌هاي مطابق با فوانین و مقررات. مشکلات زيادي برايی توسعه اینترنت بوجود اورده است.

صفحه 32:
:تجربه برضی کشور ها - تایاه همانند سایم کشورهای صنعتی جدید آسیا راهبممد توسعه مبتنی بر ‎ICT‏ پذیررفته و از سیاست تولید 1/)[به سیاست ‎BSS‏ 11 تخییس رويك رد داده است. "موفقیت در سیاست توسعه صادرات در گو۵ هشویی» سنگاپور و تاپوالا رون بای وس‌صت ۱61 در اين کشم ها بوده است. "در چا به دلیل گسترش بازار داخلی صنحت ‎BGT‏ ‏تخییم در ساختار اقتصادی مورد توجه ۱ ۲ ۶ ۲ ۱ — 1

صفحه 33:
- هش بر توسعه صادرات خدمات ۲۳ به ویخه نرع‌افزار تا کید گرده است. ایجاد اشتغال و افزرایش سهم ‎01١‏ در تولید از یگ" توسعه ۱۵/۲ ۱ - قاوالفه سياست ملى ( اساس اقتصاد دانش محور ط 90

صفحه 34:
) تجار تس بار )00000060 _0 ): تجارت سيار عبارت است از خريد و فروش كالاها و خدمات با استفاده از وسايل بي سيمي از قبيل تلفنهاي همراه يا كمك داده شخصي) ( بو م۳۵ لو است که البته بیشتر به کسب و کار سیار ( هب ) مرسوم است. or (6009) 0000۵0 ممه

صفحه 35:
میزان 00 در جهان سال 09 کمتر از 50 میلیارد دلار ۹09 99 6»: 00000 )66006(

صفحه 36:
060 ‏نسبتبه‎ DOL]. ) ‏تسریع در عملیات( بولس»1‎ _1 ) ‏ایجاد ارتباط مستقیم ( همین‎ _2 ) ‏عمومیت بخشي ( مسشحلسا‎ 3 ) 020 ‏قابليت حمل دادهها ( بطح‎ 4 ‏نياز به هزينههاي زير ساختاري كمتر‎ 5 Greve: DOCTOO(CODC)

صفحه 37:
کاربردهاین0 خدماتپیام کوتام 4 ( »6 ‎(God Orson‏ برداخهايكوجك_ع ( عدصرهة) _س() ) خدماتما_ لي © ( ععضحع© لم2 ( خدمانطاطلاعاتي © ( وعضعع6 18-9 ) مديريننا كترونيكوروابط مشتري_6 ( ‎(e_ORO‏ 9 (©600) 000160 :موق

صفحه 38:
oll ‏ایتالا‎

صفحه 39:
المان درصد مشترکین‌تلفن‌همرام 9 _ .خريدهاي‌خود را ب مس یمی‌انجام ممه‌هند _ 30 درصد براي استفاده از دوربين‌هاي ويدئويي رزروهايمسافرتي_ (6006) 00000 و6

صفحه 40:
:ایتالیا مناسببودن‌بازار - نفوذ بسیار با لت لفن‌همرله _ استفادم بسيار از ييامهاي ( يد ‎(text‏ ‏_ پرداخت صورتحساب خرید ( ۶۵56) _ مسایل بانكي ( 9660 ) _ بيامهاي ويدئويي ( 97,66 ) Gnwve: DDOTHO (COME) eo

صفحه 41:
:زاین بستر مناسببراي ‎OC‏ _ استفاده از خدمات پیشرفته تلفن همراه _ راهنماي مجازي تورها ( ۲۰4۵ ) _ خرید اقلام ارزان قیمت ( ۷۰34 ) _ دیدن اخبار و ورزش ( ۵33 ) _ مکالمه‌هاي 19249« 5552595 ) %34 ( (6000) ۵00۵0 سوق

صفحه 42:
:کره جنوبي ‎la!‏ لال ‏دیدن‌شرلیط ترافیکی( ۲۰43 ) _ ‏دسترسييم 0725 ا سح استفادم از تلفرظة ]. 01 000000 استفاده از : لفن‌همرله در ۲۶۱ ۱ 05 ۱ ‏(ههع) 000100۵ سدع

صفحه 43:
LS, pol: تفریح ( ۷۰15 ) _ دسترسییم نز قشه‌ها و راهنماها _ ( ۶۵5۵ ) دیدن(خبار و ورزش( ۶۵23 ) _ Gowve: OOOTHO (COE)

صفحه 44:

صفحه 45:
مالزي 6/0 ene 0660 dered

صفحه 46:

صفحه 47:
طح را اهبسردى برنامه ‎LS‏

صفحه 48:
فعاليت‌هاي اصلي طرح گسترش کاربمد فناوری ارتباطات و اطلاعات در اقتصاد, باز رگانی و تحارت : ۱- توسعه شبکه‌های مجازی اینترانت و پایگاههای اطلاعرسانى. ۳ تجارت الكترونيكى. ۳ توسعه بانکداری 6- نظام رایانه‌ای بورس. 5- نظام حدمات تا ی

صفحه 49:
اصول سیاست تجارت الکترونیکی جمهوری اسلامی ایرران : ۱- فراهم نمودن زیم ساحت‌های اصلی و زمینه‌های حقوفی و اجرایی- ۲- توسعه آموزش و ترویج ۰

صفحه 50:
هدف سیاست تجارت الكترونيكکي در ایران هه

صفحه 51:
سيا ست تجارت الكترونيكي :جمهوري اسلامي ايران انجام ز ‎j‏ ‏جام نيمي از معاملات0 تا پایان برز دستكاههاي اجرايي با لدت قبول 0)به عنوان هزينه‌هاي قابل 3 ; هزینه‌های ۱۳۲۱ ی ات ماليات‌ها ‎TS OC es‏ گمرگي ۱ *.افزون تر از ساير روش‌ها نباشد ea

صفحه 52:

صفحه 53:
وزارت بازرگاني طرح ملي60:کشور امکان‌سنجیطرح جامع ‎GC‏ ‏اجراييروزه بيشكام 60 مرجع صدور گواهي ديجيتال نمونه برگزاري دوره‌هاي آموزشي و همايش‌هاي بين‌المللي و داخلي جلب و تشویق سرمايه گذاري خصوصي داخلي و خارجي

صفحه 54:
اقدامات وزارت باز رگانی در زمینه تحارت الکترونیکی : ۱- مطالعات مقدماتی طرح پیشگام و طرح جامع تجارت الکتررونیکی و راه‌اندازی م‌کنر صدور گواهی د یحیتال(۸-) ). ۳- تأسیس مرک ملی شماره کذار ی کالا ‎SAVES‏ ‏۳- همکاری در تدوین " طرح قانونی تجارت الکترونیکی . 4-قدام برای راه‌اندازی مرکز منطقه‌ای تجارت الکترونیکی طرح کلمبو در تهران ۰ 5- حمایت از دوره‌های کارشناسی ارشد و ۱ ۱۳9 or

صفحه 55:
۷- شرکت فعال در همایش‌های بین‌المللی . ‎ol) -‏ بم‌نامه‌های آموزشی و پژوهشی درباره تحارت الکتررونیکی . ‏"= هماهنگی با دستگاههای مسئول و همکار در زمینه تحارت الکتررونیکی . ‏۰ -اعطای جاییزه به پروژه های بت ؟ ‏الکتررونیکی و تسهیل تجاری و محرفی: ‎

صفحه 56:
: شروع طرح های40 ۲" طرح امکان سنجي ‎CO‏ 7"طرح پیشگام 60 ” طرح کدیتک وال۱۱ ۱ ۰ ۲" طرح توسعه و تکمیل نقطه تجاري ایران ۲ _ مرحله دوم شبکه جامع اطلاع‌رساني بازرگاني کشور ¥ تامین, نصب و راه‌اندازي تجهیزات سح‌آفراري, نرم‌افزاري و مخابراتي شبکه جامع اطلاع‌رساني بازرگاني کشور

صفحه 57:
نیروی انسانی اشتیاق عمومی ضرورت های پیوند با اقتصاد جهانی رك اهميت ضرورك ‎subs‏ ‎&O‏ 407 عزم دولت

صفحه 58:
sb eee sb ‏ساخت‎ ‏زیر سا‎ نبود. نهادهای

صفحه 59:
؛راهبردهاي سياستي ايتقاودرءمتفع بلقوه فلويي-1 ایتباطاتو لطلعاتو تجاینالکتر ونیکیدر توسعهاقتصادوولجتماعيوميجاد تغيييلت : سازمانيتوسط سياستكزارلنكشثور

صفحه 60:
-اختصاص اعتبار به بخش )او ). ایجاد سیستم مدیریت آاو ‎EC‏ و هماهنگي دستگاههاي مربوطه. -اقدام در جهت ايجاد دولت الكترونيكي براي افزایش كارايي خدمات دولتى. -ايجاد اصلاحات ساختارى در 266 -شفاف‌سازي نقش و مسوولیت زمینه ‎eer ICT‏

صفحه 61:
eq - رفع انحصارها و حمایت از محیط رقابتي وفعالیت واحدهاي کوچك و متوسط ]/9۱۷. بسترسازي براي اصلاحات اقتصادي از قبیل آزادسازي تجارت. حمايت از سرمايهكذاريهاي حار ۳ در زمینه ‎ICT‏ وت -مشارکت فعال در اجلاس سا منطقه‌ای. -تلاش براي عضویت در 0

صفحه 62:
"— شش

صفحه 63:
-سرمایه گذاري دولتي» خصوصي و خارجي در تولید تجهیزات و سخت‌فزارهاي کامپيوتري. -افزايش خطوط تلفن ثلبت. تلفن همراه» و دسترسی به اینترنت در -کاهش هزینه دسترسي به اینترنت -توسعه اینترنت در سراسر کشور. -بهبود ارتباطات بین شهري و -ارتقاي وضعیت فناوري شرکت په وه

صفحه 64:

صفحه 65:
-تدوین ۱ براي کاربرد ‎EC 5 ICT‏ در نظام آموزشي کشور. فزایش دوره‌هاي آموزشي ضمن خدمت براي افزایش شمار کاربران. - اهمیت دادن به تحقيق و تود - ایجاد تسهیلات براي توسعه شرا تولید کننده نرم‌افزار در کشور. -حمایت جدي از فرصت هاي موج a

صفحه 66:
و بخش‌خصوصيب رايارتقاي و 0 :

صفحه 67:
on حمای از بش خصوصي. . سازمان‌هاي ‎pe‏ مراكز د در زمينه ‎ICT‏ - ترویج و گسترش وا< مع الاك

صفحه 68:
-5 بسترسازي قانوني و حقوقي براي توسعه ‎EC , ICT‏ و جلب اعتماد و اط

صفحه 69:
- قانون امضاي ديجيتالي. - قانون آزادي حق استفاده از اطلاعات دولتي. - قانون حمايت از مالكيت معنوي. -قانون رسيدكي به جرايم - قانون ارتباطات راه دور و تل

صفحه 70:
ess elas Seip euler ‏حقوق بین‌الملل رابطه حقوقي و قراردادها ومسوولیت مدني و‎ - ‏قراردادی.‎ قانون شک کر :۳ ملي و فراملي. - آیین دادرسي مدني و تجاري و اد باراريابي و تبلینا ۳ -استانداردهاي سخت افزاري و 20

صفحه 71:
20

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
32,000 تومان