سایرتحقیق و پژوهش

فرآیند تجزیه و تحلیل سیستم

صفحه 1:
فرآیند تجزیه و تحلیل سیستم نام استاد: ‎pe‏ نام دانشجو:

صفحه 2:
مقدمه فرایند تجزیه و تحلیل شامل مراحل مختلفی است و این مراحل باید با توجه به چارچوب و قواعد خاص خود و به ترتیب اجرا شوند. هر کدام از | مراحل تجزیه و تحلیل, شامل فعالیت ها و وظایف \ معینی هستند که تحلیل گر باید آنها را به دقت اجرا کند. \-

صفحه 3:
ابزارهای طبقه بندی اطلاعات ‎sly‏ طبقه بندی و تلخیص داده ها و اطلاعات جمع آوری شده, معمولا تحلیل گران سیستم از نمودارها و جداول استفاده فراوان مى كنند واز اين طریق در افزايش سرعت و دقت و كاهش زمان و هزينه انجام عمليات تجزيه و تحليل داده ها براى توليد اطلاعات استفاده مى كنند.

صفحه 4:
روش های گرد آوری دادهها مطالعه اسناد و مدارک سازمانی تحلیگران و مدیران در برخی شرایط, نباز مند گردآوری \ باشند؛ لذا در این شرایط تحلیل گر اقدام به جمع آوری داده ها از طریق مطالعه و بررسی اسناد و مدارک و فرم های سازمانی می نماید.

صفحه 5:
مشاهده مشاهده از روش های پویای جمع آوری اطلاعات است که در لن رفتار و عملکرد و ویژگی ها و مشخصات اجزاى سيستم » واحدهاء افراد و دستكاهها و ارتباط ‎bel ow‏ از چنبه های مختلف بررسى و ثبت مى

صفحه 6:
انواع روش های مشاهده مشاهده مستقیم: در اين نوع مشاهده, تحلیل گر به صورت مستقیم و بدون هیچ گونه واسطه, اقدام به جمع آوری اطلاعات از طریق مشاهده می کند. و مشاهده غیر مستقیم: در اين نوع مشاهده, تحلیل گر با واسطه از طریق عکس و فیلم به جمع آوری اطلاعات در ارتباط با موضوع مورد نظر می پردازد. مشاهده رسمی: این نوع مشاهده, به صورت رسمی و آشکار به منظور جمع آوری اطلاعات از موضوع با واحد مورد نظر انجام می شود. * مشاهده غیر رسمی: این نوع مشاهده, به صورت غير رسمى بدون اطلاع افراد سازمان از عملکرد و ماموریت تحلیل گر, صورت می گیرد. * مشاهده مشارکتی :در مشاهده مشارکتی, آنالیست (مشاهده کننده در واحد مدنظر به عنوان همکار به فعالیت پرداخته و از این طریق, به گردآوری اطلاعات می پردازد.: در مشاهده غیر مشارکتی, آنالیست (مشاهده گر), ساختار و عملکرد سیستم را بدون دخالت در آن و با مطرح شدن به عنوان همکار. مشاهده می کند.

صفحه 7:
ل- بررسى جزئیات بیشتر موضوع مورد بررسی 4- زمان کوتاه جمع آوری اطلاعات 0 - جمع آوری اطلاعات معتبر در صورت اجرای ناسيب

صفحه 8:
مصاحبه یکی دیگر از روش های جمع آوری اطلاعات. مصاحبه است که در آن به صورت حضوری و یا غیر حضوری با افراد یا گروهی از آنان در رابطه پا موضوع مورد نظرء پرس و جو می شود. نکته مهم اين ‎cul‏ که سوالات مصاحبه ممکن است از پیش طراحی شده و تعیین شده و يا در حین مصاحبه مطرح شود. انچه مصاحبه را به صورتهای مختلف طبقه بندی می کند, میزان انعطاف پذیری آن و با نحوه اجرای آن است. مصاحبه را یکی از روش هایی دانسته اند که امکان دریافت پاسخ در آن بیش از روش های دیگر است. زیرا در هنگام مصاحبه امکان تحریک آزمودنی برای دادن پاسخ وجود دارد و / نیز می توان در صورت ابهام با توضیح موضوع را روشن ساخت.

صفحه 9:
مزایای مصاحبه ‎aa‏ استفاده از تعداد کمی از افراد به منظور جمع آوری ‏- قابلیت استفاده برای جمع آوری اطلاعات از جامعه آماری بی سوادان, بیماران و کودکان ‏-جمع آوری اطلاعات غنی تر ‏- اعتبار بالای اطلاعات جمع آوری شده ‏- حجم انبوه اطلاعات جمع آوری شده

صفحه 10:
۲ زمان بر بودن و هزینه زیاد * احتمال ناقص و غیر واقعی اطلاعات جمع آوری شده ۰ دشواری طبقه بندی و تجزبه و تحلیل اطلاعات * دخالت گرايش های ذهنی و تمایلات در مراحل جمع آوری و تجزیه و تحلیل

صفحه 11:
به فرم مکتوبی گفته می شود که شامل مجموعه ای از سوالات مرتبط با موضوع مورد نظر است, سوالات پرسشنامه باید بر اساس چارچوپ و قواعد خاصی تنظیم و تدوین گردد. در شرایطی که گردآوری اطلاعات از مجموعه با جوامع بزرگ مد نظر باشد. پرسشنامه ابزاری مفید و مقرون به صرفه می باشد.

صفحه 12:
أين: نوغ برسشتامه» أن طریق سیستتم هایلکتروتنگت برای جامعه مورد مطالعه ارسال میشود. سیستم های الکترونیکی مورد استفاده برای ارسال پرسشنامه عبارتند از فکس, ایمیل, سایت های اینترنتی. شبکه های سازمانی.در تحقیقات امروزی سازمان ها, استفاده از این نوع پرسشنامه روند رو به رشدی داشته و این به دلیل مزایای زیادی است که این روش دارد؛ از جمله کاهش زمان ارسال و دریافت پرسشنامه و کاهش هزینه های جمع آوری اطلاعات.

صفحه 13:
مزایای پرسشنامه * عدم نیاز به افراد مصاحبه کننده * کاهش نیروهای اجرایی , صرفه جویی در هزینه * سهولت و تسهیل جمع آوری

صفحه 14:
* قابل استفاده نبودن برای افراد بی سواد * عدم درک صحیح مفهوم سوال * ارائه اطلاعات نادرست * کاهش درصد پرسشنامه های دریافتی در پرسشنامه پستی

صفحه 15:
Quy سم | از حلرن توجه نها

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
10,000 تومان