علوم مهندسی مهندسی شهرسازی

فرهنگ و تمدن ساسانیان

sasaniyaan

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 87 اسلاید فایل دانلودی حاوی یک فایل پاورپوینت در 87 اسلاید به صورت متنی همراه با عکس میباشد. از جمله مطالب فایل دانلودی: اوضاع اجتماعی دین اداره کشور خط ، ادبیات و آموزش معماری حجاری هنر و صنعت موسیقی بازرگانی
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
743 بازدید, 0 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “فرهنگ و تمدن ساسانیان”

فرهنگ و تمدن ساسانیان

اسلاید 1: فرهنگ و تمدن ساسانیان

اسلاید 2: اوضاع اجتماعیدیناداره کشورخط ، ادبیات و آموزشمعماریحجاریهنر و صنعتموسیقی بازرگانیفهرست:

اسلاید 3: وضعیت اجتماعی ساسانیانوضعیت روستائیانزندگی خوبی نداشتند.فشار مالیات بر دوش آنان بود.از ترقی و دست یابی به مشاغل بالای اجتماعی محروم بودند.با این حال شکایت چندانی نداشتند زیرا تبلیغات ساسانیان به آنان باوراند که خون آنان با خون اشراف زادگان و بزرگان متفاوت است یکی زاده شده است تا کشاورز باشد دیگری زاده شده است تا آقای او باشد.

اسلاید 4: جامعه عصر ساسانی :بزرگان: 1- خاندان شاهی 2- خاندان های قدیمی3- حاکمان ولایت4- مقامات دولتی5- مقامات نظامیتوده مردم:1- کشاورزان 2- صنعتگران3- پیشه وران ارتقاء از طبقه ی پایین تر به طبقه بالاتر غیر ممکن بود.

اسلاید 5: هفت خاندان برتر در دوره ساسانیاردشیر 7 قوم از ایران را برای دستگاه پادشاهی خود برگزید اینان از مناطق مختلف ایران بودند و به عبارت دیگر نماینده برای دولت بر گزید تا این اقوام منافع همه اقوام ایران را در نظر بگیرد . زیرا وظیفه ملی پادشاه برقراری عدالت بین اقوام مختلف بود . به گفته تاریخ طبری این نمایندگان که به دربار شاهنشاه برای حفظ قومیت های ایرانی وارد شدند به این ترتیب بودند: ( خاندان کارن از قسمت ماه نهاوند در غرب ایران - خاندان سورن از سیستان - خاندان مهران از شرق - خاندان اسپندیار از ری شهر - خاندان سوخرا - خاندان سپهبد و خاندان ساسانی ) که در راس همه این خاندان ها شاهنشاه اردشیر پاپکان به عنوان شخص متحد کننده مردم ایران و پدر ایرانی قرار گرفت .

اسلاید 6: تاثیر تمدن ساسانیاوج شکوفایی تمدن عصر ساسانیدوره خسروانوشیروان می باشد.تمدن عصر ساسانی تمدن درباری است یعنی با دستگاه حاکم ارتباط زیادي داشت.

اسلاید 7: تأثیر تمدن ساسانیتمدن ساسانی با ظهور اسلام به حیات خود ادامه داد:1- طاق و ایوان در مسجد تجلی یافت.2- کلیله و دمنه و ویس و رامین به حیات ادبی خود ادامه دادند.

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید