سایرتحقیق و پژوهش

فرآیند پژوهش

صفحه 1:
فرایند پژوهش Research process 2

صفحه 2:
3 = علّت اینکه دانشمندان شاخه‌اي از معرفت را به عنوان علم 7 نمي‌پذیرند اغلب به سبب روش‌شناسي آن است

صفحه 3:
رهيافتهاي کسب دانش ‎Se « « «_ <<"‏ شیوه اقتداري -1 ۲ شیوه شهودي-2 ۲ ‏شیوه عقلاني -3 7

صفحه 4:
مفروضهاي بنیادین علم | طبیعت منظم است ..1 ما میولنیم طبیعت وا بشناسیم ,2 ا همه پدیدم‌هي‌طبيعي‌طل‌طبيعيبا ند . "۲ ,هیچ چیز بدیهی‌پیست.4 ۲ دلنشاز رلمتجریه کسبمود .5 5 معرفتبرتر از جهاكلسق , "

صفحه 5:
a ‏اهدلف‌طوم‎ قياسي ۲1 احتمالي 5 پيش‌بيني 7

صفحه 6:
نقشهاي روش‌شناسي 333 1091 روششناسي در حكم قواعدي براي ارتباط 7 روش‌شناسي به عنوان قواعدي براي استدلال 7 روش‌شناسي به عنوان قواعد بين‌ذهني 7

صفحه 7:
انقلاب‌هاي علمي علم هنجاري 7 عم انقلابي 2

صفحه 8:
علم هنجاري علم هنجاري» يعني پژو هشي که قاطعانه بر يك یا چند دستاورد 71 علمي گذشته استوار است» دستاوردهايي که براي مدتي اساس .عمل جامعه علمي خاصي واقع مي‌شدند

صفحه 9:
‎ale«‏ انقلابي ‏برخلاف علم هنجاري پیشرفت ناگهاني پارادایم رقيبي است ‏

صفحه 10:
منطق اکتشاف چیست؟ براساس نظر کوون هیچ منطقي براي اکتشاف به جز روان‌شناسي اجتماعي کشف » ‎O‏ ‏وجود ندارد: نابينجاري‌ها و ناسازگاري‌ها هميشه در علم به وفور وجود دارد. اما پارادایم مسلط فعاليتهاي حل مسائل را تا اينكه با بحران مواجه نشده باشد» حفظ مي‌کند

صفحه 11:
نظریه پوپر در باره انقلابات علمی عقیده دارد که جامعه علمي بايد جامعه‌اي باز باشد (و در واقع تا 5 حد زيادي هم هست) که در آن هیچ پارادايمي مقدس شمرده نشود. علم باید دائماً در انقلاب باشد. انتقاد باید در بطن هر اقدام :علمي باشد. رد ادعاهاي معرفت انقلابها را تشکیل مي‌دهد

صفحه 12:
=a ‏مفاهیم‎ 7 ‏انقشهاي مفاهيم‎ ‏تعاريف‎ 7 ‏تعاريف مفهومي‎ 7 ‏اتعاريف عملياتي‎ ‏مثال: تعريف از خودبيگانيگي‎ | 3 ‏مسئله سگرایی‎ 9 ‏اصیت نظري‎ © ‏نظریه: اتواع نظریه و نقشهاي آن‎ 7 | أنجه نظريه نيست

فرایند پژوهش Research process تعریف مساله Problem Definitio n تعمیم یافته ها ساختار فرضیه Gener alizati on Hypot hesis نظریه Theo ry تحلیل داده ها Data analys is جمع آوری داده ها Data collec tion طرح پژوهش Resea rch desig n اندازه گیری Meas ureme nt ‌ علم‌ چيست ؟ عّلت‌ اينكه‌ دانشمندان‌ شاخه‌اي‌ از معرفت‌ را به‌ عنوان‌ علم‌ نمي‌پذيرند اغلب‌ به‌ سبب‌ روش‌شناسي‌ آن‌ است ‏ ‌رهيافتهاي‌ كسب‌ دانش شيوه اقتداري‌ 1- ‌شيوه شهودي2- شيوه عقالني‌ 3- ‏ ‏ ‏ ‌مفروضهاي‌ بنيادين‌ علم طبيعت‌ منظم‌ است‌1.. ‏ ‌ما مي‌توانيم‌ طبيعت‌ را بشناسيم 2. همه پديده‌هاي‌ طبيعي‌ علل‌ طبيعي‌ دارند . 3 ‌.هيچ‌ چيز بديهي‌ نيست  4. ‏ دانش‌ از راه‌ تجربه‌ كسب‌ مي‌شود 5. معرفت‌ برتر از جهالت‌ است‌ . 6 ‌اهداف‌ علوم . ‌قياسي ‌احتمالي ‌پيش‌بيني پوپر ‏ ‏ ‏ ‌نقشهاي‌ روش‌شناسي ‌روش‌شناسي‌ در حكم‌ قواعدي‌ براي‌ ارتباط ‌روش‌شناسي‌ به‌ عنوان‌ قواعدي‌ براي‌ استدالل ‌روش‌شناسي‌ به‌ عنوان‌ قواعد بين‌ذهني ‏ ‏ ‏ ‌انقالب‌هاي‌ علمي ‌علم‌ هنجاري ‌علم‌ انقالبي ‏ ‏ ‌علم‌ هنجاري علم‌ هنجاري‌» يعني‌ پژوهشي‌ كه‌ قاطعانه‌ بر يك‌ يا چند دستاورد علمي‌ گذشته‌ استوار است‌ ،دستاوردهايي‌ كه‌ براي‌ مدتي‌ اساس‌ .عمل‌ جامعه علمي‌ خاصي‌ واقع‌ مي‌شدند ‏ ‌،علم‌ انقالبي ‌برخالف‌ علم‌ هنجاري‌ ،پيشرفت‌ ناگهاني‌ پارادايم‌ رقيبي‌ است ‏ ‌منطق‌ اكتشاف‌ چيست‌؟ براساس‌ نظر كوون هيچ‌ منطقي‌ براي‌ اكتشاف‌ به‌ جز روان‌شناسي‌ اجتماعي‌ كشف‌ ، وجود ندارد :نابهنجاري‌ها و ناسازگاري‌ها هميشه‌ در علم‌ به‌ وفور وجود دارد ،اما پارادايم‌ مسلط‌ فعاليتهاي‌ حل‌ مسائل‌ را تا اينكه‌ با بحران‌ مواجه‌ نشده‌ باشد ،حفظ‌ مي‌كند ‏ نظریه پوپر در باره انقالبات علمی عقيده‌ دارد كه‌ جامعه علمي‌ بايد جامعه‌اي‌ باز باشد (و در واقع‌ تا حد زيادي‌ هم‌ هست‌) كه‌ در آن‌ هيچ‌ پارادايمي‌ مقدس‌ شمرده‌ نشود .علم‌ بايد دائمًا در انقالب‌ باشد ،انتقاد بايد در بطن‌ هر اقدام‌ :علمي‌ باشد .رد ادعاهاي‌ معرفت‌ ،انقالبها را تشكيل‌ مي‌دهد ‏ ‌مفاهيم‌ اساسي‌ پژوهش مفاهي ‌م نقشهاي‌ مفاهيم‌ تعاريف‌ تعاريف‌ مفهومي‌ تعاريف‌ عملياتي‌ مثال‌ :تعريف‌ از خودبيگانيگي‌ مسئله‌ همگرايي‌ اهميت‌ نظري‌ نظريه‌ :انواع‌ نظريه‌ و نقشهاي‌ آن‌ آنچه‌ نظريه‌ نيست‌ انواع‌ نظريه‌ نظريه‌ بديهي‌ مدلها مثال‌ :مدل‌ اجراي‌ سياستگذاري‌ نظريه‌ ،مدلها و پژوهش‌ تجربي‌ نظريه‌ پيش‌ از پژوهش‌ پژوهش‌ پيش‌ از نظريه‌

51,000 تومان