علوم انسانی و علوم اجتماعی رسانه و شبکه‌های اجتماعی

فناوری پیامک (استفاده از پیامک در رسانه نگاری)

fanavari_payamak_c1p2

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “فناوری پیامک (استفاده از پیامک در رسانه نگاری)”

فناوری پیامک (استفاده از پیامک در رسانه نگاری)

اسلاید 1: فناوری پیامک استفاده از پیامک در رسانه نگاریاستاد : دکتر محمد سلطانی فر نگارش :طاهره ساعدیدرس : تکنولوژی های جدید ارتباطات1

اسلاید 2: موژورنالیسمدر کنار اشکال تازه رسانه نگاری ، نوشتن برای موبایل نیز به عنوان شکل تازه رسانه نگاری مطرح شده استموبایل ژورنالیسم، نوشتن و انتشار گزارش‌های خبری با استفاده از قابلیت‌های روزافزون گوشی‌های موبایل با قابلیت اتصال به اینترنت است.هر نوع خبر نویسی تخصصی که تنها برای مشاهده و دریافت توسط گوشی های موبایل تهیه شده باشد به عنوان رسانه نگاری مبتنی بر موبایل یا موژورنالیسم مطرح است2

اسلاید 3: فناوری های تلفن همراهنسل‌هاي شبكه‌هاي موبايل آشنا- نسل اول يا سيستم‌هاي آنالوگ كه فقط براي انتقال صدا از آنها استفاده مي‌شد.- نسل دوم يا سيستم‌هاي ديجيتال، فناوري مورد استفاده در شبكه موبايل دولتي ايران.- نسل 2.5 كه يكسري خدمات بنام خدمات حامل (Bearer Services) از قبيل امكان ارسال پيام كوتاه، تعريف صندوق صوتي و ... را در اختيار كاربر قرار مي‌دهد.- نسل 2.75 كه علاوه بر انتقال صدا و خدمات توانايي انتقال داده با استفاده از فناوري GPRS را دارد. شبكه ايرانسل از اين نسل است.3

اسلاید 4: فناوری های تلفن همراه- نسل 3 كه فناوري‌هايي را پشتيباني مي‌كند كه در نسل‌هاي قبلي نيست. از جمله آنها مي‌توان به تماس‌هاي ويديويي، بارگذاري فايل‌هاي ويديويي، انتقال اطلاعات با سرعت بالا، خدمات مبتني بر موقعيت و ... اشاره كرد.نسل 4 که اغلب اپراتورهای تلفن همراه در دنیا به این فناوری روی آورده انددر ایران اپراتور سوم به تازگی در کرج راه اندازی شده است .4

اسلاید 5: پیشینه تلفن همراه در ایرانتلفن همراه از سال 73 در ايران شروع به كار كرد.SMS ديرتر وارد ايران شد. اين فناوري از سال 1990در اروپا راه اندازي شد و در سال 98 به بلوغ رسيد. سرويس SMS در ايران از سال 1381 ارايه شد.5

اسلاید 6: كاركردها و ويژگي هاي تلفن همراهامروزه تلفن همراه به یک ابزار مهم ارتباطی در ایران و جهان تبدیل شده است ، علت اصلی این امر نیز کارکردها و قابلیتهای فراوان این وسیله ارتباطی چند منظوره است . برخی از این قابلیتها عبارتند از: 1- سرعت انتقال پيام2- ارسال و دريافت SMS و MMS3- دوربين عكاسي و فيلمبرداري4- امكان ارسال عكس و فيلم5- دريافت امواج راديو ، تلويزيون و ماهواره6- رايانه 7- وسيله اتصال به شبكه اينترنت8- ردياب الكترونيكي GPS(سيتم تعيين موقعيت جهاني)9- بازيهاي سرگرم كننده۱۰- تبلیغات بازرگانی و سیاسی۱۱- ساير خدمات 6

اسلاید 7: کاربردهای موبایل برای اطلاع رسانیموبایل وسیله ای چند رسانه ایدوربین عکاسیدوربین فیلمبرداریرکوردرتایپمشاهده متن (کتاب ، روزنامه و انواع فایل ها)وسیله توزیع اطلاعات و اخبار از طریق پیامک (SMS) ، (MMS) ، اینترنت ، بلوتوث7

اسلاید 8: SMS پیامکپیام کوتاه به عنوان اصلی ترین وسیله انتقال پیام و خبر از طریق موبایل مطرح است.روزانه حدود 100 میلیون پیام کوتاه در شبکه موبایل در ایران مبادله می شود. در روزهای مناسبتی تا یک میلیارد افزوده می شود.ضریب نفوذ موبایل در ایران 91 درصد است8

اسلاید 9: كاراكترهاي زبانها در smsبراساس استانداردهاي موجود در تلفن همراه، طول پيام كوتاه مبادله شده بين دو دستگاه تلفن همراه با خط لاتين حداكثر۱۶۰كاراكتر است كه اين تعداد كاراكتر ‪ ۱۴۰بايت حافظه ذخيره مي‌كند. اما نوشتن پيام در سرويس پيام كوتاه براي خط فارسي۷۰كاراكتر بوده و همان ۱۴۰بايت حافظه را ذخيره مي كند. كه به معني 2 برابر بودن هزينه پيام هاي كوتاه فارسي در شرايط برابر است . 9

اسلاید 10: راه‌اندازي سرويس SMS تلفن ثابت شركت مخابرات ايران از آماده شدن سرويس پيام كوتاه (SMS) تلفن ثابت از لحاظ فني طي ماه های آينده خبر داده است: نمونه فني سرويس SMS تلفن ثابت ساخته شده است و هم اكنون در فاز تست قرار دارد. اين سرويس در استان فارس به صورت پايلوت در حال اجرايي شدن است در استان تهران هم راه اندازی شده است10

اسلاید 11: سرویس‌های ارزش افزوده پیام‌كوتاه اگر سرویس پیام‌كوتاه را به عنوان سرویس پایه در نظر بگیریم؛ خدماتی كه باعث شوند ارزش بیشتری برای پیام كوتاه نسبت به حالت پایه ایجاد شود، خدمات ارزش‌افزوده محسوب می‌شوند. این دسته از سرویس‌ها امكان برقراری تعامل با مشتریان یا گروه خاصی از افراد را در هر زمان، هر مكان و بصورت آنی برای شركت‌ها فراهم می‌كنند. یك سرویس ممكن است بر اساس معیارهای مشخص به مشتری ارائه شود مثل سرویس‌دهی براساس زمان‌های از پیش‌تعیین‌شده، رویدادهای تعریف‌شده و یا ارسال درخواست توسط كاربر نهایی. 11

اسلاید 12: این سرویس‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند كه به سادگی امكان انسجام و تطابق آن با سیستم‌های عملیاتی موجود فراهم می‌شود. از طرفی ویژگی‌های منحصر به فرد این سیستم، كاربری و نگهداری آنرا تسهیل كرده است.سرویس‌های ارزش افزوده پیام‌كوتاه 12

اسلاید 13: سرویس های sms قادر به ارائه طیف گسترده‌ای از سرویس‌‌ها و راه‌حل‌های نوین و پیشرفته پیام‌دهی است كه برخی از آن‌ها عبارتند از: اعلام موجودی حساب بانكی، انتقال وجه، سرویس اطلاع رسانی، سرویس اطلاع رسانی نرخ سهام، سرویس پیام تبریك تولد، سرویس‌ثبت اطلاعات (Rule)، سرویس SMS to Email و Email to SMS، ارسال پیام انبوه از طریق وب، اطلاع رسانی اخبار، سرویس نظرسنجی و مسابقه، سرویس‌های Outlook و انتقال ترافیك سرویس‌های مبتنی بر SMS.سرویس‌های ارزش افزوده پیام‌كوتاه 13

اسلاید 14: اپراتورهای پیامکشرکت ارتباطات سیار و مخابرات جمهوری اسلامی ایران به عنوان متولی اصلی ارئه خدمات پیام کوتاه در ایران می باشندسیستم های پیام کوتاه در ایران به سه بخش تقسیم شده است: 1. سامانه پیام کوتاه با پیش شماره 10002. سامانه پیام کوتاه با پیش شماره 20003. سامانه پیام کوتاه با پیش شماره 300014

اسلاید 15: 1.سامانه پیام کوتاه با پیش شماره 1000:شرکت رهیاب پیام گستران http://rahyabvas.comبه عنوان تنها مرکز رسمی ثبت شماره اختصاصی پیام کوتاه با پیش شماره 1000 از سوی شرکت ارتباطات سایر منتخب شده است.این شرکت از سال 1384 در زمینه خدمات ارزش افزوده پیام کوتاه فعالیت نموده است که یکی از پرووایدر های اصلی پیامک می باشد.ثبت شماره اختصاصی با پیش شماره 1000 از 5 الی 14 رقمی مقدور است. نمونه ای از شماره اختصاصی با پیش شماره 1000: سامانه پیام کوتاه  برنامه فوتبال سه    10000سامانه پیام کوتا شبکه خبر    1000600سامانه پیام کوتاه شبکه خبر 10000125 تعرفه های ثبت شماره اختصاصی با پیش شماره 1000 در صورت رند و نیمه رند بسیار متفاوت است و قیمت نهایی پس از بررسی این شرکت اعلام می شود.پایین بودن سرعت ثبت شماره و عدم استعلام عمومی آزاد بودن شماره از معایب و کیفیت بالا در ارسال ها و دریافت ها از محاسن این شماره می باشد.معمولا تعرفه ای ارزان نیز نخواهد داشت.طبق اعلام این شرکت ثبت شماره اختصاصی با پیش شماره 1000 سالیانه است.15

اسلاید 16: 2. سامانه پیام کوتاه با پیش شماره 2000 :شرکت آتیه داده پردازadpdigital.com به عنوان تنها ارائه دهنده خدمات پیام کوتاه با پیش شماره 2000 در ایران می باشد.شرکت آتیه داده پرداز در سال ۱۳۸۲ برای نخستین بار استفاده از پروتکل SMPP را جهت ارسال و دریافت پیام کوتاه در ایران مطرح نمود و با پیشنهاد استفاده از این تکنولوژی به شرکت ارتباطات سیار، آن را به صورت موفقیت آمیز آزمایش کرد. در سال ۱۳۸۴ با انتخاب در مناقصه شرکت ارتباطات سیار (با پیش شماره ۲۰۰۰)، به عنوان یکی از ارایه دهندگان اصلی خدمات ارزش افزوده پیام کوتاه مطرح گردید و امروز با استفاده از تجارب ارزشمند ۷ ساله خود در این صنعت؛ ارسال بیش از ۳۵۰ میلیون پیام کوتاه در سال و ارایه خدمات به بیش از ۷۰۰ مشتری، به عنوان شاخص ترین شرکت در ارایه خدمات پیام کوتاه در ایران به شمار می رود.16

اسلاید 17: 3.سامانه پیام کوتاه با پیش شماره 3000:مرکز گسترش فناوری اطلاعات (مگفا) تنها ارائه دهنده خدمات پیام کوتاه با پیش شماره 3000 در ایران می باشد.Magfa.irاین مرکز از سال 1384 از سوی شرکت ارتباطات سیار به عنوان ارائه دهنده رسمی خدمات پیام کوتاه منصوب گردیده شد. ثبت شماره اختصاصی با پیش شماره 3000 از 6 الی 14 رقمی مقدور استدر شماره 6 و 7 و 8 کاربر اعداد بعد از 3000 زا می تواند انتخاب نماید ولی در شماره های 10 و 12 و 14 رقمی ، 8 رقم اول شماره را شرکت ارائه دهنده تعیین مینماید تعرفه ثبت شماره اختصاصی رند و معمولی در شماره های 6 و 7 و 8 رقمی بسیار متفاوت است.تعرفه ثبت شماره اختصاصی رند و معمولی 10 و 12 و 14 رقمی را شرکت ارائه دهنده خدمات تعیین می کند.17

اسلاید 18: مودم GSM چیست؟مودم GSM یک قطعه سخت افزاری است که یک یا چند سیم کارت درون آن قرار داده می گیرد و به صورت اکسترنال از طریق پورت serial یا USB به کامپیوتر متصل می شود. مودم GSM در واقع موبایل صنعتی که از طریق سیم کارت و نرم افزاری که روی کامپیوتر نصب می شود با شبکه تلفن همراه ارتباط برقرار می کند.نرم افزارهایی برای ارسال پیام کوتاه از طریق مودم GSM وجود دارند که امکان ارسال پیامک را به صورت محدود فراهم می کنند. حداکثر تعداد ارسال ممکن با مودم GSM فقط 300 پیامک در ساعت است.18

اسلاید 19: مودم GSM چیست؟19

اسلاید 20: مودم GSM چیست؟20

اسلاید 21: محدودیت های مودم GSMدر ارسال پیام کوتاه با مودم GSM محدودیت های اعمال شده روی سیم کارت ها که توسط اپراتورهای تلفن همراه اعمال شده حداکثر تعداد مجاز را به 2500 پیام کوتاه در 24ساعت محدود می کند پس از ارسال تعداد مذکور سیم کارت تا روز بعدی قفل خواهد شد. این محدودیت جهت مدیریت ترافیک شبکه تلفن همراه اعمال شده است21

اسلاید 22: خبر پیامکی چیست؟خبر پیامکی خبر کوتاهی است که به منظور دریافت توسط موبایل تهیه شده است.(جمله خبری بالا دقیقا 70 کاراکتر و 14 کلمه است .)خبر پیامکی باید مختصر و مفید بوده و از تعداد مجاز کاراکترهای پیامک (160 کاراکتر) تجاوز نکند. این تعداد کاراکتر تقریبا بین 20 تا 30 کلمه است. این تعداد برای زبان فارسی به کمتر از نصف کاهش پیدا می کند یعنی 70 کاراکتر و حدود 10 تا 15 کلمه.سابقه ارسال اخبار پیامکی در ایران به بیش از چهار سال نمی‌رسد از پیشگامان این عرصه می‌توان خبرگزاری برنا و روزنامه همشهری را نام بردخبر پیامکی باید از قواعد تیتر نویسی و لید نویسی تبعیت کند.22

اسلاید 23: تکنیک های تهیه خبر پیامکیبايد از واژه‌هاى آشنا و رسا استفاده کرد بايد روشن، دقيق و بدون ابهام باشد.بايد حتى‌المقدور حاوى فعل باشدهرچه کوتاهتر باشد (به‌شرط آنکه مهم‌ترين مطلب را به‌طور دقيق برساند) مناسب‌تر استبايد حاوى خبر باشدواژه اول بايد به‌نحوى انتخاب شود که بيشترين تأثير را بر خواننده بگذارد23

اسلاید 24: تیتر یا لید؟تيتر وظايف مشخصى دارد که مهم‌ترين آنها عبارتند از: بيان خبر در فشرده‌ترين شکل، تفکيک مطالب، هدايت مخاطب به خواندن خبر، تأثيرگذارى بر افکار عمومى و کاربرد آن در صفحه‌آرائى .تاثير گذارترين تيترها 4 كاركرد مهم دارند :1- مخاطبان را هدف قرار مي دهند.2- توجه مخاطبان را جلب مي كنند.3- پيام پيچيده را انتقال مي دهند.4- خواننده را بسوي خبر مي كشانند.24

اسلاید 25: قواعد ليد نويسياز واقعه اي تورا خبر خواهم كرد وآن را به دو حرف مختصر خواهم كردليد خلاصه مهمترين بخش خبر است .جالب ترين و پرهيجان ترين موضوع ، تازه ترين رخداد و محكم ترين بخش خبر را بايد با كلمات جذاب ، بديع ، جاندار ، قاطع و هيجان انگيز در ليد خبر نوشت . در تهيه وتنظيم خبر، مهمترين كار نوشتن مقدمه يا ليد Lead)) به صورت خلاصه و فشرده است.در واقع ليد چيزي نيست جزهمان چند جمله اول خبر كه هدايت گر مخاطب به درون خبر است. 25

اسلاید 26: قواعد ليد نويسيليد بايد كوتاه ، درست و رسا باشد ، هرچه ليد كوتاه تر باشد ، جذاب تراست . ليد خوب حداكثر بين 15-10 كلمه است . از ذكر مطالب مبهم وكلي و كم اهميت و جزيي در ليد بايد خودداري شود. نام و نام خانوادگي افراد را در صورتي در ليد ذكر مي كنيم كه مخاطب بتواند مسووليت و نقش او را در ذهن مجسم كند،26

اسلاید 27: قواعد ليد نويسيدر غير اين صورت براي معرفي افراد در ليد بايد از مسووليت و سمت و ديگر خصوصيات مربوط استفاده كرد. در ليد بايد سعي شود به عناصر شش گانه خبري پاسخ داده شود . در ليد نبايد شك و ترديد در موضوع خبر رسوخ نمايد و همچنين از مجهول نويسي در ليد بايد پرهيز كرد.جز در موارد استثنايي نبايد ليد را با زمان ومكان شروع كرد. نتيجه واقعه يا رويداد تاحد ممكن بايد در ليد آورده شود. 27

اسلاید 28: ارزشهاي خبري معيارهايي که به کمک آن مي توان وقايع را ارزش يابي کرد و به تنهايي يا گاه با ترکيب با يکديگر،يک رويداد را پديد آورد و در ماهيت خود رويداد وجود دارند ارزشهاي خبري ناميده مي شوند.دربرگيري ( جامعيت) ، شهرت ، تضاد ، استثنا ، تنوع ( تعداد ومقدار ) ،مجاورت ، تازگيhttp://hamshahritraining.ir/news-2934.aspx28

اسلاید 29: عناصر شش گانه خبر كه ، كي ، كجا ، چه ، چرا ، چگونه يك خبر درست بايد داراي عنصرهاي شش گانه فوق الذكر باشد و بايد دقت كرد كه مخاطب بتواند پاسخ به اين پرسشهارا خود بيابد. http://www.hamshahritraining.ir/news-3264.aspx29

اسلاید 30: عناصر شش گانه خبر كه: نشان دهنده انسانها ، جانوران ، سازمانها و يا چيزهايي است كه در رويداد حضور و يا دخالت دارند و يا رويداد به گونه اي با آنان در ارتباط است . كي : نشان دهنده زمان وهنگام رويداد است. كجا : نشان دهنده مكان رويداد است كه علاوه بر موقعيت محل بايد فاصله آن را با نقاط مهم ديگر ( مركز استان ، مركز كشور،… ) بيان كند. چه : نشان دهنده موضوع آنچه كه رويداد را تشكيل مي دهد است. چرا : نشان دهنده انگيزه اي است كه پديد آورنده رويداد مي باشد. چگونه : نشان دهنده چگونگي رويداد است و ترتيب و كيفيت آن را مشخص مي كند. 30

اسلاید 31: اصول اخلاق حرفه ای خبر پیامکیاگر دریافت خبر پیامکی مستلزم پرداخت پول از سوی دریافت کننده است این امر باید به اطلاع او رسانده شودخبر گمراه کننده برای مخاطب ارسال نشود.مخاطب را اسپم نکنیمخبرهای اصلاحی را برای مخاطب ارسال کنیمصراحت ، صداقت و انصاف و دقت و سرعت در خبر رسانی پیامکی رعایت شود.31

اسلاید 32: نکات کلیدی در تنظیم خبر پیامکی1- تبلیغی شدن اخبار و یا اغوای مخاطب برای تحمیل نظر یا جریان خاص سلیقه‌ای آفت‌ پیامک‌ خبری است.2- ارسال پیامک خبری باید براساس نیاز و ذائقه‌سنجی مخاطب باشد 3- یک نوع اطلاع‌رسانی غیراختیاری به مخاطب است 4- تناقض دریافت اخبار پیامکی با حقوق شهروندی 5- ضرورت تدوین استایل بوک یا شیوه نامه ارسال پیامک خبری در سازمان.32

اسلاید 33: نکات کلیدی در تنظیم خبر پیامکی6- به هم ریختن تمرکز مخاطب با زنگ پیامک خبری7- تحمیل کردن زمان به مخاطب (بسیاری از مخاطبان زمان بندی خاصی برای مطالعه اخبار دارند)8- حجم بالای ارسال پیامک‌های خبری از کارکرد آن می‌کاهد.9- تلفن همراه حریم خصوصی افراد است10- خبرهایی که با پیامک ارسال می‌شوند، نباید خبر عادی و فاقد جذابیت باشند33

اسلاید 34: نکات کلیدی در تنظیم خبر پیامکی11- خبری بفرستید که گیرنده مایل باشد آن را برای دوستش باز انتشار کند12- نه تنها موضوع خبر پیامکی بلکه ساعت مورد نظر مخاطب نیز قابل برنامه ریزی است .13- خبر پیامکی نباید ابهام آفرین باشد.14- برخی اعتقاد دارند : تیتر دروازه ورود به خبر است و نمی‌شود آن را به تنهایی پیامک کرد.15- گزارش لحظه به لحظه فعالیت مدیران سازمان غلط است34

اسلاید 35: نکات کلیدی در تنظیم خبر پیامکی16- پیامک خبری نباید جهت گیری سیاسی و القایی داشته باشد.17- خیلی از افراد و مسئولان فرصت کافی برای مراجعه به رسانه‌ها ندارند و همین پیامک‌ها هستند که آنها را در جریان اخبار روز قرار می‌دهند. 18- اگر رسانه‌ای اخبار جانبدارانه و غلط ارسال کند، مردم به سرعت این مساله را فهمیده و از آن رسانه فاصله می‌گیرند19- پیامک‌های خبری باید تنها رویکرد خبری داشته باشند و از تحلیل بپرهیزیم35

اسلاید 36: نکات کلیدی در تنظیم خبر پیامکی20- پیامک‌های بلند و تحلیلی مخاطب را خسته می‌کند21- سامانه پیامکی باید دوطرفه باشد یعنی امکان دریافت نظرات را نیز داشته باشد.36

اسلاید 37: چگونه اسپمر نشویم؟هیچ گاه بیش از 3 خبر در روز برای مخاطبان خبر پیامکی ، خبر ارسال نکنیم.فرستادن تمام خبرهای تولیدی برای همه مخاطبان شما را به اسپمر(هرزنامه فرست) تبدیل می کند.باید سعی کرد علائق مخاطبان را دسته بندی کرده و برای هر فرد خبر مورد علاقه اش را ارسال نمودهر دو هفته یکبار پیامی حاوی امکان لغو اشتراک برای مخاطب ارسال نمود37

اسلاید 38: خبرگزاری های پیامک فرست در ایرانتقریبا اغلب خبرگزاری های ایرانی برای مخاطبان خود خبر پیامکی نیز ارسال می کنند38

اسلاید 39: چه تعداد خبر پیامکی بفرستیم؟حداکثر 3 خبر در روز برای هر مخاطب.در صورت دسته بندی مخاطبان می توان چندین برابر خبر برای مخاطبان متنوع ارسال نمود39

اسلاید 40: چه زمانی خبر پیامکی بفرستیم؟ارسال به موقع و سریع خبرهای مهم و فوریارسال خبرهای تازه شب گذشته تا صبح در ساعت 7 تا 8 بامداد.ارسال خبرهای مرتبط با رخدادهای آیندهارسال خبر فوری برای مخاطبان نشستها و جلسات و کنفرانس هاارسال دعوتنامه ها به صورت پیامک در زمان مناسبارسال لینک خبرهای مهم در سایت همراه با آدرس مستقیم40

اسلاید 41: نمونه خبرهای پیامکیقسمت چهل و ششم از مجموعه روایی - تصویری کتاب دا ساعت 18 فردا 13دی‌ماه با روایت شیرین بینا، بازیگر سینما و تلویزیون روی آنتن شبکه یک سیما می‌رودمجموعه برنامه تلویزیونی پابوس با رویکرد تربیتی و معنوی در 26 قسمت با همکاری آستان قدس رضوی تهیه و از 22 دی ماه هر پنجشنبه از شبکه دو روی آنتن می‌رودگزارش تصویری// ادامه تظاهرات حامیان جنبش فتح وال‌استریت در نیویورک کاريکاتور// برخورد ايران با تحريم نفتي گزارش تصویری// تصاویر منتخب از رزمایش بزرگ ولایت 90 در خلیج فارس کاريکاتور// اقتدار نيروي دريايي ايران صوت// پایگاه اینترنتی دفتر رهبر معظم انقلاب کلیپ صوتی 9 دی را از مجموعه لحظه‌شناسی منتشر کرد 41

اسلاید 42: نمونه خبرهای پیامکیگزارش تصويري// جشن آغاز سال نو ميلادي در کشور هاي مختلف گزارش تصويري// ديدار اعضاي اتحاديه انجمن اسلامي دانشجويان اروپا با رهبر معظم انقلاب ۱۳۹۰/۱۰/۱صوت// پایگاه اینترنتی دفتر رهبر معظم انقلاب کلیپ صوتی امام خمینی(ره) را از مجموعه لحظه‌شناسی منتشر کرد کاريکاتور// بستن تنگه هرمز فیلم// کلیپ تصویری به مناسبت سالگرد مقاومت 22 روزه مردم غزه در برابر حملات رژیم صهیونیستی کاریکاتور// تلاش آمریکا و سازمان ملل برای پناهندگی منافقین گزارش تصویری// نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان صوت// پایگاه اینترنتی دفتر رهبر معظم انقلاب کلیپ صوتی الجزایر و افغانستان را از مجموعه لحظه‌شناسی منتشر کرد گرافیک اطلاع رسان// دانستنی‌های شگفت‌انگیز درباره سر انساناتحادیه اروپا برای مذاکرات بدون پیش شرط با ایران اعلام آمادگی کرد دور جدید گفتگوهای ایران و 1+5 بعد از نامه آتی جلیلی به اشتونلاریجانی: کاندیدای قم هستم/ فرمایش مراجع برای من مهم است42

15,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید