ferghehaye_masihie_faal_dar_iran

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “فرقه های مسیحی فعال در ایران”

فرقه های مسیحی فعال در ایران

اسلاید 1: فرقه هاي مسيحي فعال در ايران

اسلاید 2: کلیسای جماعت ربانی این کلیسا که با حمایت آمریکا در ایران شروع به کار نمود و اکنون به فعالترین گروه تبشیری مسیحی در ایران تبدیل شده و با ایجاد کلیساهای خانگی متعدد و واریز کردن مبالغ هنگفت کار خود را ادامه می دهد .لازم به ذکر است شعبه مرکزی این کلیسا که روبروی در دانشگاه تهران در خیابان طالقانی مشغول فعالیت است برنامه های خود را در روز جمعه بلافاصله پس از اتمام نماز جمعه آعاز میکند و به علت مراجعه بیش از ظرفیت این برنامه را در دو سانس اجرا میکند و در هر دو نوبت کلیسا مملو از جوانان دانشجو میشود کشیشان این کلیسا برادر سورس سر کیسیان و برادر وارتان از سخنوران مشهور کلیسا هستند ایشان پس از جذب نیروهای دلخواه و گذاشتن دورهای آموزشی هفتگی برای گرفتن تمعید راهی ترکیه میشوند و در صورت دلخواه میتوانند پناهندگی خارجی هم دریافت کنند .فعالترين گروه مسيحي در ايران ايشان هستند .

اسلاید 3: کليساي اسقفی( انگليكن)0هِنري مارتين، كشيش جوان و اَنگليكَن، در اوائل سالهاي 1800 از انگلستان به هندوستان سفر كرد. در طول اقامت خود در آنجا، به كار ترجمه كتاب‌مقدس به برخي از زبانها، از جمله فارسي همت گماشت. بعدها به شيراز آمد تا كار ترجمه عهدجديد به فارسي را تكميل كند؛ او نسخه‌اي از ترجمه خود را در سال 1811 به فتحعلي‌شاه تقديم كرد. مارتين در راه خود به انگلستان، در تركيه در گذشت، در حاليكه در اوائل سي سالگي بود. او شعار خود را تحقق بخشيد كه مي‌گفت بگذاريد براي خدا بسوزم .كليساي انگليكن در بخشهاي جنوبي ايران، خاصه در شهرهايي نظير اصفهان، شيراز، كرمان، و اهواز فعالیت میکند. ميسيونرهاي اين كليسا به مسلمانان و يهوديان بشارت مي‌دادند. كليساي انگليكن در ايران وابسته است به شوراي كليساهاي خاورميانه و به‌واسطه وابستگي‌اش به انگليكن‌ها، عضو شوراي جهاني كليساها مي‌باشد.و هم اکنون فعالانه مشغول تبلیغ می باشند .از فعالیتهای این کلیسا میتوان به مسیحی کردن حدود 300 مسلمان در شیراز در سالهای اخیر اشاره نمود .

اسلاید 4: شاهدان يهوهشاهدان يهوه يك فرقه نو ظهور مسيحي است كه تبليغات كلان ميلياردي دارد و روش هاي جذابي در تبليغ ارائه ميدهد مجله برج ديدباني ارگان رسمي شاهدان يهوه به 80 زبان دنيا ترجمه ميشود و تيراگي 3500000 دارد .يكي از فعالترين گروه هاي مسيحي در ميان ايرانيان فرقثه شاهدان يهوه است . عقائد ايشان: به تثلیث عقیده ندارند ،به روح فناناپذیر عقیده ندارند .رستاخیز، معتقدند فقط کسانی که خدا آنان را نالایق میداند رستاخیز نخواهند یافت.،به دوزخ آتشین عقیده ندارند ،طبقة روحانی ندارند .

اسلاید 5: بابتيستهانام این گروه از واژه ای یونانی گرفته شده و به معنای غوطه ور شدن در آب ، که همان غسل تعمید است ، می باشد . تعداد اعضای این گروه مسیحی در جهان بالغ بر 47 میلیون نفر است . مشخصه اصلی این گروه ، رد غسل تعمید کودکان است که آنرا از آموزه های کتاب مقدس نمی دانند . ازاینرو تنها بزرگسالان و جوانان ، از شرط سنی لازم برای غسل تعمید برخوردارند . آنها عبارت ، غسل تعمید مومنان ، را به ، غسل تعمید بزرگسالان ، ترجیح می دهند .تعدادی از مهمترین مشترکات اعتقادی آنها را می توان در زیر خلاصه کرد :1 ) کتاب مقدس بعنوان مرجع آموزه ها و اعتقادات و روش زندگی .2 ) محبت به همنوع .3 ) ایمان به تثلیث به عنوان اساس اعتقادی و نه غسل تعمید .4 ) انجام مراسم ماهانه عشای ربانی .اين فرقه در ايران فعاليت هاي تبشيري دارد و در شهر هاي اروميه و تهران كليسا دارد .

اسلاید 6: پنطاكيستي هاينهضت پانطیکاستی جریانی است در مسیحیت ، که تاکید ویژه ای بر نقش روح القدس در ایمان فرد دارد . این نهضت در قرن بیستم بیشترین رشد را از لحاظ تعداد پیروان داشته است . کلیساهای موجود ، در صورتی به جماعت های اولیه مسیحیت در کتاب مقدس نزدیک می شوند ، که حضور روح القدس و اثر گذاری او را در مواردی چون گویش به زبان ها و نبوت و تقدیس پذیرا باشند . گزارش های موجود در عهد جدید در مورد اثرات روح القدس ، امروزه الگویی برای طریق حیات یک جماعت کلیسایی پانطیکاستی است. اکثریت پیروان این نهضت معتقد به تثلیث هستند ، اما اقلیتی از آنها نیز هستند که تثلیث را نمی پذیرند . غسل تعمید بعنوان تعمید ایمانی انجام می شود . تعمید کودکان پذیرفته نیست و مراسم عشای ربانی بعنوان یادبود صورت می گیرد . بعضی از جماعت های پنطیکاستی در کنار غسل تعمید و عشای ربانی، مراسم پاشویی را نیز انجام می دهند. از نظر آنان برگزیدن راه مقدس مسیحایی، با توبه و تعمید روح ، که اغلب با گویش زبانها نیز همراه است ، میسر است.اين گروه در ايران فعاليت هاي غمده تبشيري دارند و گروه اقليت آنها (پنطاكيستي سابليوسي) كه قائل به تثليث نيستند نيز در ايران فعالند و حتي سايت فعال فارسي ( (kelisaorg.comدارند

اسلاید 7: كليساي انجیلی ( پرزبيتري) - نخستين ميسيونرهاي هيأت مرسلين آمريكايي (كليساهاي پرزبيتري و مشايخي) در سال 1832 به ايران آمدند. در آغاز در ميان آسوريان در اروميه كار مي‌كردند به اين اميد كه در ميان اين مسيحيان، يك بيداري پديد آورند. اما وقتي بعضي از اين مسيحيانِ صوري مجبور شدند كليساي باستاني خود را ترك گويند. نتيجتاً كليساي انجيلي در سال 1855 پا به عرصه وجود گذارد. پرزبيتريها فعاليت خود را محدود كردند به بخشهاي شمالي ايران، در شهرهايي نظير تبريز، اورميه، تهران، همدان، كرمانشاه، رشت و مشهد.در سال 1978، هجده كليسا و 12 خادم دستگذاري‌شده و 897ر2 عضو در شوراي كليساهاي پرزبيتري ايران وجود داشت كه از آنها 55% آسوري، 21% ارمني، و 24% يهودي و مسلمان‌ِ مسيحي‌شده بودند. در آغاز، پرزبيتريها بر حسب مناطق جغرافيايي تشكل يافتند، اما اخيراً بر حسب گروههاي زباني تجديد سازمان شده‌اند. همچنين پرزبيتريها مدارس مختلفي احداث كردند كه بعدها دولتي شد. اين كليسا عضو شوراي جهاني كليساها، و اتحاديه جهاني كليساهاي اصلاح‌شده، و شوراي كليساهاي خاورميانه مي‌باشد.ایشان اقدام به ساخت بیمارستانهای متعددی نیز کردند که بیمارستان مرسلین شیراز از کارهای ایشان است .از گروه هاي فعال تبشيري در ايران اين گروه مي باشد .

اسلاید 8: کلیسای ارامنهارمنستان نخستين حكومتي بود كه مسيحيت را رسماً به‌عنوان دين دولتي پذيرفت.ارمنستان كه ميان امپراطوريهاي ايران و روم قرار داشت، در هر مقطع زماني در دست يكي از اين دو قدرت قرار مي‌گرفت. تلاش ارمنيها معطوف بود بر حفظ هويت ملي خود، نتيجتاً فعاليت تبشيري چنداني نداشتند. در سال 1604، شاه عباس، پادشاه ايران، كه بر ارمنستان نيز فرمان مي‌راند، توده‌هاي ارمنيان را واداشت تا سرزمين خود را ترك گفته، به داخل ايران كوچ كنند. حدود 000ر120 نفر ايشان در اطراف درياي خزر و در حوالي تبريز اسكان يافتند. حدود 000ر75 نفر نيز در جنوب زاينده رود در نزديكي اصفهان اسكان داده شدند. امروزه حدود 000ر378ر3 ارمني در ارمنستان زندگي مي‌كنند. ارامنه ارتدكس فعاليت هاي تبليغي چنداني ندارند ولي متاسفانه برخي از ايشان به پروتستان گرايش پيدا كردند و به شدت مشعول تبشير مسيحيت در ميان مسلمانان هستند .

اسلاید 9: كاتوليكها؛ - كليساي كاتوليك نخستين كليسايي بود كه ميسيونرهايي براي خدمت به جوامع مسيحيان ارمني و آسوري به ايران گسيل داشت، چرا كه با آنان از نطر عقيدتي و تشكيلاتي تشابهاتي داشت. اين كليساهاي شرقي همواره با كليساي روم در تماس بودند و در حدود 1300 ميلادي اقليتي از ميان ايشان به روم اعلام وفاداري كردند.در طول سالهاي 1600 فعاليت‌هاي ميسيونري بار ديگر احيا گشت. امروزه از ميان 000ر160 ارمنيِ ايران اكثراً هنوز وابسته به كليساي ارمني هستند كه كليساي گريگوري ناميده مي‌شود، اما حدود 2000 نفر عضو كليساي كاتوليك ارمني مي‌باشند.كاتوليكها در فعاليت خود در ميان آسوريها توفيق بيشتري يافتند. كليساي شرق آشور حدود 500ر13 خانواده عضو دارد، و كليساي كاتوليك آشوري حدود 000ر14 نفر عضو دارد .كاتوليك ها در ميان اعراب و آشوري ها فعاليت تبشيري دارند و به صورت ماهواره و راديو براي همه فارسي زبانان برنامه پحش ميكنند و كتاب و سي دي ارسال مي كنند .

اسلاید 10: ساير فعاليت‌هاي بشارتی در ايران؛ گروههاي مختلف كَريزماتيك از سوئد و ايالات متحده در ايران خدمت كرده‌اند. كليساهاي جماعت رباني در بسياري از شهرهاي بزرگ ايران با اسقفان و شبانانشان وجود دارد. ساير انجمن هاي بين‌ الفرقه ‌اي نظير : Campus Crusade nternational Missions ، Child Evangelism، Operation Mobilization Southern Baptist

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید