کسب و کارتجزیه و تحلیل اطلاعاتعلوم مهندسیمدیریت و رهبریسایرتحقیق و پژوهش

فرآیند تحقیق (دسته بندی انواع پژوهش)

صفحه 1:
خی چاو رت فرآیند تحقية

صفحه 2:
روش هاى تحقيق در مديريت فرآيند تحقيقات بنيادى و كاربردى

صفحه 3:
روش هاى تحقيق در مديريت اسر دش ند انوع بزو هي 1 هدف * نوع مطالعه * میزان مداخله پژوهش گر

صفحه 4:
فصل چهارم فر يند تحقيق كام ششم روش هاى تحقيق در مديريت هدف دسته بندی انواع پژوهش ۱ مطالعه اکتشانی ۴(»۴۵۱۵۲۵۵۲۷ برای درک ماهیت مسئله‌ای که قبلاً ژوهش‌های اند ک یا ناچیزی در مورد آن انجام شده باشد. دلیل اکتشافی بودن یک مطالعه دانش ناچیز ما نسبت به یک پدیده و نیاز برای درک عمیق‌تر آن است. فثال : مطالعنه مينتزيركك دركشف ماهيت کار مديران

صفحه 5:
روش هاى تحقيق در مديريت دسته بندی انواع پژوهش ۲ مطالعه توصیغی ‎Descriptive‏ با هدف تشریح جنبه‌هایی از پدیده مورد نظر پژوهشگر (یا تحت سفارش)

صفحه 6:
روش هاى تحقيق در مديريت دسته بندی انواع پژوهش ۲ مطالعه توصیفی ‎Descriptive‏ در موارد زیر کارا است : v v v شناخت ویژگیهای یک گروه در موقعیت مورد علاقه کمک به تفکر نظام گرا درباره یک وضعیت ارائه دید گاههایی مبنی بر ضرورت بررسی و ره بيشتر كمكك به تصميم كيرى در موارد خاص در مرحله تجزيهوتحليل از هر مدل برنامه‌ریزی

صفحه 7:
روش هاى تحقيق در مديريت دسته بندى انواع يزوهش ۳ مطالعه آزمون فرض به منظور : * تبیین ماهیت روابط خاص * تعيين تفاوت ميان كروه ها *شكل وابستكى عوامل در موقعيت

صفحه 8:
4 روش هاى تحقيق در مديريت تحقیق گام ششم نوع مطالعه دسته بندی انواع پژوهش ‎)١‏ پژوهش علّی یا تجربی تحقبق هنگامی استفاده ميشود كه تعيين يكك رابطه ‎ale og gag Sle‏ ادع ادا ‏در پژوهش علی به دستکاری متذ مستقل پرداخته و به مطالعه تأثیر 7 متغیر وابسته ميپردازيم. ‎

صفحه 9:
گام ششم نوع مطالعه ۲) همبستگی هنگامی استفاده ميشود که تنها بخواهیم عوامل مهم و مرتبط با مسئله را شناسایی کنیم. * بدست آوردن اطلاعات با استفاده از یک گروه آزمودنی بدون هیچ دستکاری با كتترل. *. به دنبال وجود رابطه و شدت آن روش هاى تحقيق در مديريت دسته بندى انواع يزوهش

صفحه 10:
4 روش هاى تحقيق در مديريت تحقیق گام ششم نوع مطالعه دسته بندی انواع پژوهش ۳ پژوهش شبه تجربی هنگامی استفاده میشود که ماهیت مسئله نیازمند یک مطالعه علی بوده ولی پژوهشگر قادر به کنترل همه عوامل نا مربرط ناشد. و در گروه به لحاظ طبیعی و بدون دخالت پژوهشگر است.

صفحه 11:
4 روش هاى تحقيق در مديريت تحقیق گام ششم نوع مطالعه دسته بندی انواع پژوهش ۲ یات تال کی زر مرن رم اه گروه مستقل از لحاظ یک متغیر

صفحه 12:
فصل جهارم ش هاى تحق يت ‎ih 2‏ 5 فرآ قیق روش های تحقیق در مدیر: كام ششم نوع مطالعه دسته بندى انواع بزوهش * تفاوت مسائل تجربى و غير تجربى "تعیین شرط عضویت در گروه در مسائل تجربی توسط پژوهشکر رِ تعبین عضویت در گروه در پژوهش شبه تجربی به لحاظ طبیعی و بدون دخالت پژوهشگر

صفحه 13:
مثال : - بررسی رابطه میان جنسیت و عضویت در یک گروه سیاسی - بررسى رابطه ميان نؤاد و نوع شغل مورد انتخاب فرد روش هاى تحقيق در مديريت در يك مطالعه على جهت عليّت بايد مشخص باشد. مثال : يا روش جديد آموزش درس روش تحقيق نسبت به روش قديمى اثربخشى بيشترى دارد؟

صفحه 14:
روش هاى تحقيق در مديريت اصل مهم در بررسى عليت» امكانيذيرى واگذاری تصادفی است. در صورتى كه واگذاری تصادفی ممکن نباشده باید از پژوهش شبه علی استفاده کرد. تصمیم گیری در مورد نوع پژوهش بسیار مهم است چرا که محل پژوهش میزان مداخله پژوهشگس و بازه زمانی انجام پژوهش به این تصمیم بستگی دارد.

صفحه 15:
روش هاى تحقيق در مديريت كام ششم ميزان مداخله دسته بندى انواع يزوهش ميزان مداخله يزوهشكر وابسته به نوع .يزوهش است در مطالعات همبستكى كه در محيط طبيعى سازمان صورت ميكيرد حداقل دخالت در جريان عادى وقايع صورت

صفحه 16:
روش هاى تحقيق در مديريت كام ششم ميزان مداخله دسته بندى انواع يزوهش ميزان مداخله يزوهشكر وابسته به نوع .يزوهش است در مطالعات ‎gle‏ براى برقرارى رابطه علت و معلولى ناجار به دستكارى متغير ها و مشاهده نتايج هستيم فلذا دخللت بيشتر از حداقل

صفحه 17:
فصل چهارم ‎pass ts‏ تحقیق گام ششم محیط پژوهش *مطالعات همبستگی: مطالعه میدانی مطالنات علد ۳ *مطالعات على: تجربه آزمايشكاهى روش هاى تحقيق در مديريت دسته بندی انواع پژوهش محیط طبیعی, حداقل مداخله محیط طبیعی. دخالت متعادل محیط ساختگی. حدا کثر مداخله

صفحه 18:
روش هاى تحقيق در مديريت ‎ent‏ وی نت دسته بندی انواع پژوهش ‏بررسی رابطه نرخ بهره با پس انداز مشتریان در بانک ‏*مطالعات همبستگی: مطالعه میدانی بررسی همبستگی موجودی حساب ها با نرخ بهره ‏*مطالعات علی: تجربه میدانی اعلام نرخ بهره های متفاوت در چهار شعبهبانک و بررسی أثر آن بر سپرده گذاری ‏"مطالعات علی: تجربه آزمایشگاهی . تقسیم ۴۰ دانشجوی سال آخر رشته بازرگانی به ۴ گروه كه براى هر يك نرخ بهره متفاوتى اعلام مى شود و بررسى نحوه به كار كيرى هزار دلار داده شده به أنها

صفحه 19:
روش هاى تحقيق در مديريت دسته بندى انواع يزوهش بیانگر سطح تجمع داده ها به هنگام تحلیل های بعدی ‎KS‏ ‏© با ماهیت سوال پژوهش مشخص می شود. ۷۳ ۱ * سطوح بررسی پائین تر در سطوح بالاتر خلاصه می شوند.

صفحه 20:
روش های تحقیق در مدیریّت گام ششم ‎eS‏ دسته بندی انواع پژوهش واحد تحليل بايد هنكام تدوین و نگارش ‏سوال پژوهش معین شود.زیرا بر موارد زیر قاس کذار است» ‏* روش های گرد آوری داده ها ‎LIKE:‏ ‏*حجم نمونه ‏* متغير های مورد بررسی

صفحه 21:
روش هاى تحقيق در مديريت كام ششم واحد تحليل دسته بندى انواع يزوهش انواع واحد های تحلیل : مثال : افراد پژوهش درباره نگرش کا رکنان نسبت به عبر ۲ ضایت از زندگی در میان زوج ها ها پررسی رضایت از رمیان زوج هایی دوع که هر دو شاغلند. کروه ها اندازه گیری میانگین کاربرد اینترنت در واحد های تحقیق و توسعه تولید» فروش...

صفحه 22:
روش هاى تحقيق در مديريت كام ششم واحد تحليل دسته بندى انواع يزوهش انواع واحد های تحلیل : مثال : بحس ها بررسى ابذكه کم بعش شرکت سودآوری ‎os‏ بیشتری دارد. ‏مه بررسی نسبت نیروی کار شاغل در صنایع مختلف مانند مراقبت های پزشکی»خدمات»حمل و نقل»توليد ‏کشورها بررسی سود حاصل از واحد هاى فرعى ‏درانگلیس, آلمان آمریکا و ژاپن در یک شرکت

صفحه 23:
4 روش هاى تحقيق در مديريت تحقیق گام ششم افق زمانی دسته بندی انواع پژوهش ۱)مطالعات مقطعی(تک ضربه ای یا عرضی) تمامی بخش های مطالعه در طی یک دوره کوتاه به پایان میرسد.(چند روز یا چند هفته یا چند ماه) مثال: بررسی میانگین نمرات ریاضی دانشجویان سال سوم راهنمایی در امتحان نهاتی

صفحه 24:
روش هاى تحقيق در مديريت كام ششم افق زمانی دسته بندی انواع پژوهش ۲ مطالعات طولی انجام مطالعه در چند مقطع زمانی مثال: بررسی تاثیر تغییر مدير ارشد سازمان بر رفتار کار کنان بررسى نگرش کارمندان نسبت به مدیران زن در پنج سال پیش و اکنون

صفحه 25:
روش هاى تحقيق در مديريت

مدیریّت تحقیق در روش های کاربردی بنیادی و تحقیقات فرآیند چهارم فصل فرآیند تحقیق فصل چهارم فرآیند تحقیق گام ششم مشاهده تعیین قلمرو تحقیق مورد نظر فرآیند تحقیقات بنیادی و کاربردی تعریف مساله روشن کردن مساله تحقیق گردآوری داده های اولیه (مصاحبه و بررسی پیشینه) روش های تحقیق در مدیریّت چارچوب نظری شناسایی و نام گذاری متغیّرها تنظیم فرضیه طرح تحقیق علمی گردآوری ،تحلیل و تفسیر داده ها استنتاج تایید فرضیه ها؟ پاسخ به سواالت تحقیق ؟ فصل چهارم فرآیند تحقیق گام ششم روش های تحقیق در مدیریّت :از منظر دسته بندی انواع پژوهش • هدف • محیط پژوهش • نوع مطالعه • واحد تحلیل • میزان مداخله پژوهش گر • افق زمانی فصل چهارم فرآیند تحقیق گام ششم هدف )1مطالعه اکتشافیExploratory براي درك ماهيت مسئله‌اي كه قب ً ال پژوهش‌هاي اندك يا ناچيزي در مورد آن انجام شده باشد. دليل اكتشافي بودن يك مطالعه دانش ناچيز ما نسبت به یک پديده و نياز براي درك عميق‌تر آن است. مثال :مطالع ه مینتزبرک درکش ف ماهیت کار مدیران روش های تحقیق در مدیریّت دسته بندی انواع پژوهش فصل چهارم فرآیند تحقیق گام ششم روش های تحقیق در مدیریّت هدف )2مطالعه توصیفی دسته بندی انواع پژوهش ‏Descriptive با هدف تشريح جنبه‌هايي از پديده مورد نظر پژوهشگر (يا تحت سفارش) فصل چهارم فرآیند تحقیق گام ششم هدف )2مطالعه توصیفی در موارد زیر کارا است : روش های تحقیق در مدیریّت دسته بندی انواع پژوهش ‏Descriptive ‏ شناخت ويژگيهاي يك گروه در موقعيت مورد عالقه ‏ كمك به تفكر نظام‌گرا درباره يك وضعيت ‏ ارائه ديدگاههايي مبني بر ضرورت بررسي و پژوهش بيشتر ‏ كمك به تصميم‌گيري در موارد خاص ‏ در مرحله تجزيه‌وتحليل از هر مدل برنامه‌ريزي فصل چهارم فرآیند تحقیق گام ششم هدف )3مطالعه آزمون فرض به منظور : • تبیین ماهیت روابط خاص • تعیین تفاوت میان گروه ها •شکل وابستگی عوامل در موقعیت روش های تحقیق در مدیریّت دسته بندی انواع پژوهش ‏Analytical فصل چهارم فرآیند تحقیق گام ششم نوع مطالعه )1پژوهش علّی یا تجربی تحقیق هنگامی استفاده میشود كه تعيين يك رابطه عل ّت و معلولي خاص الزم باشد. در پژوهش عل ّی به دستكاري متغيرهاي مستقل پرداخته و به مطالعه تأثير آن در متغير وابسته میپردازیم. روش های تحقیق در مدیریّت دسته بندی انواع پژوهش فصل چهارم فرآیند تحقیق گام ششم نوع مطالعه )2همبستگی هنگامی استفاده میشود که تنها بخواهيم عوامل مهم و مرتبط با مسئله را شناسايي كنيم. • • بدست آوردن اطالعات با استفاده از يك گروه آزمودني بدون هيچ دستكاري يا كنترل به دنبال وجود رابطه و شدت آن روش های تحقیق در مدیریّت دسته بندی انواع پژوهش فصل چهارم فرآیند تحقیق گام ششم نوع مطالعه )3پژوهش شبه تجربی هنگامی استفاده میشود که ماهیت مسئله نیازمند يك مطالعه عل ّي بوده ولی پژوهشگر قادر به کنترل همه عوامل نا مربوط نباشد. در پژوهش شبه تجربی تعيين عضویت در گروه به لحاظ طبیعی و بدون دخالت پژوهشگر است. روش های تحقیق در مدیریّت دسته بندی انواع پژوهش فصل چهارم فرآیند تحقیق گام ششم نوع مطالعه • شباهت مسائل تجربی و غیر تجربی هر دو مستلزم مقایسه دو يا چند گروه مستقل از لحاظ يك متغير روش های تحقیق در مدیریّت دسته بندی انواع پژوهش فصل چهارم فرآیند تحقیق گام ششم نوع مطالعه • تفاوت مسائل تجربی و غیر تجربی ‏تعيين شرط عضويت در گروه در مسائل تجربي توسط پژوهشگر ‏تعيين عضويت در گروه در پژوهش شبه تجربي به لحاظ طبيعي و بدون دخالت پژوهشگر روش های تحقیق در مدیریّت دسته بندی انواع پژوهش فصل چهارم فرآیند تحقیق گام ششم در پژوهش همبستگي تعيين جهت عليت ممكن نيست. مثال : بررسي رابطه ميان جنسيت وعضويت در يك گروه سياسي بررسي رابطه ميان نژاد و نوعشغل مورد انتخاب فرد روش های تحقیق در مدیریّت در يك مطالعه عل ّي جهت عل ّيّت باید مشخص باشد. مثال : آيا روش جديد آموزش درس روشتحقيق نسبت به روش قديمي اثربخشي بيشتري دارد؟ فصل چهارم فرآیند تحقیق گام ششم اصل مهم در بررسي عليت ،امكان‌پذيري واگذاري تص ادفي اس ت .در صورتي كه واگذاري تص ادفي ممك ن نباش د ،بايد از پژوهش شبه علي استفاده كرد. تص ميم‌‌گيري در مورد نوع پژوه ش بسيار مه م اس ت چرا كه مح ل پژوهش ،ميزان مداخل ه پژوهشگ ر ،و بازه زماني انجام پژوهش به اين تصميم بستگي دارد. روش های تحقیق در مدیریّت فصل چهارم فرآیند تحقیق گام ششم میزان مداخله ميزان مداخله پژوهشگر وابسته به نوع .پژوهش است در مطالعات همبستگی که در محیط طبیعی سازمان صورت میگیرد حداقل دخالت در جریان عادی وقایع صورت میگیرد روش های تحقیق در مدیریّت دسته بندی انواع پژوهش فصل چهارم فرآیند تحقیق گام ششم میزان مداخله ميزان مداخله پژوهشگر وابسته به نوع .پژوهش است در مطالعات علّ?ی برای برقراری رابطه علت و معلولی ناچار به دستکاری متغیر ها و مشاهده نتایج هستیم فلذا دخال?ت بیشت?ر از حداقل است. روش های تحقیق در مدیریّت دسته بندی انواع پژوهش فصل چهارم فرآیند تحقیق گام ششم محیط پژوهش روش های تحقیق در مدیریّت دسته بندی انواع پژوهش •مطالعات همبستگی :مطالعه میدانی محیط طبیعی ،حداقل مداخله •مطالعات علی :تجربه میدانی محیط طبیعی ،دخالت متعادل •مطالعات علی :تجربه آزمایشگاهی محیط ساختگی ،حداکثر مداخله فصل چهارم فرآیند تحقیق گام ششم روش های تحقیق در مدیریّت دسته بندی انواع پژوهش :محیط پژوهش -مثال بررسی رابطه نرخ بهره با پس انداز مشتریان در بانک •مطالعات همبستگی :مطالعه میدانی بررسی همبستگی موجودی حساب ها با نرخ بهره •مطالعات علی :تجربه میدانی اعالم نرخ بهره های متفاوت در چهار شعبه بانک و بررسی اثر آن بر سپرده گذاری •مطالعات علی :تجربه آزمایشگاهی تقسیم 40دانشجوی سال آخر رشته بازرگانی به 4گروه که برای هر یک نرخ بهره متفاوتی اعالم می شود و بررسی نحوه به کار گیری هزار دالر داده شده به آنها فصل چهارم فرآیند تحقیق گام ششم واحد تحلیل • بيانگر سطح تجمع داده ها به هنگام تحليل هاي بعدي • با ماهيت سوال پژوهش مشخص مي شود. • سطوح بررسي پائين تر در سطوح باالتر خالصه مي شوند. روش های تحقیق در مدیریّت دسته بندی انواع پژوهش فصل چهارم فرآیند تحقیق گام ششم واحد تحلیل واحد تحليل بايد هنگام تدوين و نگارش سوال پژوهش معين شود،زيرا بر موارد زیر تاثیر گذار است: • روش های گرد آوری داده ها • حجم نمونه • متغیر های مورد بررسی روش های تحقیق در مدیریّت دسته بندی انواع پژوهش فصل چهارم فرآیند تحقیق گام ششم روش های تحقیق در مدیریّت واحد تحلیل دسته بندی انواع پژوهش انواع واحد های تحلیل : مثال : افراد پژوهش درباره نگرش کارکنان نسبت به مدير زوج ها بررسي رضايت از زندگي در ميان زوج هايي که هر دو شاغلند. گروه ها اندازه گيري ميانگين کاربرد اينترنت در واحد هاي تحقيق و توسعه ،توليد ،فروش... فصل چهارم فرآیند تحقیق گام ششم روش های تحقیق در مدیریّت واحد تحلیل دسته بندی انواع پژوهش انواع واحد های تحلیل : مثال : بخش ها بررسي اينکه کدام بخش شرکت سودآوري بيشتري دارد. شاخه صنعت بررسي نسبت نيروي کار شاغل در صنايع مختلف مانند مراقبت هاي پزشکي،خدمات،حمل و نقل،توليد بررسي سود حاصل از واحد هاي فرعي درانگليس،آلمان،آمريکا و ژاپن در يک شرکت چند مليتي کشورها فصل چهارم فرآیند تحقیق گام ششم افق زمانی )1مطالعات مقطعی(تک ضربه ای یا عرضی) تمامی بخش های مطالعه در طی یک دوره کوتاه به پایان میرسد(.چند روز یا چند هفته یا چند ماه) مثال :بررسي ميانگين نمرات رياضي دانشجويان سال سوم راهنمايي در امتحان نهائي روش های تحقیق در مدیریّت دسته بندی انواع پژوهش فصل چهارم فرآیند تحقیق گام ششم افق زمانی )2مطالعات طولی انجام مطالعه در چند مقطع زماني مثال :بررسي تاثير تغيير مدير ارشد سازمان بر رفتار کارکنان بررسي نگرش کارمندان نسبت به مديران زن در پنج سال پيش و اکنون روش های تحقیق در مدیریّت دسته بندی انواع پژوهش فصل چهارم فرآیند تحقیق گام ششم روش های تحقیق در مدیریّت پیروز باشید !

62,000 تومان