آموزش

فصل 13 کتاب الگو های یادگیری ابزار هایی برای تدریس

خلاصه ای از فصل ۱۳ کتاب الگو های یادگیری ابزار هایی برای تدریس در ۱۷ اسلاید مناسب برای دانشجویان ارشد برنامه ریزی درسی

سعیده

صفحه 1:

صفحه 2:
‎٠‏ فصل 13باددهی و یادگیری توامان ‏كتاب الكو هاى يادكيرى ابزار هايى براى تدريس ‏:زير نظر استاد محترم ‏: كارى از

صفحه 3:
Je | ‏سردآ مزال‎ es Gs tng Titi ‏و وان دی‎ Ae. Vir it : Gees) oe Jb) 3

صفحه 4:
eee ln ll Le سه نوع یادگیری در هم آميخته 1 توسعه شناختی از الگو: نحوه کارکرد یک الگو , علت کارکرد آن و متناسب ساختن آن با تفاوتهای فردی با مطالعه منایع موجود در اين زمینه 2 کسب تصویری از الگو در میدان عمل: تجسم فعالیت هاي عملی معلم و دانش آموزان , مدیریت از طریق مشاهده دقیق و تجزیه و تحلیل الگوها و اجرای عملی آن به دفعات مکرر 3. تطبیق الگو با تدریس با تمرین و اجرای عملی تا دستیابی به مرحله کنترل اجرايى ودر كنار آن مطالعه مجدد و ... سس

صفحه 5:
Ne a پيشنهادات ‎sly Gees‏ کار انفرادی 1 در هر زمان تنها بر یک الگو متمرکز شوید و تا حد تسلط به مطالعه و کار بر روی آن بپردازید. 2 مطالعه تمام منابع در دسترس برای آشنایی کامل با الگو 3 حضور در کارگاه های آموزشی مناسب و مرتبط با الگو یا مشاهده فایل ویدیوئی آن کارگاه 4 تمرین منظم و مستمر:عدم ایجاد وقفه های طولانی بین درس و انجام تمرین,استفاده از انواع تمارین متنوع,انتخاب تمرین در حوزه مختوایی مورد نظر ري سس سس

صفحه 6:
۶۶ a 1 سازماندهی گروه های تدریس (مربیگری همکار) یا (مشارکتی) و برنامه ریزی برای ملاقات هفتگی یا ماهانه در زمان و مکان مناسب برای اعضا 2 مطالعه یک الگوی خاص به صورت همزمان و تنظیم امور برای مطالعه الگو. 3. ادامه مشابه با فرآیند کار به صورت انفرادی است(مطالعه پيشی: الگو,مشاهده ی اجرا و تمرین) + بهره مند شدن از همراهی دیگران و سس مشاوره و نظرات آن ها: ‎EE‏

صفحه 7:
1۳۳۳۳ ۱ — BP. lS IS ‏ونه ليتس ل‎ | JK مثال اول(چگونه معلمان می توانند هنگام آموزش یک الگوی یادگیری به کل دانش آموزان, تاثیر تراکمی بر همه ی دانش آموزان مدرسه داشته باشند.) سرس فك وو رات اختلاف فرهنگ و فاصله فان مان دا ۱۳۳ دیدگای این دچار تعطیلی گردود! تدوین برنامه بهبود وضع مدرسه و سه هدف آن: 1 بهبود تصویر مدرسه نزد مردم 2 برقراری روابطی با مدارس مادر «س3),رختن,به. مصاف .رهگ اک میس

صفحه 8:
بعد از گذشت 12 ماه تهدید به تعطیلی جای خود را به بازرسی داد و اين بازرسی های مذکور عاملی نیرومند در جلب توجه مردم به مدرسه بود و بعد از اين کیفیت تدریس و یادگیری به موضوعی مهم تبدیل شد و مدرسه برنامه بهبود کیفیت تعلیم و تربیت برای همگان را ا الستناذه از الكوى استقرايى اقتباس كرد جود 48 1[ ”7 اين مسير كمبود زمان بود. اين برنامه به مدت سه سال( هربار با بازبينى مجدد) اجرا شد و تاثیر چشمگیری بر پیشرفت و تعالی ‎i Se‏ مهد هت ‎ER TT‏

صفحه 9:
مثال دوم (بررسی آثار یک الگوی تدریس خاص بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان): استفاده از الگوی تدریس استقرایی جهت برقراری ارتباط بین خواندن و نوشتن الكو اشبب يبشرفت 4.5 برابر میانگین پیتشرشت مطل 1 دانش اموزان مدرسه گردید. در نهایت معلمانی که به صورت فردی و یا گروهی در صدد اجرای اقا توینی جمت بررسی 513257 تتتتت تح فد 5د ددا ور

صفحه 10:
Oe وضعیت ‎NI opal‏ برای یاددهی و یادگیری -پذیرش یاددهی و یادگیری به عنوان وظیفه اصلی مدرسه و امری بنیادی -انعطاف پذیری و آزادی عمل بیشتر در کلاس های درس -برقراری زبان مشترک برای صحبت در مورد تدریس و یادگیری از سوی کارکنان, مدیره ‎Wael‏ و ... -احساس سهيم بودن در فرآیند بهبود مدرسه, تعهد و مسئوليت يذيرى.

صفحه 11:
- حمایت از بهبودهای مدرسه محور و کمک ‎a,‏ معلمان در مطالعه, ابداع و به کارگیری الگوهای تدریس مناسب. - فراش آوردر/اشکان بادگیری برای‌لالم افراد از ۳ فعالیت فردی و گروهی ۱ - مطالعه پیشینه, بررسی نحوه اجرا و اقدام توأم با حمایت - سازماندهی شرکت کنندگان در گروههای مربی همکار یا مشارکتی و ایجاد فرصت ملاقات حضوری و بحث و ؟ ‎olin! sly‏ 7 سس سس ‎SS‏ ا ‎sae‏

صفحه 12:
۰۹۰۹۰۰۰ ۰ . ۱ 1۳۳۳۳ اصول بهبود کیفیت تعلیم و تربیت برای :همگان بهبود مدردسه سبببسهبود ی ادگیریمی(1 .ورد مدرسه در صدد طراحی‌ساختارها و (2 شرلیطی‌جهیتیرومندعافراد و گروه هاست

صفحه 13:
۱۳۳۳۳۳۲ ‏س ا‎ KK _ iii ‏راهکارهای بهبود کیفیت تعلیم و تربیت‎ بحث معلمان با یکدیگر درباره ماهیت راهبردهای تدییس و کاربردهای آن در فعالیتهای کلاس درس و طرح های کاری توافق درباره استانداردهای سنجش پیشرفت تحصیلی تناسب با روش های تدریس - ما نده دو جانبه و تدریس مبتنی بر مشارکت در كلاس درس. - تعیین ‎oS jug‏ ها يا رهنمودهایی در ارتباط با راهبردهای تدریس منتخب

صفحه 14:
تدريس به كل افراد كلاس موضوع اصلى تدريس جكونكى سازماندهي ارائه دروس براى تدريس موثر به همه دانش اموزان است بالك براى يى معلم همواره وال انل ۳۳ التخاب روش هاى ارائه هم زمان. اطلاعات و ما موثرترند یا انتخاب ترکیبی از الگوهای یادهی-یادگیری؟

صفحه 15:
a ‏(ط۰ . مسآ‎ Ee ‏دو عامل مهم در انتخاب روش تدریس‎ ‏اهداف مورد نظر: در فصل قبل نيز بحث شد كه بسته به نوع‎ - ‏هدف (از یادگیری محرک- پاسخ تا یادگیری اصول و قواعد و حل‎ ‏مسأّله) از الگوهای متفاوت تدریس باید استفاده کرد.‎ ‏انطباق با تفاوت های فردی درون گروه آموزشی: تدریس ناچار‎ - ‏یک فرآیند گروهی است و برای کلاس انجام می گیرد ولی میتوان با‎ ‏استفاده از روشهای متنوع تدربس, نیازهای گروههای مختلف‎ ‏سفراگیران با سبکهای.یادگیری, و هوشهای,متفاوت ,رل بونین,داد ,سس‎

صفحه 16:
الظتت 0000000 لل ل ‎ee NO‏ نتيجه كيرى: مطالعه در زمينه تدريس منافع فراوانى در جهت کمک به كليه كاركنان آموزشى و كسترش اندوخته فرصت هاى یاددهی- -یادگیری دانش آموزان مى شود. همواره باید در اين زمینه کاوش و پژوهش ها را ادامه داد.

صفحه 17:
pte SS | ‏ساس ر)‎

39,000 تومان