سایر تحقیق و پژوهش

فرایندهای تخریبی سازندهای ایران

irannnnnnnnnn

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “فرایندهای تخریبی سازندهای ایران”

فرایندهای تخریبی سازندهای ایران

اسلاید 1: به نام خدابررسي اجمالي فرآيندهاي تخريبي سازندهاي مهم ايران

اسلاید 2: مقدمهدر خصوص زمين شناسي ايران، اين باور وجود دارد كه سرزمين ايران در بخش مياني كوهزايي آلپ – هيماليااست، كه از غرب اروپا آغاز و پس از گذر از تركيه، ايران، افغانستان تا تبت و شايد تا نزديكي هايبرمه و اندونزي ادامه دارد. جايگاه زمين شناختي ويژة اين كوه ها در فصل مشترك دو قارة اوراسيا و گندوانا سبب شده تا در بارة چگونگي پيدايش اين نوا ر چين خورده دو نظريه بزرگ ناوديس تتيس و زمين ساخت ورقي مورد بحث باشد . بررسي دو نظريه ياد شده و گفتمان در اين زمينه مي تواند در بيان جايگاه زمين شناسي ايران كارساز باشد.

اسلاید 3: 1- نظريه بزرگ ناوديس تتيس:بر اساس اين نظريه، در جايگاه كنوني كو ه هاي آلپ – هيماليا، بزرگ ناوديسي وجود داشته است كه از اشتقاق ابرقارة پانگه آ شكل گرفته و زادگاه نوار چين خوردة آلپ – هيماليا است .2 -نظريه زمين ساختوجود بعضي پوسته هاي اقيانوسي سبب شده است تا گروهي از زمين شناسان، جايگاه زمين شناسيايران را در چارچوب زمين ساخت ورقي مورد تجزيه و تحليل قرار دهند

اسلاید 4: دید کلی پرکامبرین نخستین ائون زمین‎شناسى است و از نظر تاریخ کرة زمین، پیش از دوره کامبرین قرار دارد. جداى از پرکامبرین، واژه‎هاى حیات اولیهProtozoic ، بى حیات Azoic، آغاز حیات Eozoic ، قدیمی‎ترین حیات Archeozoi، حیات ناشناخته Angustozoic، حیات پنهان Crypotozoic نام‎هاى دیگرى است که به این ائون داده‎اند که از میان آنها آرکئوزوییک براى بخش قدیمى و پروتروزوییک براى بخش جدیدتر قابل قبول‎تر است. مرز زیرین پرکامبرین باید هم‎زمان با پیدایش زمین (4600 میلیون سال) باشد. ولى، با توجه به این که از 700 میلیون سال اولیة تاریخ زمین اطلاعى در دست نیست، ‌به طور معمول آغاز آرکئوزوییک را می‎توان 3800 میلیون سال پیش دانست که معادل هفت هشتم طول تاریخ زمین است. در مورد مرز بالاى پرکامبرین نیز اتفاق نظر وجود ندارد. دیرینه‎شناسان پیدایش نخستین جنس از تریلوبیت ‎اولنلوس Olenellusرا پایان پرکامبرین و آغاز کامبرین دانسته‎اند. در نمودارهاى تهیه شده توسط مجامع بین‎المللى، مرز بالاى پرکامبرین با سن 570 میلیون سال مشخص می‎شود، ولى در آخرین نمودار تهیه شده توسط IUGS و یونسکو عدد 540 میلیون سال را پذیرفته‎اند.

اسلاید 5: دوران هاي زمين شناسي

اسلاید 6: پركامبرين در ايران یکى از رویدادهاى زمین‎ساختى عمده و سرنوشت‎ساز ایران، حرکت‎هاى کوهزایى است که با رخداد کاتانگایىKatangan در قاره گندوانا و یا رخداد بایکالىBaikalian در قاره اوراسیا قابل قیاس است. سن‎سنجى سنگ‎هاى پرکامبرین ایران به روش پرتوسنجى، به ویژه شواهد سنگى و حتى زیستى گویاى آن است که کوهزایى یاد شده (کاتانگایى) در زمان پروتروزوییک پسین و به احتمالى در فاصلة زمانى دو آشکوب ریفئن Riphean و وندین Vendian روى داده است. پیامدهاى کوهزایى وابسته به این رویداد سبب شده تا بتوان همه سنگ‎هاى پرکامبرین ایران را به دو گروه بزرگ تقسیم کرد. گروه نخست مجموعه‎هاى دگرگون و دگرشکل اند که به طور عموم از آنها به عنوان پی‎سنگ پرکامبرین Precambrian Basement ایران یاد می‎شود و در زیر ناپیوستگى کاتانگایى قرار دارند. گروه دوم بیشتر ردیف‎هاى کنار قاره‎اى هستند که پس از رخداد کاتانگایى انباشته شده و سنگ‎هاى پرکامبرین پسین Late Precambrian نام دارند. سنگ‎هاى قدیمی‎تر از پرکامبرین پسین ایران، به لحاظ نبود و یا کمبود آثار حیاتى قابل استناد و به ویژه تأثیر فرآیندهاى دگرگونى و دگر شکلى، با ابهام توصیف شده‎اند. به گونه‎اى که مقایسه و هم‎ارزى آنها در نقاط مختلف دشوار است.

14,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید