صفحه 1:

صفحه 2:
۱ "روس مطالب بخش ار او رت فرهنگ ش کت چیست ؟ ‎pW SS ie eyo)‏ ۱ 0 م 100000 كا ركنان از طرريق رفت و آمد مديرران و كا ركنان بين دو سطوح و حل مشکلاتی بدون 0 ‎Pm eee Te)‏ حنظ خلاقیت رون سازمانی

صفحه 3:
چگونه فی‌هنگ یک شکت ساخته می شود 1 " اعتقادات در مورد این که شررکت چگونه باید اداره شود ؟ * اصول ارزشی و بازرگانی مدیرریت * چگونه ما بایستی کارهایمان را انجام دهیم 1 1 خط مشی های رسمی ‎aca. "‏ " دیدگاه ها نسبت به ارتباطات حقوق صاحبان سهام " سیاست‌های شركت " فشار گروه های همسان در شررکت» تا بوها ونبایدهای سیاسی داستان هایی که درباره شركت زياد گفته می شود نشان دهنده ارزش‌هاو های اخللاقی یک ش کت است .

صفحه 4:
هدك يك شرکت از کجا شکل می ‎ba‏ " گنتارهای بنیانگذاران و رهبرران اوله شركت " اعتقادات؛ اصول » ارزش ها و روش‌ها " اضراد تأثي سكذارء كروه ها یا بخش های کاری " ارزش‌ها و بیانیه ی چشم انداز شرکت بدان وفادار است در طول زمان تماسی افراد در این ارزش ها» اصول و روش ها به طور گسترده ای سهیم می شوند " فر‌هنگ یک شرکت دستاورد نیرروهای اجتماعی درون سازمانی می اشد .

صفحه 5:
اساس فر‌هنگ شرکت وال مارت * تعهد نسبت به رضايت مشتری * فالیت استوار جهت کاهش هرینه ها " اعتقاد به این که رفتار با كاركنان بایستی به سان شرکای شرکت باشد " جلسات ثابت مذهبی در صبح هر شنبه " تدهد به اجررای بازدید از فروشگاه ها ء صحبت با مشتریان و درخواست پیشنهادات از کارکنان و عمل به آن .

صفحه 6:
تدابيس سیاسی مدیران موفق " اجازه دهید عقایدی که از حمایت کافی بر‌خوردار نیستند خود به خود به مور زمان به علت عدم کاربم‌دشان از بین رود * اجازه دهید بای عقایدی که از حمایت قوی بر‌خوردارند ولی هنوز مورد قبول واقع نشده اند مانع ترراشی کنند " اجازه دهيد اكثى تصمیمات خنشی ای که مطبرح می شود فقط آنهایی که از طرف رهیبران گرروه ها به ميان مى آيد مورد قبول قررار گیررد " تضمین نمایید که عمده پایه های قدرت در شرکت دارای نماینده ویا امکان دست‌سی به مدیرریت را دارند * دیدگاه ها جدید را در بررسی تفییررات عمده تریق کنید .

صفحه 7:
ف‌هنگ شیرکت نورداستنروم " شعار شرکت : ((در مقابل مشتررین غیرمنطقی نین پاسخگو باشید» ‎gal "‏ شعار بایستی در رفتار کا رکنان ريشه بگیررد * درخواست های خارج از حد معمول و متعارف مشترریان به عنوان فرصت هایی بای فعالیت های جسورانه درنظر گررفته شود. " تررفیعات بر اساس خدمات بر‌جسته انجام پذیررد " حقوق‌ها تماما بایستی بر اساس وظاین و تعهدات پرداخت شود * فر‌هنگ شرکت بایستی کسانی را که مطایق معیارها عمل نمی کنند را کنار بگذارد و به کسانی که به معیار ها عمل می کنند پاداش دهد .

صفحه 8:
چدد فی‌هنگی در یک شس‌کنه " ارزش هاء اعتقادات و روش ها تغييى مى يابد با : " خرده فرهنگ های شرکت ی تواند موجب تفباد با یکدیگس و همجنين عدم هماهنگی مناسب با یکدیگ شوند .

صفحه 9:
‎Sia |e‏ در یک شس‌کت اهمیت دارد ‏* ف‌هنگ یک شرکت می تواند به اجبرای یک استراتتری موفق کمک ‏کند وهم می تواند مانع اجررای آن شود . * باورها وروش های یک استراتوی ممکن است با فرهنگ یک شرکته سازگار نباشد ‏" تطابق زیاد ین فرهنگ یک شرکت و استرراتتی آنن ش کت تفش بر‌جسته ای در بهم» ورى اجراى استرراتثرى دارد . ‎

صفحه 10:
چا فر‌هنگ در یک شرکت اهمیت دارد * یک فرهنگ قوی حمایت کننده از استرراتثی : * سيستمى از نقش هاى غير رسمى و همجنين فشار يكسان بر‌گرروه های همسان در محيط كار را قراهم مى كند + " افراد ببرای این که کارشان را به بهترین نحو انجام دهند بسرمى الكيررد. * فراهم کننده ساختار؛ معیارها و سیستم ارزشی است . * قوه ی تشخیص شناخت شرکت های قوی را ارتقاء می دهد * وین جرا ندگانامراتوم " تصمیم در مورد این که آیا فرهنگ موجود در شرکت از استراتی شركت حمايت مى كند يا خيس ‎٠‏

صفحه 11:
وینرگی ش‌کنهایی که دارای فی‌هنگ قوی هستند " فلسفه ی واضح و مشخص درباره ی طز اداره یک شرکت " صرف اوقاتی بای ارزش ها و باورهای ارتباطی " وجود یک بیانیهی بای اعتقادات و ارزش‌ها * ارزش ها وهنجارهای شرکت به صورت گسترده ای در شرکت سهیم شده است و به صورت عمیقی در شرکت ريشه دارد . " در انتخاب و آزمایش کارکنان جدید دقت به عمل مى آورند.

صفحه 12:
‎pla cS_5 cla Soa»‏ که دارای فرهنگ قوی هستند ‏" داستان موفقیت های چشمگیم شررکت بارها و بارها گفته می شود * ب‌گزاری جشن برای کا رکنانی که که در جهت اهداف شرکت موفق عمل کرده اند نمونه ای بارز از هنجارهای فرهنگی شررکت را نشان می دهد ‏" پاداش های عینی ببرای کسانی که هتجارهای شرکت را رعایت کرده اند و اخطار برای کسانی که از هنجارهای شرکت را نادیده گررفته اند ‏۴ تعهد صادقانه به فعالیت در شرکت بم اساس سنت موجود در ش کت .

صفحه 13:
وبنكى شسكت هابى كه دارای فهنگ فبحیف هستند " فرهنگ های جانبی زیاد " تعداد اندک سنت ها و روش های قوی * تعداد کمی از ارزش‌ها و باورها به صورت گستررده در میان کارکنان تقسیم شده است " نبود حس قوی هویتی در شرکت .

صفحه 14:
ويشركى فرهنك هايی که درایعملرد این هسنند " وجود یک محیط درونی سیاسی شده : وجود بخش های خودمختار که توسط مدیرران با نفوذی که در مقابل تغييرات نين مقاومت مى کنند . اداره می شود مشكلات شركت بر پایه ی اثتلاف حل و فصل مى شود " خصوصت در برا تخييس * تجربه گرایی تشویق نمی شود بازداشتن مدیرران از به کار بر‌دن روش های ابتکاری بسه جای روش های موجود ریسک نکرردن مهم تر از نوع آوری به شمار می رود بوروكراسى هاى ريشه دار یا غیر قابل تغییس و چند لایه

صفحه 15:
ویخ‌گی فی‌هنگ هایی که دارای هملکسرد پایینی دارند * ارتقاء مدیررانی که ساختارها » سیستم ها و کنترل های سازمانی را بهت از چشم انداز و استراتی ها و ساختار فرهنگ درک می کنند اتخاذ استرراتری ها و تفکرراتی که از پیش تعیین شده می باشد " مخالفت با تحقیق و جستجو در مورد عملک‌دهای برترری که در خارج از شرکت مورد استفاده قرار می گیررد. تفكرات تنك نظرانه از مشاوره های خارج از شرکت بای حل مشکلات ش کت استفاده نمی کنند مشکلاتی که در شرکت برروز می کند ساخته و پرداخته خود شرکتامی باشد .

صفحه 16:
نشانه هاي رهتك هلى انطباق ثيس * مدیررانی با تعهد قوی نسبت به اصول باز رگانی و سهامداران سازمانی " مديران و کارکنانی که ريسك پذیر هستدد آزمایش و نوآوری استراتی ها را تغییس می دهد " حس اطمینان در میان تمامی کا رکنان آن چه را که جهت اطمینان بای موفتیت در بلند مدت لازم است انجام دهند فعال در اجرای راه حل های عملی.

صفحه 17:
نشانه‌های فی‌هنگ های انطباق پیی " مدیرران اجبرایی کسانی هستند که : " ریسک‌ها را پا احتیاط انجام می‌دهند * خيلى سريع استراتری ها و برنامه هاى عملياتى را تعديل مى کنند " حمايت از كسانى كه تغييررات كارا ومؤشرى را ييشنهاد مى دهند * ماهس در تخييس مواردى كه در راهكارهاى صحيح بايستى تفييس ‎wh‏ " صادقانه نگرران وضعیت و موقعیت سهامداران هستند .

صفحه 18:
اهميت تطابق رهد يك شسركت با استمراترى " باورهاء اهداف وروش‌هایی که اساس موفتیت یک استراتی هستند ممکن است پا فرهنگ شمرکت سا زگار یا ناسا زگار باشند هنگامی که ناسا زگار باشند . ف‌هنگ ش کت ممکن است از اجر‌ای موفقیت آمیز جلوگیرری و یا حتی آن را بااشکست مواجه کند " فرهنگ‌های قوی وقصی با وضعیست اهداف و روش های موجود شرکت تطابق داشته باشند موجب ارتقاء عملکد در ش کت می شوند و وقتی که تطابق کمی داشته باشند » به عملکرد شرکت صدمه وارد می سازند .

صفحه 19:
ایجاد یک ف‌هنگ حمایتی از استراتژی * تفییس فرهنگ یک شرکت جهت تطابق با استراتی جدید یک چالش اجسرایی سخت می باشد خصوصاًهنگامی که فرهنگ موجود در شرکت ناسالم و همچنین در ‎adh oat cys oS Ls‏ مدیرران ارشد شخصاً بايستى كوشش ها را جهت ایجاد یک فرهنگ حمایتی از استرراتثی سوق دهند 4

صفحه 20:
ایجاد یک ف‌هنگ حمایتی از استراتشی تشخی ص این که کدام یک از جنبه های فرهنگ موجود از استرراتثری حمایت و کدام یک از جنبه ها از استرراتتری حمایت نمی ‎aS‏ خیلی به صورت باز و شفاف در مورد جنبه هایی از فرهنگ که نیاز به تغییر دارند » صحبت کنید با سرعت و همچنین به صورتی آشکار پی گیس گفته هایتان باشید چه به صورتی اساسی و چه بصورتی نمادین .

صفحه 21:
فعالیت های اساسی تخییس ضرهنگ * خودتان را با بهشرین روش ها مقایسه کنید " اهداف عملکردی را که در سطح جهانی مطمرح هستند را تدوین نمایید * موقعیت های جدید بازرگانی را درنظس بگیررید " با تفییر مدیرران سنتی روح تازه ای به شررکت خود بدهید * حرکت های عمده تجدید سازمانی را ایجاد نمایید * ساختار پاداش دهی خود را تفییس دهید " تعهد خود را نسبت به آموزش کاررکنان افزایش دهید " تخصیص بودجه خود را تفییس دهید و در مواردی که لازم است بعضی از ‎gla chin‏ شررکت را کوچک و بعضبی ‎Seo‏ را گسترش دهید .

صفحه 22:
فعالیت های نمادین تخییس فر‌هنگ " هنزینه های اجبرایی اضافی را حذف کنید و بر صسرفه جویی تاكيد كنيد * مدیران اجرایی را ملع به گذراندن وقت جهت صحبت با مشترریان ودرک نیازهای آن‌ها نمایید " روش هايى را که به عنوان موانع فر‌هنگی شناسایی شده اند را تغييى دهید * پاداش های ملموسی به قهرمانان شرکت جهت قدردانی اعطاء نمایید * مراسم تشریفاتی جهت قدردانی از افراد و تیم هاییی که همگام با نامه هستند بر گزار نمایید .

صفحه 23:
ایجاد استانداردها و ارزش‌های اخلاقی * یک فر‌هنگ قوی ای که بر پایه ی اصول اخلاقی بنا شده است در موفقیت ببرنامه ریزی استراتتریک در بلند مدت اش مثبتی دارد 7 برنامه های ارزشی و اخلاقی شرکت باعث ایجاد پایبندی به اصول اخلاقی در شرکت می شود " القائات کلامی و قدرت سنت‌ها " استاد مکتوب

صفحه 24:
موضوعاتی که بیانیه های ارزشی و اصول اخالاقی را تحت پوشش قررار مى دهدد : موضوعات اصول اخلاقی : * صداقت آشکار نسبت به قوانين * مبارزه با مصلحت هاى فرردی " رعايت انصاف در ضروش و بازاريابى * استفاده از اطللاعات داخلی " ارتباط عررضه کنندگان و خریداران * ارتباط عررضه کنندگان و خریداران * روش هاى تحريف شده " اطلاعات اکتسایی * استفاده از دارايى هاى شرکت 7 اطلاعات وایسته به مالکین * قیمت گذاری» عقد قرار داد؛ ‎PRB‏ ‏صورتحساب موضوعات بیانیه های ارزشی: " اهميت مشترى 7 تعهد به کیفیت " تعهد به نوآوری * احترامبه کارکنان * اهمیت به صداقت * وظایف در قبال سهامداران " وظاین در قبال عرضه کنندگان ۳ شرکت را خانه ی خود دانستن " حفاظت از محیط زیست

صفحه 25:
چگونگی اجبرای ارزش ها و اصول اخلاقی : " آمیختن بيانیه های ارزشی با اصول اخلاقی جهت برناسه های آموزش کارکنان " کنار گذاشتن درخواست های کار م‌بوط به کسانی که تمایلی نسبت به ویخ‌گی های ارزشی و اخلاقی ندارند " _انتقال دادن اصول ارزشی و اخلاقی به تمامی کا رکنان " حمایت و پشتیبانی مدیرران ارشد اجمرایی از اصول ارزشی و اخلاقی * اصسرار بى اين كه تماسى مدیرران شخصباً در اشاعه ی اصول ارزشی و اخلاقی درگیس شوند ‎ine aA Maat Riel alt‏ 6

صفحه 26:
ایجاد روحیه ی بالای کار در فر‌هنگ " شرکت هایی با روحیه ی بالای کار: تاکید بر موفقیت گرایی و برش بودن داشتن یک فرهنگ مبتتی بر نتايج بى كيررى سياست ها و روش هايى كه منجى به تشويق افرراد بسراى انجام دادن کارهایشان به بهترین نحو می شود " پیامدهای مطلوب : گرفتن نتایج دور از انتظار با استفاده از افرراد عادی.

صفحه 27:
ایجاد روحیه ی بالای کار در ف‌هنگ " تاکید بر توجه شدید به کا رکنان : اعتقاد بر ارزش کا رکنان رفتار توام با وقار و احترام نسبت به کارکنان تمایل نسبت به آموزش بای هس فررد تعهد قوی نسبت به امنیت شظی و ارتقاء از درون خودکا رکنان تشويق كاركنان به استفاده از خللاقیت و نوآوری در کار تدوین استانداردهای عملکرد به صورت شفاف

صفحه 28:
ایجاد روحیه ی بالای کار در ف‌هنگ * توجه ی زیادی به کا رکنان خود داشته باشید از پاداش ها و تنبیه ها جهت تقویت استاندارد های کاری استفاده نمایید مدیرران را وادار نمایید تا نسبت به پیشرفت کا رکنان خود » مسئولیت پذیم‌باشند اختیار بر‌تری جستن و مشارکت در کارها را به کارکنان خود اعطا نمایید به نوبت از کسانی که در اجبرای کارهایشان ببرنده هستند قهر‌مان بسازید .

صفحه 29:
تمسرين رهبسرى استر اتتاريك شش وظيفه بسراى اجمر! کنندگان استاتی در راس قررار گیررید تا از اتفاقات و رخدادها باخبس باشيد فرهنگ شور و شوق را جهت انجام استراتثری در سازمان» ایجاد نمایید شرکت را ملزع به پاسخگو بودن نسبت به شرایط در حال تفییر کنند رضایت جمعی را به دست آورید » به سیاست های تدوین شده در استرراتی پردازید وسپس اجرا نمایید استانداردها و رفتارهای اخلاقی را تقویت نمایید جهت بهبود عملکرد کلی استرراتتریک » فعالیت ها را اصلاح نمایید .

صفحه 30:
ال مدیرریت استر‌اتویک : رهبری قدرتمند یک ضرورت واقعی در دستیاییبهاجمرایای بخش یک استر‌اتی به شمار می رود ‘

صفحه 31:
بدوتزیظت "ی شک وبی] هچنی وق ضا بعا زا طلاع ‎DODGE, go po TI0GB‏ الاغير]1101) فلّد00001] 0111 DODGE ]100100010131 ‏نه‎ ‎000000 اللأخرير11010111011010110100101افقيج1000000010010110 01011 000000000 0001001010 1۳۳ 0017000000000000 00 010100

صفحه 32:
چرورش جو و فهنگ حمایت از استرانشی " رهبران موفق قدرت تشخیص کسانی را که کارکنان را متقاعد می سازند دارند استرراتتری منتخب به جا و درست بوده است اجرای استرراتری منتخب به بهترین شکل ممکن یک اولویت بررگ است . تنها مدیران ارشد هستند که قدرت تغييررات عمده فرهنگی را دارند .

صفحه 33:
نقش رهبران : پررورش ف‌هنگ حمایت کددده از استراتدی © داشتن اين فلسفه که سهامداران همه چین ش کت هستند " يذيرا بودن عقايد جديد " به جالش كرفتن وضعيت موجود * ايجاد شور وشوق در كاركنان به منظور اتفاق افتادن استدراتارى جديد " تکار چند باره ی پیام ها جدید " اعطای پاداش به کا رکنانی که هنجارهای فرهنگی جدید را ابراز می کنند " تدابیرری را اتخا نمایید که به واسطه ی آن تمامی مدیران بایستی به نقطه نظرات مشتریان ناخشنود » سهامداران ناراضى و كا ركنان معترض گوش فرا دهند.

صفحه 34:
نقش رهبرران : حفظ پاسخگویی درون سازمانی " تررغیب و تشویق مجموعه ای از عقاید جدید قابل اطمینان " حمايت از كاركنانى كه : " قصد دارند در ابراز عقاید جدید پیشرو باشند» خدمات پهتری را ارایه نمایند » محصولات جدیدی را تولید کنند وفن آوری‌های ابتکاری را عررضبه کنند " مشتاق جهت فررضی که بتوانند نوآوری ها را در بخش ها ی جدید . در کسب و کارها و صنایع وارد کنند * انطباق مستم را در مقابله با شرایط در حال تخي » ارتقاء دهيد .

صفحه 35:
نش رهبسران : ارثقاء قهمرماذان " افراد را نسبت به ارایه ی پيشنهادها تشويق كنيد * افرراد تک رورا که دارای عقاید خلاقی هستند آنها را بگذارید و جایی را برای اعمال عقایدشان به آن ما اختصاص دهید " تلاش‌ها و فعالیت ها را گسترش دهید و نسبت به شکست بخی از فعالیت ها شکیبایی به ضرج دهید " پاداش هایی را که بررای افرراد موفق درنظر مى كيرد بزررگ و شایسته باشد " کسانی را که نیز موفق نبوده اند را به سعی و تلاش مجدد تشویق نمایید " از انواع مختلف روش های موردى براى حمايت از تجرربه گررایی استفاده نمایید.

صفحه 36:
سیاست ها و اسنرات‌ی * ملاحظات سیاسی در ساختن استرراتی توافق وهم رایی در مسیس بلند مدت تعیین این که کدامیک از اهداف استر‌اتتریک در اولویت قمرار دارند ایجاد یک اجماع عمومی بای استراتثری های جایگنرینی که اچررا می شوند.

صفحه 37:
مبياست ها و استمراتثرى " ملاحظات سیاسی در اجمراى استرراتاوى كدام بخش و جكونه بايستى سازمان دهى مجدد شود چه کسانی باید پیشتررین اختیارات را داشته باشند انتخاب افررادی که شغل های کلیدی را پر می کنند کدام یک از بخش ها بایستی بیش تررین افنرایش بودجه را به خود احتصاص دهند .

صفحه 38:
سیاست ها و استراتری اضراد کلیدی » اثتلاف هایی را تشکیل می دهند که هر کدام بر منافع يا يتانسيل هاء عقايد و منرایای واگذار شده خودشان اصرار مى ورزند . خط مش های شرکت رهیرران استرراتثری را با چالش رسیدن به توافق در خصوص استرراتثی و نحوه ی اجرای آن مواجه می سازد ۰

صفحه 39:
3 ‏فص مد های داخلی‎ a ‏رهب استرراتارى وحنط مششى‎ ۳۹ نقش سياسى تم سكن وارد بى: گرینه های انگیزشی ۱ تا ی حمایت از پيشنهادهای قوی و حذف پیشتهاد ۳ بب ۲ هنمود دادن در جهت تشکیل اثتلاف در خصوه 2 33 23 4 رسیدن به توافق و تعهد.

صفحه 40:
فش رهبران در تقویت رفتار اخلاقی " بیان اهمیت رفتار اخالاقی در بس‌گیر‌نده : تاکید بر اصول اخلاقی اعمال مجازات سخت بای رفتارهای غیر اخلاقی اطمینان یافتن از این که فعالیت ها با اصول اخلاقی هم جهت هستند وظیفه ساختن گنزارش دهی تخطی های اخلاقی و رعایت اصول اخلاقی ببرای کا رکنان .

صفحه 41:
نقش رهبمان در تقویت رفتار اخلاقی * رهبرری اخلاقی با اعمال موارد زیر به ظهور می رسد : تدوین یک روش اخلاقی ‎Be‏ فراهم کرردن آموزش هایی ببرای تمامی کا رکنان از لحاظ این که چه چیزی اخلاقی و چه چیزی غیر اخلاقی است اشاره آشکار به اصول اخلاقی و پافشاری محکم بر موضوعات اخلاقی و چه چینزی غیر اخلاقی است اشاره آشکار به اصول اخلاقی و پافشاری محکم بر موضوعات اخلاقی بر‌کناری اشخاصی که در پست های کلیدی مرتکب تخلف می شوند مس‌زنش افررادی که نسبت به پایبندی به اصول اخلاقی از خود تساهل نشان می دهند .

صفحه 42:
اجررای کلیدی در ببرنامه احلاقی * کمیته نظارت متشکل از اعضای هیات مدیره " کمیته ای متشکل از مدیرران ارشد جهت هدایت آموزش, اجرا و تطبیق کارها پا اصول اخلاقی " حساب‌سی سالانه از تلاش های مدیرران نسبت به رعایت استانداردهای اخلاقی " كرارش های رسمی در خصوص فعالیت های مدیر‌ان جهست اصلاح فعاليت هاى ناكارا " النرام كاركنان به امضباى اسنادى كه كه بيروى از استاندا ردهاى خلاقی را گواهی می کند.

صفحه 43:
ایجاد ابلاحی تعدیلات ‎m2) gb‏ 2 فی‌آیند رهرٍ اصل ریک از استراتارب ل ‎ol‏ 1 ‎ee‏ ‎oa gate‏ : هی تعدیلات وا ۳ بخش‌های ترا اصلاحی تعدیلات شیوه های ایجاد و و اسخگویی 3 ‎asi,"‏ ا . 8

رایگان