صفحه 1:
فرقه های مسبحی فعال درايران

صفحه 2:
کلیسای جماعت ربانی اين کلیسا که با حمایت آمریکا در ایران شروع به کار نمود و اکنون به فعالترین گروه تبشیری مسیحی در ایران تبدیل شده و با ایجاد کلیساهای خانگی متعدد و واریز کردن مبالغ هنگفت کار خود را ادامه می دهد لازم به ذكر است شعبه مرکزی این کلیسا که روبروی در دانشگاه تهران در خیابان طالقانی مشغول فعالیت است برنامه های خود را در روز جمعه بلافاصله پس از اتمام نماز جمعه آعاز میکند و به علت مراجعه بیش از ظرفیت این برنامه را در دو سانس اجرا میکند و در هر دو نوبت کلیسا مملو از جوانان دانشجو میشود کشیشان این کلیسا برادر سورس سر کیسیان و برادر وارتان از سخنوران مشهور کلیسا هستند ایشان پس از جذب نیروهای دلخواه و گذاشتن دورهای آموزشی هفتگی برای گرفتن تمعید راهی ترکیه میشوند و در صورت دلخواه میتوانند پناهندگی خارجی هم دریافت کنند . فعالترین گروه مسیحی در ایران ایشان هستند

صفحه 3:
‎٠‏ هنرى مارتين» کشیش جوان و آنگلیکن؛ در اوائل سالهای ۱۸۰۰ از انگلستان به هندوستان سفر کرد. در طول اقامت خود در آنجاء به کار ترجمه كتابمقدس به برخی از زبانهاء از جمله فارسی همت گماشت. بعدها به ‏از آمد تا کار ترجمه عهدجدید به فارسی را تکمیل کند؛ او نسخه‌ای از ترجمه خود را در سال ۱۸۱۱ به فتحعلی‌شاه تقدیم کرد. مارتین در راه خود به انگاستان؛ در ترکیه در گذشت در حالیکه در اواثل سی سالگی بود. او شعار خود را تحقق بخشيد كه مى كفت "بكذاريد براى خدا بسوزم ." ‏كليساى اذكليكن در بخشهاى جنوبى ابران» خاصه در شهرهايى نظير اصفهان» شيرازء کرمان؛ و اهواز فعالیت ميكند. ميسيونرهاى اين كليسا به مسلمانان و يهوديان بشارت مىدادند. كليساى انكليكن در ايران وابسته است به شوراى كليساهاى خاورميانه و بدواسطه وابستكىاش به انكليكنهاء عضو شوراى جهانى كليساها مى باشد. و هم اکنون فعالانه مشغول تبلیغ مى باشند . ‏از فعالیتهای این کلیسا میتوان به مسیحی کردن حدود ۳۰۰ مسلمان در شیراز در سالهای اخیر اشاره نمود . ‎ ‎

صفحه 4:
شاهدان بهوه شاهدان یهوه یک فرقه نو ظهور مسیحی است که تبلیغات کلان میلیاردی دارد و روش های جذابی در تبلیغ ارائه میدهد مجله برچ دیدبانی ارگان رسمی شاهدان بهوه به ۸۰ زبان دنیا ترجمه میشود و تیراگی ۳۵۰۰۰۰۰ دارد . یکی از فعالترین کروه های مسیحی در میان ایرانیان فرقظه شاهدان بهوه است عقاند ایشان: به تثلیث عقیده ندارند .به روح فناناپذیر عقیده ندارند . رستاخیز. معتقدند فقط کسانی که خدا آنان را نالایق میداند رستاخیز نخواهند یافت..به دوزخ آتشین عقیده ندارند «طبقهُ روحانی ندارند .

صفحه 5:
باستنا + © مه نام اين كروه از واژه ای یونانی گرفته شده و به ‎line‏ غوطه ور شدن در آب » که همان غسل تعمید است » می باشد . تعداد اعضای این گروه مسیحی در جهان بالغ بر ۴۷ میلیون نفر است . مشخصه اصلی این گروه » رد غسل تعمید کودکان است که آنرا از آموزه های کتاب مقدس نمی دانند ‏ ازاینرو نها بزرکسالان و جوانا» از شرط سنی لازم برای غسل تعمید برخوردارند .آنها عبارت» غسل تعمید مومنان »را به » غسل تعميد بز كسالان » ترجیح می دهند . تعدادی از مهمترین مشتر کات اعتقادی آنها را می توان در زیر خلاصه کرد : ۱) کتاب مقدس بعنوان مرجع آموزه ها و اعتقادات و روش زندگی . ۲) محبت به همنوع . "1 ) ايمان به تثليث به عنوان اساس اعتقادی و نه غسل تعميد . ۴) انجام مراسم ماهانه عشای ربانی . اين فرقه در ایران فعالیت های تبشیری دارد و در شهر های ارومیه و تهران کلیسا دارد .

صفحه 6:
۰ نهضت پانطیکاستی جریانی است در مسیحیت . که تا کید ویژه ای بر نقش روح القدس در ایمان فرد دارد . این نهضت در قرن بیستم بیشترین رشد را از لحاظ تعداد پیروان داشته است . کلیساهای موجود ؛ در صورتی به جماعت های اولیه مسیحیت در کتاب مقدس نزدیک می ند » كه حضور روح القدس و اثر گذاری او را در مواردی چون گویش به زبان ها و نبوت و تقدیس پذیرا باشند . گزارش های موجود در عهد جدید در مورد اثرات روح القدس ۰ امروزه الگویی برای طریق حیات یک جماعت کلیسایی پانطیکاستی است. اکثریت پیروان این نهضت معتقد به تثلیث هستند » اما اقلیتی از آنها نیز هستند که تثلیث را نمی پذیرند . سل تعمید بعنوان تعمید ايماني انجام می شود . تعميد كود كان پذیرفته نیست و مراسم عشای ربانی بعنوان یادبود صورت می گیرد . بعضی از جماعت های پنطیکاستی در کنار غسل تعمید و عشای ربانی؛ مراسم پاشویی را نیز انجام می دهند. ِ از نظر آنان بر گزیدن راه مقدس مسیحایی؛ با توبه و تعمید روح ‏ که اغلب با گویش زبانها نیز همراه است » میسر است. این گروه در ایران فعالیت های غمده تبشیری دارند و گروه اقلیت آنها (پنطا کیستی سابلیوسی) که قائل به تثلیث نیستند نیز در ايران فعالند و حتی سایت فعال فارسی ( (۱.0۳۳-سدارند

صفحه 7:
کلبسای انجیلی ( پرزبیتر: تین میسیونرهای هیأت مرسلین امریکایی (کلیساهای پرز ایران آمدند. در 1 یک بیداری پدید ری و مشایخی) در سال ۱۸۳۲ به آسوریان در آرومیه کار می‌کردند به اين امید که در میان این مسیحیان, ند. اما وقتی بعضی از این ‎Bier peal Glas wd ya aie OLD‏ کلیسای ى انجيلى " " در سال ۱۸۵۵ پا به عرصه وجود گذا لی ایران؛ در شهرهایی نظیر تبریز: اورمیه. تهران, همدان, کرمانشامه ریها فعالیت خود در سال ۹۷۸ مه کرام ۲ خادم دستگذاری‌شده و ۸۹۷ر۲ عضو در شورای کلیساهای پرزبیتری + دی و مسلمان سيحي‌شده ود ب یافتند. اما اخیرا بر حسب گروههای زیانی ‎mae :‏ تیاس ارس ‎alos‏ احذات تويك که مها مولی شد اين کلیسا عضو شورای جهانی کلیساها؛ و اتحاديه جهانی کلیساهای اصلاحشده. و شوراى كليساهاى خاورمیانه می‌باشد. ‏اقدام به ساخت بیمارستانهای متعددی نیز کردند که بیمارستان مرسلین شیراز از کارهای ایشان ‎ ‎ ‏از گروه های فعال تبشیری در ایران اين گروه می باشد

صفحه 8:
کلیسای ارامنه ارمئستان نخسن حكومتى بود كه مسيحيت را رسماً بَعنوان” دين دولتى بذيرفت. ارمنستان كه ميان اميراطوريهاى ايران و دوم قرار داشت. در هر مقطع زمانى در دست يكى از اين دو قدرت قرار مى كرفت. تلاش ارمنيها معطوف بود بر حفظ هويت ملى خود. نتيجتاً فعاليت تبشيرى جندانى نداشتند. در سال ۱۱۰۶. شاه عباس. پادشاه ایران, که بر ارمنستان نیز فرمان می‌راند. توده‌های ارمنیان را واداشت تا سرزمین خود را ترک گفته. به داخل ایران کوج کنند. حدود ۱۲۰۰۰۰ نفر ايشان در اطراف دریای خزر و در حوالي تبریز اسان یافتند. حدود ۰۰ر۷۵ نفر نیز در جنوب زاینده رود در نز اصفهان اسکان داده شدند. امروزه حدود ۰۰۰ر۳۷۸ر۳ ارمنی در ارمنستان زندگی می‌کنند. ارامنه ارتدکس فعالیت های تبلیغی چندانی ندارند ولی متاسفانه برخی از ايشان به پروتستان گرایش پیدا کردند و به شدت مشعول تبشیر مسیحیت در میان مسلمانان هستند .

صفحه 9:
کاتولیکها. - کلیسای کاتولیک نخستین کلیسایی بود که میسیونرهایی برای خدمت به جوامع مسیحیان ارمنی و آسوری به ایران گسیل داشت. چرا که با آنان از نطر عقیدتی و اتی تشابهاتی داشت. اين کلیساهای شرقی همواره با کلیسای روم در تماس بودند و در حدود ۱۳۰۰ میلادی اقلیتی از میان ایشان به روم اعلام وفاداری کردند. در طول سالهای ۱۱۰۰ فعالیت‌های میسیونری بار دیگر احیا گشت. امروزه از میان ۰ ۱۰ ارمنی ایران اکثراً هنوز وابسته به کلیسای ارمنی هستند که گلیسای كريكورى ناميده فى شود آما جدود :-٠0؟‏ تثر عضيو كليساى كاتوليك ارم ‎att d‏ كاتوليكها در فعاليت خود در ميان آسوريها توفيق بيشترى يافتند. كليساى شرق آشور حدود ۵۰۰ر۱۳ خانواده عضو دارد. و کلیسای کاتولیک اشوری حدود ۰۰۰ر۱4 نفر عضو دارد . کاتولیک ها در میان اعراب و آشوری ها فعا بری دارند و به صورت ماهواره و رادیو برای همه فارسی زبانان برنامه پحش میکنند و کتاب و سی دی ارسال می کنند .

صفحه 10:
سایر فعالیت‌های بشا رتی در ایران: گروههای مختلف کریزماتیک از سوئد و ابالات متحده در ابران خدمت کرده‌اند. کلیساهای جماعت ربانی در بسیاری از ثهرهای بزرگ ایران با اسقفان و شبانانشان وجود دارد. ساير انجمن هاي بين الفرقه اي نظير : ‎Oninde‏ صو 0) عمسعو() او ‎‘Chid Euocetisa‏ ‎Operction Ovbitzatice‏ ‎Gouthera Bupists‏

51,000 تومان