سایرتحقیق و پژوهش

فصل دوم مدیریت استراتژیک و اثر بخشی سازمان

14 صفحه
424 بازدید
30 دی 1400

برچسب‌ها

صفحه 1:

صفحه 2:
4 ۳ ۲ هدف از اين فصل ۳ * مدیریت عالی هدف را تعیین ۰ استراتژی را تدوین ودر راه دستیابی و اجرایی انها از هیچ تلاشی فروگذار نمی کندو به سازمان جهت میدهد و آن را هدایت میکند. * وهدف این فصل کمک به افراد برای درک بهتر هدف ها ودرک استراتزی ها است. ۱

صفحه 3:
0 هدف سازمانی ; ونا ‎o‏ ‏* نوعی وظعیت مطلوب است که سازمان قصد رسیدن به ان را دارد. ‎oO‏ ‏* هدف سازمانی نمایانگر یک ثتیجه یا نقطه نهایی!است که تلاش های سازمان در ان جهت صورت گید * درهر سازمان جندين,نوع هدف وجود داردوبرای تامین هریک باید کار به خصوصی انجام شود. 5 * هدف ها به دو دسته رسمی و عملیاتی تقسیم می شود که در مورد امین انهاتفاوت عمده وجود دارد. ‎b‏ ‏ما وونل ری که هریک از انها عراسته رید زویزه ای را تاسن میکند: 9 0 * مقصد هدف های رسمی مشروعیت بخشیدن به عمل است که برای به انجام رساندن ان سازمان متعهد میشود. ‏ ر ؟ مشروعیت بخشیدن به عمل :یک سازمان نوع ماموریت خود را مشخص و ان رابه گروههای ذی نفع در داخل خارج سازمان اعلان می نماید . ‎ly‏

صفحه 4:
م در صورتى كه هدف هاى sy * هدایت و انگیزش کارکنان راهنمایی برای تصمیم گیری . استاندارد های عملکرد * هدایت و انگيزش کارکنان :هدف موجب میشودکه عضو سازمان مسیر خود را مشخص کند وتعیین کننده کاری است که کارکنان و اعضای سازمان باید انجام دهند و موجب انگیزه ددر اعضای سازمان میشود. * راهنملیی برای تصمیم گیری:مسیر تصمیم گیری کارکنان و اعضای سازمان به وسیله هدف ها و استراتژی ها تعیین میشود .هدف هلبه افراد کمک میکنند تادر فرایند تعیین ساختار سازمان نو اوری ها ؛ رفاه اعضا وکارکنان یا رشد و پیشرفت نان تصمیمات معقول ومناسب بگیرند. * استانلازد های عملکرد:معیار ویا استانداود اللعجش واززیانی عملکزدها به وسیله هدف سازمان تعیین میشود. Vo. 6

صفحه 5:
رهبری استراتژیک مدیریت ‎٠‏ ‏عالی سازمان | UO ‏یک سازمان برای تامین یک هدف خاصی به وجود می اید که به وسیله هیات مدیره یا مدیرطرح‎ * ‏وساختاراساژعان م و شودبرغلت استراثری ها دردرون سازیان تمس دنه‎ ۱ ‏استراتژی وهدف های جدید باتوجه به نیازهای محیطی تعیین وانتخاب می گردند.‎ * 0 ‏فرایند رهبری با ارزیابی فرصت هاء امکانات وتهدیدهایی که در محیط خارج از سازمان وجود دارد‎ * ری شوم 5

صفحه 6:
oe ۱ *تهدیدها \ * میزان تغییر,‌عدم اطمینان به دسترسی منابع * مدیریت عالی نفاط قوت و ضعف درون سازمان را بررسی میکندتا بتواند صلاحیت وتوانایی های شرکت رادر مقابل به رقبا مشخص نماید. * یعنی مدیریت و اجرای برنامه های استراتژیک =<

صفحه 7:
تاتلنماتی که در رابطه با b 3 ‏در ر‎ os Low ۳ ‏موارد زیر گرفته‎ ۲ 4 ‏.رن رمیمنبود صورت ميكيرد‎ ‏*تکنولوژی‎ * سایت های مربوط به منابع انسانی * فرهنگ و رابطه سازمان با دیگر سازمان ها [ * ماموریت: به هدف های کلی سازمان یا دلیل وجودی سازمان گفته میشود که بیان کننده ارزش هاءارزو هاو . ن 0 فلسفله وجودی سازمان است که در اساننامهء مرامنامه یا گزارش سالانه نوشته میشود. Wi ۳ =, ( ۴ گاهی هدف های رسمی را ماموریت می نامند. 9

صفحه 8:
7 ۳ . هدقف ‎wt ables sl‏ را كه سازمان بايد از طريق اقدامات وعمليات واقعى به انها دست يلبد تعيين ميكند و مشخص ميكند كه سازمان واقعابه جه كارى مشغول است. بن هدف ها عبارت اند از: عیلکرد کلی اراد مرزكسترى . نكهدارى؛ تطبيق با محيط و فعاليت هاى توليدى هدف هاى عملياتى را معمولا در ‎Cll‏ ملي اقابل سنجش واندازكيرى ميتوان بيان كردكه در كوتاه مدت تامين 99207 *استراتژی ار یک ان رای الجاد رابطه متقايل با عوائل محیطی که معمولا ضد و نقیض هستند »جهت تامین هدف های سازمان است ‎١‏ استراتوى تعيين كننده ف ‎٠‏ بلك له حلاف آسنت: ‎۳ ‎0 ‎0 ‏عر ‎| ‎a

صفحه 9:
[ استراتژی رقابتی ازپورتور 0 a ‏«کاهش هگ *_رمبری درصددکاهش هزینه هابرمی لید که به سهم بیشتری از بازار‎ ‏دست یلبد وباعث افزلیش کارلیی شود.در لین استراتژی حفظ ثبات وپایداری در اولویت ودر فکر نو اوری و‎ ‏خطر پذیر نیست ولی از کی‎ کار کاسته نمیشود و در نتیجه قیمت کم و کیفیت کار بالا *متمایز ساختن محصول: ارائه خدمات استثنایی یا استفاده از تکنولوژی توجه به قابلیت های محصول بیشتر باشد. شرفته كه باعث منحصرد به فرد بودن محصول ميشود كه باعث اين است که توجه به قیمت کم و | “تمركز: که ترح ذو ليامتت بالاست در بچهتت هذف های مشخص استراتزیک داشتن ۰ انعطاف پذیری و دادن پاداش و برقراری رابطه صمیمی با كاركتآن ودادن خدمت لازم به كاركنان. ۳ Vo. 6

صفحه 10:
استراتژی های برای سازمان ۳ ‎Ms 9990 ۳‏ ۴ گرایش استراتزک ن‌ ۶ مدیریت مالی ‎٩‏ طراحى مازياك ‏* ع فرهتى سازمائق 1 ‎s‏ 5 ‏۰- گرایش استراتژیک: ‏.. * نزديك بودن یا صمیمی بودن با مشتری . واكنش استريع وداشتن كانون توجه و اهداف بسيار روشن تجارى. 0 ‏*دراين نوع مهم ترين عامل ذى نفع مشترى محسوب ميشود و راز موفقيت در كرو تامين نياز هاى مشترى است و واكنش سريع به اين منظور است كه در برابر مشكلات و مساله هازؤفرصت ها به سرعت از خود واكنش نشان مى دهد, ۱ سس مر

صفحه 11:
)!1 مدیریت مالی ‎ .‏ *سازمان های بسیار موفق از سه عامل که خاص مدیران است استفاده میکنند از جماله: ‎WT‏ ) * تمرکز بر ارزش های اصلی J O ۰ ‏رویای رهبری : رهبر بلید یک رویا یا یا دیدگاه از انچه راکه می توان انجام داد اراله دهد وبه کارکنان احساس رهبری‎ * | a |p ‏حا‎ 0

صفحه 12:
( * شکل ساده سازمان کارکنان ان که ؟ تمرکز زدایی باهدف افزايش کارافرینی و نوآوری؛ * داشتن دو ویژگی سخت گیری و ساده گیری به صورت همرمان . 4 ۰-فرهنگ سازمانی ‎aa‏ تس ات * جوی اکنده از اعتماد *بهره وری از مجرای کارکنان

صفحه 13:
دیدگاه بلند مدت ؟شرکت های موفق کوشیده اند تا از انرژی بالقوه کارکنان و علاقه شدید انان استفاده کنند به دی منظور جوی اکنده از اعتماد به وجود می اورندتا در لین محیط ازادلنه وبا صداقت بلیک دیگر ارتباط برقرار کنند. افزايش تولیدو بهره وری و کاهش هزینه ها را از مجرای کارکنان تقویت می نمایند و همواره دیدگاه بلند مدت دارند که به لین معنی هست که سازمان یک روزه موفق نمی شود وبروی اموزش کارکنان خود سرمایه گذاری میکند.

صفحه 14:

39,000 تومان