سایر آموزش

فلسفه دوازدهم درس ۲جهان ممکنات

felsafeh12-drs2

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “فلسفه دوازدهم درس ۲جهان ممکنات”

فلسفه دوازدهم درس ۲جهان ممکنات

اسلاید 1: جهان ممکنات

اسلاید 2: روزگاری انسان تصور میکرد که جهان طبیعت فقط از یک کهکشان راه شیری تشکیل شده است. تصاویر تلسکوپ فضایی هابل در اواسط دهۀ ١٩٩٠ میالدی نشان داد که شمار کهکشانهای جهان بین ١٠٠ تا ٢٠٠ میلیارد است. اکنون گروهی از اخترشناسان نشان دادهاند که این رقم باید . 1 ١٠ برابر شود؛ یعنی حدود ٢٠٠٠ میلیارد تبدیل رقم ٢٠٠ میلیارد به ٢٠٠٠ میلیارد ظرف حدود ربع قرن، گویای آن است که این رقم هم میتواند ده برابر یا صد برابر و یا هزاران برابر شود.

اسلاید 3: حال اگر از موجودات ماکروسکوپی(ابر موجودات) به سوی موجودات میکروسکوپی)ریز موجودات سیریقهقرایی کنیم، میتوانیم تخمین بزنیم که هریک از این ٢٠٠٠ کهکشان شناخته شده، حدود ١٠٠میلیارد ستاره و سیاره دارد و هرکدام از آنها، ازمیلیاردها میلیارد موجود و عنصر ساده و پیچیده تشکیل شدهاند. هر عنصری نیز از میلیاردها میلیارد اتم تشکیل شده است و در داخل هر اتم ذرات و نیروهای مختلفی حضور دارند. چه آن روز که دانشمندان تصورات محدودتری از موجودات طبیعی داشتند و چه امروز که دانستهاند طبیعت به این گستردگی است، بسیاری از مسئلههای فیلسوفان همچنان ثابت مانده است و هنوز هم دربارۀآنها بحث میکنند و کتاب مینویسند.

اسلاید 4: از جمله اینکه:جهان متناهی است یا نامتناهی؟ این جهان همواره بوده است یا آغازی مانند »مهبانگ« دارد؟ هستی منحصر به طبیعت است یا عوالم دیگری هم وجود دارد؟ آیا عالوه بر موجودات جسمانی، موجودات غیرجسمانی هم هستند؟ آیا موجودات این جهان، چه متناهی و چه نامتناهی، میتوانستهاند نباشند؟ این درس دربارۀ سؤال آخر است. ما در این درس میخواهیم با نظر فیلسوفان دربارۀامکان و ضرورت این جهان آشنا شویم و برخی دیدگاهها را دربارۀاین سؤال با هم مقایسه کنیم.

3,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید