صفحه 1:
فرانک گهری؛ معماری پسماندها
صفحه 2:
۰ شکل ماو 58
۰ آثار
٠ بررسی هتل مارکز(عصجسه() اصسا)
صفحه 3:
زندگی شخصی
* تولد در سال ۱۹۲۹ م در خانوادهای یهودی در
شهرتورنتوی کانادا (با نام اصلی فرانک اون گلدبرگ )
* ماجرت به لس نملس در سل ۱۱۳۷ م یه شمراه حانواده
و تحصیل دردانشگاه کالیفر تیای جتوبی در, رشته معماری
* تحصیل در دانشگاه هاروارد در سال ۱۹۵۶
در رشته برنامه ریزنی شهری ۱
* اکنون شهروند ایالات متحده و ساکن
لس آنجلس
صفحه 4:
صفحه 5:
١ سبك
* دیکانستراکشن سس ممعمار به شيى
معمارى مىد
هنرهاى تجسمى خلق كنيد.
عمودگرایی » طبقه بندی و سلسله مراتب را مردود
می داند و به جای آن افقی گرایی را مطرح می کند .
از نظر فولدینگ همه چیز همسطح یکدیگر است .
*پرش کیهانی معماری پب» طرح ها به صورت فانتزی وکژریخت
| (فرمه)
7 سبك game که بیش از ۲۱۰ (سال سابقه ندارد
*فولدینگ س>
صفحه 6:
الگوی کاری گهری
* مشاهده تأثیراتی از معماران سوئیس و فرانسه به خصوص
لوکوربوزیه در کارهای اولیه اش
۰ استفاده از فرمهای هندسی ساده
۰ گرایش مجسمه سازانه
صفحه 7:
روند طراحی و اجرا
*اسکیس های متعدد
| »مدلهای کامپیوتریسسحه استفاده ازنرمافزارا
*ماکت های بزرگ
صفحه 8:
نمای فلزی
استفاده فراوان از مواد گوناگون
پنجرههای بی قاعده و مرکزگریز
صفحه 9:
برخی اززآثار
«موزه گوگن هایم(اسپانیا»بیل بائو)
1۳
صفحه 10:
صفحه 11:
تموارد تاتیر کذار بر ساحت هتل
۱ قرار داشتن هتل در میان تاكستان سسسهه بيج و تاب درختان مو
| ردكا بطرى اغاى كار خاذة
صفحه 12:
ينجره
ينجره ها جوبى و
با تناسبات كشيده و غير معقول
است
صفحه 13:
قانون و قاعده محدود کننده وجود ندارد و اصولا مرزی بین درست و
نادرست نمیداند.
صفحه 14:
توس کردن تناسیات تامتعدل آناق ها
*تراس های وسیع
*چشم انداز به تاکستان
بعضی معماری او را جانور گونه و کرم گونه نامیهاند.
صفحه 15:
پایه ها و صفحه های فلزی
«پایه های فلزی با توده های اصلی اتصال می یابند.
*صفحه ها به رنگ های صورتی,بنفش .سورمه ای و شرابی است.
هنر را به مثابه وسیلهای برای الهام خود میپندار و سعی میکند تحت تأثیر هیچ فرهنگی نباشد
صفحه 16:
صفحه 17:
اتاق خواب و سوئیت
صفحه 18:
صفحه 19:
پذیرایی و تراس چشم انداز
صفحه 20:
صفحه 21:
ریختن زبانهای مختلف معماری
صفحه 22: