کسب و کار مدیریت و رهبری

فرایند تسهیلگری اجتماع محور را بهتر درک کنیم

fraaynd-ejtema-mehvr

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 26 اسلاید مفهوم فرایند را متوجه شویم درکی از فرایند تسهیلگری اجتماع محور به دست آوریم مؤلفه های فرایند اجتماع محور را خوب درک کنیم متوجه شویم که تسهیلگر چه نقشی در فرایند اجتماع محور دارد با برخی مسائل مرتبط با فرایند و طراحی آن آشنا شویم
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1219 بازدید, 6 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “فرایند تسهیلگری اجتماع محور را بهتر درک کنیم”

فرایند تسهیلگری اجتماع محور را بهتر درک کنیم

اسلاید 1: فرایند اجتماع محور را بهتر درک کنیمسعید نوری نشاط

اسلاید 2: هدف از این اسلایدها این است که: مفهوم فرایند را متوجه شویمدرکی از فرایند اجتماع محور به دست آوریممؤلفه های فرایند اجتماع محور را خوب درک کنیممتوجه شویم که تسهیلگر چه نقشی در فرایند اجتماع محور داردبا برخی مسائل مرتبط با فرایند و طراحی آن آشنا شویم

اسلاید 3: فرایند چیست؟ در تسهیلگری، فرایند یعنی مجموعه‌ای از گام های سازمان یافته و دارای ساختار و مرتبط به هم که در طی زمان منجر به توان افزایی اجتماع محلی شود. تغییرات ایجاد شده در اجتماع محلی ممکن است که به واسطه این فرایند آغاز شونده باشد، هرچند که باید پذیرفت مردم محلی (یا گروه های محلی یا گروه پیشرو) نقش مهمی در شکل‌گیری مشارکت دارند و در این صورت، هر اندازه که فرایند توسط تسهیلگر/تسهیلگران یا مؤسسه تسهیلگری طراحی شده باشد، اما به واقع این حاصل مشارکت مردم است. با گذر زمان، زمانی خواهد رسید که تفکر در باره فرایند و طراحی آن و حتی ارزشیابی آن به تدریج به اجتماع محلی سپرده می شود و در این صورت، فرایندی نیست که تسهیلگر پیوسته درگیر آن باشد بلکه جایی باید از آن خارج گردد. 

اسلاید 4: رویکرد فرایندیدر واقع وقتی که فعالیت ها و خروجی‌های آن و نیز تمام منابع و ارتباطات به صورت یک فرایند دیده می‌شود، در این صورت نتایج به شیوه‌ای کارآمد حاصل می‌شونداگر فرایندی باشد، بهتر می توانم همه مسیر را ببینممی‌دانیم در تمام مسیر به چه منابعی نیاز داریمکل مسیر از اجزا به هم پیوسته تشکیل شده و در این صورت می توانم پیوستگی ها را به دقت ببینم

اسلاید 5: رویکرد فرایندیدر واقع فعالیت ها، ورودی ها و خروجی ها و ترتیب آنان و ارتباطات آنان در محیط به صورت یک سیستم دیده می شود. رویکرد فرایندی بخشی از رویکرد سیستمی است.

اسلاید 6: گاهی در کارگاه‌ها، از شرکت‌کنندگان می خواهم که یک فرآیند بکشند و آنان چنین شکلی شبیه شکل زیر می‌کشند. مانند یک فلوچارت.

13,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید