علوم مهندسی کامپیوتر و IT و اینترنت

فناوری اطلاعات در ایتالیا

fanavarie_etelaat_dar_italia

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “فناوری اطلاعات در ایتالیا”

فناوری اطلاعات در ایتالیا

اسلاید 1: فناوری اطلاعات در ایتالیاایمان مساعدی83108193استاد: آقای مهندس ابطحی

اسلاید 2: محتویات :1-نگاهی گذرا به ایتالیا2-معرفی ایتالیا2-1-اقتصاد2-2-آموزش2-3-حمل و نقل2-4-سرمایه گذاری3-وضعیت ICT در ایتالیا3-1-نگاه گذرا3-2-نقاط داغ3-3- رویه ها و خط مشی

اسلاید 3: 3-4-ارتباطات از راه دور3-5-کاربرد در تجارت و کسب و کار3-6-دولت الکترونیکی3-7- R & D3-8-شاخص ها3-9-آمار

اسلاید 4: 1-نگاهی گذرا به ایتالیاایتالیا - جمهوری ایتالیا - جزیره ایست به شکل چکمه که از لبه ی جنوبی اروپا به سمت دریای مدیترانه کشیده شده است.این کشور کمی بزرگتر از ایالت آریزوناست و شامل دو جزیره ی سیسیل و ساردینیا است.ایالت ایتالیا اولین بار بوسیله ی پادشاه ویکتور امانوئل دوم بعنوان قانون اساسی سلطنتی در سال 1861 سازماندهی شد که در سال 1870 روم هم به آن پیوست.در سال 1922 فاشیست ها به رهبری موسولینی کنترل قسمت بزرگی از کشور را به دست گرفتند و سرانجام منجر به شکست فاجعه باری در جنگ جهانی دوم شدند.جمهوری مدرن ایتالیا در سال 1948 شکل گرفت.ایتالیا یکی از اعضای موسسان دو سازمان معاهده ی آتلانتیک شمالی و اتحادیه ی اروپا بود و هم اکنون یکی از اعضای گروه هشت است.منبع :http://www.american.edu/initeb/bt8289a/countryoverview.htm

اسلاید 5: 301230 کیلومتر مربعمساحتاتریش/ فرانسه/ سن مارینو/ اسلوونی/ سوییسمرزها58133509جمعیتمدیترانه ایآب و هوا0.04%رشد جمعیت0.872%نرخ تولد1.04%نرخ مرگایتالیایی/ آلمانی/ فرانسوی/ اسلوونیاییزبانکاتولیک رومی/ پروتستان/ یهود/ مسلمانمذهبجدول 1-1منبع :http://www.american.edu/initeb/bt8289a/countryoverview.htm

اسلاید 6: % 98.6سواد17 مارچ 1861تاریخ استقلالرومانو پرودیرییس دولتروز جمهوری 2 ژانویهروز تعطیل ملی371.9 بیلیون دلارصادرات 369.2 بیلیون دلاروارداتآلمان و فرنسه و آمریکا و اسپانیا و بریتانیاشرکای صادراتآلمان/ فرانسه/ هلند/ اسپانیا/ بلژیک/ چین/ بریتانیاشرکای وارداتاروپاقارهمنبع :http://www.american.edu/initeb/bt8289a/countryoverview.htm

اسلاید 7: 2-معرفی ایتالیا2-1-اقتصاد :ایتالیا دارای اقتصاد صنعتی متنوع شده با کلیتی مشابه فرانسه و بریتانیا بود.آثار این اقتصاد به دو قسمت صنعتی پیشرفته ی شمالی به حکمرانی شرکت های خصوصی و یک قسمت کمتر توسعه یافته ی کشاورزی جنوبی تقسیم شده است.اکثر مواد مورد نیاز صنعت و بیش از 75 درصد انرژی مورد نیاز وارد می شود.در طول دهه ی گذشته ایتالیا یک رویه ی مالیاتی برای مواجه شدن با نیازهای اقتصاد و اتحادیه ی پولی را در پیش کرفته است.دولت کنونی تعداد زیادی اصلاحات برای پیشرفت رشد رقابتی تصویب کرده است.

اسلاید 8: 0.1 درصد نرخ رشد(GDP)28700 دلار به ازای هر نفر(GDP)24.49 میلیون دلار نیروی کار7.7 درصد نرخ بیکاریدرآمد : 785.7 بیلیونخرج : 861.5 بیلیونبودجه371.9 بیلیون دلار صادراتآلمان و فرنسه و آمریکا و اسپانیا و بریتانیاشرکای صادراتی369.2 بیلیون دلاروارداتآلمان و فرانسه و هلند و چین و بلژیک و اسپانیاشرکای واردات

اسلاید 9: 2-2-آموزش64%دانشجویانی که در خانه زندگی می کنند4%دانشجویانی که در خوابگاه زندگی می کنند28%دانشجویانی که بطور مستقل زندگی می کنند54%دانشجویانی که در طول ترم کار می کنند55.7%دانشجویان زن23.4میانگین سنی دانشجویانمنبع : www.educationalpolicy.org : Global Higher Education Rankings

اسلاید 10: نسبت تعداد دانش آموزان به تعداد کارکنان آموزشی در آموزش ابتداییمنبع : OECD, Education at a glance 2005 : Annual CompetitivenessReport 2006, volume 1

اسلاید 11: درصد جمعیت بین 20 تا 24 سال که تحصیلات ثانویه دارندمنبع : OECD, Education at a glance 2005 : Annual CompetitivenessReport 2006, volume 1

اسلاید 12: درصد جمعیت بین 25 تا 64 سال که تحصیلات ثانویه دارندمنبع : OECD, Education at a glance 2005 : Annual CompetitivenessReport 2006, volume 1

اسلاید 13: تعداد رایانه ها به ازای هر 10 نفر دانش آموزمنبع : OECD, Education at a glance 2005 : Annual CompetitivenessReport 2006, volume 1

اسلاید 14: نسبت تعداد دانشجویان به کارکنان آموزشی در موسسه های تحصیلات ثانویهمنبع : OECD, Education at a glance 2005 : Annual CompetitivenessReport 2006, volume 1

اسلاید 15: رتبه% of GDPیورو97.891993.95هزینه ی آموزش4128.29هزینه ی زندگی824.246122.23هزینه ی کل237.17کمک هزینه0.00وام0.00هزینه ی مالیات1023.305885.06هزینه ی خالص1123.305885.06هزینه ی خالص بعد از مالیاترتبه ی بخش تامین = 10منبع : www.educationalpolicy.org : Global Higher Education Rankings

اسلاید 16: رتبهمقدار232.40%نرخ مشارکت1212%نرخ دستیابی1047شاخص تساوی حقوق تحصیلاتی101.34شاخص توزن جنسیترتبه ی دسترسی = 10منبع : www.educationalpolicy.org : Global Higher Education Rankings

اسلاید 17: 2-3-حمل و نقلتعداد133فرودگاه ها98فرودگاه های با راه صاف شده5درگاه های بالگردگاز : 17589نفت : 1136خط لوله ی گاز و نفت(km)19459راه آهن(km)479688جاده(km)2400راه آبی(km)منبع : http://www.cia.gov

اسلاید 18: 2-4-سرمایه گذاریسرمایه گذاری غیر رسمی (GDP%)

اسلاید 19: 3-وضعیت ICT در ایتالیا3-1-نگاه گذرا:ایتالیا چهارمین بازار بزرگ اروپا است.58 میلیون مصرف کننده ی ایتالیا بسیار خبره و پذیرای فناوری های بدیع هستند که ایتالیا را به بازار جالب برای توسعه ی محصولات و خدمات ICT تبدیل می کند.نگاهی به بازاربازار ایتالیا تقریبا 24.9 بیلیون دلار در بخش IT و 44.3 بیلیون دلار را در بخش ارتباط از راه دور صرف می کند.در طول سال 2006 رشد محسوسی در خرید های بخش IT ایتالیا وجود دارد که یک پیشرفت برای سه سال گذشته یاین کشور محسوب می شود.بخش سخت افزار 2.2 درصد،بخش نرم افزار 2.6 درصد و بخش IT 0.6 درصد افزایش داشته است.بازار ارتباط از راه دور ایتالیا یکی از رشد کرده ترین بازار های اروپا است و هنوز هم در حال رشد است.با وجود نرخ نفوذ 125 درصدی،ارقام چهار گرداننده ی تلفن همراه ایتالیا نشان می دهد که بازار در شش ماهه ی اول سال 2006 تقریبا 4 درصد رشد داشته است.فرصت های B2C و B2Bدر سال 2005 بخش مصرف کننده قوی ترین خریدار فناوری بود.هزینه ی IT

اسلاید 20: در بخش خصوصی و بخش های مربوطه حدود 400 میلیون دلار بود که در مقایسه با سال 2004 رشد 6.3 درصدی داشته است.در سال 2006 انتظار می رود این رشد به 8.3 درصد برسد.در کنار بخش مصرف کننده ی قوی ، بازار ICT ایتالیا در فرصت های B2B و خدمات اطلاعاتی برای بخش مدیریت دولتی نیز ثروتمند است.عملیات بدعت آوری تفننی و فرایند رقمی سازی در هر دو بخش تجارت خصوصی و تاسیسات اداری محلی و ملی در حال آماده سازی می باشند.در بخش صنعتی نیز فرصت ها در بانکداری و بیمه ، حمل و نقل ، ساخت و ساز و گردشگری گسترش یافته اند. گزارش سال 2006 اسینتل (Assintel انجمن شرکت های IT ایتالیا است) نشان می دهد که مطابق صفحه ی(panel) 500 تایی از شرکت ها سرمایه گذاری در بخش ICT در دوازده ماه آینده افزایش خواهد داشت.سرمایه گذاری های آینده مربوط به شالوده های فنی و خدمات IT شامل کاربردهای نرم افزاری مانند ERP و ECM.اینها نتایج چندین عامل از جمله تقاضای شرکت ها برای افزایش رقابت (competitiveness) و همچنین فاصله ی فنی در مقایسه با دیگر کشور های اروپایی است.

اسلاید 21: اینترنتاینترنت و شبکه با توجه به نرخ رشد بالای ابزار های دسترسی به اینترنت ، برای مثال رایانه ی میزی ، لپ تاپ ها ، کارگذاران لاغر ، پیشانه های(console) بازی ، که برای فرصت های بازاری خدمات ارزش افزوده شکل می دهند ، هنوز هم برای پیشرفت جا دارند.کاربران فعال اینترنت در ایتالیا (حداقل یک ارتباط در هفته) 13.7 میلیون نفر است.تجارت الکترونیکاندازه ی بازار B2B 10.5 میلیون دلار است در حالی که اندازه ی بازار B2B 82.5 میلیون دلار است.هر دو بخش هنوز در مراحل اولیه ی رشد هستند.ارتباط از دوراین بخش در حال تغییرات ساختاری به پیشانه های TLC به حمایت دولت هستند که فناوری اینترنت را در بین همه ی مردم گسترش می دهند.در حال حاضر 75 درصد مردم ایتالیا از طریق خطوط ADSL به اینترنت دسترسی دارند.ترافیک ارتباط با تلفن همراه در ایتالیا به تقریبا 36 میلیون دلار به سبب SMS و MMS و دریافت MP3 و تماس های تلفنی تصویری رسیده است.

اسلاید 22: پهنای باندپهنای باند در ایتالیا هم در بخش مصرف کننده و هم در بخش تجارت دارای توان بالایی برای رشد است.به دلیل وجود RTG (86.2 درصد جمعیت) و خطوط ISDN (11.1 درصد جمعیت) در مبان مصرف کنندگان خصوصی خدمات پهنای باند از طریق فناوری بهم فشرده ی سیگنال های DSL تحویل داده می شوند. شرکت های خصوصی و دولتی که مقادیر زیاد داده را در فواصل طولانی شبکه ی ملی ردوبدل می کنند باید از فیبر نوری متصل به شالوده ی کار با اینترنت ATM برای ارتباطات صدای الکترونیکی (e-voice) داده ای استفاده کنند.ارتباطات همراهکارت های پیش پرداخت شده از محبوب ترین انواع قرارداد هایی است که ایتالیایی ها در مقایسه با پرداخت مستقیم بدهی در بانک ها استفاده می کنند.با اینکه SMS به دلیل پذیرش بسیار بالای چنین سندهایی در تجارت همچنان در حال رشد است ، به پیشرفت سریع خدمات پیام های چند رسانه ای (MMS) ، دریافت MP3 ، و خرید تلفن هایی که این خدمات را مهیا می کنند نیز باید اشاره کرد.

اسلاید 23: در طول سال 2002 پیشانه های ارتباطات همراه تبدیل شبکه ی موجود را به استاندارد GPRS ، که اکنون سرزمین ایتالیا را پوشانده است ، کامل کرده است.نرم افزارکلیه ی مولفه های بخش های نرم افزارهای کاربردی ، میان افزارها و نرم افزارهای سامانه ای افزایش درخواست را ثبت کردند به ویژه نرم افزارهای سامانه ای به دلیل افزایش بودجه ی تخصیص یافته. 3-2-نقاط داغ

اسلاید 24:

اسلاید 25: منبع www.investinitaly.com/context_sectorprofiles02.jsp?ID_LINK=406&area=18 :

اسلاید 26: 3-3- رویه ها و خط مشی:رویه های دولت الکترونیکی وزارت اطلاعات که در ”راهبردهایی برای توسعه ی جامعه ی اطلاعاتی“ معین شده است در سال 2002 منتشر شد.در این پرونده اهداف به منظور تضمین توسعه ی همه ی اجزا هماهنگ شده اند.در اواخر هرسال یک راهبرد برای سال بعد منتشر می شود:

اسلاید 27: پروژه ها و اهدافسالتهیه ی آنلاین خدمات عمومی ، کارایی و کفایت داخلی ، توسعه ی منابع انسانی ، شفافیت و کیفیت2002نوآوری های فناورانه ، محک دولت برای کسب نتایج قابل تصدیق2003دسترسی آنلاین به خدمات ، دسترسی به وب سایت های دولت ، استفاده ی اداره های دولتی از پروتکل فا برای شفافیت بخش اداری ، افزایش استفاده از پست الکترونیکی و پرونده های الکترونیکی ، پخش کارت های هوشمند چند کاره در بین کارمندان200450 درصد اولویت با خدمات آنلاین ،پخش 1.6 میلیون کارت با امضای الکترونیکی ، افزایش ارتباطات الکترونیکی بین اداره های دولت ، 25 میلیون قرارداد آنلاین ، 60 درصد افزایش استفاده از آموزش الکترونیکی2005منبع : www.innovazione.gov

اسلاید 28: 3-4-ارتباطات از راه دور و اینترنتاطلاعات در مورد عوارض تماس با ایتالیا:عضویتقیمت در دقیقهکد منطقهمقصدرایگان27.57 یورو310تلفن همراهرایگان19.52 یورو330TIMرایگان23.4 یورو340ودافن(Vodafone)رایگان23.85 یورو32ویند(Wind)رایگان3.15 یوروهمه ی کدهادیگر مواردمنبع : www.callmobility.com

اسلاید 29: کاربرد اینترنت در ایتالیامنبع : http://www.internetworldstats.com/europa.htm

اسلاید 30: رتبه ی خطوط ثابت و همراهنفوذ تلفن همراهنفوذ تلفن ثابتاشتراک دهندگان موبایلخطوط ثابتکشوررتبه25.523.8335312چین16159.9181178آمریکا271.6469159ژاپن386.466.17154آلمان451.625.67437روسیه536.323.56642برزیل6102.856.76134بریتانیا74.44.14744هند8109.445.36326ایتالیا973.7564434فرانسه10منبع : ITU World Telecommunication Indicators Database

اسلاید 31: خطوط ADSL (هزار)سال 2007سال 2006سال 2005کشور1169991812دانمارک14881261970فنلاند14139115908915فرانسه161371344710344آلمان988982416388ایتالیا1011887739نروژ565346343620اسپانیا174014741189سوئدمنبع : EITO, European Information Technology Observatory 2006

اسلاید 32: 139412671083سوییس13174105397528بریتانیا242512165318044آمریکا176431648914990ژاپن794036510649708اروپا205354174029139223کل جهانمنبع : EITO, European Information Technology Observatory 2006

اسلاید 33: اشترک دهندگان تلفن همراه (هزار)منبع : EITO, European Information Technology Observatory 2006

اسلاید 34: منبع : EITO, European Information Technology Observatory 2006

اسلاید 35: درصد بنگاه های دارای پهنای باند

اسلاید 36: لیست نقاط داغ WiFi:پروتکل بی سیمحامل شبکه ی بیسمطبقهتوصیفاسم802.11bمگابیمفرودگاهدروازه های ملی/بین المللی،رستوران هاکریستفرو کلمبو802.11bمگابیمفرودگاهرستوران هافیومیچینو802.11bمگابیمفرودگاهکل ناحیه ی حرکتکاتولو ورونا802.11bمگابیمهتلاتاق ملاقات ، مرکز تجاری ، سالنن ، رستوران هاماجستیک802.11bمگابیمهتلاتاق صبحانه ، رستوران ، اتق ملاقات ، اتاق گفتگوکریستال پالاس802.11bمگابیمهتلرستوران ، تالار دو پارکمنبع : www.wi-fihotspotlist.com

اسلاید 37: 802.11bمگابیمهتلاتاق همایش ، سالنبیزنس پالاس802.11bمگابیمهتلاتاق همایش ، سالناکسلسیور802.11bگرازیانترستورانگرازیا802.11bایندیپندنتادارهسرویلوکس802.11bTin.itکوییسیسانا802.11bTin.itمدیترانو802.11bTin.itهتل آنتونلا802.11bTin.itکوارک دومنبع : www.wi-fihotspotlist.com

اسلاید 38:

اسلاید 39: منبع : www.internetworldstat.com

اسلاید 40: 3-5- کاربرد درتجارت و کسب وکار گرایشات شغلی در فاوا در ایتالیامنبع : Report on ICT Employment and professions – 2006

اسلاید 41: شرکت هایی که کارمندانی در بخش فاوا دارندمنبع : Report on ICT Employment and professions – 2006

اسلاید 42: سخت فازار و کمک های فنیپخش غیرمستقیم TLCخدمات و ابزارهانرم افزارها و خدماترسانه ها52500910201623703120107942020015212090570154570317590776602002518008966014557031975075310200351450899401370303227507345020045099089350136510324790722602005کارمندان در بخش فاوامنبع : Report on ICT Employment and professions – 2006

اسلاید 43: کاربر قویکاربر عمومیبدون کاربر386900066470003968000200139210006913000405500020034194000710500041900002005مهارت های فاوا در میان کارمندانمنبع : Report on ICT Employment and professions – 2006

اسلاید 44: منبع : Report on ICT Employment and professions – 2006 میانگین سال های تجارب حرفه ای کارمندان استخدامی در شرکت های IT و TLC

اسلاید 45: بقیه ی کارمندان IT و TLC در شرکت ها در بخش صنعت و خدماتمنبع : Report on ICT Employment and professions – 2006

اسلاید 46: 3-6- دولت الکترونیکی3-6-1- دولت عمومیامور خارجهمحیط زیستمیراث فرهنگیارتباطاتدفاعدادگستریکشورآموزش و علوم و تحقیقاتکار و امور اجتماعیکشاورزیبهداشتحمل و نقل

اسلاید 47: وزارت اور خارجهوزارت امور خارجه خود را ملتزم به اجرای یک برنامه ی سرمایه گذاری اساسی برای ارتقا اسستفاده از پست الکترونیکی و سامانه های پیوند نامه(protocol) های فا کرده است.رقمی سازی رویه ها نیز مشمول قرارداد سفارش حمایت شده بوسیله ی سامانه های امضای رقمی خواهند شد.به طور ویژه پروژه های این وزارت عبارتند از:ایتالیایی های خارج از کشور می توانند رای دهند:این قسمتی از یک پروژه ی وسیع تر برای داشتن یک اداره ی متمرکز و کنسولی ثبت احوال است.یک سامانه ی اطلاعاتی برای حمایت صنعتگران خارج کشور:این پروژه کمک از طریق یک درگاه برای دسترسی به همه ی پایگا های داده که بوسیله ی حوزه های مختلف دولتی به منظور حمایت از صنعتگران ایتالیایی خارج از کشور برقرار شده اند را در نظر دارد.شبکه ی IP جغرافیایی در خارج از کشور:این پروژه شامل خلق یک شبکه یارتباطی بین وزارت امور خارجه و سفارت های خارج از کشور می شود.این شبکه پیوندهایی را بین اداره های بین المللی داخلی و اداره های خارج از کشور برقرار می کند.این پروژه قسمتی از پروژه ی ”شبکه ی بین المللی“ است که بوسیله ی مرکز ملی برای فا در دولت ساخته شده است.

اسلاید 48: وزارت محیط زیست:بزرگترین تعهد این وزارت توسعه ی درگاه وابسته به نقشه ی محیطی که به شهروندان ، حرفه ای ها ، کسب و کار ها و اداره های دولتی دسترسی به اطلاعات نقشه ای از محیط زیست را می دهد ، است.مراحل رقمی سازی حوزه ی اداری این وزارت شامل دسترسی آنلاین به تشریفات اداری ، پست ، تهیه و سفارش قراردادهای الکترونیکی می شود.باز بکارگیری ممکن را حل های پروتکل فا ، که همان مشارکت در پروژه ی @P@ در پست الکترونیکی که بوسیله ی مرکز ملی برای فا در دولت استفاده می سود است ، هم اکنون در حال ارزیابی است.منبع : www.innovazione.gov

اسلاید 49: وزارت میراث فرهنگیهدف اصلی این وزارت تمرکز بر رقمی سازی میراث فرهنگی (خدمات الکترونیکی) و خودکار سازی امور اداری است.رقمی سازی میراث فرهنگی:این پروژه شامل اطلاعات فهرست اموال مربوط به 44 میلیون قطعه ی میراث فرهنگی به همراه اطلاعات فهرستی مربوطبه 41 میلیون آنها همچنین رقمی سازی 14 میلیون اقلام فرهنگی می شود.اقلام ثبت ، فهرست بندی و رقمی سازی خواهند شد و سپس به داشته های هنری ، کتابخانه ای و بایگانی تقسیم می شوند.همه ی اینها در یک درگاه چند زبانه که می توانند به سمع و نظر همگانی ، تقریبا 2 بیلیون نفر ، برسند ، قابل دسترسی است.فناوری چند رسانه ای چند زبانی (موزه های مجازی ، کتابخانه های رسانه ای ، ملاقات مجازی با سایت های فرهنگی) برای دستیابی به این منابع بکار می روند.این پروؤه ها شامل موارد زیر می شود :کتابخانه ی رقمی و شبکه یفرهنگی ، که برای ادغام کتابخانه ها و فهرست ها یشان در یک معماری ساده طراح شده است ، سامانه ی اطلاعاتی برای بایگانی های کیفیت که مدیریت و مشاوره ی بایگانی کیفیت را قادر می سازد.

اسلاید 50: خودکارسازی حوزه ی اداری:این سامانه قصد دارد مراحل فنی/سازمانی را رقمی کند تا مدیریت بوسیله ی مراحل خودکار وابسته به حسابداری مالی و اقتصادی ، تحلیل ها ، کنترل مدیریت و مدیریت منابع انسانی را آسان کند.در عین حال ابتکار دیگر شروع پروژه ی آموزش الکترونیکی در کتابخانه ها از طریق ایجاد نقاط اینترنتی در کتابخانه های عمومی با استفاده از سرمایه ی هیئتوزیران برای جامعه ی اطلاعاتی (CMSI) است.پروژه هایی که با سرمایه گذاری CMSI و مدیریت وزارت میراث فرهنگی صورت گرفته است شامل موارد زیر می شود:موزه ی الکترونیکی:با سرمایه گذاری 500000 یورویی (نیمی از آن را CMSI تامین کرده است) وزارت میراث فرهنگی در نظر دارد که اطلاعات منابع 379 موزه را جمع آوری و استاندارد کند ، صندوق پست های الکترونیکی را فعال کند و اطلاعات کامل را برای شهروندان و متصدیان گردشگری تامین کند.پروژه های ERMES 2،1و3:با سرمایه گذاری 2000000 دلاری (750000 دلار آنرا CMSI تامین کرده است) این پروژه برای ارتقای استفاده از پست الکترونیک برای معاملات پرونده های داخلی طراحی شده است.منبع : www.innovazione.gov

اسلاید 51: وزارت ارتباطاتبالاترین اولویت این وزارت ایجاد یک شبکه ی پهن باند برای پیوند دادن اداره های این وزارت با کنفرانس ویویی ، آموزش الکترونیکی ، رقمی سازی مراحل تحویل خدمت به کاربران و ارتقا شالوده های اتصال است.ابتکارات دیگر شامل فرایندهای امور اداری مدیریت می شود.این ابتکارات شامل شتاب دادن به فهم راه حل های IP که به ”هسته ی کمینه“(minimum core) محدود می شوند ولی به مدیریت پرونده و گردش کار گسترده خواهند شد.برای تحقق این اهداف وزارت در حال تشخیص استفاده ی ممکن از خدمات ASP است.دیگر پروژه ها شامل موارد زیر می شوند:شبکه ی نظارت میدان مغناطیسی:این پروژه ایجاد شبکه ی ایستگاه های خودکار را برای اندازه گیری قدرت میدان های مغناطیسی اطراف تأسیسات جهت تایید برآورد سقف اختیارات ، در نظر دارد.شماره ی اضطراری 114:این طرح شامل ایجاد یک خط اضطراری برای شهروندانی که مایل به گزارش موارد نادر هستند می شود.پایگاه داده ی شماره های تلفن:این پروژه شامل ایجاد یک سامانه جهت مدیریت پایگاه های داده ی متمرکز مشتریان می باشد.منبع : www.innovazione.gov

اسلاید 52: وزارت دفاعابتکارات جدید این وزارت جهت افزایش استفاده از پست الکترونیک ، پیاده سازی سامانه های مدیریت و سامانه های مدیریت شخصی و معرفی کارت چند منظوره ی دفاع طراحی شده اند.کارت چند منظوره ی دفاع(MDC):این کارت دارای ویژگی تشخیص داده ، اطلاعات شخصی و بهداشتی ، امضای رقمی و اثر رقمی دو انگشت استدرگاه دفاع:درگاهی برای ارائه ی خدمات آنلاین.لشکر و کارکنان:هدف این پروژه پیشرفت مدیریت لشکر و کارکنان ، یک امر بحرانی برای وزارت ، با اتخاذ یک مشی یکپارچه برای کلیه ی خدمات به منظور یک سامانه ی مدیریت پایگاه داده ی یکپارچه است.منبع : www.innovazione.gov

اسلاید 53: وزارت داراییبا نگاهی به دستیابی به پس انداز ، وزارت دارایی بر ایجاد همکاری میان دو قسمت نظر دارد به ویژه :مستدل سازی و تحکیم سامانه هابازکاربرد مواردی که به تازگی توسعه داده شده اندتجمع سامانه های اطلاعاتیمنبع : www.innovazione.gov

اسلاید 54: وزارت دادگستریهدف وزارت دادگستری تمرکز بر روی پروژه هایی برای معرفی امور آنلاین برای اقدامات مدنی و جنایی است.ابتکارات دیگر در حال لحاظ ایجاد پایگاه های داده ی مجتمع و سامانه های کمکیار برای مبارزه با جرایم هستند.بعضی از پروژه ها :بخش مدنی:محاکمه ی آنلاینهدف این پروژه فراهم سازی مشاوره ی از راه دور ، ثبت دادگاه ها و اجازه ی دسترسی وبی به منظور سچردن ابزارها و درخواست رونوشت هاست.اقدامات شخصی و ورشکستگی هاهدف این پروژه گسترش امور الکترونیکی در 194 اداره به منظور تسریع امور ، نمایش شرح اقدامات و اجازه ی ارتباطات الکترونیکی است.طرح ها همچنین با افزایش شفافیت عملیات امور اجرایی و تسویه ی اموال در ورشکستگی هاست.بخش جنایی:خودکار سازی امور مربوط به اقدامات جنایی

اسلاید 55: هدف این پروژه برقراری ارتباطات الکترونیکی میان اداره های تعقیب کننده ی دولتی و متصدیان های اجرایی قانون به منظور تسهیل انتقال اطلاعات مربوط به جایم است.مبارزه با جنایات سازمان یافتههدف این پروژه افزایش تاثیر مبارزه با جرایم سازمان یافته با درقرار دادن اطلاعات در دسترس ماموران تجسس از طریق ابزارهایی مثل بروز کردن خودکار پایگاه های داده ، ایجاد پایگاه داده ی اموال ضبط شده و جستجوی راه های پیشگیری فردی است.حمایت از فعالیت های تحقیقیهدف این پروژه در دسترس قرار دادن اطلاعات ضد مافیایی ، متمرکز کردن مجموعه ی اطلاعات و بهینه سازی جمع آوری و سازماندهی اطلاعات هماهنگی است.دیگر پروژه ها:سامانه ی جدید ثبت جرایممدیریت زندان و زندانیسامانه ی دادگاه نوجوانان-خودکار سازی مراحل خدمات و ساختارهای سازمانیسامانه ی حراج شرعی و قضایی اموالمنبع : www.innovazione.gov

اسلاید 56: وزارت کشورابتکارات این وزارت شامل پایگاه های داده ی مجتمع (ایجاد یک سامانه ی اطلاعاتی درون سازمانی مجتمع) و خودکار سازی این سامانه برای کتابخانه های مدنی و مهاجرت می شود.ثبت پیکره ی مدنی : هدف این پروژه خودکار سازی بایگانی ثبت پیکره ی مدنی و ایجاد یک مرکز ملی برای خدمات آماری است.این پروژه از سه قسمت تشکیل شده است:خودکار سازی ثبت های متعادل شده توسط شهرداری ، ایجاد بایگانی ملی در وزارت با یک سامانه ی مرتبط و بازیابی اطلاعات موجود.سامانه ی اطلاعاتی درون سازمانیثبت ایتالیایی های مقیم خارجوزارت کشور قصد دارد سامانه ی مدیریت ثبت شهروندان ایتالیایی مقیم خارج از کشور با ایجاد یک لیست متحد از این شهروندان را کامل کند.کتابخانه های مدنی و سامانه ی اطلاعات مهاجرتهدف این پروژه خودکار سازی مراحل مرتبط به کتابخانه های مدنی و مهاجرت با تمرکز ویژه بر روی روند مهاجرت است.منبع : www.innovazione.gov

اسلاید 57: وزارت آموزش و علوم و تحقیقاتطولانی ترین و گسترده ترین پروژه ای که این وزارت متقبل شده است توسعه ی شالوده های فاوا در مدارس است.دیگر فعالیت این وزارت توسعه ی خدمات آنلاین را در بر می گیرد.شالوده های فاوا در مدارس:هدف این پروژه ارتقای شالوده های فاوا در مدارس هم با افزایش تعداد رابانه های شخصی و هم با تدریس و آوردن ارتباطات پهن باند به مدارس است.تا پایان سال 2005 نسبت تعداد رایانه ها به دانش آموزان می بایست به میانگین 1.12 در اروپا می رسید.تحرک آنلاین (online mobility):هدف مقدماتی این پروژه بهینه کردن امور سالیانه ی مربوط به انتقال کارکنان آموزشی بود.هدف عمده این است که استفاده ی آنلاین و مستقیم برای انتقال برای معلمان آسان شود و آنها جواب های خود را که به صورت الکترونیکی به آنها داده شده است را در خانه یا محل کارشان در مدرسه دریافت کنند.سامانه ی اطلاعاتی:سامانه ی اطلاعاتی برای رضایت کسانی که ”مشتریان“ واقعی سامانه ی مدرسه هستند ، شامل دانش آموزان و خانواده های آنها ، نه امور اداری داخلی.

اسلاید 58: آموزش الکترونیکی و کتابخانه ی فاوا:یک سری 50 ساعتی آموزش زبان انگلیسی برای دانش آموزان همه ی سطوح معرفی خواهد شد.یک مدل پایه ای برای آموزش 160000 معلم برای کسب گواهی استفاده از رایانه(ECDL) سازماندهی خواهد شد.یک دسته ی جدید از معلمان متخصص در روش های آموزشی که فاوا آنها ممکن را ممکن می سازد تشکیل خواهد شد.دوره هایی نیز برای 4500 معلم که مسئول شالوده های فنی و شبکه های درون مدرسه ای هستند برگذار خواهد شد.درگاه ملی آموزش:یک وب سایت اختصاصی برای تامین دسترسی کسانی که به همفکری و مشورت کردن در امور مربوط به برنامه های آموزشی و دوره هایی که توسط مدارس پیشنهاد شده است علاقمند هستند برقرار خواهد شد.کاربران این درگاه را خانواده هایی تشکیل می دهند که در تلاش برای انتخاب یک مدرسه برای فرزندان خود می باشند.ارتقا و ترویج تحقیق:انگیزه هایی برای برقراری اداره هایی برای انتقال فناوری و همکاری با انجمن کار بوجود خواهد آمد.کمک های مالی اضافی پاداش دانشگاه هایی است که به نتایج پایه ای عالی ، تحقیقات کاربردی و صنعتی و انتقال فناوری دست می یابند.

اسلاید 59: پروژه های خدمات آنلاین دو مورد هستند:مدارس آنلاین:این مدارس سکویی برای تحویل خدمات آنلاین مثل ثبت نام ، پرداخت شهریه ی مدارس و صدور گواهی ایجاد خوهند کرد.این ابتکارات با فراخوانی مناقصه ها به منظور تعمیم بسته های تجاری در مدارس رورو خواهد شد.درگاه ملی آموزش:این درگاه از آزمایشات موسسات ملی برای نوآوری و تحقیق در آموزش استفاده خواهد کرد.پروژه ای نیز برای پهنای باند در مدارس در مراحل پیشرفت می باشد.منبع : www.innovazione.gov

اسلاید 60: وزارت کار و امور اجتماعیوزارت کار و امور اجتماعی به تازگی در حال تلاش جمعی با متصدیان های محلی است تا به شهروندان و تاجران و کاسبان دسترسی به خدمات آنلاین را با ایجاد ”درگاه شغل“ فراهم آورد.سامانه یاطلاعات شغلی شامل چندین جز می باشد:JIS-Interoperability:برای تضمین همکاری های کاربردی در میان سامانه های وزارتی و ناحیه ای.JIS-Ancillary Service:برای ایجاد خدمات مجتمع به منظور ارایه ی خدمات محلی.JIS-Data Warehouse:برای حمایت تصمیم گیری های وزارتی.JIS-Service Centre:برای ارتقا فناوری مرکز.JIS-Job Exchange:برای مطابقت دادن درخواست و تامین کار.پروژه های دیگر برای ایجاد پایگاه های داده ی دپارتمانی به منظور حمایت امور اجتماعی و آزمایش اداره ی رقمی است.منبع : www.innovazione.gov

اسلاید 61: وزارت کشاورزیوزارت کشاورزی تعدادی پروژه های ویژه ی با اهمیت را با توجه به چارچوب های 10 هدف مجلس متقبل شده است.این پروژه ها شامل خودکار سازی همه ی خدمات مرتبط به منظور سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و شیلات می شود.هدف ویژه ی این پروژه شامل توسعه ی یک سامانه ی اطلاعاتی برای مناطق کوهستانی است که به گسترش خدمات در مناطق کوهستانی می پردازد.سامانه ی اطلاعاتی برای مناطق کوهستانی:هدف این پروژه این است که خدمات دولتی کافی مانند سهولت وکیفیت دسترسی ، نظر به کم جمعیتی اینمناطق را تضمین کند.این خدمات بوسیله ی این سامانه از طریق اینترانت ها ، اینترنت و اداره های محلی داخلی انجمن های کوهستانی تامین می شوند.این پروژه ها هم در دست اجرا هستند:پروژه ی جعبه ی آبی برای گسترش سامانه ی نظارت مجرا(VMS vessel monitoring system).منبع : www.innovazione.gov

اسلاید 62: وزارت بهداشتاقدامات اولیه ی وزارت بهداشت برای پیاده سازی سامانه ی اطلاعاتی جدید بهداشت بر اساس همکاری میان سامانه های اطلاعاتی اجرا شده توسط اتحادیه های مختلف سامانه ی بهداشت ملی صورت گرفته است.یکی از برنامه هایی که در 16 مارس 2004 توسط هیئت مخصوص جامعه ی اطلاعاتی وزارت صورت گرفت و توسط وزارت بهداشت اجرا شد پیاده سازی ”مراقبت پزشکی الکترونیکی“ است.تکمیل این پروژه 5 سال طول می کشد.سرمایه گذاری برای پروژه ی ”مراقبت پزشکی الکترونیکی“ در حدود 44 میلیون یورو بوده است و دارای اهداف زیر می باشد:کاهش رشد مخارج مراقبت پزشکی در ایتالیا.پیشرفت استانداردها برای خدمات مراقبت پزشکی پایه ای.خدمات با کیفیت بالا برای رضایت شهرونداننظارت گسترده تر بر لیست های انتظار ، کاهش زمان انتظار برای درمان و بستری شدن.منبع : www.innovazione.gov

اسلاید 63: وزارت حمل و نقلهدف عمده ی این وزارت تمرکز بر تهیه ی خدمات اضافی شامل اطلاعات عبور و مرور ، ایمنی و امداد جاده ای و دریایی و میریت درگاه ها است.حمل و نقل دریایی و هوایی:اولین گروه پروژه های انجام شده شامل سامانه ی اطلاعات ناوش در فناوری های پیشرفته (NISAT) ، خدمات عبور و مرور کشتی ها(VTS) و پایگاه داده ی سامانه ی محل یابی کشتی ها و ماهوار ها می شود.حمل و نقل زمینی:سامانه ی حمل ونقل زمینی سامانه های منطقی پیشرفته ای برای خودکار سازی مدیریت روند عبور و مرور با ارتقا اطلاعات عبور ومرور و ردیابی کالاها را فراهم می کندسامانه های شالوده ای مجتمع برای توسعه و برنامه ریزی داخلی:این سامانه همه ی عوامل شامل برنامه ریزی ، پیاده سازی و نظارت برمراحل انجام کار را تامین می کند.همچنین یک بایگانی از جاده های داخلی کشور که دارای اطلاعات فنی و قانونی از وضعیت جاده هاست در کنار یک بایگانی الکترونیکی از تصادفات جاده ای ایجاد خواهد شد.

اسلاید 64: سامانه های مدیریت مراحل حمایتی:این پروژه یک مقدمه ی ویژه است.نظر به رابطه ی میان دولت و کاربران این پروژه عاملی کلیدی است برای توسعه ی خدمات ، علاوه بر تلاش برای تاثیرات داخلی.منبع : www.innovazione.gov

اسلاید 65: 3-6-2-شالوده هامنابع اطلاعاتیدرگاه ملیخدمات مجتمع کسب و کارثبت کسب و کارهاثبت شکایات رایانه ایوب سایت هاکارت خدمات ملیکارت شناسایی ملیقراردادهاتهیه ی الکترونیکیسفارش قراردادهای الکترونیکیایمنیمحاسبات متن باز

اسلاید 66: مدیریت روند پرونده هاامضای الکترونیکیپروتکل فابایگانی نوریپست الکترونیکی تایید شدهآموزش

اسلاید 67: پروژه ها و اهدافشالودهرقمی سازی پرونده هااستفاده ی مجدد از اطلاعات در بخش دولتیسامانه های اتصال دولتی(PCS)منابع اطلاعاتیآموزش آنلایندسترسی مبتنی بر وب به فرم ها وپرونده های اداریقرارداد معملاتی مبتنی بر وب برای تطبیق تامین و درخواست بازار کاردرگاه ملیتجمع کاری پایگاه های داده ی موجودثبت کسب و کارثبت رایانه ای شکایاتدرگاه کسب وکارخدمات مجتمع کسب و کارگذاشتن همه ی خدمات با اولویت بیشتر بر روی اینترنتدر دسترس قرار دادن خدمات معاملاتی برای شهرونداناستاندارد سازی محیط کاربریوب سایت هاکارت خدمات ملیمنبع : www.innovazione.gov

اسلاید 68: سامانه INA – SAIA (indice nazionale delle anagrafi – sistema di accesso e interscambio anagrafio)کارت شناسایی ملی کثرت کانال های دسترسی درون عملپذیرایجاد ابزارهای مختلف قرارداد(کارت های اعتباری )سامانه ای برای تشخیص شهروندانی که از خدمات آنلاین استفاده می کنندقراردادهاDPS (dynamic purchasing system)بکارگیری فناوری های جدید الکترونیکی برای رویه های پرداختافزایش سرعت پردازش پروتکل ها و رویه هاسفارش قرارداد الکترونیکیتهیه ی الکترونیکیبرقراری قدرت نظارت بر اینترنتبه اشتراک گذاری گزارشات هوشمند با دیگر قدرت های بین المللیبرقراری گروه پاسخگوی فوری رایانه ای (CERT)ایمنیسامانه ی متن باز (OSS)پروژه ی تبادل داده ها بین بخش های اداری (IDA)محاسبات متن بازمنبع : www.innovazione.gov

اسلاید 69: اصلاح بخش عمومیامضای الکترونیکیپرتکل فاذخیره ی نوریپست الکترونیکی تضمین شدهمدیریت روند پرونده هاسواد رایانه ای در مدارس و دانشگاه هارایانه برای کارمندانترویج و پخش گواهینامه ی ECDLسواد رایانه ای برای کارمندان دولتنقاط دسترسی عمومی به اینترنتآموزشمنبع : www.innovazione.gov

اسلاید 70: 3-6-3-متصدیان های داخلیفاز اولفاز دومپروژه های دیگرفاز اولفراخوانی پیشنهاد ها:دپارتمان فناوری و نوآوری در سال 2002 فراخوانی پیشنهادها را برای انتخاب پروژه هایی برای پیاده سازی دولت الکترونیکی اجرا کرد.این فراخوانی پرداخت 120 میلیون یورو برای مشارکت 50 درصدی در هزینه ی پروژه های پیشنهادی را در نظر داشت تا تحقق خدمات آنلاین برای شهروندان و کاسبان و پیاده سازی شالوده های خدمات تضمین شود.این دپارتمان همچنین مجموعه ای از ابزارها را به منظور کمک به متصدیان های محلی درتفسیر و طرح پرونده ها و در فهم زیرعملیات آماده کرده است:خدمات پشتیبان که به 830 پرس و جو پاسخ می دهد.این خدمت در قالب وب در سایت www.pianoegov.it قابل دسترسی است.منبع : www.innovazione.gov

اسلاید 71: انتشار 14 ابلاغیه برای فراخوانی پیشنهاداتانتشار لیست 30 تایی از سئوالات و جواب های متداول(FAQ)انتشار 4 شماره ی یک روزنامه ی فراخوانی و ارسال آن به 1625 کاربر ثبت شده بصورت هر دو هفته یکباراین دپارتمان در حدود 400 پروژه را دریافت کرد.معیارهای ارزیابی برای تعیین این پروژه ها موارد زیر هستند:1.سازگاری با اهداف طرح های داخلی2.کیفیت متقاضی3.کیفیت پروژه4.کیفیت راه حل پیشنهادی5.امکان استفاده ی مجدد و پیاده سازی تجاربدر زیر پروژه های مصوب دولت الکترونیک برای سرمایه گذاری آمده استمنبع : www.innovazione.gov

اسلاید 72: مقدار سرمایه گذاری(یورو)تعداد پروژهخدمت برای مشتری/کاسب110000580000133800005910000522100001870000118000011600003400002260000100000080000000132764443313398اطلاعات و مشارکتورزش ، محیط ، فراغت و فرهنگخدمات کسب وکارخدمات استخدامدرگاه هاخدمات بهداشتیخدمات آموزشیدادگستری و امنیتخدمات رفاه اجتماعینقل وانتقالات مالیحمل ونقلکلپروژه هایی به منظور خدمت رسانی به شهروندان و کاسبانمنبع : www.innovazione.gov

اسلاید 73: مقدار سرمایه گذاری(یورو)تعداد پروژهخدمت شالوده ای89000001320000219400007840000400000006225740خدمات پیشرفته (ایمنی ، تایید)مراکز فنیتقسیم و همکاری با اداره های دولتیخدمات حمل و نقلکلپروژه های شالوده های محلی و ناحیه ایمنبع : www.innovazione.gov

اسلاید 74: سرمایه گذاری وزارت فناوری برای مشارکت دولت محلی در پروژه های منتخب به تفکیک ناحیههزینه ی تخصیص یافته به شرکت کنندگان(یورو)ناحیه3942006.38آبروتزی1056910.17باسیلیکاتا3777429.32کالابریا6191977.04کامپانیا8605938.85امیلیا رومانگا2007229.55فریولی ونزیا جیولیا12097036.26لاتزیو4813996.53لیگوریا20341338.30لمباردیمنبع : www.innovazione.gov

اسلاید 75: 3985250.08مارچ1731893.21مولیس7571948.75پیدمونت7789088.39پوگلیا4115588.08ساردینیا9293744.25سیسیل9267348.32توسکانی1156932.24بولزانو و ترنتو2188217.15امبریا271747.77آوستا8519727.26ونتومنبع : www.innovazione.gov

اسلاید 76: سرمایه گذاری وزارت فناوری برای مشارکت دولت محلی در پروژه های منتخبهزینه ی تخصیص یافته به شرکت کنندگان(یورو)ناحیه3942006.38آبروتزی1056910.17باسیلیکاتا3777429.32کالابریا6191977.04کامپانیا8605938.85امیلیا رومانگا2007229.55فریولی ونزیا جیولیا12097036.26لاتزیو4813996.53لیگوریا20341338.30لمباردیمنبع : www.innovazione.gov

اسلاید 77: 3985250.08مارچ1731893.21مولیس7571948.75پیدمونت7789088.39پوگلیا4115588.08ساردینیا9293744.25سیسیل9267348.32توسکانی1156932.24بولزانو و ترنتو2188217.15امبریا271747.77آوستا8519727.26ونتومنبع : www.innovazione.gov

اسلاید 78: فاز دومفاز دوم پروژه ی دولت الکترونیکی پروژه های قابل استفاده ی مجدد و راه حل های خلاقانه را ارتقا می دهد.فهرست دولت محلی برای راه حل های قابل استفاده ی مجدد:برای پرورش دادن این مراحل دولت مرکزی ، متصدیان های محلی و ناحیه ای نیروی خود را برای یافتن و حمایت از استفاده ی مجدد از پروژه هایی که هدفشان توسعه ی خدمات دولت الکترونیکی بوسیله ی استفاده ی مجدد از راه حل های موجود در فهرست است را به هم پیوند داده است.بنابراین مراحل استفاده ی مجدد شامل دو فاز است:تشخیص و تحکیم تعداد راه حل های قابل استفاده ی مجددپیاده سازی پروژه هایی که متصدیانی که میل به استفاده ی مجدد از یک راه حل دارند با اداره های دولتی که آن را توسعه می دهند به توافق برسند.این پروژه ها برای گرفتن سرمایه ی مشترک از مرکز ملی فا در دولت مطلوب می باشندمنبع : www.innovazione.gov

اسلاید 79: اهدافسرمایه گذاری(یورو)خطتوسعه ی شالوده های داخلی ، تولید سامانه ی اتصال عمومی (PCS) 61 میلیوناولافزایش متصدیان های داخلی که خدمات با اولویت بیشتر را ببرای شهروندان و کاسبان پیشنهاد می دهد 86 میلیوندومتشکیل شهداری های کوچک به منظور گسترش دولت الکترونیکی ، ایجاد بدنه های حامی این شهرداری ها25 میلیونسومپیاده سازی طرحی برای دولت ناحیه ای و متصدیان محلی:منبع : www.innovazione.gov

اسلاید 80: توسعه ی پروژه های دموکراسی الکترونیکی ، تشویق بخش متصدیان هی داخلی به انجام پروژه هایی که شهروندان در تصمیم گیری های آنها از طریق فاوا شرکت داشته اند10 میلیونچهارمترغیب به ادامه ی پرداختن به خدمات جدید بوسیله ی شهروندان و کاسبان9پنجم191 میلیونکلمنبع : www.innovazione.gov

اسلاید 81: دموکراسی الکترونیکی:توجه به نیازهای شهروندان قلب تبدیلات و نوسازی های دولت است.این هدف با افزایش مشارکت مردم در تصمیم گیری های دولت تحقق می پذیرد.در این راه مشارکت دموکراتیک به عنوان مراحل عملی استدلال مردم شناخته می شود.هدف فاز دوم پروژه ی دولت الکترونیک شامل فعال سازی آزمایشات مدل های فاوا در جهت ارتقای مشارکت شهروندان در تصمیم گیری های دولتی یا همان دموکراسی الکترونیکی است.اولین مرحله ی فعال سازی خط چهارم فاز دوم پروژه ی دولت الکترونیکی انتشار فراخوان پروژه با عنوان توسعه ی شهروند رقمی بود.وزارت فناوری اعلام کرد که 10 میلیون یورو را برای راه حل های خلاقانه در نظر گرفته است.دولت الکترونیکی برای فدرالیسم موثر:برای ایجاد یک دولت موثر پاسخگو این مراحل باید صورت گیرند:ارتباط بین اداره های دولتی و ارتباط بین اداره ها و شهروندان از طریق تعریف ایمنی و معیارهای اجراییمنبع : www.innovazione.gov

اسلاید 82: شناسایی ابزارهای قابل اعتماد و مطمئن برای دسترسی به خدمات آنلاینتوسعه ی یک مدل معمول برای ساختن درگاه ها و وب سایت هایی که خدمات آنلاین ارایه می دهنددرون عمل پذیری تضمین شده در میان تامین کنندگان خدمات آنلاینبرقراری ”سامانه های فدرالیست“ مورد نیاز(برای مثال خدمات مرتبط با استخدام ، بهداشت ، مالیات و غیره) ، همچنین از طریق استفاده ی مجدد از راه حل های آزمایش شدهتوسعه ی معماری سامانه های متعارف که به گروه های کاری فنی ویژه واگذار می شود3-6-4-راهبردهامدلمدل:دولت قصد دارد به منظور پاسخگویی بیشتر به نیازهای کاربران(شهروندان و کاسبان) با تامین خدمات نوین و ایجاد ارزش ”عمومی“ که در آن سهولت دسترسی و تعامل تضمین می شود دست به بهسازی بخش عمومی شود.منبع : www.innovazione.gov

اسلاید 83: در این مدل دولت الکترونیکی یک مرحله ی اساسی است زیرا قسمتی از دگرگونی گسترده است که همه ی عوامل عمومی در حال کشیده شدن به سوی آن هستند تا به شهروندان و کاسبان به عنوان ”مشتریان“ خدمات ارایه دهند.مفهوم مشتری به این معنی که دپارتمان های دولتی در جستجوی سود هستند بلکه هدف آنها ارایه ی خدمات است.این مدل از شش جز تشکیل شده است:تهیه ی خدمات:دسته ای از خدمات با کیفیت بالا به روش های خلاقانه به مشتریان تحویل داده می شود.به منظور تمرکز بر توسعه ی تلاش ها تعدادی خدمات با اولویت بیشتر برای مشتیان تشخیص داده شده است.شناسایی رقمی:فنونی برای تشخیص کاربر و امضای ایمن مربوط به کارت شناسایی الکترونیکی ، کارت خدمات ملی و امضای الکترونیکی.کانال های دسترسی:کثرت کانال های خلاقانه برای دسترسی به خدمات:اینترنت ، مراکز فراخوانی ، تلفن های سلولی ، شبکه ی شخص ثالث و غیره.عوامل تهیه ی خدمات:عملیات پشتیبانی موثر و کم هزینه برای تامین کنندگان خدمات.

اسلاید 84: درون عمل پذیری و همکاری:برقراری معیارهایی برای واسط های کاربری میان دپارتمان هایی که اجازه ی ارتباطات موثر و شفاف می دهند و جهان خارج.شالوده های ارتباطی:یک شالوده ی ارتباطی که همه ی دپارتمان های دولتی را به هم پیوند می دهد.منبع : www.innovazione.gov

اسلاید 85: 3-7- R & Dهزینه ی سرانه در R & Dمنبع : OECD, Education at a glance 2005 : Annual CompetitivenessReport 2006, volume 1

اسلاید 86: هزینه ی کسب و کار در R & Dمنبع : OECD, Education at a glance 2005 : Annual CompetitivenessReport 2006, volume 1

اسلاید 87: تعداد کل تحقیقات از هر 1000 نفرمنبع : OECD, Education at a glance 2005 : Annual CompetitivenessReport 2006, volume 1

اسلاید 88: 3-8- شاخص ها3-9-1- آمادگی شبکه ای 3-9-2- آمادگی الکترونیکی3-9-3- فرصت دیجیتالی3-9-4- توسعه ی انسانی3-9-5- کیفیت زندگی

اسلاید 89:

اسلاید 90: خدمات عمومی در دسترس آنلاینمنبع : OECD, Education at a glance 2005 : Annual CompetitivenessReport 2006, volume 1 3-9- آمار

اسلاید 91: رشد بازار ICT (درصد)منبع : EITO, European Information Technology Observatory 2006

اسلاید 92: رشد بازار TLC (درصد)منبع : EITO, European Information Technology Observatory 2006

اسلاید 93: رشد بازار IT (درصد)منبع : EITO, European Information Technology Observatory 2006

اسلاید 94: مخارج ICT به ازای هر نفرمنبع : EITO, European Information Technology Observatory 2006

اسلاید 95: مخارج IT و TLC به ازای درصد GDPدر 2005 TLCدر 2005 ITدر 2002 TLCدر 2002 ITکشور3.093.453.173.61دانمارک3.303.663.383.71فنلاند2.633.362.683.47فرانسه3.093.102.993.14آلمان3.401.913.332.09ایتالیا4.164.434.304.86سوئد3.754.233.874.46بریتانیا3.413.033.383.14اروپامنبع : EITO, European Information Technology Observatory 2006

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید