کسب و کار اقتصاد و مالی

فصل هشتم نقش اقتصادی حسابرسی در بازارهای آزاد و بازارهای تحت نظارت نوشته واندا والاس ( حسابرسی پیشرفته) عرضه خدمات حسابرسی

naghsh-eghtesadi2

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
مقدمه داده های فرایند حسابرسی و نتایج حاصل از آن پیامدهای اطلاعات نامتقارن موانع بالقوه برای ورود به عرصۀ ارائه خدمات حسابرسی خلاصه نظریات استفاده از حسابرس مستقل به عنوان مشاور برخی چنین استدلال می‌کنند که ارائۀ خدمات مشاوره مدیریت از سوی حسابرسان مستقل موجب بهبود کیفیت حسابرسی میشود: از نظر این گروه، ارائۀ چنین خدماتی به وسیلۀ حسابرسی مستقل، زمینه کسب شناخت بهتر از فعالیت‌های واحد مورد رسیدگی را فراهم می‌کند. گروهی دیگر نیز بر این باورند که آشنایی حسابرس مستقل با واحد مورد رسیدگی سبب ایجاد منافع بسیار در فرایند حسابرسی می‌شود. اما برخی موضع مخالف را اختیار کرده و معتقدند که ارائۀ این گونه خدمات از سوی حسابرس موجب خدشه‌دار شدن استقلال وی می‌شود یا دست‌کم گمان‌هایی را در مورد خدشه‌دار شدن استقلال حسابرس در اذهان ایجاد می‌کند. به اعتقاد ما نیز ارائۀ برخی از خدماتی که از آنها با عنوان خدمات مشاوره‌ای یاد می‌شود، به هیچ روی به صرفه و صلاح حرفه نیست و باید از آن پرهیز کرد. مقدمه در این نوشتار، استدلال‌های مستقل و مکملی در مورد تقاضا برای خدمات حسابرسی و ویژگی‌های ارزشمند محصول نهایی فرایند حسابرسی از دیدگاه استفاده‌کنندگان اطلاعات مطرح شده است. نظریۀ اقتصاد اطلاعات که فراهم‌آورندۀ مبانی لازم برای شرح عوامل تعیین‌کننده تقاضا برای حسابرسی است نیز از این استدلال‌ها پشتیبانی می‌کند. از دیدگاه استفاده‌کنندگان اطلاعات، گزارش حسابرسی بسیار با ارزش است. این ارزش تابعی از افزایش احتمال کشف اشتباهات با اهمیت و موارد عدم رعایت اصول پذیرفته شدۀ حسابداری و میزان پوشش بیمه‌ای ایجاد شده برای افراد و گروه‌های ذی‌علاقه است. انگیزه‌های افراد و گروه‌های فعال در بازارهای آزاد از یک سو و وجود قوانین و مقررات نظارتی مربوط به تقاضا برای خدمات گواهی‌دهی از سوی دیگر، مطلوب بودن این خدمات را به طور ضمنی تأیید می‌کند؛ زیرا خدمات مزبور، موجب تسهیل داد و ستد اوراق بهادار به وسیلۀ افراد و گروه‌های مختلف می‌شود؛ دامنۀ مشتریان واحد اقتصادی را گسترش می‌دهد، و مسیر دست‌یابی به منافع اقتصادی و حصول نتایج از سایر برنامه‌های مشابه را هموار می‌کند.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
426 بازدید, 2 خرید

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “فصل هشتم نقش اقتصادی حسابرسی در بازارهای آزاد و بازارهای تحت نظارت نوشته واندا والاس ( حسابرسی پیشرفته) عرضه خدمات حسابرسی”

فصل هشتم نقش اقتصادی حسابرسی در بازارهای آزاد و بازارهای تحت نظارت نوشته واندا والاس ( حسابرسی پیشرفته) عرضه خدمات حسابرسی

اسلاید 1: عرضه خدمات حسابرسیفصل هشتم

اسلاید 2: مطالب ارائه شده در این فصل مقدمهداده های فرایند حسابرسی و نتایج حاصل از آنپیامدهای اطلاعات نامتقارنموانع بالقوه برای ورود به عرصۀ ارائه خدمات حسابرسیخلاصه

اسلاید 3: نظریات استفاده از حسابرس مستقل به عنوان مشاوربرخی چنین استدلال می‌کنند که ارائۀ خدمات مشاوره مدیریت از سوی حسابرسان مستقل موجب بهبود کیفیت حسابرسی میشود: از نظر این گروه، ارائۀ چنین خدماتی به وسیلۀ حسابرسی مستقل، زمینه کسب شناخت بهتر از فعالیت‌های واحد مورد رسیدگی را فراهم می‌کند. گروهی دیگر نیز بر این باورند که آشنایی حسابرس مستقل با واحد مورد رسیدگی سبب ایجاد منافع بسیار در فرایند حسابرسی می‌شود. اما برخی موضع مخالف را اختیار کرده و معتقدند که ارائۀ این گونه خدمات از سوی حسابرس موجب خدشه‌دار شدن استقلال وی می‌شود یا دست‌کم گمان‌هایی را در مورد خدشه‌دار شدن استقلال حسابرس در اذهان ایجاد می‌کند. به اعتقاد ما نیز ارائۀ برخی از خدماتی که از آنها با عنوان خدمات مشاوره‌ای یاد می‌شود، به هیچ روی به صرفه و صلاح حرفه نیست و باید از آن پرهیز کرد.

7,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید