پزشکی و سلامت طب سنتی

فصل زمستان و تدابیر آن

fasle_zemestan_va_tadabire_an

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “فصل زمستان و تدابیر آن”

فصل زمستان و تدابیر آن

اسلاید 1: www.tabaye.ir

اسلاید 2: فصل زمستان و تدابیر آن

اسلاید 3: مزاج فصل زمستان:مزاج این فصل، سرد و تر است.آفتاب به‌صورت مایل به زمین می‌تابد و ریزش باران و برف در این فصل موجب تری و رطوبت هوا می‌گردد.این فصل برای صاحبان مزاج صفرا مناسب‌تر است.اما برای صاحبان مزاج بلغمی و افراد مسن و پیر به هیچ وجه مناسب نیست و به ایشان آزار می‌رساند؛ اما افراد میانسال از این فصل بهره‌ می‌گیرند.

اسلاید 4: تدابیر فصل زمستان:1.افراد سرد و تر باید در زمستان و شب‌ها در مصرف غذاهای سردی‌بخش احتیاط کنند.2.در فصل‌ سرد، استفاده از غذاهای گرمی‌بخش مانند کره، عسل، بادام و فندق به همراه غذاهای اصلی توصیه می‌گردد. 3.در این فصل، پس از حمام، نباید به‌طور ناگهانی در معرض هوای خارج قرار گرفت.

اسلاید 5: 4. ایجاد بیماری‌های رطوبی و نزله، تباهی رنگ چهره، سستی بدن، احساس کسالت و کاهش اشتها از عوارض خوابیدن در روز، بویژه در زمستان هستند.5.بهترین زمان ورزش در فصل زمستان، آخر روز است.6.در فصل زمستان بدن نیاز به غذای بیشتر و نیز مقدار بیشتری گوشت دارد. ولی اگر زمستان، طبع زمستانی ندارد، یعنی گرم‌تر از حد مورد انتظار است یا بارندگی کمی دارد، غذاها را باید به‌اندازه خورد.

اسلاید 6: 7. تدبیر بدن‌های با مزاج معتدل در این فصل باید مایل به گرمی و خشكی باشد و از غذاهای مسخّن (با خاصیت گرم‌كنندگی) استفاده نمایند.8.در زمستان، نوشیدنی‌ها و غذاها را باید گرم مصرف کرد.9.در این فصل باید ورزش‌های سنگین انجام گردد.تا از پیدایش و انباشت اخلاط بد در بدن جلوگیری شود بویژه در افرادی كه در بدن‌شان رطوبت زیادی وجود دارد.

اسلاید 7: 10.در این فصل، باید جامه گرم چون جامه پشمین و پوستین و ابریشمی و پنبه‌دار پوشید.زیرا این نوع جامه‌ها بخار گرم بدن فرد را به خود گرفته و آن را در میان ذرات خود نگه می‌دارند و مانع از سرد گشتن بدن وی می‌گردند.11.بهتر است افراد در این فصل، كمی زیر آفتاب قدم بزنند و از انرژی خورشیدی بهره‌مند گردند.12. در این فصل مصرف میوه‌های سرد و مرطوب (چون هندوانه، خیار، نارنگی و...) كم شود و بیشتر از میوه‌های گرم، میوه‌های خشك و خشكبار استفاده گردد.

اسلاید 8: 13.افراد كهنسال در زمستان انجیر را خیسانیده، بخورند. به جهت تلیین مزاج ایشان بسیار خوب است.14.بهتر است افراد در مكان‌های مرتفع كه آفتاب بر آنها بتابد و از رطوبات و نم محفوظ باشد، مسكن نمایند و بر فرش‌های گرم و نرم بنشینند.15.بهتر است در زمان خواب، لحاف را گرم كرده، به خود بپوشانید.

اسلاید 9: 16.هر كه در زمستان بیمار شود، باید زود مواد زاید را از بدن خارج نماید.زیرا تا سبب بیماری قوی نباشد، در سرمای زمستان موجب بیماری نمی‌گردد.17. در زمستان، برای دفع مواد زاید، ایجاد اسهال بر ایجاد قی (استفراغ) ترجیح دارد.18.در این فصل، باید از فصد و حجامت و قی و اسهال قوی احتراز نمود.اما در زمان نیاز و با تشخیص پزشک ماهر، می‌توان از مسهل‌های ضعیف یا متوسط و فصد به‌قدر نیاز و ضرورت بهره جست.

اسلاید 10: تدبیر خارج شدن از منزل در هنگام سردی هوا و برف:• باید افراد به قدر اشتها غذای گرم بخورند و پس از اینکه حرارت غذا در بدن ایشان منتشر گشت، حرکت نمایند. • باید هنگام خروج بینی و دهان را بست.• افراد سرمایی‌تر، پیش از حرکت، غذایی که در آن مغز گردو و سیر و پیاز و روغن باشد بخورند، و نیز اگر پیش از حرکت، قدری سکنجبین عسلی یا کمی فلفل ببخورند، دفع ضرر سرما می‌‌‌‌نماید.• پس از رسیدن به مقصد، نباید زود نزدیک آتش و گرمای زیاد رفت، نخست هوای مکانی که در آن ساکن‌اند را گرم نمایند و پس از تسکین شدت سرما، نزدیک آتش بروند.tandorostan.orgمنبع:

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید