روانشناسی و روانپزشکی

فنون و نظریه‌های مشاوره

فنون-و-نظريه-هاي-مشاروه

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “فنون و نظریه‌های مشاوره”

فنون و نظریه‌های مشاوره

اسلاید 1: گفتار شششمفنون مشاوره

اسلاید 2: تعاریف راهنماییهدایت کردن – ارشاد کردن – اداره کردنشرتزر و استون 1974: جریانی که فرد را در شناخت خود و محیط پیرامونش یاری می دهدمک دانیل 1965: وسیله کمک به فرد در درک و بکار بردن آگاهانه فرصتهای تحصیلی و شخصی است – کمکی منظم به همه دانش آموزان برای رسیدن به یک سازگاری رضایت بخش در مدرسه و زندگی ترکسلر 1957: فرد را قادر می سازد تا تواناییها و رغبتها و شخصیت خویش را بشناسد

اسلاید 3: تعریف تخصصیجریان کمک به فرد است تا خود و جهان پیرامون خود را بشناسد و در سایه این شناخت در امور مربوط به خود فعالانه شرکت جوید و تصمیمات درست و سنجیده ای در جهت نیل به کمالی که شایسته آم است بگیرد

اسلاید 4: انواع راهنماییاز نظر موضوع :تحصیلی – شغلی - سازشی – خانوادگی – اجتماعی - بهداشتیاز نظر شیوه عمل :مستقیم – غیر مستقیم – التقاطی از نظر تعداد افراد شرکت کننده :فردی - گروهی

اسلاید 5: شرایط و خصوصیات راهنمااعتقاد به ارزش انسانخود شناسیتعهدات حرفه ایآگاهی از جهان و داشتن جهان بینی

اسلاید 6: ویژگیهای مشاورالف – شخصیتی و رفتاریب – شغلی و مهارتی

اسلاید 7: انواع خدمات راهنماییمشاوره ای شناخت خود و پیرامونارزیابی شناخت خوداطلاعاتی شناخت پیرامونطرح ریزی و چایگزینی و پیگیریارزشیابیتوزیعی – سازشی - تطبیقی

اسلاید 8:

اسلاید 9: تعریف مشاوره:به معنای لغوی، شور کردن و رأی و نظر دیگری را در انجام کاری خواستن.

اسلاید 10: آربو کل:مشاوره جریان اختصاصی بین دو نفر که مراجع با کمک مشاور به بررسی و تجزیة مشکل اقدام کرده و به نکاتی که قبلاً شناختی نداشته آگاهی پیدا کرده و بر اثر رابطة مشاوره ای به جست و جوی راه حل می پردازد.

اسلاید 11: انجمن مشاورة ایران:مشاوره فرآیندی مبتنی بر یک رابطة یاورانة حضوری و تخصصی است که طی آن مشاور کارآمد با استفاده از دانش و مهارت های ویژة خود امکان رشد، حل مشکلات و تغییر مراجع را فراهم می آورد.

اسلاید 12: تعریف روان درمانی از دیدگاه بهلرمجموعه فنونی که با بهره گیری از اصول روان شناسی به حل مشکلات عاطفی و روانی فرد کمک می کند.

اسلاید 13: تفاوت راهنمایی و مشاوره: راهنمایی:مفهوم وسیعی داشته و شامل کلیة فعالیت ها در جهت کمک به فرد است.بیشتر جنبة پیشگیرانه داشته و رشد زاست.مشاوره:از فنون راهنمایی است و در واقع قلب راهنمایی است.بیشتر جنبة درمانی دارد اگر چه پیشگیرانه و رشدزا نیز هست.

اسلاید 14: تفاوت مشاوره و روان درمانی: مشاوره :کار کردن با افرادی است که هویت و شناخت روانی صحیحی از خود ندارند و مشکلات آن ها بیشتر دارای ماهیت و جنبة تربیتی است.روان درمانی :کارکردن با افرادی که دارای مشکلات و اختلالات عمیق شخصیتی هستند- بیشتر دارای ماهیت درمانیتفاوت بین مشاوره و روان درمانی جنبة کمّی دارد تا کیفی یعنی :در مشاوره مسائل عاطفی حادّ کمتری مطرح می شود.نگرش مثبت تری نسبت به مراجع هست.

اسلاید 15: تفاوت راهنمایی و روان درمانی: راهنمایی:در راهنمایی ما کمتر با مشکلات عمیق سر و کار داریم و هدف دادن اطلاعات و شناخت های سطحی مورد نیاز مراجع است.روان درمانی :مشکلات عمیق سر و کار داریم و هدف بیشتر تغییر و دگرگونی شخصیت است .

اسلاید 16: انواع راهنمایی:تحصیلیشغلیخانوادگیبهداشتیسازشی

اسلاید 17: که هر یک از این راهنمایی ها را می توان به دو شکل فردی و گروهی اجرا کرد.راهنمایی و مشاورة تحصیلی:عمدة فعّالیّت های آن عبارتند از:بیان قوانین و مقرّرات آموزشی شامل مسائل انضباطی، مقررّات تحصیلی و آئین نامه های امتحانی، نحوة رفتار در مدرسه، امور مجاز و غیر مجاز.آموزش مهارت های تحصیلی به دانش آموزان شامل روش های صحیح مطالعه، یادداشت برداری خلاصه نویسی، برنامه ریزیدرسی، متحان دادن و ... .هدایت تحصیلی و کمک به دانش آموزان در انتخاب رشتة تحصیلی مناسب.

اسلاید 18: مهارتهای آغاز وشروع مصاحبهتوجه نمودن – همراه بودن و حضور در موقعیتآرامش بدنی و قرار گرفتن در وضعیت طبیعیتعارف اولیه نگاه به مراجعحالت چهرهدعوت باز برای صحبت کردن و سخن گفتنسئوال باز و بستهحداقل تشویق برای صحبت کردن

اسلاید 19: سئوال باز و بسته

اسلاید 20:

اسلاید 21: مهارتهای گوش دادنانعکاس احساسبازگو کردن محتوای گفتارخلاصه کردن و جمع بندی محتوی

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید