صفحه 1:

صفحه 2:
yr nd oe فناوری اطلاعات

صفحه 3:
a! Albert Einstein : Imagination is more important than Knowledge

صفحه 4:
اطع تفت ورطاتعریف فتلویوطاهاتمجموعه لولسناز سخلفزار نرطفزار - خکیلفزار که گردشلطلاماتوا میشر ساخته و بسهرم بسود/ویاز زرا فيلهم مي يسازد. فتاوریواطاشاتعبارتستاز؛ همه شکلهای‌نناور که بسرلوایجاد, - ذخيره واستفادم از شكلهاويختلنلطلهات( شامزلطاشانة جا 2 مكالاتصوت يع تصاوي_مت مكددادم طوجند رسانهلوو ...)به كار .مورود

صفحه 5:
ل لألآنانالانانالانانالانانانانانالانانالانا - فناوري اطلاعات شاخه اي از فتاوري است کهبا استفاده از سخت‌افزار. نرمافزار و شبکه‌افزار مطالعه و کاربرد داده و پردازش آن را در زمینه‌های : ذخيره. دستكاري. انتقال. مد يريت. جابه جلیی. مبادله. کنترل. سوییچینگ و دادء‌آمایی خو دکار امکان پذیر مي سازد.

صفحه 6:
AD Gaps AP refers tp ay hed DP Teckwlw ved us vu tol 9 support wa testtuira io reach tis pverdl vision.

صفحه 7:
Vision ‏آیا دیدگاه آرماني (چشم انداز)‎ ‏مشخصي براي توسعه فناوري اطلاعات‎ ‏درسازمان خود داریم؟‎ ‏آيا ماموریت مشخص و سیاست ما در توسعه فناوري‎ ‏اطلاحات در سازمانمان مطوم است؟‎ ‏.اگر موارد فوق مشخص نیست هزینه کردن در اين زمینه بي‌مورد است‎

صفحه 8:
تعریف دیدگاه آرماني (مت)) دورنماي مشخصي که در عین جامع بودن» در بياني ساده و شفاف ارائه شود » جنبه شعاري داشته و بتوانند شور انگیزه و هماهنگي لازم را در همسو کردن فعاليتهاي يك سازمان براي انجام رسالتي خاصء بوجود آورد. (رسالت خاص ما توسعه فناوري اطلاعات در استانها )

صفحه 9:
ویخ‌گیهای فتاوری اطلاعات (وعاسب< هب1 : ۲ ماذه اولیه آن اطلاعات (مادّم خام ذهنی ) است. 5 موتور مح که آن کامپیوت است. 7 محصول نهایی آن تجربی است. ۲ محدود به موقعیت مکانی نیست. 7 تأثیر مخّب زیست محیطی ندارد.

صفحه 10:
‎List ke SIO‏ و روا وب زگولا ‏۶ عبارت فناور ی اطلاعات بکرات در زمینه های نو و جدید در معاني مختلف به کار می رود و شاید بتوان گفت تنها توافتی که بر معنای آن وجود دارد آن است که فناوری اطلاعات ‎ ‏موضوعى داغ است! با

صفحه 11:
& General Overview of 42 ۱ ICT in IRAN = TL ? Gout oad Oediuw ۲ 7” ‏م‎ vulerprises: 190 ‎Goverawest‏ ند ۳ یی ‎

صفحه 12:
World-wide IT market annual growth by region, 2003-2005, 0 oA wy | asp 09 ‏هه‎ orld in %

صفحه 13:
World-wide IT market by region, 2004 درول 1% سس مه اس

صفحه 14:
World-wide ICT market by region, 2004 سس مه اس

صفحه 15:
اقتصاد دانش محور چرا؟ تسه استفاده از فناوري اطلاعات» رایانه»اینترنت در تمام تولیدات و بخشهاي اقتصادي. ‎a‏ دانش مهمترین فاکتور توليد در كنار سرمايه؛ كاركرء زمین و سازمان اتتصادي است. ‎107١ .‏ مبمترينعااسرعتسترسير دراي دشرا ‏دولت الكثرونيكي و تجارت الكترونيكي وجوه غالب ‏" بهبود دائم فناوري و خلاقيت باعث توسعه اقتصادي مي‌باشد. ‏۳ فشارهاي جهائي شدن اتتصاد دائش محور و فناوريهاي جدید باعث افزایش رقابت و خلاقیت مي‌شود. ‎

صفحه 16:
چا باید به اقتصباد دانش محور توجه کنیم؟ * فرصت استفاده و پشتیبانی از منابع اقتصبادی جهان را خواهیم یافت. از تجرربه کشورهای پیشرو در این زمینه استفاده خواهیم کرد که بعضبا ماندد که جنویی» در ۲۰ سال قبل ‎has)‏ مانند ما داشتهاند. *_ هررچه زودتر وارد اقتصاد دانش محور شویم شانس بدست آوردن تجرربه بیشتر و توان رقابت بهتر را خواهب داشت. ‏شناخت مسریعتر ما از اقتصاد دانش محور باعث می‌شود در بررنامه توسعه چهارم کشور استراتژیهای مناسب با نیاز زمان را در اقتصاد کشور انتخاب کنیم. ‎sb‏ شدن درهای کشور بر اثر فشار اقتصاد دانش محور امری اجتتاب ناپذیر استه لذاهررچه زودتر آذرا در" وبا آن آشداشده و آنرا بكار بكيرريم بهتى است. ‏اقتصاد مبتتی بر دانش خدمات مناسب با زمان کمتر و سود بیشتر را درپی خواهد داشت و لذا اجتتاب از آن ممکن" نیست. ‎ ‎

صفحه 17:
موجهای تغییرات اقتصادی مو استاندا‌زندگ دوزه های زمانی مربوط موج بیوتک 2025-5 موج اطلاعاتی "لمیر 2000-0 موج صنعتى -1850 2 موج كشاورزى 1750

صفحه 18:
انقلذب صنحتي انتقال به اقتصاد مبتني بر دانش در درون انقلاب صنعتي * Oot rot OD Once 90 میم ۰ ‎٠. .‏ ع ساس م ساسم م سسا تا با 0 »سول ‎Ther‏ یاب سب مهب سیر ‎si‏ 8 ات سپس تم یر لاه رصیق > ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 19:

صفحه 20:
۳ The knowledge economy is a very different paradigm from the previous agricultural, industrial, or service economies. It is one that rests on the value of human potential and how it might be systematically leveraged for the benefit of mankind. The challenge is to determine the integral linkage between human potential and economic performance

صفحه 21:
“ام يي ‎os wulipter Puocion ePP ent oP TP orodioce-‏ وروی ‎Cow nirdiod Teckowbwy 7a Overs ont Otruewy vazcbtties.‏ ‎

صفحه 22:
تجارت الكترونيكي مقدمه اقتصاد دانش محور است. با حضور 10 در سازمانهاي اقتصادي هم شکل فيزيكي» هم ماهیت رويه‌هاي كاري و هم نحوه برخورد دولت با بخش خصوصي عوض خواهد شد. بايد آمادكي لازم را در اين زمینه ايجاد كنيم.

صفحه 23:
لا ۷*۳ 4 21۱ 2۱ 2 8 و 9 9ه ela aay + ۵ (198.2002) GDP 23, Iran 7.6 % SF PEEP L EE EEE PLES CPS EMA E LE

صفحه 24:
سیستم اطلاعات (15) : سیستم اطلاعت مدیریت 1115 بانی تصمیم گیری 195 سیستم پردازش داده ۳۳5 سیستم اطلاعات مدیران عالی ‎EIS‏ ‏سیستم خبره ‎ES‏ ‏سیستم پشتیبانی گروه کار ‎WGSS‏ هوش مصنوعی ۸

صفحه 25:
هاش مصنوعى هوش مصبنوعی شامل بر‌نامه نویسی خودکار» سیستم هاي سه وت ركيب ادراك و ضراكيسى په دره ن كامبيوت, و ديك وسايل نظي روياها است . تدأ اين زميته همي تواتند به امور . بازرگانی منفعت رساند . سیستمهای خبرره روش جدیدی در حل مسئله ارائه می نماید سیستم خنبره یک برنامه کامپیوتری حاوی دانش یک شخص متخصص است و فرصت را در اختیار مدیرران قرار می دهد تا تصمیمات بهتری را نسبت آنچه آنها بطور عادی قادر به انجام آن می باشند اتخاذ نمایند

صفحه 26:
سيستم خبره شامل 4 قسمت ميباش : ” موتور توسعه مورد استفاده توسط تحلیل گر سیستم ها و متخصص جهت اتخاذ سیستم ۲ مبنای علمی» که بررخی وسايل نمايش علم ؛ نظيس دستورات جهت توصیف قلم و مسئله را استفاده میکند. ۲7 موتور استنتاج که استدلال ب مبنای علمی را انجام می دهد . ۲ رابط استفاده گر که به استفاده گر در ورود اطلاعات و دستورالعملها و دریافت راء حلها و توضیحات کمک می کند .

صفحه 27:
مدل یک سیستم ‎od‏ برخی از راه حلهای تهیه شده توسط مدير ببرخى از راه حلهاى تهيه شده بوسیله کامپیوتر ‎DSS MIS‏ داده‌پردازی سیستم ‎te‏ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 28:
مزاپای استفاده از سيستمهاى خبره براى مؤسسه ما ۲ سیستم های خبره می توانند از مدیرران انتظار اقدام در سطح بالات را داشته باشند . 7 سیستم ها ابزارهایی ببرای توسعه دانش مدیرریت و نگهداری آن در شركت را براى مدت طولانى تى فراهم می نمایند . ” درنتيجه افرایش توانایی مدیرران در حل مساله از طرریق استفاده از سیستم ‏ "- هاى بره ؛ موسسه از عملك رد كلى بهترى جهره هند مى گردد .

صفحه 29:
مزآياى اسآناده ا( سيستميان خبرن برا مديرال 7 مدیرانی که از سیستم های خبره استفاده می کنند » مسائل را بهت مسريع تر حل نمایند . "۲ توانایی و عملکرد یک مدیر را در قلمرو یک مسئله خاص بهبود می بخشد 7 کامپیوتر می تواند دانش مورد نیز بررای حل مسئله را پاسرعت الکتررونیک بکار برد .

صفحه 30:
op lo edu ‏میتی‎ ۲ علم متتاقص را نمیتوانند كنترل تمايند . ( به دلیل تغییس عملکرد انسانی ) ” سيستم های خبره نمی توانند مهارتهای غیر استدلالی را بکارپررند.

صفحه 31:
سیستم اطلاعات بازاریابی (MIS) دفاتر و پرونده های داخلی مرکت .| محیط خلرجی 1 تب ویب

صفحه 32:
سیستم اطلاعات بازاریابی الکترونیکی Limited access Internal Secondary Customers primary Partners Chanel members| Information Need Full access: Marketing Product data Decision 3 ahr jarketing intelligence data markers | “Information Distribution (Customer/prospect data mployee/partner netwo arketing analysis/repo: Marketing Databases

صفحه 33:
بکار گیری 11 در مدیریت بازار

صفحه 34:
فن آوری بر بازاریابی ‎age‏ جزء به جزم جهانی محلی استفاده از فن آوری پیشرفه استفاده از فن آوری ساده محرکه با شبکه خود کار محرکه با صاحب شخصی مدیران شعب خرده فروشی کسبه(بازرگانان) روابط شخصی بازاریابی عمده (انبوه) فضای بازار مکان بازار ‎ ‏انقلاب خرده فروشی ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 35:
استفاده از اینترنت در آمیخته بازا فرايندها.| افراد هکان | ‎gts‏ قيفت | محصول تا کیدبر ‏ #اتاكيد بر اقراد | #کانلهای ارتباطات | موضع یابی | #کیقیت ‎clea» eats‏ | خرید و فروش | بازاریابی ‎Sa‏ شكل اهدایت بازاریابی احمایت از ترغیب افراد ‎ene‏ ‏تجاری ید بر از | شروش تروج فروش | اعتبار ‎shi}‏ ‏احمایت و ]در ارتباط با اتعداد کانال پشتیبانی مشتری اكانالهاى خا استخدام ‏ )5 ۵ | کیک شده ‎Ge‏ ‎eer‏ ۳ یگ رو: آموزش و توسعه مهارت

صفحه 36:
امکانات مالی - تحقیق:و توسنعه؛ توانایی هاسطح دانایی کارکنان ایندها.رضایت تعین استراتژی بازاریابی رشد محصول رشد بازار ‎Place‏ ‏رسوخ در بازار ‎Product‏ تنوع همگن ع ناهمكن. Promotio 5

صفحه 37:
آگهی تبلیفات 7 روابط عمومی- ات ی promotion ا BS esr ‏كال‎ ‏و و‎ ae اتتوع مخصيل كيفيت 5 ويزكى- بسته يندى - سايز- نام تجارى- خدمات

صفحه 38:
بازاریابی الکترونیکی ازاريابي که از طریق کانالهاي الكترونيكي و اینترنت .انجام مي گیود, اطلاق مي شود 4 "همة شرکتهاي کوچك و بزرگ از عهده آن برمی آیند: ‎mail‏ ‏"هیچ محدودیت واقعي براي فضاي تبلیغات وجود ندارد ۰ ۲دسترسي به اطلاعات و بازاريابي آن

صفحه 39:
اصول طراحی کسب و کار الکنرونیکی < اصل اول : استراتژی -.مردم (مردم جدید ) . فرآیند ها و تکنولژی ها 7 اصل دوم : اجزاء طرح کسب و کار : لازمه های کسب و کار. سمت و سوی صنایع . اصول کلیدی طراحی و نقاط اتصال 2 اصل سوم : فرآیند طراحی 2 اصل چهارم :طراحی کسب و کار باید محرک استراتژی کسب و کار الکترونیکی و فن آوری باشد. که شامل : الف ) مدل كسب و كار ب ) استراتژی کسب و کار الکترونیکی ج) طراحی 15 د)فر آیندهای کسب و کار ۵ ) کاربرد و) طراحی سیستم های پشتیبانی اصل پنجم: فرآیند استراتژی کسب و کار الکترونیکی بحرانی است.: تاکید بیشتر روی استراتژی با بر روی توسعه بازار

صفحه 40:
شکل اینترنت»اینترانت و اکسترانت که ‎EXTRANET‏ ‏فروشندگان /عرضه کنندگان ۲" توزیع کنندگان» بانکها مراکز مشاوره ۳ هه مصرف کنندگان رقبا جامعه 1OTROOCT ‏كاركنان + مراکز‎ ك٠‎ 0 el ا رح ار

صفحه 41:
لثرنت در زاره سرم اینتینت رسانه ای‌با توان بسیار گسترده و بالاست که دارای غن آوری غیر قلبل پیش بینی است . اما شرکتهای نسبثاً کمی توانسته لد از ن‌به شکل موفقیت آمیزی بهره برداری کرده ملن را در جهت مقاصد تبليغات خود.به كار كيرند. جذابيت اينترثث در وهله أول بدليل كن أست عه از طريق كن به ‎JSS‏ مستقیم و یک به یک می توان با تک تک مصرف کنندگان ارتباط بر قرار کرد. در تثورى , سازمانها و مصرف کنندگان می توانندبا استفاده از لین دستاورد , الا خریداری کنند , به تبادل اطلاعات بپردازند و به پژوهشهای اوزشمند دسترسی بل پیش پینی می شود تا سال 2003 ,ارزش مبادلات تجارت الکترونیکی بالغ بر #تریلیون دلار پرسد هر ماه +حدود 265 هزار سایت بهاینترنت ‎ab‏ مي کردد و هر 9 دقیقه یک حوزه اینترنتی اضافه می گردد 'جهان الكترونيك ۱ یا - و ‎pone‏ ‏لوا - و Bo wey

صفحه 42:
EB= EC + BI+ CRM + SCM + ERP کسب و کار الکترونیکی < تجارت الکترونیکی + هوشمندی (توانایی)تجاری + مدیریت روابط با مشتری + مدیریت زنجیره عرضه + برنلمه ریزی منابع شرکت

صفحه 43:
Knowledge Technology Management

صفحه 44:
CRM (Customer Relationship Management) is a fundamental critical component for planning and development of strategic applications. It is a new S application of computer-based science ii case of increasing the selling and revenue of organization.(Corner,2002) Moreover, CRM is about creating a meaningful relationship with customers and satisfying their needs and it is important as understanding customers. SCM (Supply Chain Management) is a process that makes an opportunity for companies to buy, make, store, ship, and sell products and services. The supply chain management is profitable when communicating every where in the most efficient manner.(Ferries , 2000) Last but not least, ERP (Enterprise Resource Peon zee to back office operations such as order entry, purchasing, invoicing, and Tenet BySTOME HIP. control. ERP systems allow organizations MANAGEMENT to optimize business processes while INS! 1 3 1 lowering cost. DEUTSCHLANDev.

صفحه 45:
Fiber pais صصمه ‎thoughout of he Puaciiccd‏ موه عوز عناوم .) موه من نم سر سا ۱ ایا ری من سیر ۳ ادلی و وحم مه وا را ر تج از دام 6. Phe oodysts ond reportay trot cont be used Por bray tera ‏ام‎

صفحه 46:
‘Porton ectered pave iio ‏مجاوبو‎ ‎CPorces we oP "best provices” Obws nstpwribs Ouwsed vo reluble Ae striae Crouttes Puactocndiiy tp interact wits vier woddes @rouides tools Por udhov tequeries:

صفحه 47:
جب مجح ‎0222٩‏ 5 oe 190 10 190 ‏ووس‎ ‎)5 ‏«داا©‎ ( 22 0 5 ۰0 0 0 09599 0999 3770 am ame ane Petrochemistry

صفحه 48:
۲۱۵۱۷۵۵۱ Service : Global Trade , auction , Spot purchases Finalize deals online Product Focus : Aromatics , Methanol , Plastics , Fuels Clients : BP Chemicals , BASF Methanx , Dow Europe , PPG Functions : Real time pricing , Business Inteligence , Peer to Peer collaboration

صفحه 49:
ChemConnect Service : Global Trading Product Focus : Chemicals and Plastics Clients : Dow , Rohm & Hass Air Products , Eastman Functions : Sell products Do not provide transPortatin logistics Bullentin board

صفحه 50:
bios Fic ut View Fevartes Tools اع ساك تس 3 ‎Microsoft In‏ - مر ‎Hep‏ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎Optimize your purchasing ana sales processes wir ChemConnect ‎We understand tne challenges of buying and seling chemicas, feedstocks. pastics ie, e-commerce toole ‘and global trading community that companies in dlverse industries need 10 strearrling trancectione and reduce costs. ‎ ‎‘and related products. And we have the ifcrmation, exp ‎What's New? ChemCennect Sclutions Inthe News: ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 51:
9 8 یا ۵ ط 0 © 0 عم ‎Pew‏ 0 ‘The Official Welnite of The New Orleans Regional Chamber and MetroVision Perce World - Class Infrastructure ~ The superb information technology network in Southeast Louisiana includes excessive bandwidth capacity with seven major fber- optic networks, making the region extremely attractive far informatian-related Lusiness cperations. These fber- optic networks include ATRT, QwestiLavel 3, Willams Campanies/MCI, SEC, Sprint and BellSouth, ‘The People to Do the Job — A total fice workturce of | EEE me NeeTenEDE more ther 400 000 |_Seeeenneeen =e in the 10 parishes Fie tit view Fevarites | Bi The New Orleans Regi Qo - 0 Peay Freee ‏تست‎

صفحه 52:
راه حل برای شرکتها ملحق‌شدنسه سلیتهایمنتخبکه مزیسنبلیینسودن-1) . هزیبنه و قابلینسفایشو فروش‌خودهد بسود 2- بوجود آوردن یک سایت شخصی که با حمایت بازاریابی و برای خدمات ویژه با هزینه بالا را شامل خواهد بود .

صفحه 53:
۳ 09۵990012 __ > ey a

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان