علوم تجربی

فصل ۶ زیست شناسی دوازدهم_ از انرژی به ماده _ گفتار دو: واکنش های فتوسنتزی

goftar-2-fasl-6

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “فصل ۶ زیست شناسی دوازدهم_ از انرژی به ماده _ گفتار دو: واکنش های فتوسنتزی”

فصل ۶ زیست شناسی دوازدهم_ از انرژی به ماده _ گفتار دو: واکنش های فتوسنتزی

اسلاید 1: فصل6: از انرژی به مادهگفتار2: واکنش‌های فتوسنتزی1زیست شناسی (3)

اسلاید 2: 2آنچه خواهید دیدواکنش‌های وابسته به نور: واکنش‌های تیلاکوئیدیساخته شدنATP در فتوسنتزساخته شدن NADPH در فتوسنتزواکنش‌های مستقل از نور: واکنش‌های تثبیت کربناثر محیط بر فتوسنتز

اسلاید 3: 3واکنش‌های فتوسنتزیواکنش‌های فتوسنتزی را در دو گروه قرار می‌دهند:واکنش‌های وابسته به نورواکنش‌های مستقل از نور در ادامه به معرفی این دو نوع واکنش می‌پردازیم.

اسلاید 4: 4واکنش‌های وابسته به نور: واکنش‌های تیلاکوئیدیوقتی نور به مولکول‌های رنگیزه می‌تابد، الکترون انرژی می‌گیرد و ممکن است از مدار خود خارج شود. به چنین الکترونی، الکترون‌ برانگیخته می‌گویند. زیرا پرانرژی و از مدار خود خارج شده است.الکترون برانگیخته ممکن است با انتقال انرژی به مولکول رنگیزه بعدی، به مدار خود برگردد یا از رنگیزه خارج و به وسیلۀ رنگیزه یا مولکولی دیگر گرفته شود (شکل4)الف) الکترون برانگیخته انرژی را به مولکول مجاور منتقل می‌کند و به سطح انرژی قبلی خود برمی‌گردد.

اسلاید 5: 5مقصد نهایی انرژی الکترون های برانگیختهدر فتوسنتز، انرژی الکترون‌های برانگیخته در رنگیزه‌های موجود در آنتن‌ها از رنگیزه‌ای به رنگیزه دیگر منتقل و در نهایت، به مرکز واکنش می‌رود و در آنجا سبب ایجاد الکترون برانگیخته در سبزینۀ aو خروج الکترون از آن می‌شود (شکل 5).

اسلاید 6: 6الکترون برانگیخته از فتوسیستم2 بعد از عبور از زنجیره انتقال الکترون به مرکز واکنش در فتوسیستم 1 می‌رودهمچنین، الکترون برانگیخته از فتوسیستم 1 در نهایت به مولکول NADP+ می‌رسد (شکل6).NADP+ با گرفتن دو الکترون، بار منفی پیدا می‌کند و با ایجاد پیوند با پروتون به مولکولNADPH تبدیل می‌شود. (واکنش 2)گیرنده الکترون برانگیخته فتوسیستم‌هاشکل6. طرحی از فتوسیستم‌ها و انتقال الکترون در واکنش‌های نوری

اسلاید 7: 7چگونگی جبران کمبود الکترون فتوسیستم‌هابا توجه به شکل6 درمی‌یابیم الکترونی که از سبزینهa در مرکز واکنش فتوسیستم2 می‌آید، کمبود الکترون سبزینهa در فتوسیستم 1 را جبران می‌کند، اما کمبود الکترون سبزینۀa در فتوسیستم2 چگونه جبران می‌شود؟

اسلاید 8: 8

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید