کسب و کار اقتصاد و مالی

فصل نهم نقش اقتصادی حسابرسی در بازارهای آزاد و بازارهای تحت نظارت نوشته واندا والاس ( حسابرسی پیشرفته) نظری بر قانونمندی در عرصه حسابرسی

nagsh-eghtesadi5

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
عناوین فصل اثر حد پایین قیمت تغییر استانداردهای حسابرسی:یارانه برای حمایت از حرفه اثر سهمیه بندی استانداردهای حسابرسی تدوین کنندگان قوانین و مقررات(آیا آنان در پی به حداکثر رساندن منافع خویش هستند؟) سوارکاران مجانی(یک اثر مالیاتی) کسب شهرت و جلب افکار عمومی قوانین و مقررات کهن منسوخ نمی شوند! ابزاری برای رعایت داوطلبانه قوانین و مقررات گسترش الزامات و استانداردهای حسابرسی احتمالا دارای اثری مشابه اثر حد پایین قیمت (قیمتی فراتر از قیمت های حاکم بر بازار)می باشد. درنتیجه اعمال آن در بازار باعث کاهش تقاضا برای خدمات حسابرسی شده و بازتاب آن نیز کاهش تقاضا برای خدمات مکمل حسابرسی (مانند برنامه ریزی بودجه)و افزایش واحدهایی که به عرضه عمومی اوراق بهادار گرایش ندارند منجر می شود. شواهد تجربی نشان می دهد که پس از تدوین قوانین بورس اوراق بهادار در ۱۹۳۴ م حجم کل سرمایه گذاری های مستقیم در واحدهای اقتصادی غیر فعال در بازار های اوراق بهادار افزایش یافته است. زمانی که تدوین الزامات جدید موجب استحکام بخشیدن به مجموعه رویه های موجود در قالب استانداردهای حسابرسی و لازم الاجرا شدن روش های اثربخش در حسابرسی شود در این صورت الزامات تدوین شده را می توان تا حد زیادی مانند یارانه مالیاتی دولت تلقی کرد. در صورتی که برای یکی از روشهای متداول حسابرسی الزامات قانونی تدوین شود تقاضا برای آن بی کشش شده در نتیجه بازده حاصل از فرآیند حسابرسی افزایش می یابد . ضمنا اگر یکی از روشهای موثر حسابرسی مکررا به کار رود باعث کاهش قیمت خدمات حسابرسی و در نتیجه کاهش مخارج حسابرسی برای واحد مورد نظر می گردد. از دیگر مزایای الزامات قانونی این است که باعث افزایش کارآیی حسابرسان خواهد شد. از طریق توجه و دقت در اقدامات دولت ها می توان نوعی سهمیه بندی صریح را در قالب حمایت رسمی دولت در برخی خدمات مشاهده کرد. تا قبل از سال ۱۹۷۳ م واحدهای اقتصادی مشمول قوانین گذشته نگر بودند ولی در اواخر دهه ۱۹۷۰ م نگرش مقامات کمیسیون تغییر کرده و ارایه اطلاعات آینده نگر (اطلاعات حسابداری مبتنی بر بهای جایگزینی ؛ پیش بینی ها؛ اطلاعات مربوط به ذخیره ها و اطلاعات مالی تعدیل شده برای انعکاس آثار تغییر در سطح عمومی قیمت ها )در بازار اوراق بهادار را تشویق کرد. کمیسیون اوراق بهادار جهت توزیع نابرابر اطلاعات و عدم افشای اطلاعات داخلی و محرمانه تصمیم به اتخاذ نگرش انجام زودتر از موعد مقررات پیشگیرانه گرفت . کمیسیون مزبور انتشار زودتر از موعد اطلاعات در بازار که معمولا با هدف اثر گذاری بر بازار انجام می گیرد را غیر مجاز می داند. در نتیجه بسیاری از واحدها اقدام به انتشار سریع اطلاعات نمودند . این محدودیت باعث افزایش تقاضا برای تهیه و ارایه اطلاعات مورد نظر گردید.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
341 بازدید, 0 خرید

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “فصل نهم نقش اقتصادی حسابرسی در بازارهای آزاد و بازارهای تحت نظارت نوشته واندا والاس ( حسابرسی پیشرفته) نظری بر قانونمندی در عرصه حسابرسی”

فصل نهم نقش اقتصادی حسابرسی در بازارهای آزاد و بازارهای تحت نظارت نوشته واندا والاس ( حسابرسی پیشرفته) نظری بر قانونمندی در عرصه حسابرسی

اسلاید 1: فصل9نظری بر قانونمندی در عرصه حسابرسی

اسلاید 2: عناوین فصل اثر حد پایین قیمت تغییر استانداردهای حسابرسی:یارانه برای حمایت از حرفه اثر سهمیه بندی استانداردهای حسابرسی تدوین کنندگان قوانین و مقررات(آیا آنان در پی به حداکثر رساندن منافع خویش هستند؟) سوارکاران مجانی(یک اثر مالیاتی) کسب شهرت و جلب افکار عمومی قوانین و مقررات کهن منسوخ نمی شوند! ابزاری برای رعایت داوطلبانه قوانین و مقررات

اسلاید 3: اثر حد پایین قیمتگسترش الزامات و استانداردهای حسابرسی احتمالا دارای اثری مشابه اثر حد پایین قیمت (قیمتی فراتر از قیمت های حاکم بر بازار)می باشد. درنتیجه اعمال آن در بازار باعث کاهش تقاضا برای خدمات حسابرسی شده و بازتاب آن نیز کاهش تقاضا برای خدمات مکمل حسابرسی (مانند برنامه ریزی بودجه)و افزایش واحدهایی که به عرضه عمومی اوراق بهادار گرایش ندارند منجر می شود.شواهد تجربی نشان می دهد که پس از تدوین قوانین بورس اوراق بهادار در 1934 م حجم کل سرمایه گذاری های مستقیم در واحدهای اقتصادی غیر فعال در بازار های اوراق بهادار افزایش یافته است.

7,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید