farayende_parastari

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “فرایند پرستاری”

فرایند پرستاری

اسلاید 1: ursing process

اسلاید 2: فرایند پرستاری روشی است که بعنوان پایه ، اساس و هسته پرستاری مورد قبول قرار گرفته است .فرایند پرستاری روشی اندیشمندانه برای تعیین و حل مشکلات سلامتی به منظور برآورده سازی نیازهای مراقبت بهداشتی وپرستاری فرد می باشد.

اسلاید 3: فواید فرایند پرستاری 1- افزایش کیفیت و تاثیر مراقبت های پرستاری2- افزایش رضایت شغلی 3- ارزشیابی صحیح پرستار از نظر علمی و عملی 4- جلب نظر اقشار مختلف مردم 5- افزایش رضایت بیمار

اسلاید 4: مراحل فرایند پرستاری

اسلاید 5:

اسلاید 6: 1- بررسی وشناخت - هدف از بررسی وضعیت سلامت مشخص نمودن جنبه هایی از وضعیت جسمی ، روانی و عاطفی بیمار است که نیاز به مراقبت های پرستاری دارد.

اسلاید 7: برای جمع آوری اطلاعات از دو روش استفاده می شود: 1- روش سازماندهی شده جامع اطلاعات 2- روش متمرکز بر مشکل

اسلاید 8: در روش سازماندهی شده جامع اطلاعات ، جمع آوری اطلاعات از کل به جزصورت می گیرد: 1- درک سلامتی و مراقبت بهداشتی : تعریف مددجو از سلامتی ارزشی که برای سلامتی قائل است سطح سلامتی مددجو عوامل که سلامتی را به خطر می اندازند.

اسلاید 9: 2 - تغذیه 3- الگوی دفع 4- الگوی فعالیت 5- خواب واستراحت

اسلاید 10: 6- درک شناختی : عملکردهایی شامل حافظه، یادگیری، تفکر، قضاوت وغیره 7- درک از خود 8- ایفای نقش 9- تولید مثل و جنسی 10- تطابق با استرس 11- اعتقادات و ارزش ها

اسلاید 11: 2- روش متمرکز بر مشکل:

اسلاید 12: منابع بدست آوردن اطلاعات 1-مددجو 2- خانواده و خویشان 3- اعضای تیم بهداشتی 4- گزارشات پزشکی 5- دیگر گزارشات 6- مروری بر مطالعات 7- تجربیات پرستار

اسلاید 13: 1- شرح حال 2-مصاحبه3- معاینه جسمی4- تست های تشخیصی راه های جمع آوری اطلاعات

اسلاید 14: Nursing history 1- اطلاعات فردی – اجتماعی: سن ، جنس،آدرس،شغل، وضعیت تاهل،نوع بیمه 2- تاریخچه سلامتی قبلی: 3- تاریخچه خانوادگی: 4- تاریخچه روانی: 5- مروری برسیستم ها :

اسلاید 15: Physical examination 1- مشاهده 2- لمس 3- سمع 4- دق

اسلاید 16: interview نوعی روش برقراری ارتباط است که به هدف خاصی انجام می شود. هر مصاحبه چند مرحله دارد: 1- شروع مصاحبه ( آشنایی ) 2- انجام مصاحبه (عمل ) 3- نهایی ( پایان مصاحبه )

اسلاید 17: قبل از مصاحبه ، پرستار محیط مناسب را فراهم می کند. زمان مناسبی را درنظر می گیرد. می تواند از سووالات باز یا بسته استفاده کند ولی سوالات باز بهتر هستند.

اسلاید 18: مرحله آشنایی قبل از آغاز ، پرستار هدف از مصاحبه و نوع اطلاعاتی که باید جمع آوری شود را مرور می کند. دشوارترین مرحله برقراری ارتباط بین پرستارو بیمار است سووالات باید به گونه ای طرح شود که اعتماد بیمار راجلب کند.

اسلاید 19: انواع سووالات 1- سووالات باز 2- سووالات بسته

اسلاید 20: مثال : آیا شما با خانواده زندگی می کنید؟ سوال بسته ارتباط خود با خانواده را توصیف کنید ؟ سوال باز

اسلاید 21: مثال : آیا بیماری شما مربوط به معده است ؟ سوال بسته احساسی را که تجربه کرده اید توصیف کنید. سوال باز

اسلاید 22: مرحله عمل : با پیشرفت مصاحبه سووالات اصلی پرسیده می شود. مرحله نهایی : در این مرحله پرستار باید راهنمایی هایی در مورد پایان مصاحبه بدهد. مصاحبه باید به صورت دوستانه خاتمه پیدا کند. به ملاقات بعدی و زمان آن اشاره داشته باشد.

اسلاید 23: ثبت اطلاعات پایه بعد از کامل شدن بررسی و شرح حال اطلاعات را بایستی در پرونده دایمی بیمار ثبت کرد. درمرحله asssessment کار مهم دیگر سازماندهی ، تجزیه و تحلیل و خلاصه کردن داده های جمع آوری شده است.

اسلاید 24: Nursing diagnosisعبارتی است که واکنش بارزوپنهان مددجو به مشکلات سلامتی را بیان میکند.تشخیص پرستاری جمله یا عبارتی است که وجود وضعیت نا مطلوبی را مشخص میکند. تشخیص های پرستاری مشکلات واقعی یا بالقوه بیمار هستند که امکان برطرف شدن آن ها با اعمال و مراقبت های پرستاری وجود دارد.

اسلاید 25: انواع تشخیص های پرستاری Actual : (واقعی) تشخیصی که مربوط به مشکل کنونی بیمار است.

اسلاید 26: هرتشخیص پرستاری واقعی از سه قسمت تشکیل میشود1- عبارت تشخیص پرستاری استاندارد2- علت (etiology)3- علایم و نشانه های آن

اسلاید 27: Actual nursing diagnosis

اسلاید 28: مثالConstipation related to decrease activity and fluid evidenced by hard stool.

اسلاید 29: Potential یا riskبرای توصیف افرادی بکاربرده میشود که نسبت به یک مشکل بهداشتی حساسترند.یا برای توصیف وضعیت هایی بکاربرده میشود که درافراد مستعد ممکن است بروز کند. مثال: risk for aspiration related to reduced level of conciousness

اسلاید 30: Risk nursing diagnosis

اسلاید 31: مثالRisk for activity intolerance related to prolong bed rest

اسلاید 32: possibleاحتمالی: زمانی بکار برده می شود که پرستار شدیدا فکر می کند که مشکلی وجود دارد ولی برای تایید آن شواهد کافی در دسترس نیست. مثال: possible infection related to unknown etiology اتیولوژی ناشناخته استفاده می شود تا زمانی که اطلاعات بیشتری جمع آوری شده و تشخیص معتبرشود.

اسلاید 33: Wellness nursing diagnosisاین تشخیص زمانی بکار برده میشود که مددجو می خواهد به سطح مطلوبی ازسلامتی برسد.

اسلاید 34: Wellness nursing diagnosis

اسلاید 35: مثال: 1- آماده برای رعایت رژیم درمانی 2- آماده برای سازگاری با بیماری

اسلاید 36: مشکلات مشترکcollaborative problems

اسلاید 37: مشکلات مشترکعلاوه بر تشخیص های پرستاری پرستاران تدابیر و عملکردهای دیگری دارند که در حیطه تشخیص های پرستاری قرار نمی گیرد .این فعالیت ها مربوط به مشکلات احتمالی یا عوارضی هستند که در اصل طبی هستند و نیاز به تدابیر مشترک با حضور پزشک وسایر اعضای تیم بهداشتی را دارند. از لغت collaborative problems برای نامیدن این مشکلات استفاده میشود.

اسلاید 38: آیا تشخیص های پرستاری دچار اشتباه می شوند ؟

اسلاید 39: منابع اشتباهات در تشخیص پرستاریفرآیند تشخیص پرستاری فاقد خطا واشتباه نیست.

اسلاید 40: اجتناب از خطا و تصحیح آنProblem: پاسخ مددجو به بیماری یا ناخوشی Etiology: باید درحوزه فعالیت های پرستاری باشد.پیشنهادات زیر میتواند در جهت اجتناب ازاشتباهات کمک کننده باشد.

اسلاید 41: 1- صرفا تشخیص پرستاری را ذکر کنید نه تشخیص پزشکی چون تشخیص پزشکی وظیفه پزشک است.

اسلاید 42: 2- از تشخیص های پرستاری استاندارد استفاده کنید. مثال: بجای زخم از تشخیص تغییر درتمامیت پوست استفاده کنید.

اسلاید 43: 3- بایستی مشکلی که بدنبال درمان یا آزمایش تشخیصی ایجاد میشود را به جای خود درمان یا مطالعه تشخیصی تعیین کرد. مثال:کاتتریزاسیون قلبی در رابطه با آنژین ( غلط) اضطراب در رابطه با کمبود اطلاعات در مورد کاتتریزاسیون قلبی ( درست )

اسلاید 44: 4- پاسخ مددجو به تجهیزات را به جای تعیین خود وسیله بایستی مشخص کرد. مثال: مانیتورینگ قلبی در رابطه با درد قفسه سینه (غلط) اضطراب در رابطه با کمی اطلاعات در مورد مانیتورینگ قلبی (درست)

اسلاید 45: 5- بجای تعیین مشکلات پرستاری باید مشکل مددجو تعیین شود. تقاضای مسکن مکرر در رابطه با درد (غلط) درد در رابطه با بی حرکتی اندام تحتانی (صحیح)

اسلاید 46: 6- بجای تعیین اقدامات پرستاری بایستی مشکل مددجو تعیین شود. دادن رژیم غذایی پرپروتیین در رابطه با احتمال تغییر در تغذیه (غلط) احتمال تغییر درتغذیه در رابطه با دریافت ناکافی مواد غذایی (صحیح)

اسلاید 47: 7- بجای استفاده از جملات متعصبانه باید از جملات حرفه ای استفاده شود. اختلال در تمامیت پوست در رابطه با عادات ضعیف بهداشتی ( غلط) اختلال در تمامیت پوست در رابطه با کمی اطلاعات در مورد مراقبت از پوست (صحیح)

اسلاید 48: 8- از بکاربردن جملات نامناسب ازنظرقانونی باید اجتناب کرد .جملاتی که به گناه ، غفلت و کم تجربگی اشاره کنند ، میتوانند باعث مشکلات قانونی شوند. آنژین در رابطه با دارودرمانی ناکافی (غلط ) درد در رابطه با استفاده نامناسب از دارو (صحیح)

اسلاید 49: 9- درهرجمله فقط به یک مشکل اشاره شود . درد و اضطراب در رابطه با اشکال درتحرک (غلط) اضطراب در رابطه با اشکال در تحرک (صحیح) اختلال در تحرک در رابطه با درد زانو (صحیح)

اسلاید 50: planningبعد ازتنظیم تشخیص های پرستاری پرستار براساس اهمیت آن ها را اولویت بندی میکند.قبل ازانجام هرمراقبت پرستاری باید هدف وبرآیند مورد انتظار مشخص شود.

اسلاید 51: مهارت تعیین اولویت ها با گذشت زمان کسب میشود .داشتن لیست کاملی از مشکلات اغلب تعیین اولویت ها را تسهیل میکند.

اسلاید 52: بعد از تعیین اولویتها اهداف طبقه بندی میشوند:اهداف:1- کوتاه مدت:درزمان کوتاه معمولا کمتراز یک هفته قابلدسترسی هستند.بلند مدت: درزمان بلندترمثل ماه ها یا هفته ها قابل دسترسی هستند.

اسلاید 53: درنوشتن اهداف وبرآیندهای مورد انتظارباید به یکسری موارد توجه کرد:1-درهرجمله فقط یک هدف نوشته شود. مثال:اشتباه:ریه های بیماردرسمع پاک باشد و تعداد تنفس 20 باردردقیقه باشد.صحیح: :1-ریه های بیماردرسمع پاک باشد. 2- تعداد تنفس 20بار دردقیقه باشد.

اسلاید 54: 2- قابل اندازه گیری بودن: با جملات قابل اندازه گیری بیان شده باشد.مثال:تعداد نبض 60-100 باردردقیقه باشد .

اسلاید 55: 3- مددجو محور باشد . مثال: پرستار سه بار در روز مددجو را راه ببرد. (غلط) مددجو سه بار در روز راه برود. (صحیح)

اسلاید 56: 4- چهارچوب زمانی برای هرهدف وبرآیندموردانتظار مشخص باشد. 5- واقع بینانه وقابل دسترسی باشد(با توجه به منابع ، امکانات ، خانواده و مددجو و......)

اسلاید 57: نوشتن برنامه پرستاری بعد ازنوشتن تشخیص های پرستاری واولویت بندی کردن آن ها ونوشتن اهداف کوتاه مدت و بلند مدت باید مراقبت های پرستاری نوشته شود.انواع اقداماتی که ما برای بیماران انجام میدهیم:1- اقداماتی که توسط پزشک آغاز میشوند.وپرستار دستورات کتبی پزشک را اجرا میکند.2- اقداماتی که توسط پرستار آغاز میشوند.3- اقدامات مشارکتی:

اسلاید 58: اقداماتی هستند که نیازبه اطلاعات ومهارت وتخصص مراقبین مختلف بهداشتی را دارند.مراقبت پرستاری باید طوری نوشته شود که درآن تمام اطلاعات لازم وجود داشته باشد . مثلا:1- اقدام کدام است؟2- درچه زمانی باید انجام شود؟3- اقدام را چگونه بایستی انجام داد؟اقدامات مشارکتی:

اسلاید 59: 4- چه افرادی دراین اقدام دخالت دارند؟بعلاوه پرستار بایستی علل علمی اقدامات را بداند.برنامه ریزی مراقبت پرستاری شامل مشورت با دیگر اعضای تیم بهداشتی میباشد.مشورت را درهر مرحله از مراقبت پرستاری می توان انجام داد.نیاز به مشاوره زمانی احساس میشودکه پرستارمشکل مددجورا تعیین میکند ولی با استفاده ازاطلاعات ومهارت های شخصی قادربه رفع آن ها نیست.

اسلاید 60: خطاهای متداول در نوشتن اقدامات پرستاری نوع اشتباه جمله اشتباه جمله صحیح اعمال پرستاری تغییروضعیت تغییر وضعیت بطور کامل مددجو توسط مددجو هر2 توضیح پرستارهر 2 ساعت یکبار: داده نشود. ساعت یکبار 8 خوابیده به پشت 10 سمت چپ 12 به شکم 2 سمت راست

اسلاید 61: نوع اشتباه جمله اشتباه جمله صحیحدفعات ذکر مشاهده سرفه و مشاهده سرفه و تنفس نشود تنفس عمیق عمیق در ساعات 10 توسط پرستار 2- 6- 10 توسط پرستار

اسلاید 62: نوع اشتباه جمله اشتباه جمله صحیحکمیت ذکر انجام دهانشویه انجام دهان شویه نشود با استفاده از با استفاده از50 پراکسیداکسیژن سی سی پراکسید هر2 ساعت یکبار هیدروژن هر2 درساعات 10 – 8 ساعت یکبار در 6- 4- 2- 12 ساعات 10 – 8 10- 8 6- 4- 2- 12 - 10

اسلاید 63: نوع اشتباه جمله اشتباه جمله صحیحروش ذکر تعویض پانسمان در تعویض پانسمان با نشود هر شیفت یکبار: استفاده از پماد 6- 2- 10 نئومایسین و2 گاز و چسب ضد حساسیت در هر نوبت یکبار:6- 2 10

اسلاید 64: نوع اشتباه جمله اشتباه جمله صحیحفرد انجام شستشوی لوله بینی- شستشوی لوله بینی- دهنده ذکر معدی هر 2 ساعت معدی هر 2 ساعت نشود با استفاده از 30 با استفاده از 30 سی سی نرمال سالین سی سی نرمال سالین توسط پرستار

اسلاید 65: implementationبه معنای اجرا است یعنی همان مراقبت هایی را که نوشته بودیم عملا اجرا میکنیم.اجرا در فرآیند پرستاری شامل مراحل زیراست:

اسلاید 66: 1- بررسی مجدد مددجو:2- سازماندهی منابع ومراقبت های ارائه شده : منبع قابل دسترسی شامل وسایل و نیروی ماهر است. در این مرحله پرستاروسایل لازم را تهیه کرده ومحیط ومددجو را آماده میکند. 3- پیش بینی و پیشگیری از عوارض: بعضی از اعمال پرستاری باعث ایجاد خطراتی برای مریض میشود که

اسلاید 67: پرستار باید از این خطرات آگاه باشد.

اسلاید 68: ارزشیابی در ارزشیابی به سوالات زیر پاسخ داده می شود: الف- آیا بیمار به نتیجه مورد انتظاردست یافته؟ ب- آیا تشخیص های پرستاری و مشکلات مشترک صحیح بوده اند؟ ج- آیا نیازهای پرستاری بیمار برآورده شده است ؟ د- آیا بیمار در محدوده زمانی معین به برآیندهای مورد انتظار دست یافته؟

اسلاید 69: ه- آیا اقدامات پرستاری باید ادامه یابند ، تغییریابند یا متوقف شوند؟ و- آیا مشکلات جدیدی بوجود آمده اند که جهت آنها برنامه ریزی یا اجرای پرستاری در نظرگرفته نشده است؟ ز- چه فاکتورهای روی دستیابی یا نرسیدن به اهداف تاثیر داشته اند؟ ح- آیا مجددا نیاز به تعیین ترتیب اولویت هاست؟

اسلاید 70: یافته هایی که به این سوالات پاسخ می دهند بایستی از تمام منابع قابل دسترس (بیمار، خانواده و یا سایر افراد مهم دیگر، اعضای گروه پرستاری وتیم مراقبت بهداشتی ) جمع آوری نمود. این اطلاعات باید در پرونده بیمار قابل دسترسی باشد.

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید